فرق کانسیلر و هایلایتر چیست؟

کانسیلر و هایتلایتر دو محصولی هستند که گرچه مکمل یکدیگر به شمار می‌آیند، اما هرکدام فرق و کاربردهای متفاوتی دارند. آرایشگرها و میکاپ‌آرتیست‌ها باتوجه به رنگ پوست و همچنین عیوب پوست تصمیم می‌گیرند تا در مراحل مختلف از کانسیلر و یا هایلایتر استفاده کنند. اگرچه بسیاری از افراد این دو محصول را شبیه به هم می‌دانند، اما تفاوت‌های مهمی دارند. کانسیلر در درجه اول برای پنهان کردن عیوب یا حلقه‌های تیره استفاده می‌شود، در حالی‌که هایلایتر به نواحی خاصی از صورت درخشندگی می‌بخشد. ما سعی کرده‌‎ایم در این مقاله تفاوت‌ کانسیلر و هایلایتر را بررسی کنیم.

مقایسه کانسیلر و هایلایتر

برای آن‌که متوجه شویم تفاوت کانسیلر و هایلایتر چیست، باید ویژگی‌های هر دو محصول را بشناسیم:

کارکرد متفاوت دو محصول

تصویر صورت یک خانم با خطوط هایلایتر و کانسیلر
کانسیلرها برای یکنواخت‌کردن رنگ پوست، پنهان کردن لکه‌ها استفاده می‌شوند؛ در حالی‌که هایلایتر برای جذب نور و ایجاد توهم عمق و زوایا استفاده می شود.

کانسیلر یک محصول آرایشی است که به پوشاندن عیوب پوست کمک می‌کند. در حالی‌که هایلایتر، یکی از محصولات آرایشی است که به کمک آن می‌توان نقاط خاصی از صورت را برجسته کرد. مهم‌ترین کاربرد کانسیلرها یکنواخت کردن رنگ پوست، پنهان کردن حلقه‌های تیره و پوشاندن لکه‌ها است تا ظاهری بی‌عیب و نقص داشته باشید. در حالی‌که هایلایتر برای جذب نور و ایجاد عمق و زاویه استفاده شده و باعث درخشان به نظر آمدن پوست صورت می‌‎شوند.

کانسیلر می‌توانند حلقه‌های تیره، منافذ بزرگ و سایر لکه‌های قابل توجه روی پوست را بپوشانند. در حالی‌که هایلایتر عمدتاً در نقاطی مثل گونه‌ها، بالای لب‌ بالایی، نوک بینی و گوشه داخلی چشم‌ها استفاده می‌شود تا چهره روشن و زیبا به نظر آید.

هر دو این محصولات یعنی هایلایتر و کانسیلر را نباید روی کل صورت استفاده کرد. در مجموع از کانسیلر برای لکه، تغییر رنگ یا زیر چشم استفاده می‌شود. در حالی‌که هایلایتر باید روی نقاط بلند صورت مانند استخوان گونه، ابرو و لب بالایی اعمال شود.

کانسیلر و اصلاح رنگ – هایلایتر و برجسته‌سازی

گاهی اوقات، کانسیلرها به عنوان اصلاح‌کننده رنگ نیز شناخته می‌شوند، شبیه به فونداسیون رقیق هستند و می‌توانند عیوب پوست مانند جای جوش و لکه‌ها را پنهان کنند. در صورتی‌که کاربرد رنگ در هایلایتر برجسته کردن صورت مانند استخوان گونه است.

کانسیلرهای رنگی را می‌توان به تنهایی استفاده کرد. برای مثال در پالت کانسیلرهای رنگی، رنگ‌های زرد، نارنجی، آبی،صورتی، سبز و بنفش وجود دارند که هرکدام به تنهایی برای نیاز پوست شما مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی‌که استفاده از هایلایتر به تنهایی توصیه نمی‎‌شود.

هنگام خرید کانسیلر خانم‌ها ترجیح می‌دهند رنگی را انتخاب کنند که کمی روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست آنها باشد. علاوه بر این، کانسیلرهایی با ته‌رنگ زرد می‌توانند حلقه‌های تیره را بپوشانند، در حالی‌که کانسیلرهایی با ته‌رنگ بنفش می‌توانند به روشن‌تر شدن پوست‌های سفید کمک کنند.

برای آشنایی بیشتر با کاربرد کانسیلر رنگی این کانسیلر رنگی چیست و چرا پرطرفدار است؟ را مطالعه کنید.

انواع مختلف کانسیلر در مقایسه با هایلایتر

هایلایترهای براق ممکن است روی پوست، چرب به نظر برسند؛ در حالی‌که کانسیلر به عنوان مات‌کننده بدون درخشندگی استفاده می‌شود.

کانسیلر‌ها در چندین نوع مدل مختلف وجود دارند که برای خرید مدل متناسب با پوست باید آن‌ها را بشناسید. از جمله این مدل‌ها می‌‎توان به کانسیلرهای مایع، جامد، پودری، دوطرفه، مدادی اشاره کرد. هایلایتر‌ها نیز به صورت پودر، کرم، مایع یا اسپری عرضه می‌شوند و در رنگ‌ها و ترکیبات مختلفی در دسترس هستند.

هایلایتر‌های کرمی برای ایجاد جلوه هرچه بیشتر در پوست صورت و افزایش میزان درخشندگی و شفافیت آن به کار ‌می‌روند. در حالی‌که کانسیلر‌های کرمی برای پوشانندگی تیرگی دور چشم و مشکلات صورت بهترین گزینه هستند.

تفاوت هایلایتر با کانسیلر دوطرفه

کانسیلر دو طرف در کنار پالت هایلایتر
تفاوت اساسی بین کانسیلر و هایلایتر در هدف آن‌هاست.

کانسیلرهای دوطرفه از دو بخش کانسیلر و کانتور تشکیل می‌‎شوند. بخش روشن کانسیلر هم‌رنگ یا یک درجه روشن‌تر از پوست است تا نقایص پوستی را به خوبی بپوشاند و سر دیگر این محصول کانتور است که به عمق بخشیدن نقاط خاص صورت استفاده کمک می‌کند.

در واقع کانسیلر دوطرفه نه‌تنها ایرادهای صورت را پوشش می‌دهد، بلکه در کانتورینگ با استفاده از یک رنگ تیره، بخشی از صورتتان را استخوانی و فرورفته نشان می‌دهد. در مقابل این محصول، هایلایتر دقیقاً برعکس کانتور عمل می‌کند. این درحالی است که استفاده از هایلایتر براق که رنگی بسیار روشن‌تر از پوست شما دارد، صورتتان را برجسته‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهد.

برای راحتی و سرعت و کیفیت بالاتر در آرایش، برخی شرکت‌ها دست به ترکیب هایلایتر و کانتور در یک محصول شده‌اند. پالت دوطرفه آرت اسکین یکی از این محصولات است که شامل ۶ رنگ رژگونه پودری، ۵ رنگ کانتور پودری، یک رنگ هایلایتر پودری با رنگ‌بندی فوق‌العاده کاربردی و جذاب است.

تفاوت کانسیلر و هایلایتر در شویه استفاده

صورا یک زن و نواحی مناسب استفاده از هایلایتر و رژ گونه و کانتور
علاوه‌بر کانسیلر و هایلایتر، محصولات آرایشی دیگر مثل کانتور و رژ گونه هم به‌صورت موضعی در صورت به کار می‌روند.
ویژگیکانسیلرهایلایتر
محل استفادهکناره‌های بینی، زیر استخوان گونه، روی شقیقه‌ها، امتداد خط فک، زیر چشم‌هااستخوان‌ گونه، نوک بینی، بالای لب، استخوان ابرو، گوشه داخلی چشم، وسط پلک، چانه
روش استفادهاستفاده به صورت لایه نازک، قابل افزایش در صورت نیازاستفاده برای برجسته کردن نقاط خاص
نکات استفادهاز براش یا انگشت برای پخش کردن کانسیلر استفاده کنید و قبل از پخش یک دقیقه منتظر بمانیداستفاده به صورت مورب در کنار استخوان گونه، بالای لب و پل بینی برای برجسته‌تر کردن این نواحی
هدفپوشاندن نقص‌ها و تیرگی‌های پوستبرجسته کردن نقاط خاص و ایجاد کنتراست در صورت
نتیجه نهایییکدست و بدون نقص نشان دادن پوستایجاد درخشش و جلوه بیشتر به صورت
مثلث زیر چشممثلث معکوس زیر هر چشم برای پوشاندن سیاهیگوشه داخلی چشم برای روشن‌تر کردن این ناحیه
پخش شدناجازه دهید یک دقیقه بماند، سپس پخش کنیدکمی هایلایتر به وسط چانه بزنید و آن را محو کنید تا ظاهری طبیعی داشته باشد

آیا می‌توانیم از کانسیلر به‌عنوان هایلایتر استفاده کنم؟

بسیاری افراد تفاوت کانسیلر و هایلایتر را در نظر نمی‌گیرند. فرق آن‌ها به زبان ساده در نتیجه‌ای است که از آن در آرایش صورت می‌گیرید. همان‌طور که گفته شد کانسیلر به پوشاندن لکه‌های پوستی کمک می‌کند و هایلایتر صورت را روشن می‌کند و نواحی خاصی را برجسته می‌کند.

در میان هایلایترهای موجود در بازار، هایلایتر ۸ رنگ Forever با رنگ‌های کاربردی و زیبا، در کیفیت بالا عرضه می‌‎شود. این محصول در برابر آب مقاوم است و بافت نرم و درخشان‌کننده‌ای به صورت شما می‌دهد.

از کجا کانسیلر و هایلایتر بخریم؟

ظرف شیشه ای با براش های آرایشی و چند پالت آرایشی روی میز
بهترین کانسیلرها و هایلایترها را از ترب بخرید.

ترب با ارائه طیف گسترده‌ای از کانسیلرها و هایلایترهای باکیفیت از برندهای معتبر، به شما کمک می‌کند تا محصول دلخواه‌تان را به‌آسانی پیدا کنید. در ترب می‌توانید به صدها نوع هایلایتر و کانسیلر مختلف از برندهای ایرانی و خارجی دسترسی داشته باشید.

همچنین امکان جستجوی فروشندگان حضوری در محل سکونت شما وجود دارد تا بتوانید کانسیلر و هایلایتر را به‌صورت حضوری خریداری کنید. در نهایت با خرید از فروشندگان دارای نشان ضمانت ترب، خیالتان از بابت کیفیت محصول و خدمات پس از فروش راحت خواهد بود.

سخن پایانی

کانسیلر و هایلایتر دو محصول بسیار مهم در روتین آرایشی از حیث زیبایی هستند که برای پوشش عیوب پوست استفاده می‌شوند، اما هرکدام وظایف و خصوصیات خاص خود را دارند. در این مقاله متوجه شدیم که کانسیلر عیوب پوست را مخفی می‌کند، معمولا دارای تراکم بالا و پوشش قوی است و برای پنهان کردن قرمزی پوست و لکه‌های تیره زیر چشم به کار می‌رود؛ اما هایلایتر یک محصول با سایه‌های فراوان است که علاوه‌‌بر پنهان کردن عیوب، باعث برجسته کردن برخی نواحی صورت می‌شود.

مبنای مقایسهکانسیلرهایلایتر
خاصیت روشن‌کنندگیندارددارد
سازگاری با انواع پوستبا توجه به نوع پوست، انواع مختلف باید استفاده شوددارد
پوشانندگیداردندارد
فرمولشیمیایی و گیاهیشیمیایی
انواع رنگ‌دارددارد
جدول مقایسه کانسیلر و هایلایتر

انتخاب بین کانسیلر و هایلایتر بستگی به نیاز و نوع پوست شما دارد؛ اما به هیچ‌عنوان در تضاد با یکدیگر نیستند، بلکه می‌توان گفت که مکمل یکدیگر هستند.

پرسش‌های متداول در مورد تفاوت کانسیلر و هایلایتر

برای پوست چرب از چه نوع هایلایتر استفاده کنیم؟

هایلایتر مات بهترین انتخاب برای افرادی با پوست‌های چرب هستند.

برای پوست خشک از چه هایلایتر استفاده کنم بهتر است؟

هایلایترهای کرمی یا مایع انتخاب بهتری هستند.

چرا نباید هایلایتر را روی پوست خشک استفاده کرد؟

زیرا باعث پوسته‌پوسته شدن و ایجاد حالت ناخوشایند می‌شود.

آیا کانسیلر برای پوست ضرر دارد؟

به‌طور کلی کانسیلر تاثیرات بسیار مثبتی روی پوست دارد، اما اگر محصول مورد نظر باکیفیت نباشد یا نوع آن را بر اساس جنس پوست خود انتخاب نکنید، ممکن است پوست شما دچار جوش، تورم یا قرمزی شود.

🔗 منابع: quora | hokmakeup

مرال حسین‌زاده
مرال حسین‌زاده

من مرال‎ هستم؛ فارغ‌التحصیل صنایع‌دستی و نویسندگی رادیو. بیشتر از ده ساله که می‌نویسم، می‌سازم و تماشا می‌کنم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *