بی بی کرم چیست؟ صفر تا صد این محصول آرایشی پرکاربرد

با وجود انواع متنوع مرطوب‌کننده‌ها، کرم‌ها و لوازم آرایشی‌های موجود در بازار، این که بدانید هر کدام چه نقشی دارند و کدام یک را باید استفاده کنید پیچیده است. ما در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم که بی بی کرم چیست؟ و به شما کمک کنیم تا تصمیم بگیرید آیا به آن نیاز دارید یا خیر. در ادامه با کاربرد، مزایا، معایب و نحوه استفاده از بی بی کرم آشنا می‌شوید.

BB کرم چیست و آیا می‌توان از آن به جای کرم‌پودر استفاده کرد؟

بی بی کرم (BB Cream) که آن را با اسامی دیگری نظیر (Blemish Balm) هم می‌شناسند، محصولی آرایشی است با خاصیت مرطوب‌کنندگی، ضد پیری و محافظت‌کننده در برابر اثرات مضر اشعه UVB. کرم BB به جای کرم پودر اما با فواید بیشتر، استفاده می‌شود و توانایی پوشاندن لکه‌های تیره را دارد.

بنابراین، بی‌ بی کرم به‌عنوان یک محصول چندمنظوره می‌تواند برای زیرسازی، ضد آفتاب و مرطوب‌کننده پوست شما استفاده شود. بسیاری از افراد هنگام استفاده از بی‌بی کرم، در کنار پرسیدن سوالاتی نظیر بی بی کرم چیست؟ سوالاتی نظیر اینکه آیا بی بی کرم همان کرم پودر هم است؟ می‌پرسند. در واقع بی بی کرم را می‌توان به جای کرم پودر استفاده کرد؛ اما کرم پودر یک محصول آرایشی با پوشش‌دهی بالا بوده که برخلاف بی‌بی کرم، تناژ‌های زیادی برای انواع پوست دارد. بی بی کرم از پوشش‌دهی سبک با رنگ‌های انگشت‌شمار برخوردار است.

زمان استفاده از بی‌ بی کرم

خانمی که می‌خندد و روی صورتش بی بی کرم است
بی بی کرم‌ها همزمان چندین نیاز پوست را برطرف می‌کنند.

با توجه به پوشش‌دهی سبک بی بی کرم‌ها، این محصول می‌تواند یک عنصر اصلی در آرایش باشد:

  • هنگام مسافرت: بی بی کرم‌ها برای اهداف زیادی از جمله محافظت در برابر آفتاب، پوشاندن و مرطوب‌کنندگی استفاده می‌شوند. بنابراین وقتی می‌خواهید برای سفر چمدان سبک ببندید، بی بی کرم‌ها بهترین راه‌حل هستند.
  • زمانی که عجله دارید: زمانی که برای استفاده از پرایمر، مرطوب‌کننده، پودر و غیره خود وقت ندارید، BB کرم کاملا کار شما را راه می‌اندازد تا ظاهری یکدست داشته باشید.
  • وقتی می‌خواهید طبیعی‌تر به نظر برسید: به دلیل فرمول سبک، BB کرم‌ها روی پوست، بسیار طبیعی‌تر از کرم پودرهای معمولی به نظر می‌رسند؛ مخصوصا در تابستان که می‌خواهید بدون آرایش باشید.
  • هنگامی که به پوست خود استراحت می‌دهید: با کرم‌پودر روی پوست احساس سنگینی خواهید کرد و در عین حال منافذ پوست را مسدود می‌کند و اجازه تنفس را می‌گیرد؛ اما با استفاده از BB کرم پوست شما استراحت می‌کند و در عین حال پوشش لازم را دارد.
  • برای کمک به کاهش قرمزی صورت: بی بی کرم‌ها در طیف رنگی قابل قبولی موجود هستند، بنابراین یافتن کرمی که حاوی رنگ‌های سبز باشد، می‌تواند رنگ پوست را یکدست کرده و قرمزی صورت را خنثی کند.

حتما بخوایند: پرایمر چیست و چه کاربردی دارد؟

نحوه استفاده از BB Cream برای داشتن آرایشی بی‌عیب و نقص

خانمی که چشمانش بسته‌ست و در حال زدن کرم دور چشم‌هایش است
این کرم‌ها اغلب پوشش سبکی دارند و برای افرادی که به دنبال ظاهری طبیعی و نه چندان سنگین هستند، مناسب‌اند.

استفاده صحیح از بی بی کرم راهی برای دستیابی به پایانی بی‌عیب و نقص است. مراحلی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم پیچیده نیست، بلکه با رعایت این نکات آرایشی می‌توانید با بی بی کرم بهترین پوست را بسازید.

  1. برای شروع، مهم است که پوست خود را آماده کنید. پاکسازی کامل پوست، سنگ بنای ایجاد پایه‌ای زیبا و درخشان است.
  2. در مرحله بعد، پوست خود را با اسپری آب، آبرسانی کنید. با این روند، پوست شما مرطوب و ابریشمی شده و برای استفاده از کرم BB آماده خواهد بود.
  3. اگر فکر می‌کنید به رطوبت بیشتری نیاز دارید، مرطوب‌کننده اضافی را برای پوست خود در نظر بگیرید تا پایه‌ای صاف برای ترکیب کردن یکنواخت بی بی کرم داشته باشید و بهبود پوست بهتر انجام شود.
  4. هنگامی که کرم BB خود را اعمال کردید، می‌توانید برای اطمینان از ماندگاری طولانی‌مدت، بی بی کرم را با پودر بیک (Loose Powder) فیکس کنید که به کنترل چربی اضافی و ایجاد یک پوشش طبیعی و بدون ماسیدگی کمک می‌کند. برای ماندگاری بیشتر، می‌توانید از اسپری فیکس آرایشی نیز استفاده کنید.
  5. فراموش نکنید که یک کانسیلر یا کرم پودر هم برای تکمیل آرایش و داشتن پوستی صاف در طول روز بسیار کمک‌کننده است. 

در این مقاله با بهترین کانسیلر برای هر نوع پوست و کاربردهای مختلف چیست؟ آشنا شوید.

نکات تکمیلی زدن بی بی کرم

انواع رنگ‌های متنوع بی بی کرم
به دلیل چندکاره بودن، استفاده از بی بی کرم‌ها می‌تواند زمان آرایش روزانه را کاهش دهد و مراحل مختلف را در یک مرحله ادغام کند.

برای استفاده از BB Cream، سه روش متداول وجود دارد که می‌توان از آن‌ها بهره برد: انگشتان، اسفنج و برس. هر یک از این روش‌ها مزایا و ویژگی‌های خاص خود را دارند:

  • استفاده با انگشتان:
    • مزایا: گرمای طبیعی انگشتان به نرم شدن و ترکیب بهتر کرم کمک می‌کند.
    • روش: مقدار کمی از بی‌بی کرم را روی نوک انگشتان خود بزنید و به صورت نقطه‌ای روی پیشانی، گونه‌ها، بینی و چانه قرار دهید. سپس با حرکات دایره‌ای و ملایم، کرم را به طور یکنواخت روی صورت پخش کنید.
  • استفاده با اسفنج:
    • مزایا: اسفنج، به ویژه اسفنج‌های مرطوب، پوشش یکنواخت و طبیعی‌تری ارائه می‌دهد و به جلوگیری از ایجاد خطوط و رگه‌ها کمک می‌کند.
    • روش: اسفنج آرایشی خود را مرطوب کرده و سپس مقدار کمی بی‌بی کرم را روی آن بزنید. با حرکات ضربه‌ای ملایم، کرم را روی صورت پخش کنید و به نواحی مختلف صورت ضربه بزنید تا کرم به خوبی جذب شود.
  • استفاده با برس:
    • مزایا: برس‌ها پوشش یکنواخت و دقیقی را فراهم می‌کنند و برای افرادی که به دنبال ظاهری حرفه‌ای‌تر هستند مناسب‌اند.
    • روش: از یک برس کرم‌پودر یا برس تخت استفاده کنید. مقدار کمی از بی‌بی کرم را روی برس بزنید و با حرکات دایره‌ای و ملایم کرم را روی صورت پخش کنید. اطمینان حاصل کنید که کرم به طور یکنواخت در تمام نواحی صورت پخش شده و خطوط یا رگه‌ای باقی نماند.

با انتخاب هر یک از این روش‌ها می‌توانید به یک پوشش یکنواخت و طبیعی برسید که متناسب با نیازهای پوستی شما باشد.

نحوه انتخاب بی بی کرم مناسب

خانمی با لبخند که بی بی کرم روی صورتش است
بیشتر بی بی کرم‌ها دارای فاکتور محافظتی در برابر آفتاب (SPF) هستند که به حفاظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر UV کمک می‌کنند.

حالا که به سوال بی بی کرم چیست؟ پاسخ دادیم، نوبت به این رسیده که با نحوه انتخاب بی بی کرم مناسب هم آشنا شوید. با توجه به طیف گسترده‌ای از BB کرم‌ها که در بازار موجود است، به شما چند معیار اصلی را برای انتخاب و خرید معرفی می‌کنیم. 

  • نوع پوست: نوع پوست خود (خشک، چرب، مختلط یا ظریف) را شناسایی کنید تا بی بی کرمی که می‌خرید، نیاز‌های پوستی شما را برآورده کند. به عنوان مثال، اگر پوست کاملا خشکی دارید، بی بی کرمی با خاصیت مرطوب‌کنندگی بالا را انتخاب کنید.
  • انتخاب رنگ: به دنبال محصولی باشید که با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد یا تنوع تناژی ایده‌آل برای رنگ پوست شما فراهم کند. به این صورت، ظاهر طبیعی را برای پوست صورت شما می‌سازد.
  • درجه SPF: اگر محافظت در برابر اشعه خورشید اولویت اصلی شماست، بی بی کرمی با درجه SPF مناسب را جهت قرار گرفتن در معرض آفتاب روزانه خود انتخاب کنید. معمولا SPF ۳۰ یا بالاتر را برای محافظت کافی توصیه می‌کنیم.

مزایا و معایب بی بی کرم

خانمی در حال زدن بی بی کرم با خنده
آشنایی با مزایا و معایب بی بی کرم‌ها کمک می‌کند راحت‌تر از آن‌ها استفاده کنید.

بی بی کرم مزایا و معایب متعددی دارد که باعث شده به بهترین محصول برای افرادی تبدیل شود که به دنبال یک محصول کاربردی هستند. 

  • مرطوب‌کننده و آبرسان
  • صاف کردن سطح پوست
  • ضد آفتاب
  • پنهان کردن عیوب
  • جلوه طبیعی صورت
  • آبرسانی لب‌ها و همچنین چشم‌ها
  • کاربرد به‌عنوان پرایمر
  • تنوع رنگ کم
  • پوشش ناکافی
  • تحریک پوست
  • ممکن است مناسب پوست‌های چرب نباشد
  • ناکافی بودن SPF

مزایا و کاربرد بی بی کرم

در زیر چند مورد از مزایا و کاربرد بی بی کرم را با توضیحات کامل‌تر آورده‌ایم:

  • مرطوب‌کننده و آبرسان: BB کرم‌ حاوی مواد مرطوب‌کننده است که به آبرسانی و تغذیه پوست کمک می‌کند. با یک فرمول سبک‌وزن و بدون چربی، پوست را هیدراته و منعطف نگه می‌دارد.
  • صاف کردن سطح پوست: از جمله ویژگی‌های اصلی بی بی کرم، صاف کردن رنگ پوست است. به کاهش ظاهر عیوب، درد و همچنین لک کمک می‌کند و ظاهری صاف و طبیعی به پوست ارائه می‌کند.
  • ضد آفتاب: بسیاری از بی‌بی کرم‌ها حاوی ضد آفتاب با درجات مختلف SPF هستند که باعث محافظت از پوست در برابر نور خورشید، اشعه‌های مضر UV و همچنین جلوگیری از پیری زودرس کمک می‌شود.
  • پنهان کردن عیوب: این محصول، عیوب کوچکی مانند لکه‌های کوچک، علائم آکنه و همچنین سایه‌های تیره بزرگ پوست را پنهان می‌کند. بدون احساس سنگینی کرم‌پودرهای معمولی، با BB کرم‌، پوست یکدست‌تری خواهید داشت.
  • کاربرد به عنوان پرایمر: می‌تواند به عنوان پرایمر آرایشی نیز از آن استفاده کنید. با ایجاد ظاهری صاف و یکدست به ایجاد یک پایه بی‌عیب و نقص برای آرایش و همچنین سایر موارد آرایشی کمک می‌کند و باعث ماندگاری بیشتر آرایش شده و ظاهر بسیار بهتری به پوست می‌بخشد.
  • آبرسانی لب‌ها و همچنین چشم‌ها: برخی از بی بی کرم‌ها را می‌توان برای لب‌ها و اطراف چشم‌ها نیز استفاده کرد. چرا که خاصیت آبرسانی دارند و شما را از داشتن بالم لب جداگانه و کانسیلر زیر چشم بی‌نیاز می‌کنند.

معایب و مضرات بی‌بی کرم

از جمله معایب این محصول آرایشی عبارتند از:

  • تنوع رنگ کم: بی بی کرم‌ها اغلب در طیف محدودی از رنگ‌ها عرضه می‌شوند که این امر برای افرادی که دارای رنگ پوست تیره‌تر یا بسیار روشن هستند، چالش‌برانگیز است. چرا که ظاهری غیر طبیعی یا خاکستری را روی پوست ایجاد می‌کند. فقدان تنوع رنگ‌ها برای افراد می‌تواند خسته‌کننده باشد؛ زیرا برای یافتن محصولی که به طور یکپارچه با رنگ پوستشان منطبق باشد، چالش خواهند داشت.
  • تحریک پوست: برخی از بی بی کرم‌ها حاوی موادی مانند عطر، پارابن‌ یا روغن‌هایی هستند که می‌توانند پوست حساس را تحریک کنند و منجر به قرمزی، خارش یا جوش شوند. این موضوع برای افراد با پوست حساس یا مستعد آکنه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. بنابراین، بررسی دقیق لیست مواد تشکیل‌دهنده قبل از خرید بی بی کرم ضروری است 
  • ناکافی بودن SPF :SPF این محصول ممکن است برای محافظت طولانی‌مدت در برابر نور خورشید کافی نباشند. به طور کلی، توصیه می‌شود از ضد آفتاب جداگانه با حداقل SPF 30 استفاده کنید. در حالی که SPF در بی بی کرم‌ها سطحی از محافظت را فراهم می‌کند، نباید به عنوان تنها منبع دفاعی در برابر اشعه‌های مضر UV، به ویژه در فعالیت‌های طولانی‌مدت در فضای باز، روی آن حساب کرد.

بی بی‌ کرم برای ایجاد ظاهری طبیعی و سبک مناسب‌ است، اما برای پوشش کامل مشکلات پوستی، بهترین انتخاب نیست.

بی بی کرم از کجا بخریم؟

انواع متنوع بی بی کرم در ۴ رنگ
می‌توانید بی بی کرم را از ترب بخرید.

حال که با مزایا و کاربرد بی بی کرم آشنا شدید، باید از یک پلتفرم معتبر اقدام به خرید این محصول آرایشی کنید. ما به شما سایت ترب را پیشنهاد می‌دهیم تا با مقایسه قیمت‌های فروشندگان مختلف محصول مورد نیازتان را بتوانید به‌راحتی پیدا کرده و تهیه کنید.

سخن پایانی

بی بی کرم چیست؟ سوالی که در این مقاله به آن پاسخ دادیم. بی بی کرم صنعت زیبایی را با داشتن تمام کاربردها و مزایای مراقبت از پوست و آرایش در یک محصول متحول کرده است. این کرم آبرسانی می‌کند، پوست را یکدست می‌سازد، از نور خورشید محافظت می‌کند، لکه‌ها را پنهان می‌نماید، جذابیت طبیعی پوست را افزایش می‌دهد، به‌عنوان پرایمر عمل می‌کند و حتی لب‌ها و چشم‌ها را مرطوب می‌کند. با این مزایای متعدد و استفاده آسان، جای تعجب ندارد که استفاده از بی بی کرم به یکی از عناصر اصلی در روتین‌های زیبایی بسیاری از افراد تبدیل شده است. با انتخاب این محصول ایده‌آل، می‌توانید به راحتی به پوستی عالی و درخشان برای آرایش دست یابید.

پرسش های متداول درباره بی بی کرم

بهترین بی بی کرم چیست؟ 

هیچ بی بی کرمی به‌عنوان بهترین کرم تعریف نمی‌شود. این موضوع وابسته به نوع پوست شما و انتظاراتی است که از آن دارید.

ماندگاری بی بی کرم روی صورت چقدر است؟

بسته به نوع پوست، آب و هوا و سطح فعالیت شما حدود ۶ تا ۸ ساعت متغیر است.

🔗 منابع: maybelline | byrdie | kosmeaesthetics

الهه برزگر
الهه برزگر

من، الهه، نویسنده محتوای خلاق و بازاریاب محتوا، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوترم و به‌عنوان ایده‌پرداز تبلیغات وارد عرصه جذاب دیجیتال مارکتینگ شدم. در ادامه روند کاری شروع به نوشتن برای وب‌سایت‌های معتبر کردم.

یک دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *