انواع رنگ مو جدید و ترند؛ هر شماره کدام رنگ است؟

وقتی صحبت از رنگ مو می‌‎‌شود، دانستن اطلاعات مهم در مورد انواع رنگ مو‎‌، شماره، تناژ رنگ مو و همچنین نحوه عملکرد آن‌ها در انتخاب بهتر و درست‌تر به ما کمک می‌کند. شماره، حروف و نام‌ها ممکن است گاهی گمراه‌کننده باشند. در این مقاله سعی کرده‌ایم تا انواع رنگ‌‎ها را در کنار سیستم شماره‌گذاری، حروف و جنس رنگ موها با کمک عکس‌ بهتر مرور کنیم.

شماره انواع رنگ مو

پیش از هر صحبتی با هم نگاهی به رنگ موهای امروزی و ترند بیاندازیم.

۱. رنگ موی قهوه‌ای

دختری با موهای فر قهوه‌ای
انعکاس نور روی موهای قهوه‌‎ای درخشش و زیبایی ویژه‌ای به آن می‌بخشد.

رنگ موی قهوه‌ ای به این دلیل که برای انواع پوست مناسب است، معمولا مورد استقبال قرار می‌گیرد. رنگ قهوه‌ ای درخشش بالایی دارد و موجب انعکاس نور روی موها می‌شود و زیبایی بیشتری دارد. پایه رنگ‌های قهوه‌ای از شماره‌های ۲ و ۶ است. شما برای رسیدن به رنگ قهوه‌ای تیره نیازی به دکلره کردن نخواهید‌‌ داشت؛ این در حالی است که برای داشتن موهایی با رنگ قهوه‌ای روشن باید آن‌ها را با پایه ۵، ۶ یا ۷ دکلره کنید.

برای تثبیت رنگ مو بخصوص رنگ قهوه ای، حتما از شامپوهای مخصوص موهای رنگ‌شده و یا شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید.

رنگ موی قهوه‌ای گستره‌ وسیعی از رنگ‌های قهوه‌‌ای بدون قرمزی، قهوه‌ای طلایی، قهوه‌ای شکلاتی روشن، قهوه‌‌‌ای دودی، قهوه‌ای زیتونی، قهوه‌ای شرابی، قهوه‌ای ماهگونی و قهوه‌ای تیره را در برمی‌گیرد که برای رسیدن به هرکدام پایه ویژه‌ای نیاز است.

راز رنگ موهای قهوه‌ ای، درخشندگی است؛ اما ابزارهای صاف‌کننده مو مانند سشوار یا اتوهای حرارتی می‌توانند مو را کدر کرده و به آن آسیب برسانند. به همین دلیل توصیه می‌شود از محصولات فرموله برای محافظت مو در برابر حرارت کمک بگیرید.

۲. رنگ موی مشکی

زنی با موهای سیاه و بلند و فرق یک طرفه
در فرهنگ‌های شرقی، مشکی به‌عنوان نماد زیبایی شناخته می‌شود.

موی مشکی ظاهر را جذاب‌تر و جوان‌تر می‌کند، به همین دلیل این رنگ مو مورد علاقه بسیاری از افراد است. تقریبا می‌توان گفت همه افراد با هر نوع رنگ مویی، می‌توانند از رنگ موی مشکی استفاده کرده و تغییرات چشمگیری در ظاهر خود ایجاد کنند.

حتما بخوانید: پرطرفدارترین رنگ مو سال چیست؟

۳. رنگ موی زیتونی

موهای بلند زیتونی زنی از پشت سر در دو تصویر کنار هم
رنگ زیتونی به رنگ پوست خانم‌های شرقی سازگار است.

بعد از رنگ قهوه‌ای، رنگ موی زیتونی یکی از پرطرفدارترین رنگ‌ها میان خانم‌های ایرانی است. این رنگ جذاب به رنگ پوست خانم‌های شرقی سازگار بوده و با اکثر رنگ پوست‌ها همخوانی دارد. رنگ مو زیتونی انواع متفاوتی دارد که شامل زیتونی پلاتینه، زیتونی طلایی، قهوه ‎ای زیتونی، زیتونی تیره، زیتونی دودی، زیتونی عسلی و زیتونی روشن می‌‎شوند.

اگر موهایتان حاوی رنگدانه‌های قرمز است، از واریاسیون رنگ سبز استفاده کنید.

در صورتی‌که موهای تیره‌ای دارید، برای رسیدن به رنگ زیتونی به دکلره نیاز خواهید داشت؛ اما یک روش دیگر این است که ابتدا موهایتان را روشن کنید و بعد از رنگ مو زیتونی استفاده کنید. رنگ موی زیتونی با رنگ موی شماره ۹/۸، ۸/۲ ۴/۳، ۶/۳ و ۷/۳ در این روش مناسب هستند.

۴. رنگ موی قرمز

زنی با موهای قرمز فرشده و سر سه رخ رو به پایین
رنگ موی قرمز از رنگ موهای فانتزی، برای خاص‌پسندان انتخاب مناسبی است.

رنگ مو قرمز ترکیبی زیبا از رنگ‌های قرمز، بنفش، شرابی و قهوه‌ای دارد. رنگ موی قرمز در راس همه رنگ موهای فانتزی و برای خاص‌پسندان انتخاب مناسبی است. این تناژ رنگ مو تنوع زیاد و سایه‌های تیره و روشنی را در بر می‌گیرید. قرمز آلبالویی، قرمز یاقوتی، مسی، قرمز خاکستری، هایلایت قرمز، ماهگونی قرمز، قرمز گیلاسی زیر مجموعه‌های رنگ مو قرمز هستند که طرفداران بی‎‌شماری دارند. رنگ مو همیشه جذاب و ترند قرمز، جزو رنگ‌های گرم است و معمولا به همه تناژ پوست‌ها می‌آیند.

رنگ موی قرمز بدون دکلره می‌تواند از طیف شرابی تا رنگ قرمز شکلاتی را در بربگیرد. در صورت داشتن موهای قهوه‌ای یا با دکلره قدیمی، می‌توانید از رنگ موی قرمز بدون دکلره نیز لذت ببرید. انتخاب دیگر شما در این طیف، رنگ موی قرمز با دکلره است. پس از دکلره و به پایه رسیدن موها، می‌توانید طیف نارنجی یا قرمز روشن را انتخاب کنید. شماره‌های ۵/۶، ۶/۶، ۷/۶ و ۸/۶ برای رنگ موهای قرمز یاقوتی تا قرمز آتشین به کار برده‌ می‌شوند.

۵. رنگ موی عسلی

موهای رنگ عسلی
برای رنگ کردن موها‌یتان به رنگ عسلی، تیره کافیست موها‌یتان به پایه‌ ۵ تا ۷ برسد.

رنگ موی عسلی به علت داشتن طیف گسترده‌ رنگی از قهوه‌ای عسلی تا عسلی روشن و بلوند از رنگ‌ موهای پرطرفدار و محبوب به خصوص در میان خانم‌های ایرانی با رنگ پوست روشن و گندمی به شمار می‌رود. رنگ موی عسلی طیف وسیعی از رنگ‌های عسلی شکلاتی، عسلی نسکافه‌ای، عسلی دودی و عسلی روشن را در برمی‌گیرد که با توجه به سلیقه و میزان روشنی یا تیرگی می‌توانید شمار‌ه‌‎های ۹/۴۴، ۸/۸۳، ۷/۵۷ یا ۶/۳۴ را امتحان کنید.

۶. رنگ موی ترکیبی

سه زن با موهای بلند به رنگ های صورتی، عسلی و نقره ای از پشت سر
رنگ موی ترکیبی و هایلایت طرفدارای زیادی پیدا کرده‌‎است.

رنگ موی ترکیبی و هایلایت موها از طریق رنگ‌های سایه روشن، طرفدارای زیادی پیدا کرده‌‎است. روش‌های سوزنی، جلو مو، آمبره، بالیاژ، سامبره و روش کلاسیک انواع مختلف هایلایت مو هستند و در هرکدام از این تکنیک‌های انواع رنگ مو، تکنیک متفاوت در بخش‌های مختلفی از مو اجرا می‌شود. بلوند عسلی، بلوند خاکستری، بلوند پلاتینیوم، بلوند فانتزی طیف گستر‌ده‌ای هستند که امروزه در زیرمجموعه رنگ موی هایلایت قرار می‌گیرند. برای اجرای این رنگ موها حتما به مرحله دکلره کردن مو نیاز خواهید داشت.

۷. رنگ موی دودی خاکستری

تصویر سه زن از پشت سر با رنگ موی دودی در اندازه موهای مختلف
ترکیب رنگ موی دودی، یکی از پرطرفدارترین طیف‌های رنگ مو میان خانم‌ها است.

رنگ مو دودی خاکستری یکی از ترندهای سال‌های اخیر است. اگر می‌خواهید رنگ مو دودی خاکستری بدون دکلره داشته باشید، به رنگ‌های دودی، خاکستری و نقره ای نیاز دارید. رنگ موی دودی خاکستری بدون دکلره چند درجه تیره‌تر از رنگ موی دودی خاکستری با دکلره خواهد بود. برای داشتن این رنگ مو به رنگ بلوند دودی روشن شماره ۸، بلوند خاکستری شماره ۸، رنگ نقره‌ای شماره ۹۰.۱، رنگ موی سه صفر، واریاسیون خاکستری، واریاسیون نقره‌ای و آبی و رنگ مو اکسیدان شماره ۱ نیاز خواهید داشت.

اسم انواع رنگ مو با شماره و تناژ

جدول شماره‌گذاری رنگ مو
اسم انواع رنگ مو با شماره طبق جدول قابل شناسایی است.

انتخاب رنگ مو از روی جدول کد رنگ مو برای افرادی که به رنگ کردن موهای خود علاقه دارند، امری رایج است. به همین دلیل قصد داریم تا در این مقاله مطالبی را در خصوص آشنایی با جدول ترکیب رنگ مو در اختیار شما قرار دهیم تا از این پس بتوانید رنگ موی مورد نظر خود را به راحتی و بدون اشتباه از روی جدول رنگ مو انتخاب کنید.

شرکت‌های مشهور تولیدکننده رنگ مو همگی از سیستم عددگذاری کمک می‌گیرند. رنگ موها عموما از ۱۰ عدد تشکیل شده‌اند که میزان روشن یا تیرگی مو را تعیین می‌کنند.

  1. مشکی یا سیاه پر کلاغی
  2. قهوه‌ای تیره یا سوخته
  3. قهوه‌ای متوسط
  4. قهوه‌ای روشن
  5. قهوه‌ای خیلی روشن
  6. بلوند تیره
  7. بلوند متوسط
  8. بلوند روشن
  9. بلوند خیلی روشن
  10. بلوند بسیار روشن یا پلاتینه

این سیستم رنگ‌گذاری همچنین به شما کمک می‌کند تا از گرم شدن بیش از حد رنگ موی بلوند جلوگیری کنید و برای جلوگیری از تن‌های زرد یا نارنجی که به‌طور طبیعی در مو ظاهر می‌شوند، رنگ‌های سرد و خنثی را اضافه کنید.

در صورتی‌که در جدول کد رنگ موها با پایه‌های بیشتر از ۱۰ مانند ۱۱ یا ۱۲ مواجه شدید، باید بدانید که این کدها متعلق به رنگ‌های بسیار روشن مانند پلاتینه هستند.

در کنار شماره‌گذاری، رنگ موها بر اساس حروف هم طبقه‌بندی می‌‎شوند. به‌طور کلی تمام شرکت‌های سازنده از حروف زیر برای کمک به شناخت رنگ‌‎موها بهره می‌برند.

  • رنگ‌های طبیعی سری (Natural): N
  • رنگ‌های طلایی یا همان سری G
  • رنگ موهای قرمز یا سری R
  • رنگ موهای مات یا سری M
  • رنگ‌های موکا برزیلی یا همان سری W
  • رنگ‌های دودی یا سری C
  • رنگ‌های مسی
  • رنگ‌های خاکستری یا سری A

انواع رنگ مو از نظر ماندگاری

دسته موهای مختلف در کنار هم با تنوع انواع رنگ مو
با شناخت انواع رنگ مو به راحتی می‌توانیم به رنگ دلخواهی که با حالت چهره‌مان تناسب دارد برسیم.

یکی از ملاک‌های مهم انتخاب رنگ مو، ماندگاری و مواد تشکیل‌دهنده آن است. بر این اساس رنگ موها به دسته‌‎های دائمی، نیمه‌دائمی یا موقت تقسیم‌بندی می‌شوند:

رنگ موی دائمی

رنگ موی دائمی همان‌طور که از اسمش مشخص است، برای همیشه در مو باقی می‌ماند.

  • دوام بالا
  • 100٪ خاکستری‌ها را می‌پوشانند.
  • موها یکسان رنگ می‌شوند
  • از طریق اکسیداسیون عمل می‌کند.
  • ممکن است موها غیرطبیعی یا بیش از حد تیره با رنگ‌های تیره به نظر برسند.
  • طی گذشت زمان از شادابی و جلوه آن کم می‌‎شود.

رنگ‌های نیمه‌دائمی

اگر موهای شما تا ۵۰ درصد خاکستری است و می‌خواهید رنگ موهای طبیعی خود را حفظ کنید، از رنگ‌های نیمه‌دائمی استفاده کنید.‌

  • نسبت به رنگ کردن دائمی مو برای ساقه مو کمتر مضر هستند.
  • حاوی آمونیاک نیستند.
  • با هر بار شستشو به مرور محو می‌شود.

رنگ مو موقت

رنگ مو موقت ممکن است برای روشن کردن موهای طبیعی یا تقویت موهای رنگ شده استفاده شود و معمولا به رنگ‌های آبی، صورتی، بنفش، سبز، طلایی و غیره باشند. از آن‌ها برای برجسته کردن تارهای مو یا کل مو استفاده می‌شوند.

  • فاقد آمونیاک
  • آسیب کم به موها
  • قادر به تغییر دائمی رنگ موهای شما نیستند
  • عدم نفوذ به عمق تارهای مو

انواع رنگ مو را از کجا بخریم؟

زنی با صورت آسیایی که چند مدل رنگ مو را در دست گرفته است

برای خرید رنگ موی دلخواه در انواع و اقسام رنگ‌ها و ترکیبات، از سایت ترب دیدن کنید. ترب، به عنوان بزرگ‌ترین موتور جستجوی محصول در ایران، دارای بیشترین تنوع برای انواع رنگ مو بوده و امکان خرید برندها و مدل‌های ایرانی و خارجی را با قیمت‌ها و کیفیت‌های مختلف فراهم کرده‌است. ترب در کنار خرید آنلاین، امکان خرید از فروشگاه‌های حضوری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

سخن پایانی

برای تشخیص هماهنگی رنگ موی دلخواه با تناژ مو، شما نیاز به دانش و تجربه کافی دارید. شماره‌بندی رنگ‌ها و شناخت نزدیک‌‎ترین شماره به رنگ دلخواه شما انتخاب مهمی خواهد بود.

شمارهرنگ موشمارهگستردگی رنگیمناسب پوست
۱قهوه‌ایقهوه‌ای روشن پایه: شماره‌های ۵، ۶ یا ۷
قهوه‌ای تیره:
شماره ۲
قهوه‌‌ای بدون قرمزی
قهوه‌ای طلایی
قهوه‌ای شکلاتی روشن
قهوه‌‌‌ای دودی
قهوه‌ای زیتونی
قهوه‌ای شرابی
قهوه‌ای ماهگونی
قهوه‌ای تیره
انواع پوست
۲مشکیشماره‌های:
شماره ۱
شماره ۳
مشکی پرکلاغی
مشکی طبیعی
پوست سبزه
پوست روشن
۳زیتونیشماره‌های:
۹/۸
۸/۲
۴/۳
۶/۳
۷/۳
۸/۳
۹/۷
زیتونی پلاتینه
قهوه‎ای زیتونی
زیتونی تیره
زیتونی روشن
زیتونی طلایی
زیتونی دودی
زیتونی عسلی
انواع پوست
۴قرمزشماره‌های:
۸/۶
۷/۶
۶/۶
۵/۶
قرمز آلبالویی، قرمز یاقوتی، مسی، قرمز خاکستری، هایلایت قرمز، ماهاگونی قرمز، قرمز گیلاسیانواع پوست
۵عسلیشماره‌های:
۹/۴۴
۸/۸۳
۷/۵۷
۶/۳۴
عسلی شکلاتی
عسلی نسکافه‌ای
عسلی دودی
عسلی روشن
رنگ پوست روشن و گندمی
۶رنگ موی ترکیبی روشنمتنوعبلوند عسلی
بلوند خاکستری
بلوند پلاتینیوم
بلوند فانتزی
هایلایت نقره‌‎ای
هایلایت قهوه‌ای،
انواع پوست
۷رنگ دودی شماره‌های:
۷
۸
دودی روشن
دودی تیره
انواع پوست
اسم انواع رنگ مو با شماره

پرسش های متداول در مورد انواع رنگ مو

ماندگاری انواع رنگ مو چقدر است؟

گرچه مدت زمان ماندگاری رنگ مو به عواملی مانند نوع مو، کیفیت و شیوه‌های نگهداری بستگی دارد. اما گفته می‌شود رنگ مو دائمی معمولاً ۴-۶ هفته ثابت باقی می‌ماند و پس از آن شروع به محو شدن می‌کند. رنگ مو نیمه‌دائمی ممکن است با 10-15 مرتبه شامپو زدن محو شود.

چه نوع رنگی ماندگاری بیشتری روی مو دارد؟

رنگ موی دائمی ماندگارترین رنگ مو است و معمولاً زمانی استفاده می‌شود که می‌خواهید موهای خود را روشن یا تیره کنید. همچنین اگر به دنبال پوشاندن رنگ‌های خاکستری هستید، بهتر است رنگ موی دائمی را انتخاب کنید.

انواع رنگ مو طبیعی کدامند؟

انواع رنگ مو طبیعی و اصلی عبارتند از: مشکی: رایج‌ترین رنگ مو طبیعی در سراسر جهان، قهوه‌ای: از قهوه‌ای روشن تا تقریبا سیاه متغیر است، بلوند: از بلوند پلاتین تا بلوند تیره متغیر است، قرمز: شامل سایه‌هایی از بلوند توت‌فرنگی تا قهوه‌ای تیره است.

🔗 منابع: lorealparisusa| matrix

مرال حسین‌زاده
مرال حسین‌زاده

من مرال‎ هستم؛ فارغ‌التحصیل صنایع‌دستی و نویسندگی رادیو. بیشتر از ده ساله که می‌نویسم، می‌سازم و تماشا می‌کنم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *