فرق رنگ موی شکلاتی و کاکائویی؛ کدام رنگ مناسب شماست؟

اگر شما هم در دسته افرادی هستید که رنگ مو شکلاتی و کاکائویی را به‌اشتباه یکی می‌دانید، پس این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا با فرق رنگ موی شکلاتی و کاکائویی آشنا شوید. رنگ مو شکلاتی و کاکائویی دو رنگ مویی هستند که اکثر افراد به‌اشتباه این دو را به جای هم به کار می‌برند. این در حالیست که تناژهای این دو رنگ کاملا با یکدیگر متفاوت است و می‌توانند رنگ‌های متفاوت و در عین حال زیبایی را روی موها ایجاد کنند.

تفاوت رنگ موی شکلاتی و کاکائویی در چیست؟

یکی از بازیگران خانم هالیوودی با رنگ موی قهوه‌ای
هر چند رنگ موی شکلاتی و کاکائویی شبیه به نظر می‌رسند، اما با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند.

می‌توانیم از لحاظ تناژ رنگی به مقایسه رنگ موی شکلاتی و کاکائویی بپردازیم. از جمله تفاوت‌های مهمی که رنگ مو شکلاتی و کاکائویی دارند، قرمز بودن تناژ رنگ مو شکلاتی است. به همین دلیل در مقایسه با رنگ کاکائویی، رنگ گرم‌تری محسوب می‌شود. 

  • رنگ موی شکلاتی: رنگ موی شکلاتی به‌عنوان رنگ موی تیره‌تر و عموما با طبع گرم شناخته می‌شود. این رنگ مو به‌طور معمول شامل نقاط قهوه‌ای تیره و تون‌های قهوه‌ای دودی است. 
  • رنگ موی کاکائویی: رنگ موی کاکائویی ممکن است به‌صورت یک رنگ قهوه‌ای متوسط و با طبع گرم یا شامل ترکیبی از رنگ‌های قهوه‌ای و بنفش باشد. رنگ کاکائویی معمولا با روشنایی و شفافیت بیشتری نسبت به رنگ موی شکلاتی همراه است. 

تناژهای متفاوت رنگ مو شکلاتی و کاکائویی 

رنگ مو و چشم و ابرو شکلاتی
تفاوت تناژهای رنگی کاکائویی و شکلاتی کمک می‌کند تا با افزودن دیگر رنگ‌ها ترکیبات رنگی جدیدی به دست آورد.

در قسمت قبل ذکر کردیم که فرق رنگ موی شکلاتی و کاکائویی در تناژ رنگی آن‌هاست. این تفاوت در تناژهای رنگی کمک می‌کند تا با تغییر در فرمولاسیون اصلی این رنگ‌ها، مثل افزودن رنگ گیلاسی، فندقی، دودی به رنگ شکلاتی یا کاکائویی ترکیب رنگ‌های متنوعی را به دست آورند. 

حتما بخوانید: مقایسه رنگ موی دودی و خاکستری؛ کدام بهتر است؟

دسته‌بندی تناژ رنگی رنگ موی شکلاتی و کاکائویی

مدل خانم معروفی با رنگ موی کاکائویی
رنگ موی شکلاتی و کاکائویی در سه تناژ تیره، روشن و متوسط دسته‌بندی می‌شوند.

در ادامه برای آنکه بهتر با فرق رنگ موی شکلاتی و کاکائویی آشنا شوید، به دسته‌بندی تناژهای رنگی شکلاتی و کاکائویی پرداختیم. این تناژها را به سه دسته کلی زیر تقسیم‌بندی می‌کنیم:

رنگ مو شکلاتی و کاکائویی روشن

از آنجایی که رنگ مو شکلاتی روشن به افراد بسیاری می‌آید و یک رنگ کم‌ریسک محسوب می‌شود، گزینه اصلی برای افرادی است که به داشتن یک رنگ روشن و گرم علاقه‌مندند. برای دست‌یابی به این ترکیب رنگ خاص، به موارد زیر نیاز داریم:

  • ۳ سانت از رنگ دودی شماره ۸
  • ۳ سانت از رنگ بژ روشن
  • در کنار ۲ سانت از رنگ شکلاتی متوسط
  • ۲ سانت رنگ طبیعی شماره ۸
  • ۱ سانت واریاسیون نقره‌ای

اکسیدان مورد نیاز برای این ترکیب رنگ باید شماره ۱ باشد. چنانچه پایه موهای شما تیره است، باید در وهله اول آن را به پایه ۸ برسانید، تا در ادامه این رنگ مو زیبا را روی موهای‌تان ایجاد کنید.

اما برای رنگ کاکائویی روشن نیاز به ترکیب‌های زیر داریم:

  • ۴/۱ از تیوپ رنگ عسلی شماره ۶
  • به همراه ۳/۱ از تیوپ رنگ شکلاتی شماره ۶
  • ۲/۱ از تیوپ رنگ شکلاتی شماره ۵
  • ۲ سانت از رنگ طلایی شماره ۶
  • ۳ سانت از رنگ طبیعی شماره ۶

رنگ مو شکلاتی و کاکائویی متوسط

چنانچه می‌خواهید موی شما نه تیره باشد و نه روشن، لازم است از رنگ‌هایی که تناژ متوسط دارند استفاده کنید. جهت دستیابی به این تناژ رنگی باید شماره ۵ و۶ رنگ‌های شکلاتی یا کاکائویی را تهیه کرده و در ادامه با اکسیدان ۹ درصد ترکیب کنید. رنگ مو شکلاتی و کاکائویی متوسط اغلب به دلیل ملایم بودن به اکثر افراد می آیند.

رنگ مو شکلاتی و کاکائویی تیره

اگر برای بار اول تصمیم گرفته‌اید موهایتان را رنگ کنید، رنگ مو تیره می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد؛ چراکه در این حالت تغییرات کمتری خواهید داشت و در صورت پشیمانی، آسیب‌های کمتری متوجه مو است. شایان ذکر است که در بعضی موارد، جهت رسیدن به رنگ شکلاتی و کاکائویی تیره باید موهای خود را دکلره کنید. این موضوع به رنگ پایه موهای شما وابسته است. برای داشتن این رنگ مو باید شماره ۳ و ۴ رنگ مو کاکائویی و شکلاتی را تهیه کرده و در ادامه با اکسیدان ۶ درصد، این دو رنگ را ترکیب کنید.

رنگ مو شکلاتی و کاکائویی برای چه کسانی مناسب هستند؟

بازیگر خانم هالیوودی با موهای کوتاه رنگ شکلاتی روشن و چشمان سبز رنگ
اگر سفیدپوست هستید، رنگ مو شکلاتی روشن گزینه‌ای مناسب شماست.

حال که با فرق رنگ موی شکلاتی و کاکائویی آشنا شدید، باید بدانید که هر دوی این رنگ‌ها از طیف رنگ قهوه‌ای هستند و به اغلب افراد می‌آیند؛ اما در اینجا قانونی برای انتخاب رنگ مو مطرح می‌شود؛ بسیاری از آرایشگران و فعالان حوزه مد و فشن پیشنهاد می‌دهند که افراد با رنگ پوست سرد رنگ‌های گرم را انتخاب کنند و بالعکس. به عبارتی این دو رنگ که در دسته رنگ‌های گرم قرار دارند، بیشتر برای افرادی مناسب است که دارای رنگ پوست سردی هستند. 

رنگ مو از کجا بخریم؟

سه ترکیب رنگ متفاوت کاکايویی و شکلاتی رنگ مو
برای خرید رنگ مو مناسب به سایت ترب مراجعه کنید.

برای خرید رنگ مو می‌توانید از سایت ترب استفاده کنید. سایت ترب یک مرجع قابل اعتماد برای خرید آنلاین بوده که مجموعه‌ای گسترده از رنگ‌های مو با کیفیت بالا و انواع مارک‌ها را ارائه می‌دهد.

با مراجعه به سایت ترب، می‌توانید به‌راحتی بین مجموعه‌ای از فروشنده‌ها با توجه به قیمت موردنظرتان، محصولی که می‌خواهید را بخرید. داشتن خدمات مناسب به مشتریان و تحویل سریع محصولات باعث شده تا کاربران با اعتماد و اطمینان، رنگ موی خود را از سایت ترب سفارش دهند.

جمع‌بندی

افراد معمولا به دنبال تغییر و تحول در ظاهر خود هستند و رنگ مو، یکی از راه‌هایی است که برای ایجاد تغییر در ظاهر استفاده می‌شود. رنگ موی شکلاتی و کاکائویی هر دو رنگ‌های طبیعی و محبوب برای موها به شمار می‌آیند، اما تفاوت‌هایی در جزئیات رنگ دارند. فرمولاسیون هر یک از این دو رنگ با یکدیگر فرق دارد و با شناخت تفاوت‌هایشان می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید. برای آنکه بتوانید انتخاب درستی در رنگ‌های طیف قهوه‌ای داشته باشید، ما در این مقاله به فرق رنگ موی شکلاتی و کاکائویی پرداختیم.  

پرسش های متداول در مورد فرق رنگ مو شکلاتی و کاکائویی

کدام رنگ مو برای کدام پوست مناسب‌تر است؟

انتخاب رنگ مو برای پوست به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما به‌طور کلی رنگ‌های بلوند برای پوست‌های برنزه و رنگ‌های قهوه‌ای برای پوست‌های روشن پیشنهاد می‌شوند.

تناژ رنگ مو چیست؟

تناژ رنگ مو مشخص‌کننده گرم، سرد یا خنثی بودن رنگ مو است.

تناژ رنگ مو شکلاتی یا کاکائویی چیست؟

رنگ مو شکلاتی یا کاکائویی در طیف رنگی قهوه‌ای قرار دارند و از جمله رنگ‌ها با تناژ گرم هستند.

رنگ موی شکلاتی تیره به چه پوستی میاد؟

رنگ موی شکلاتی تیره به پوست‌های گندمی و سبزه می‌آید.

الهه برزگر
الهه برزگر

من، الهه، نویسنده محتوای خلاق و بازاریاب محتوا، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوترم و به‌عنوان ایده‌پرداز تبلیغات وارد عرصه جذاب دیجیتال مارکتینگ شدم. در ادامه روند کاری شروع به نوشتن برای وب‌سایت‌های معتبر کردم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *