برای تثبیت رنگ موی دکلره شده چه کاری انجام دهیم؟

شاید پیدا کردن یک آرایشگر با تجربه در ظاهر همه داستان باشد؛ اما بعد از آن که موهای دکلره شده خود را رنگ کردید، لازم است با رعایت نکات مراقبتی و استفاده از برخی محصولات خاص، رنگ مویتان را برای مدت طولانی‌تری تثبیت کنید. ما می‌خواهیم در این مقاله شما را با روش‌هایی آشنا کنیم که رنگ‌ موهای دکلره شده‌تان را برای مدت زمان طولانی‌تری حفظ کنید. روش‌هایی که به شما در تثبیت رنگ موی دکلره شده و‌ زیبایی موهای رنگ شده‌تان کمک می‌کند.

برای تثبیت رنگ مو دکلره و رنگ شده چه کنیم؟

تصویری از موهای دکلره شده طوسی رنگ درخشان
با رعایت یک سری نکات، می‌توانید موی دکلره شده سالم و درخشان داشته باشید.

شاید استفاده از یک شامپوی مناسب یا حتی ماسک مو و دیگر محصولات مو مهم باشد، اما اولین اقدام برای تثبیت رنگ موی دکلره شده کمک گرفتن از راهکارهای مراقبتی است. اگر روش‌های مراقبتی مو‌ را بیاموزید و در روتین خود قرار دهید، زیبایی موهای شما برای مدت زمان بیشتری حفظ می‌شود. این روش‌ها عبارتند از:

۱. از روش‌های درمانی هدفمند استفاده کنید

سفید کردن مو یک فرآیند شیمیایی است که رنگدانه‌های طبیعی را از الیاف موهای شما پاک می‌کند. دکلره کردن پی‌در‌پی موها می‌تواند به فیبرها و فولیکول‌های مو آسیب برساند و موها را کدر کند. برای مبارزه با این اتفاق باید از درمان‌های هدفمند مراقبت از موهای دکلره شده استفاده کنید که تا حد امکان موها تقویت و محافظت شوند. توصیه می‌کنیم از شامپوهای بدون سولفات و محصولات غنی از کراتین برای بازسازی الیاف موهایتان استفاده کنید.

۲. به دنبال راهی برای تغذیه موهای آسیب دیده خود باشید

حتما متوجه شده‌اید که موهای سفید شده شما مانند گذشته انعطاف‌پذیر نیستند. خشکی هم یکی دیگر از پیامدهای دکلره کردن است. در زمان دکلره موها، مو رطوبت خود را از دست داده و موهایی خشک، شکننده و حتی دو شاخ ایجاد می‌شود؛ اما جای نگرانی نیست. شما می توانید با استفاده از تغذیه موها به کمک برخی درمان‌های فشرده و هدفمند ذکرشده از خشک شدن موهای خود جلوگیری کنید. به‌عنوان مثال، استفاده از ماسک موی شبانه یک بار در هفته یا حداقل دو بار در ماه یک حرکت درست است.

۳. از موهای خود در برابر عوامل خارجی محافظت کنید

ما نمی توانیم در یک حباب کوچک زندگی کنیم! شاید این جمله خنده‌دار باشد، اما واقعا نمی‌توانیم آفتاب، آب شور دریا، استخرهای شنای کلردار، آلودگی و ابزارهای حالت‌دهنده مو را که به‌عنوان عوامل خارجی مضر شناخته می‌شوند، برای همیشه کنار بگذاریم؛ اما می‌توانیم اقدامات احتیاطی را انجام دهیم.

اگر می‌توانید از آفتاب دوری کنید و در سایه بمانید. اما اگر نمی‌توانید در مقابل قرارگیری زیر نور خورشید مقاومت کنید، برای دفع اشعه‌های مضر کلاه یا روسری سر کنید. در غیر این صورت می‌توانید از اسپری UV یا کرم ضد آفتاب مخصوص مو هم استفاده کنید. بعد از پریدن به داخل استخر یا دریا هم موهای خود را با آب بطری یا شیر آب بشویید و بلافاصله بعد از آن دوش بگیرید تا نمک یا کلر اضافی روی موها از بین برود. اگر هم باید از ابزار موی صاف‌کننده استفاده کنید، ابتدا به موهای خود اسپری محافظ حرارتی بزنید.

۴. موهای خود را کمی کمتر بشویید

برخلاف تصور عموم مردم، شستن موها دو تا سه بار در هفته بسیار زیاد است. شستن بیش از حد موهایتان، هر چند با ملایمت انجام شود، مواد مغذی کلیدی و روغن‌های ضروری مو را که به حفظ سلامت آن‌ها کمک می‌کنند، از بین می‌برد. بنابراین چرا هنگام دوش گرفتن از کلاه دوش استفاده نکنید و شامپوی خشک را مصرف نکنید؟ شامپو خشک ممکن است عجیب به نظر برسد، اما زنان و مردان آن را راهی بسیار مفید برای مراقبت از موهای خود به جای شست‌وشوی زیاد موها می‌دانند.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که نمی‌توانند یک روز را بدون شستن موهای خود بگذرانند، از ملایم‌ترین شامپویی که می‌توان پیدا کرد استفاده کنید.

۵. زردی و تغییر رنگ مو را خنثی کنید

نکته کلیدی برای رفع رنگدانه‌های زردی که روی موها را می‌پوشانند، استفاده چند وقت یک بار از شامپوی آبی یا بنفش است. هر چهار یا پنج بار شست‌وشو باید این کار را انجام دهد و اگر تصمیم دارید موهایتان را بعد از دکلره کردن رنگ کنید، انجام این کار پیش از رنگ کردن رنگی عالی به شما ارائه می‌‌دهد.

حتما بخوانید: برای تثبیت رنگ مو چه کنیم؟

۶. با موهایتان ملایم باشید

پس از دکلره کردن، با موهایتان ملایم رفتار کنید و زمانی که موهایتان هنوز خیس هستند، با استفاده از یک برس صاف، گره‌ها را جدا کنید. موها را با فشار یا سایش زیاد نه حوله خشک نکنید و در صورت امکان فرصت دهید تا موها در معرض هوا و به صورت طبیعی خشک شوند.

می‌توانید انواع مختلف شامپو آبی و بنفش را از طریف وبسایت ترب خریداری کنید.

چه محصولاتی برای تثبیت رنگ موی دکلره شده مفید هستند؟ 

موهای بلوند یک خانم، سالم و بلند از پشت
استفاده از محصولات مخصوص برای موهای بلوند، باعث سالم ماندن و براقیت مو بدون آسیب‌دیدگی می‌شوند.

راه دیگری که برای تثبیت رنگ موی دکلره شده به آن تاکید داشته و پیشنهاد می‌کنیم، استفاده از شامپو و ماسک موهای مناسب است. تاثیر این محصولات در حفظ رنگ مو بسیار زیاد بوده و می‌توانند سلامت موها را هم حفظ کنند. 

برخی از محبوب‌ترین محصولات برای تثبیت رنگ موی دکلره شده عبارتند از:

۱. ماسک مو تثبیت کننده رنگ بدون سولفات ترسمه

ماسک موی تثبیت کننده رنگ ترسمه
ماسک مو تثبیت کننده رنگ فاقد سولفات ترسمه

ماسک مو تثبیت کننده رنگ فاقد سولفات Tresemme یک محصول مراقبتی موی آمریکایی است. این ماسک مو حاوی ویتامین‌های A و B بوده که باعث تغذیه و تقویت موها می‌شوند. استفاده از این ماسک مو از موها در مقابل تابش اشعه مضر خورشید محافظت کرده و رطوبت مو را حفظ می‌کند. این حفظ رطوبت باعث می‌شود که از ایجاد موخوره و وز شدن موها جلوگیری شود.

این ماسک موی بدون سولفات قابل استفاده برای موهای کراتینه، دکلره و رنگ شده است و می‌تواند درخشندگی موها را حفظ کند.

۲. شامپو تثبیت کننده رنگ موی سینره

شامپو تثبیت کننده رنگ موی برند سینره
شامپو تثبیت کننده رنگ سینره

این شامپوی ایرانی باکیفیت دارای عصاره انار و پلیمرهای کواترنیزه جهت تثبیت رنگ مو است. همچنین حاوی فیلتر ضد آفتاب جهت محافظت از رنگ مو و فرمولاسیون قوی‌ای برای ثبات رنگ موها است. اگر به دنبال محصولی برای افزایش درخشندگی، شادابی و لطافت موهای رنگ شده خود هستید، این محصول برای شما انتخاب مناسبی است.

یکی دیگر از نکات مثبت شامپو تثبیت کننده رنگ موی سینره، بدون انجام تست حیوانی یا کرولتی فری بودن آن است.

۳. شامپو تثبیت کننده رنگ موی گلیس

شامپو تثبیت کننده رنگ موی برند گلیس
شامپو مناسب تثبیت رنگ موی گلیس

شامپو گلیس مناسب موهای رنگ شده color Protect حاوی کراتین جهت تقویت مو و خاصیت براق‌کنندگی برای مراقبت ویژه از موهای رنگ و دکلره شده است. فرمولاسیون این محصول از برند گلیس حاوی مجموعه‌ای از مواد تثبیت کننده رنگ مو، فیلترهای محافظ مو، کریستال مایع، روغن هسته زرد آلو و کراتین مایع است.

۴. شامپو تثبیت کننده رنگ مو فولیکا مدل CUTEST RED

شامپو تثبیت کننده رنگ موی مدل CUTEST RED برند فولیکا
شامپو تثبیت کننده رنگ موی مدل CUTEST RED فولیکا

شامپو تثبیت کننده رنگ موی قرمز فولیکا به‌طور ویژه‌ای محافظ موهای رنگ شده در تناژ قرمز بوده و ماندگاری رنگ مو را افزایش می‌دهد. این شامپوی بدون سولفات ایرانی به تثبیت رنگ مو، جلوگیری از کدر شدن موها و تقویت و افزایش درخشندگی آن‌ها کمک می‌کند. 

اگر به دنبال یک شامپو با رایحه خوب می‌گردید که پوست سرتان را دچار خارش یا حساسیت نکند، این شامپو انتخاب درستی خواهد بود. شما در زمان استفاده از شامپو تثبیت کننده برند فولیکا، نگرانی از بابت خشک شدن موهای خود هم نخواهید داشت.

شما هم ترب را برای خرید محصولات تثبیت کننده رنگ موی خود انتخاب می‌کنید؟

وبسایت ترب نقطه‌ای امن برای تجربه یک خرید موفقیت‌آمیز و‌ به‌صرفه است. جایی که به شما امکان خرید محصولات مورد نیازتان با قیمت‌های باورنکردنی را می‌دهد. قیمت‌های ترب رقابتی بوده و با خرید از سایر فروشگاه‌های آنلاین و حتی حضوری قابل مقایسه نیست.

شما می‌توانید برای خرید محصولات انتخابی خود، با مراجعه به وبسایت ترب با قیمت‌هایی بسیار پایین‌تر از محدوده قیمتی بازار روبه‌رو شوید و در خرید کالاهای مورد نظرتان سود زیادی کنید.

ترب به شما امکان انتخاب خرید حضوری را هم می‌دهد. کافیست پس از انتخاب موقعیت مکانی خود در ترب من از بین لیست فروشگاه‌های نزدیکتان یک فروشگاه را انتخاب کنید. پس از مراجعه به فروشگاه می‌توانید با همان شرایط خرید آنلاین محصول مورد نظرتان را خریداری کنید.

کلام آخر

برای تثبیت رنگ موهای دکلره شده، از شامپوها و محصولات بدون سولفات و حاوی کراتین استفاده کنید و از موهای خود در برابر آفتاب، کلر و ابزارهای حرارتی محافظت کنید؛ همچنین شست‌وشوی کمتر و استفاده از ماسک‌های تغذیه‌ای و شامپوهای بنفش یا آبی نیز بسیار مؤثر است.

ماسک‌های و شامپوهای مختلفی وجود دارند که به خاطر فرمولاسیون ویژه خود، رنگ موها را برای مدت زمانی طولانی‌تر در حالت اولیه خود حفظ می‌کنند. محصولاتی از جمله ماسک موی نلی، شامپو تثبیت کننده رنگ‌ موی قرمز رنگ فولیکا، شامپو تثبیت رنگ‌ موی انار سینره، شامپو گلیس و ترسمه از جمله محصولات محبوبی هستند که به نوعی امتحان‌ خود را پس داده‌اند.

پرسش های متداول در مورد تثبیت رنگ موی دکلره شده

چرا موهای دکلره شده من رنگ را حفظ نمی‌کند؟

موهای دکلره شده شما رنگ را حفظ نمی‌کند؛ زیرا بیش از حد حساس شده و کوتیکول آن کاملا باز است. این اتفاق اجازه نمی‌دهد رنگدانه به فولیکول مو بچسبد و در شرایطی که شما می‌خواهید رنگدانه‌ای که در مو وجود ندارد را جایگزین کنید ممکن است موفق نباشید.

برای تثبیت رنگ موی دکلره شده بدون ایجاد زردی از چه محصولی کمک بگیریم؟

مقدار کمی شامپوی آبی یا بنفش باعث از بین رفتن ته‌رنگ نارنجی یا زرد موهای شما می‌شود. این شامپوها یک رنگ مایل به آبی روشن ایجاد می‌کنند که به مقابله با زردی کمک کرده و بلوند موها را روشن نگه می‌دارد.

آیا باید بعد از دکلره کردن موهایم را چرب کنم؟

بسیاری از مردم بر این باورند که نباید موهای خود را بعد از دکلره کردن روغن زد، اما این باور غلط است. روغن‌هایی مانند نارگیل، زیتون، بادام و آرگان بهترین گزینه برای تقویت و تثبیت رنگ موی دکلره شده هستند.

چه زمانی باید از کرم تثبیت کننده رنگ مو استفاده کنیم؟

می‌توانید بعد از رنگ کردن موها خود برای حفظ و تثبیت رنگ مو استفاده کنید.

🔗 منابع: Garnier | birdsofparadyes | birdsofparadyes

نازنین افشار
نازنین افشار

من نازنین هستم؛ فارغ‌التحصیل رشته مهندسی پزشکی از دانشگاه آزاد تهران. از ۱۳۹۸ به شکل جدی فعالیتم رو در حوزه محتوا و بازاریابی محتوایی شروع کردم. امروز بعد از چند سال نوشتن محتوا در زمینه‌های مختلف، چیزهای زیادی به دست آوردم که از داشتنشون خوشحالم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *