۷ فرق تینت لب و لیپ گلاس؛ دو محصول آرایشی پرکاربرد

تینت لب و لیپ گلاس تنها چند مورد از محصولات زیبایی و در عین‌حال هم به نوعی مراقبتی پوست لب هستند. آشنایی با تعریف و کاربرد تینت لب و لیپ گلاس و دانستن تفاوت این محصولات با یکدیگر می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین گزینه را برای لب‌هایتان انتخاب کنید و از مشاهده نتیجه‌ای که مد نظرتان بوده لذت ببرید. تا انتهای مقاله همراهمان باشید تا با تعریف و فرق تینت لب و لیپ گلاس آشنا شوید.

تینت لب چیست؟

۴ تینت لب در رنگ‌بندی مختلف و با بسته‌بندی شبیه به بستنی یخی
کاربرد تینت لب مانند رژ لب است و برای رنگ‌دهی به لب‌ها استفاده می‌شود.

تینت لب یک محصول آرایشی برای رنگ کردن لب‌ها بوده و معمولاً به صورت مایع یا ژل است. به‌طور کلی تینت لب بیشتر از رژ لب روی لب‌ها باقی می‌ماند و لکه رنگی روی لب به جا می‌گذارد.

یکی از جنبه‌های منفی استفاده از تینت لب، خشک شدن لب‌ها به‌خصوص در زمستان است. به همین خاطر مصرف آن در این فصل پیشنهاد نمی‌شود.

برای آشنایی بیشتر با تینت لب پیشنهاد می‌کنیم مطلب «تینت لب چیست؟ تولدی تازه در دنیای لوازم آرایش» را بخوانید.

لیپ گلاس (برق لب) چیست؟

چند رنگ برق لب در کنار هم
لیپ گلاس‌ها معمولا مایع بوده و رنگ‌های مشابهی دارند. تنوع رنگی در برق لب‌ها زیاد نیست و قرمز و صورتی از اصلی‌ترین رنگ‌های آن‌ها هستند.

هدف اصلی یک لیپ گلاس یا برق لب این است که به لب‌ها ظاهری براق و صاف و در برخی موارد هم رنگ ظریفی بدهد. لیپ گلاس‌ها می‌توانند به‌صورت مایع یا جامد با قابلیت استفاده آسان باشند. این لوازم آرایشی به‌طور معمول براق بوده ‌و به لب‌ها حالتی براق و درخشان می‌دهد.

فرق تینت لب و لیپ گلاس (برق لب) در چیست؟

تفاوت لیپ گلاس و تینت لب با نمایش آن‌ها روی لب‌های واقعی
برق لب، همان‌طور که از اسمش هم مشخص است، ظاهری درخشان به لب می‌دهد؛ در حالی که تینت لب، ظاهری مات روی لب‌ها ایجاد می‌کند.

تفاوت‌های نسبتا زیاد و کلیدی بین تینت لب و لیپ گلاس وجود دارد. از جمله این تفاوت‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

  1. لیپ گلاس دارای پایه براق، با رنگ یا بدون رنگ است؛ اما تینت لب پوشش‌دهی شفافی دارد. تینت لب با بافت سبکی که دارد جذب پوست شده و به‌طور موقت لب‌های شما را رنگ‌دار می‌کند.
  2. تینت لب معمولاً به شکل مایع یا ژل وجود دارد و حالتی بین رژ لب و برق لب دارد؛ اما در مقابل لیپ گلاس حالتی مایع و شل دارد. 
  3. بافت تینت‌ لب سبک‌تر بوده و حس سنگینی و چسبندگی روی لب به‌ وجود نمی‌آورد؛ اما لیپ گلاس کمی احساس سنگینی روی لب‌ها ایجاد می‌کند.
  4. تینت لب رنگ‌‌دانه‌های بیشتری نسبت به لیپ گلاس دارد؛ به همین دلیل روی لب‌ها حالت پررنگ‌تری به‌ جا می‌گذارد.
  5. تینت لب در مقایسه با لیپ گلاس ماندگاری بالاتری دارند و نیاز به تمدید مداوم این محصول روی لب نیست. تینت چندین ساعت روی لب‌ها باقی می‌ماند. در مقابل هم از آنجایی که لیپ گلاس ماندگاری کمتری نسبت به تینت لب دارد، پس از مدتی کوتاه نیاز به تجدید آرایش و تمدید خواهد داشت.
  6. تینت لب مقاومت بیشتری نسبت به آب و سایر عوامل خارجی دارد. به همین علت زمانی که روی لب زده می‌شود، به‌راحتی از روی آن پاک نشده و برای مدت طولانی روی لب باقی می‌ماند.
  7. در ساخت لیپ گلاس از موم استفاده شده، اما در ساخت تینت لب موم به کار برده نشده است؛ حالت شل و مایع بودن این محصول هم به همین علت است.

اگر می‌خواهید بدانید فرق تینت لب و بالم لب چیست؟ و با کاربردهای هر کدام آشنا شوید، این مقاله را از دست ندهید.

بهترین تینت لب و لیپ گلاس را از کجا بخریم؟

دو عدد تینت لب با مدل‌های مختلف روی پس‌زمینه رنگی
برای خرید تینت لب و لیپ گلاس، اول مطمئن شوید چه مدلی با جنس لب‌های شما سازگار است.

برای خرید مدل‌های مختلف تینت لب و برق لب‌های باکیفیت و البته خوش‌قیمت، از وبسایت ترب کمک بگیرید. در ترب شرایط خرید کمی متفاوت و البته که هیجان‌انگیز‌تر است؛ مثلا شما می‌توانید محصولات مورد نظرتان را با بهترین و رقابتی‌ترین قیمتشان خریداری کنید؛ یا می‌توانید به انتخاب خود، خرید از فروشگاه‌های ترب را به شکل آنلاین و حتی حضوری انجام دهید. برای خرید حضوری با تعیین موقعیت مکانی خود، با لیستی از نزدیک‌ترین فروشگاه‌ها مواجه خواهید شد که می‌توانید به آن‌ها مراجعه و خرید خود را نهایی کنید. مورد بعدی هم امکان خرید با تضمین ترب از برخی فروشگا‌ه‌ها است که خیال شما را از مطمئن بودن فروشگاه و حتی محصولات راحت می‌کند.

با خرید از فروشگاه‌های تحت تضمین ترب، تا ۷ روز کاری ضمانت بازگشت پول در صورت معیوب بودن کالا، مغایرت کالا و انجام پیگیری لازم در صورت ارسال نشدن کالا برای شما وجود دارد.

نتیجه‌گیری

در این مقاله درباره تفاوت تینت لب و لیپ گلاس صحبت کردیم؛ دو محصولی که چند سالی است ترند شده‌اند و طرفداران زیادی دارند. با توجه به تفاوت‌های گفته‌شده در این مقاله، انتخاب بین لیپ گلاس (برق لب) و تینت لب به سلیقه و نیاز آرایشی شما بستگی دارد. شما پس از آشنایی با مقایسه تینت لب و لیپ گلاس می‌توانید کاربردی‌ترین محصول را انتخاب و خریداری کنید.

در جدول خلاصه‌ای از آنچه در طول مقاله گفته شد، یعنی فرق تینت لب و لیپ گلاس را مشاهده می‌کنید:

تینت لبلیپ گلاس
فاقد موم در فرمولاسیون ساختحاوی موم در فرمولاسیون ساخت
ماندگاری بیشترماندگاری نسبتا کم
حالتی مایع و ژل‌مانندحالتی مایع و شل
بافت سبک‌تربافت سنگین‌تر
مقاومت بیشتر در مقابل آب و عوامل خارجیمقاومت کمتر در مقابل آب و عوامل خارجی
جدول مقایسه تینت لب و لیپ گلاس

پرسش های متداول در مورد فرق تینت لب و لیپ گلاس

تینت لب همان لیپ گلاس است؟

خیر تینت لب و لیپ گلاس با هم فرق دارند. لیپ گلاس برای درخشندگی و یا ایجاد سایه دلخواه روی یک بالم لب رنگی استفاده می‌شود. از طرف دیگر تینت لب، برای رنگ دادن به لب‌ها با ماندگاری طولانی و بدون ایجاد درخشندگی است.

تینت لب ماندگاری زیادی دارد؟

برخلاف رژ لب‌ها که به‌سادگی پاک می‌شوند، تینت‌های لب می‌توانند در تمام روز باقی بمانند.

آیا لیپ گلاس برای لب مفید است؟

برخی از لیپ گلاس‌ها به دلیل مواد تشکیل‌دهنده‌ای از جمله اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم (برای محافظت از لب‌ها در برابر نور خورشید) و مواد مرطوب‌کننده مانند گلیسیرین یا روغن جوجوبا دارای فواید بسیاری برای پوست لب هستند. با این حال، برخی لیپ گلاس‌ها هم ممکن است دارای مواد مسدودکننده منافذ باشند و منجر به ایجاد آکنه در اطراف دهان شوند.

🔗 منابع: clinikally | alyaka

نازنین افشار
نازنین افشار

من نازنین هستم؛ فارغ‌التحصیل رشته مهندسی پزشکی از دانشگاه آزاد تهران. از ۱۳۹۸ به شکل جدی فعالیتم رو در حوزه محتوا و بازاریابی محتوایی شروع کردم. امروز بعد از چند سال نوشتن محتوا در زمینه‌های مختلف، چیزهای زیادی به دست آوردم که از داشتنشون خوشحالم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *