فرق تینت لب و رژ لب؛ کدام برازنده لب‌های شماست؟!

این روز‌ها شاهد تغییرات و پیشر‌فت‌های قابل توجهی در صنعت زیبایی هستیم. برای مثال نسل جدید تینت‌های لب مورد استقبال بیشتری نسبت به رژ لب‌ها قرار گرفته‌اند. سلیقه و شیوه زندگی نسل جوان به سمت استفاده از محصولات سبک و بادوام مایع، با ساختار سالم‌‎تر تغییر کرده است و تینت لب به یکی از ترند‌های ثابت زیبایی تبدیل شده است. فرق تینت لب و رژ لب در چیست؟ جواب شما اینجاست!

فرق تینت لب و رژ لب چیست؟

سه مدل مختلف از تینت و رژ لب
اشکال مختلف رژ لب تفاوت ساختاری خاصی با یکدیگر ندارند.

بهترین راهکار برای درک تفاوت تینت لب و رژ لب، آشنایی با مواد تشکیل‌دهنده و ویژگی‌های عملکردی این دو محصول آرایشی است.

۱. رژ لب و تینت لب از چه موادی ساخته می‌‎شوند؟

رژ لب‌ها و برق لب‌ها، از موم و رنگدانه ساخته می‌‎شوند؛ در صورتی که تینت‌ها ساختار کاملاً متفاوتی دارند. تینت بر پایه آب و الکل طراحی شده است و به همین دلیل اغلب به شکل مایع یا ژل عرضه می‌شوند. در ساختار تینت‌ها غلظت بسیار بالایی از رنگدانه وجود دارد که کاملاً جذب پوست لب می‌شوند. این ویژگی، ماندگاری تینت لب برای مدت طولانی را بالا می‌‎برد.  

۲. نقش حیاتی سرب!

یکی از اصلی و مهم‌ترین تفاوت‌های رژ لب با تینت لب، وجود سرب در ترکیبات آن‌هاست.  تقریباً اکثر رژلب‌ها دارای درصدی سرب هستند؛ اما مواد تشکیل‌دهنده تینت لب عاری از سرب است. این نکته بسیار مهمی برای کسانی است که در کنار زیبایی به سلامت اهمیت می‌‎دهند. زیرا مصرف طولانی‌مدت سرب می‌تواند عوارض جانبی بالایی داشته باشد.

۳. آبرسانی و مرطوب‌سازی

به کار بردن ویتامین فراوان در ترکیبات تینت لب قدرت مرطوب‌کنندگی و آبرسانی آن را بالا می‌برد. این ترکیبات حس شادابی و تازگی را عرضه می‌کنند. مواد تشکیل‌دهنده این محصول ساعات طولانی لب‌های شما را چرب نگه می‌دارند و از خشک شدن آن جلوگیری می‌کنند.

برای بررسی تفاوت تینت لب با سایر محصولات آرایشی لب این مقاله را پیشنهاد می‌کنیم: ۷ فرق تینت لب و لیپ گلاس

۴. مقایسه تینت لب و رژ لب از نظر میزان ماندگاری

دوام و ماندگاری از دیگر فرق‌های این دو محصول آرایشی است. ماندگاری تینت لب بالا است و بدون نیاز به تمدید مجدد، در تمام طول روز روی لب‌هایتان باقی می‌ماند. این موضوع به دلیل میزان رنگدانه‌های موجود در ترکیبات آن است. به همین دلیل پس از مدت زمان کمی به لب، رنگ بخشیده و با نوشیدن چای و آب و یا خوردن وعده‌های غذایی از بین نمی‌روند. مقاومت این محصول در برابر آب از دیگر دلایل ماندگاری بالای آن است.

۵. زیبایی و جلوه طبیعی

برای برخی، خصوصا نسل جدید، طبیعی به نظر رسیدن آرایش مزیت است. تینت‌های لب با داشتن پیگمنت‌های مخملی، نه‌تنها لب‌ها را نرم‌تر نگه می‌دارند، بلکه بافت طبیعی را هم حفظ می‌کنند؛ طوری که رنگ طبیعی به نظر می‌‎رسد. همچنین این محصول حالت خوش‌فرم و سفتی به لب‌ها  می‌دهد. تمامی این موارد باعث ایجاد جلوه‌ای زیبا در لب‌ها و صورت شما می‌شود.

۶. ثبات و عدم پخش رنگ

همان‌طور که اشاره شد، تینت لب دارای رنگ‌بندی طبیعی است. هرچه تینت را بیشتر و پررنگ‌تر بزنید، کمتر نگران به جای ماندن رد آن روی لیوان خواهید بود. برعکس رژلب، رنگ تینت‌ها هرگز در اثر خوردن، نوشیدن و یا ماسک پخش نمی‌شود و این یکی دیگر از فرق‌های این دو ابزار آرایشی با هم است.

۷. بسته‌بندی متفاوت، سلیقه نسل نو

تینت لب‌ها تنوع بالای بسته‌بندی دارند که این موضوع باعث شده مخاطب زیادی را جذب کنند. بسته‌بندی‌هایی به شکل قلب، بستنی، لاک و شکلات ترفندی بود که باعث جذب و شناخت و خرید سریع مخاطبان شد. این بسته‌‎بندی‌ها بر خلاف بسته‌بندی‌های کلاسیک رژ لب طرفدارهای زیادی خصوصا در میان جوانان دارد.

درباره بالم لب چطور؟ آیا می‌دانید فرق تینت لب و بالم لب چیست؟

۸. عطر خوش، یک گزینه مهم در کنار زیبایی

یکی از نکات بسیار مهمی که خانم‌ها از آن شکایت دارند، این است که بسیاری از رژ لب‌ها عطر تندی دارند و در برخی موارد باعث سردرد می‌شوند؛ خصوصا افرادی که میگرن دارند، این مورد را بیشتر حس می‌کنند. در صورتی که تینت لب رایحه‌ای بسیار ملایم و در عین حال لذت‌بخش دارد. از آنجایی که تینت لب‌ها، از میوه و عصاره آن تشکیل شده، عطر مطبوع طبیعی را در کنار زیبایی به شما عرضه می‌کند.

۹. محبوبیت رنگ‌های تینت لب

یکی دیگر از تفاوت‌های اساسی تینت با رژ لب رنگ‌های این محصول است. رنگ قرمز، نارنجی و صورتی پرطرفدارترین رنگ‌های این محصول است. تمام این رنگ‌ها حالتی طبیعی و نرمال به لب می‌دهند. در واقع بیشتر از اینکه محصولی برای آرایش لب باشند، مناسب زیبایی و طبیعی جلوه کردن صورت هستند.

۱۰. تینت لب؛ یک محصول مقرون‌به‌صرفه

مقدار کمی از مایع تینت لب برای ایجاد رنگ بر روی لب‌ها کافی است. به همین دلیل شما می‌توانید مدت زیادی از آن استفاده کنید و آرایشی ظریف، جذاب و یکدست داشته باشید. این ویژگی‌، مقرون‌به‌صرفه بودن این محصول را اثبات می‌کند. ظاهر طبیعی و درخشانی که تینت به لب‌هایتان می‌دهد، می‌تواند جایگزینی مقرون‌به‌صرفه برای تتو و شیدینگ لب باشد.

عوارض تینت لب در مقایسه با رژ لب

یک بسته تینت لب فانتزی با پکیج به شکل شکلات
بسته‌‎بندی فانتزی تینت لب طرفداران زیادی را جذب خود کرده است.

کارشناسان حوزه زیبایی بر این باورند که تینت لب‌ها یکی از اعتیادآورترین لوازم آرایشی موجود در بازار هستند. حقیقت این است که زیبایی و مزیت‌های استفاده از تینت به قدری بالا است که شما بعد از اولین بار استفاده، دیگر نمی‌توانید از آن دست بکشید؛ اما  دانستن این نکته ضروری است که همه محصولات آرایشی بهداشتی، در قبال مزیت‌های بی‌شماری که فراهم می‌کنند، عوارض و ضعف‌هایی هم دارند. این موضوع درباره تینت لب هم صادق است.

  • همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، فرمولاسیون اکثر تینت‌ها بر پایه آب و الکل است که می‌تواند باعث خشکی پوست لب و پوسته‌پوسته شدن آن شود.
  • همچنین در برخی موارد، وجود الکل می‌تواند واکنش‌های آلرژیک پوستی یا تنفسی را تحریک کند.
  • مورد قابل توجه دیگر این است که رنگدانه‌های تینت لب واقعاً قوی هستند و پاک کردن تینت از روی لب ممکن است کمی دشوار باشد.

پیشنهاد مطالعه: فواید و مضرات تینت لب؛ استفاده کنیم یا نکنیم؟

تینت لب و رژ لب از کجا تهیه کنیم؟

تینت لب فانتزی به همراه میوه و دانه‌های قهوه
تینت لب‌ها با عطر و رنگ‌های میوه‌ه‎ای طبیعی حس خوبی از طبیعت را منتقل می‌کنند.

برای دیدن انواع مختلف تینت لب، رژ لب و خرید آن‌ها، سایت ترب را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید فروشندگان و برندهای مختلف را با هم مقایسه کنید. ترب بزرگ‌ترین سایت معرفی محصولات و فروشندگان مختلف در ایران است که برندها و محصولات آرایشی و بهداشتی متنوع را به شما معرفی می‌کند.

در این سایت می‌توانید بر اساس نیاز و بودجه خود، بهترین و مناسب‌ترین محصول را انتخاب کنید. با مراجعه به بخش لوازم آرایشی، گزینه‌های متنوع رژ لب و تینت لب را مشاهده خواهید کرد.

سخن آخر

فاش شدن این واقعیت که در ترکیبات رژ لب مقدار قابل توجهی سرب وجود دارد تحول زیادی در دنیای لوازم آرایشی به وجود آورد. بسیاری از افراد سلامتی را امر مهم‌‎تری از زیبایی ظاهری برشمردند که این امر کارخانه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی را به ساخت محصولات سازگارتری با بدن سوق داد.

تینت لب یکی از محصولات جدید بازار است که در کنار زیبایی، حسی از سلامت و شادابی لب را به شما عرضه می‌کند. عدم وجود سرب و مواد شیمایی قوی در این مواد، در کنار ماندگاری و طبیعی بودن، رمز برنده شدن این محصول در بازار است.

ویژگیرژ لبتینت لب
سرب و مومداردندارد
نیاز به تمدیددوام کمدوام عالی
آبرسانیفاقد مواد آبرسانآب‌رسان و مرطوب‌کننده
ایجاد ترک لبداردندارد
احتمال رنگ دادن به لباسداردندارد
براق بودننداردبسته به سلیقه شما می‌‎تواند داشته باشد
مخصوص میکاپحرفه‌ایمعمولی و لایت
جدول مقایسه ویژگی‌های تینت لب و رژ لب

پرسش های متداول در مورد فرق تینت لب و رژ لب

فرق اصلی تینت لب با رژ لب در چیست؟

تینت یکی از لوازم آرایش لب است که بافت و ظاهر نهایی متفاوتی نسبت به رژ لب‌ها دارد.

ماندگاری تینت لب در مقابل رژ لب چگونه است؟

تینت لب به دلیل بافت بر پایه آب، روی لب لایه اضافه‌ای تشکیل نمی‌دهد و فقط رنگ آن به زیر پوست لب نفوذ می‌کند. به همین دلیل دوام و ماندگاری زیادی نسبت به رژ لب دارد.

تینت لب را چگونه باید استفاده کرد؟

استفاده از تینت لب شبیه به رژ لب مایع است، با این تفاوت که برای پخش کردن تینت لب باید سریع‌تر عمل کنید.

🔗 منابع: poppyandpout | naturalbeautyworkshop

مرال حسین‌زاده
مرال حسین‌زاده

من مرال‎ هستم؛ فارغ‌التحصیل صنایع‌دستی و نویسندگی رادیو. بیشتر از ده ساله که می‌نویسم، می‌سازم و تماشا می‌کنم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *