دکلره مجدد موی دکلره شده؛ معرفی روش ساده اما مهم!

قبل از دکلره مجدد موی دکلره شده، مطمئن شوید که موهایتان آسیب ندیده باشد. در صورتی که مو به اندازه کافی سالم و بدون شکستگی بود، باید با روش‌های انجام دکلره آشنا شوید. در ضمن، اطلاع از فاصله بین دو دکلره اهمیت بسیار بالایی در مراقبت از مو دارد و اگر رعایت نشود ممکن است آسیب جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.

دلایل دکلره مجدد موی دکلره شده

برای رسیدن به موهای بلوند و روشن، باید از چند مرحله عبور کنید تا بتوانید به رنگی یکدست و زیبا برسید؛ اما دلیل دکلره مجدد موی دکلره شده چیست؟ چه عواملی باعث دکلره دوباره مو می‌شود؟ همانطور که گفتیم برای رسیدن به موی روشن و بدون تناژ قرمز و نارنجی، باید از چند مرحله مهم عبور کنید تا بتوانید به یک تغییر اساسی در رنگ مو دست پیدا کنید. البته قبل از اینکه به دلایل دکلره مجدد موی دکلره شده بخواهیم اشاره کنیم، لازم است با انواع پایه‌های پودر دکلره آشنا شوید.

پایه‌ دکلرهتناژ
پایه ۱قهوه‌ای تیره
پایه ۲قرمز قهوه‌ای تیره
پایه ۳قرمز قهوه‌ای
پایه ۴قرمز
پایه ۵قرمز نارنجی
پایه ۶نارنجی
پایه ۷نارنجی طلایی
پایه ۸طلایی
پایه ۹زرد
پایه ۱۰زرد کمرنگ یا پلاتینه
جدول معرفی انواع پایه دکلره

در صورتی که موی دکلره شده را در پایه ۵ یا ۶ بشویید، مو قرمز و نارنجی می‌شود که در نتیجه به دکلره مجدد مو احتیاج دارید. همچنین در صورتی که مو را در پایه ۳ و ۴ بشویید، رنگ مو قرمز قهوه‌ای می‌شود که باز هم باید دکلره آن را شارژ کنید. به همین خاطر بهتر است از مواد دکلره درجه یکی استفاده کنید تا علاوه بر بی‌رنگ کردن مو، باعث آسیب‌دیدگی و شکستگی آن نشود.

 فاصله بین دو دکلره

موی دکلره شده در دست خانم
قبل از دکلره مجدد موها، از سالم بودن مو مطمئن شوید.

اگر به دنبال دکلره مجدد موی دکلره شده هستید، باید قبل از هرگونه اقدامی مطمئن شوید که موهایتان سالم و بدون سوختگی باشد. بعد از اینکه اطمینان پیدا کردید که مو بدون خشکی، شکستگی و سوختگی است، می‌توانید برای انتخاب زمان مناسب دکلره اقدام کنید.

به‌طور کلی فاصله بین دو دکلره باید بین ۸ الی ۱۲ هفته باشد تا مو بتواند مجدد سلامتی خود را به دست آورد. البته این مدت زمان تقریبی بوده و به نوع مو، استفاده از محصولات مراقبتی و قوی بودن دکلره بستگی دارد. اگر موی دکلره شده نازک باشد، باید مجدد احیا شود. همچنین در این دوره ۸ الی ۱۲ هفته‌ای باید رسیدگی به موها با استفاده از سرم و ماسک‌های مختلف، به قدری باشد که مو بتواند از عهده دکلره بعدی بربیاید.

روش‌های دکلره مجدد موی دکلره شده

دکلره کردن مو، به دلیل مواد شیمیایی بسیار قوی که دارد، باعث آسیب رساندن به ساختار مو می‌شود. البته ریزش مو پس از دکلره زمانی اتفاق می‌افتد که مواد دکلره کیفیت لازم را نداشته باشد یا از موادی استفاده شود که برند آن نامعتبر باشد. به همین خاطر باید برای بلوند کردن موهای خود ابتدا با انواع تناژها آشنا شوید و بعد مواد دکلره‌ای تهیه کنید که باکیفیت و با کم‌ترین آسیب باشد.

با این حال در صورتی که موی دکلره شده شما یکدست درنیاید یا زرد و قرمز شود، لازم است فرصت کوتاهی بدهید تا مو با انواع سرم و ماسک‌های قوی ترمیم شود. پس از اتمام این مرحله، نوبت دکلره مجدد موی دکلره شده است که برای انجام آن در ادامه به سه روش مهم و کاربردی اشاره خواهیم کرد.

۱. استفاده از پودر دکلره

در روش اول دکلره مجدد مو دکلره شده، ابتدا باید مواد لازم و ابزارهای روشن کردن مو را آماده کنید. حوله، کاسه رنگ، قلم مو، پودر دکلره و اکسیدان را کنار خود بگذارید و ترجیحا برای انجام این کار از یک نفر کمک بگیرید.

در مرحله اول، با کرم دور پیشانی، گردن و گوش‌های خود را چرب کنید تا مواد دکلره پوست نازک سر شما را نسوزاند. سپس موهای خود را تقسیم‌بندی کرده و با یک کلیپس هر بخش را جمع کنید تا بهم نریزد. در آخر مواد دکلره را به صورت زیر ترکیب کنید و آن را مطابق با نکاتی که در ادامه خواهیم گفت، بر روی موی سر بمالید:

  • به اندازه موهای سر پودر دکلره در ظرف رنگ بریزید.
  • از اکسیدان ۹ درصد برای ترکیب مواد دکلره استفاده کنید.
  • از اولاپلکس شماره ۱ و ۲ برای تقویت مو در مواد دکلره بریزید.
  • بعد از بی‌رنگ شدن موها با مواد دکلره، وارد مرحله آبکشی مو شوید.

برای از بین بردن زردی مو، از شامپو ضد زردی استفاده کنید. اجازه دهید این شامپو بین 5 الی 10 دقیقه بر روی موهای شما بماند. سپس مجدد موهای خود را بشویید و در آخر از ماسک مو استفاده کنید.

 ۲. استفاده از دکو کرم برای دکلره مجدد مو

رنگ کردن مو از استفاده از قلمو مشکی

در روش دوم دکلره مجدد مو دکلره شده، به جای استفاده از پودر دکلره، باید از دکو کرم استفاده کنید. دکو کرم‌ها، حالتی کرمی و نرم‌تر دارند که برخلاف دکلره پودری، ضعیف‌تر هستند و به راحتی با اکسیدان ترکیب می‌شوند. روند دکو کرم همانند روش اول است. در حال حاضر دکو کرم را می‌توانید از سایت ترب با بهترین قیمت تهیه کنید. توجه کنید که حتما قبل از اقدام برای خرید، جدول ویژگی محصول را بررسی کنید تا محصول مناسب برای موهای خود را تهیه کنید.

در این حالت ابتدا باید لوازم و ابزارهای دکلره مو را آماده کنید. همچنین برای چرب کردن دور پیشانی، گردن و گوش‌های خود کرم بزنید و بعد موهای خود را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید تا مواد دکلره به همه بخش‌ها نفوذ کند. در صورتی که از فاصله بین دو دکلره گذشته باشد، باید مراحل زیر را مطابق با نکاتی که در ادامه خواهیم گفت، انجام دهید:

  • به اندازه موهای سر دکو کرم در ظرف رنگ بریزید.
  • از اولاپلکس شماره ۱ و ۲ یا روغن آرگان برای تقویت مو در مواد دکو کرم بریزید.
  • بعد از بی‌رنگ شدن موها با مواد دکو کرم، وارد مرحله آبکشی مو شوید.

اکسیدان ۹ درصدی باید یک و نیم برابر بیشتر از دکو کرم باشد. در ضمن برای اینکه به مو آسیب احتمالی وارد نشود، باید از فویل، به جای کلاه دکلره استفاده کنید.

۳. استفاده از شامپو دکلره

در آخرین روش دکلره مجدد مو دکلره شده، می‌توانید از شامپو شیمیایی استفاده کنید. در این مرحله باید مطابق با دو روش قبل، ابزارهای لازم به منظور دکلره دوباره موهای خود را آماده کنید و ترجیحا برای اینکار یک نیروی کمکی داشته باشید.

سپس موهای خود را تقسیم‌بندی کنید تا قرمز و نارنجی‌هایی که از قبل باقی مانده، به راحتی در این مرحله از بین بروند؛ زیرا دکلره مجدد برای بار سوم بسیار خطرناک است و امکان آسیب رساندن به موها بیشتر از دو بار قبلی می‌شود. به این ترتیب، اگر به اندازه کافی از فاصله بین دو دکلره گذشته باشد، باید مراحل زیر را مطابق با نکاتی که در ادامه خواهیم گفت، انجام دهید:

  • به اندازه موهای سر خود از شامپو شیمیایی یا دکوپاژ در ظرف رنگ بریزید.
  • از اکسیدان ۶ درصد برای ترکیب مواد دکلره استفاده کنید.
  • از اولاپلکس شماره ۱ و ۲ یا روغن آرگان برای تقویت مو در مواد دکوپاژ بریزید.
  • بعد از بی‌رنگ شدن موها با ترکیب شامپو شیمیایی و اکسیدان، وارد مرحله آبکشی مو شوید.

از فویل برای دکلره کردن ریشه یا ساقه مو استفاده کنید. بعد از مرحله آبکشی، ماسک یا سرم‌های احیاکننده که حاوی مواد مغذی مو هستند را از ترب تهیه کنید.

سخن پایانی

از پودر، کرم و شامپو دکلره در دکلره مجدد مو دکلره شده استفاده می‌شود. هر کدام از این محصولات میزان اثردهی مخصوص به خود را دارد. بهتر است در دفعات دوم و سوم دکلره از کرم و شامپو دکلره استفاده شود زیرا قدرت کمتری داشته و میزان صدمه وارد شده به مو را کاهش می‌دهد. همچنین حتما به فاصله ین دو دکلره نیز توجه کنید و حداقل بین ۸ الی ۱۲ هفته به موهای خود اجازه دهید تا خود را مجدد ترمیم و بازسازی کنند.

پرسش های متداول در مورد دکلره مجدد موی دکلره شده

فقط باید از پودر دکلره برای دکلره مجدد مو استفاده کرد؟

خیر، شما می‌توانید از کرم یا شامپو مخصوص دکلره نیز استفاده کنید.

فاصله زمانی مناسب بین دو دکلره چقدر است؟

بهتر است بین دو دکلره بین ۸ الی ۱۲ هفته فاصله زمانی ایجاد کنید تا موهای شما فرصت ترمیم خود را داشته باشد.

دکو کرم برای دکلره های سنگین کافی است؟

خیر، دکو کرم‌ها به نسبت پودر دکلره ضعیف‌تر بوده و برای دکلره دوم و سوم مناسب هستند.

شقایق گیگلو
شقایق گیگلو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *