رنگ موی دکلره شده را چگونه تیره کنیم؟

در پاسخ به این سوال که رنگ موی دکلره شده را چگونه تیره کنیم؟ باید گفت به دنبال نحوه درست انجام آن باشید؛ زیرا رنگ کردن مجدد موهای بلوند و روشن، چالش‌برانگیز و سخت است و به مراقبت‎‌های خاصی احتیاج دارد. طی کردن مراحل لازم برای رنگ کردن مو دکلره شده این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بدون ایجاد آسیب در موهای خود، رنگ مورد نظر خود را نیز اعمال کنید.

 مراحل تیره کردن موهای دکلره شده

از رنگ روشن موهای خود خسته شده‌اید و به دنبال تغییر رنگ هستید؟ آیا می‌خواهید موهای خود را مجدد تیره کنید؟ دکلره یکی از مواد شیمیایی بسیار قوی است که می‌تواند به مرور زمان به موها آسیب برساند. به همین خاطر رنگ کردن آن‌، به خصوص اگر تیره باشد، نیازمند دقت و مراقبت ویژه است. از این رو در پاسخ به این سوال پرتکرار روش رنگ کردن مو دکلره شده، باید به دانش و مراحل اصولی آن بپردازیم.

حتما مطالعه کنید: چگونه موهای مشکی را بلوند کنیم؟

 البته نباید نگران این موضوع باشید. با رعایت چند نکته ساده، به راحتی می‌توانید موهای دکلره شده خود را به رنگ تیره عوض کنید و از موهای سالم و درخشان خود لذت ببرید! یکی از این نکته‌های مهم در تغییر رنگ بلوند به تیره، انتخاب رنگ و اکسیدان مناسب و باکیفیت است؛ زیرا مویی که دکلره می‌شود رنگدانه‌های طبیعی مو را از بین می‌برد.

به همین خاطر رنگ تیره یا روشن بر پایه دکلره، زیباتر و حساس‌تر است. از این رو از رنگ‌های باکیفیت، به همراه اکسیدان‌های ملایم(ترجیحا 3 یا 6 درصد) استفاده کنید. در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه تیره کردن موهای دکلره شده، به هر مرحله به صورت مجزا خواهیم پرداخت.

1.   رنگ موی خود را انتخاب کنید

در مرحله اول از رنگ موی دکلره شده خود را چگونه تیره کنیم؟ باید رنگ مناسبی برای تیره کردن موهای دکلره شده خود برگزینید. باتوجه به رنگ‌های متنوع موجود در بازار، تصمیم نهایی ممکن است کمی سخت و گیج‌کننده باشد؛ اما نکته‌ای که در این بین وجود دارد، انتخاب رنگ تیره براساس پایه موهای دکلره شده است.

به این ترتیب، قبل از خرید رنگ با بهترین قیمت از ترب، درباره پایه رنگ‌های متفاوت اطلاعات لازم را جمع‌آوری کنید. به عنوان مثال برخی از موها در پایه زرد، نارنجی یا حتی مسی قرار دارند که در اینجور مواقع، ترجیحا باید از رنگ‌های سرد مانند قهوه‌ای خنثی یا آبی استفاده کنید.

 همچنین اگر پایه موی شما تقریبا نارنجی باشد، بهتر است به سراغ رنگ‌های گرم؛‌ مثل قهوه‌ای شکلاتی یا مسی بروید. در ضمن این نکته را فراموش نکنید، اگر پوست روشنی دارید، رنگ‌های سرد مثل بلوند تیره، قهوه‌ای خنثی یا مشکی برای زیباتر نشان دادن شما بهتر است؛ اما اگر پوست گندمی یا سبزه دارید، از رنگ‌های گرم‌تر مثل قهوه‌ای، شکلاتی، مسی یا قرمز تیره استفاده کنید تا جذابیت بیشتری به صورتتان بدهد!

2.   موهای خود را قبل از رنگ آماده کنید

شستن موهای مشکی و کوتاه

مرحله آماده‌سازی موها اهمیت زیادی در جذب بهتر رنگ تیره دارد. همچنین آماده‌سازی مو برای تقویت ساقه و حفظ رطوبت مو کمک زیادی می‌کند. به این ترتیب قبل از اینکه به سراغ ترکیب رنگ بروید، موهای خود را با شامپوهای بدون سولفات بشویید.

 این شامپوها برای پاکسازی موها از چربی و آلودگی فوق‌العاده‌ است و باعث جذب بهتر رنگ می‌شود. در ضمن از نرم‌کننده مو قبل از رنگ گذاشتن، جدا خودداری کنید تا موها در بهترین حالت اصلی خودشان قرار بگیرد. بعد از این مراحل، نوبت خشک کردن موها با حوله است. از سشوار استفاده نکنید و در نهایت برای تقسیم‌بندی موها به سراغ چند گیره کوچک بروید.

برای تثبیت رنگ موی تیره خود، از شستن زیاد موها با آب داغ خودداری کنید و از شامپوهایی که سولفات دارند، استفاده نکنید.

3.   مخلوط رنگ و اکسیدان را آماده کنید

در مرحله سوم از رنگ موی دکلره شده را چگونه تیره کنیم؟ باید از رنگ‌های باکیفیت و اکسیدان ضعیف(6 یا 3 درصد) استفاده کنید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید موهایتان قهوه‌ای تیره شود، رنگ‌های با پایه 4 یا 5 و اکسیدان 3 درصد بخرید تا به یک نتیجه فوق‌العاده برسید. اکسیدان‌های قوی، بیشتر برای روشن کردن موها مناسب است و برای رنگ‌های تیره کاربردی ندارد.

به این ترتیب اگر موهایتان دکلره شده است و رنگ پایه آن به 10 می‌رسد؛ بهتر است قبل از اینکه به سراغ رنگ‌های تیره مانند قهوه‌ای بروید، از یک تونر استفاده کنید. تونر زردی مو را به راحتی از بین می‌برد و حتی نارنجی‌هایی که ممکن است در موهایتان باقی مانده باشد را خنثی می‌کند تا رنگ نهایی یکدست‌ شود.

4.   وارد مرحله رنگ گذاری و شستشو شوید

بعد از اینکه تصمیم گرفتید موهای دکلره شده خود را تیره کنید، باید ابتدا تمامی سه مرحله قبل را بادقت انجام دهید. سپس برای تغییر رنگ به سراغ مرحله آخر بروید که هیجان زیادی هم دارد! در این مرحله، همانطور که گفتیم، باید از رنگ مو با پایه مناسب و اکسیدان ضعیف(6 یا 3 درصد) استفاده کنید. البته اگر می‌خواهید پایه موهایتان به قهوه‌ای تیره برسد، رنگ با پایه 4 یا 5 و اکسیدان 3 درصد را مخلوط کنید.

سپس قلم مو را به رنگ آغشته کنید و از ریشه به سمت ساقه و نوک مو بروید. برای اینکه به یک نتیجه خوب برسید، تمامی مراحل را به ترتیب انجام دهید. به خصوص تقسیم‌بندی موها که در جذب رنگ نقش مهمی ایفا می‌کند.

 در آخر بعد از گذشت 30 تا 45 دقیقه، موهای خود را با آب ولرم و شامپو بدون سولفات بشویید. همچنین در این مرحله برای اینکه موهایتان سالم و درخشان‌تر شوند، از نرم‌کننده مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید.

موهای رنگ شده خود را ماساژ و چنگ نزنید تا رنگ مو از بین نرود؛ زیرا 24 ساعت اول برای تثبیت رنگ اهمیت زیادی دارد.

مراقبت از رنگ موهای تیره

موهای مشکی لخت و زیبا

تغییر رنگ از روشن به تیره یا برعکس، یکی از عوامل مهم در زیباتر شدن خانم‌ها است؛ اما در این بین توجه به یکسری نکات مهم ضرورت دارد. به عنوان مثال، همانطور که مراقبت از موهای دکلره شده و بلوند مهم است، موهای تیره رنگ هم برای اینکه درخشان و سالم بمانند، به مراقبت‌های ویژه احتیاج دارند.

 یکی از مهم‌ترین کارها برای اینکه رنگ موی تیره کدر و زشت نشود، استفاده از شامپو‌های بدون سولفات و نرم‌کننده مخصوص موهای رنگ شده است. این دو محصول، رنگدانه‌های مو را تقویت می‌کنند و برای بسته شدن کوتیکول‌های باز مو فایده دارند. یکی دیگر از کارهایی که در مراقبت از رنگ موهای تیره باید انجام داد، شستن موها با آب ولرم است. در ضمن تا جای ممکن از سشوار، اتو و هرگونه وسیله حرارتی استفاده نکنید تا رنگدانه‌های مو از بین نروند.

سخن پایانی

در این مطلب به این سوال مهم و پرتکرار؛ رنگ موی دکلره شده را چگونه تیره کنیم؟ پاسخ دادیم تا با مراحل انجام آن آشنا شوید و به ترتیب هرمرحله را باتوجه به پایه مو و اکسیدان مورد نیاز انجام دهید! رنگ موی تیره، جذابیت و زیبایی خودش را دارد که برای انجام آن باید اول از همه رنگ موی باکیفیتی تهیه کنید. به این ترتیب لازم است بعد از خرید رنگ، به سراغ آماده‌سازی مو بروید و بعد از مخلوط رنگ و اکسیدان، از ریشه شروع به رنگ کردن مو کنید.

پرسش های متداول در مورد تیره کردن موهای دکلره شده

برای تیره کردن رنگ موی دکلره شده باید از چه رنگی استفاده کرد؟

برای اینکه موهای خود را به رنگ قهوه‌ای تیره دربیاورید، از رنگ با پایه 4 و 5 و اکسیدان 3 درصد استفاده کنید.

چگونه می‌توان رنگ موی دکلره شده را تیره کرد؟

برای تیره کردن موهای روشن و دکلره باید 4 مرحله را پشت سر بگذارید تا بتوانید موهایی قهوه‌ای، سالم و زیبا داشته باشید.

چه عواملی باعث آسیب رساندن به موها بعد از تیره کردن موهای روشن می‌شود؟

رنگ نامرغوب، اکسیدان قوی، خشکی و شکنندگی خود مو از جمله عوامل آسیب‌‌زا به موهای روشن به تیره است.

شقایق گیگلو
شقایق گیگلو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *