رنگ موی فانتزی چیست؟ بررسی نکات قبل از خرید

رنگ موهای قهوه‌ای، بلوند و مشکی، سال‌ها حرف اول را در آرایشگاه‌ها می‌زدند؛ اما در سال‌های اخیر، شاهد تحولی شگرف در این زمینه بوده‌ایم. رنگ موهای فانتزی با طیف وسیعی از رنگ‌های شاد و غیرمعمول، دنیایی جدید از خلاقیت و جسارت را به روی علاقه‌مندان به مد گشوده‌اند. این مقاله سفری به سرزمین رنگ موهای فانتزی است. در اینجا به شما خواهیم گفت که رنگ موی فانتزی چیست؟ علاوه‌بر این، ضمن بررسی انواع رنگ موی فانتزی، نکات قابل توجه قبل از خرید آن را نیز توضیح می‌دهیم.

رنگ موی فانتزی چیست؟

کلوزاپ موهای بلند به رنگ آبی فانتزی
هر رنگ مویی که خارج از طیف رنگ‌های رایج باشد، رنگ موی فانتزی محسوب می‌شود.

در پاسخ اینکه رنگ موی فانتزی چیست؟ می‌توان گفت رنگ موی فانتزی به دسته‌ای از رنگ موها اطلاق می‌شود که در طیف طبیعی رنگ موها قرار نمی‌گیرند. رنگ‌هایی مانند آبی، بنفش، صورتی، سبز، نارنجی، قرمز، طوسی روشن و سایر رنگ‌های جسورانه، در زمره رنگ موهای فانتزی هستند. این رنگ‌ها به طور موقت یا دائمی به موها آغشته می‌شوند و ظاهری شاد، جسورانه و غیرمعمول به آن‌ها می‌بخشند.

تصور برخی افراد از رنگ موی فانتزی، موهای رنگین‌کمانی است. در صورتی که این، فقط یکی از انواع رنگ موی فانتزی محسوب می‌شود و می‌تواند حالت تک رنگ هم داشته باشد. اساسا، هر مویی که رنگ طبیعی نداشته باشد و خارج از طیف‌های طبیعی و آشنا نظیر قهوه‌ای، مشکی و بلوند باشد، در دسته رنگ موهای فانتزی قرار می‌گیرد. این رنگ‌ها به افراد اجازه می‌دهند تا خلاقیت و جسارت خود را نشان دهند.

اگر می‌خواهید بدانید چه رنگ مویی بهتر از بقیه است، ما بهترین رنگ مو را در مطالب قبلی وبلاگ ترب معرفی کرده‌ایم تا هر آنچه در این رابطه نیاز دارید را بدانید.

انواع رنگ موی فانتزی

یک خانم در حال تکان دادن و ایجاد موج با موهای بلند رنگین‌کمانی خود
رنگ موهای فانتزی به چند دسته نظیر پاستیلی و نئونی تقسیم می‌شوند.

رایج‌ترین انواع رنگ موی فانتزی عبارتند از:

  • رنگ‌های پاستیلی: تنوعی روشن و لطیف از رنگ‌های اصلی هستند که ظاهری ظریف و رویایی به موها می‌بخشند. این رنگ‌ها برای خانم‌هایی با پوست روشن و یا رنگ موهای شنی و بلوند روشن، ایده‌آل هستند.
  • رنگ‌های نئونی: رنگ‌های بسیار روشن و درخشان هستند که جلب توجه می‌کنند و جسارت و شور و شوق را به استایل شما می‌بخشند. خانم‌های جوان و پرانرژی، این نوع رنگ‌ها را بیشتر می‌پسندند.
  • رنگ‌های کهکشانی: ترکیبی از رنگ‌های مختلف است که ظاهری شبیه به کهکشان به موها می‌بخشد. این رنگ‌ها برای خانم‌هایی که به دنبال ظاهری منحصر‌به‌فرد و خاص می‌گردند، مناسب هستند.
  • رنگ‌های تک شاخه: رنگ‌های فانتزی با تناژهای خاص و براق هستند که معمولا به رنگ‌های صورتی، بنفش و آبی دیده می‌شوند.

استفاده از رنگ موی فانتزی به دلیل داشتن مواد شیمیایی، برای کودکان و نوجوانان زیر ۱۶ سال توصیه نمی‌شود.

مزایای رنگ موی فانتزی

نیم‌رخ یک خانم در حال ژست‌گرفته با موهای رنگین‌کمانی
با رنگ موهای فانتزی، می‌توانید خلاقیت خود را بروز دهید.

مهم‌ترین مزایای رنگ موی فانتزی را در ادامه نام می‌بریم:

  • ایجاد ظاهری منحصر‌به‌فرد و چشمگیر: رنگ موی فانتزی، شما را از دیگران متمایز می‌کند واستایلی خاص به شما می‌دهد.
  • ابراز خلاقیت: با رنگ موی فانتزی، می‌توانید خلاقیت خود را به نمایش بگذارید و از میان انبوه جمعیت متمایز شوید.
  • افزایش اعتماد به نفس: رنگ کردن مو با رنگ‌های فانتزی می‌تواند به شما اعتماد به نفس بیشتری ببخشد و حس شادابی و سرزندگی را در شما تقویت کند.
  • ایجاد تنوع در استایل و ست کردن با لباس‌ها: رنگ موی فانتزی، به شما این امکان را می‌دهد تا با لباس‌های مختلف ست‌های متنوعی ایجاد کنید و از استایل‌تان لذت ببرید.

اگر موهایتان ضعیف، آسیب دیده یا خشک است، رنگ فانتزی می‌تواند آسیب بیشتری به آن‌ها وارد کند. در این صورت، قبل از رنگ کردن موها، از روش‌های تقویتی و آبرسانی مو استفاده کنید.

معایب رنگ موی فانتزی

نیم‌رخ یک خانم با موهای کوتاه به رنگ بنفش
مراقبت زیاد یا ماندگاری کم، کدام بیشتر شما را آزار می‌دهد؟

اما معایب رنگ موی فانتزی چیست؟ در این بخش، بررسی می‌کنیم:

  • آسیب احتمالی به موها: رنگ کردن مو، به خصوص با رنگ‌های شیمیایی، می‌تواند موها را خشک و شکننده کند. رنگ موهای فانتزی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و اگر به طور مکرر یا حتی فواصل کوتاه استفاده شوند، ممکن است به مرور زمان به موها آسیب برسانند.
  • نیاز به مراقبت‌های خاص: موهای رنگ شده با رنگ فانتزی به مراقبت‌های بیشتری مانند استفاده از شامپو و نرم کننده مخصوص، عدم استفاده طولانی از دوش آب داغ و استفاده بیشتر از آب سرد و همینطور کاهش دفعات شستشوی موها یا استفاده از ماسک مو نیاز دارند.
  • ماندگاری کم: اکثر رنگ موهای فانتزی ماندگاری کمی دارند و به سرعت از بین می‌روند. به طوری که بعد از چند بار شستشو، کاملا پاک یا بسیار کم‌رنگ می‌شوند. این موضوع ممکن است برای خانم‌هایی که به دنبال رنگ موی دائمی هستند، زیاد خوشایند نباشد.

با توجه به وجود مواد شیمیایی زیاد در رنگ موهای فانتزی، توصیه می‌شود که اگر در دوران بارداری یا شیردهی هستید، حساسیت شدید یا سابقه بیماری‌های پوستی یا تنفسی دارید، قبل از استفاده از این نوع رنگ موها حتما با پزشک خود مشورت کنید.

نکات پیش از خرید رنگ مو فانتزی

یک خانم از نمای پشت سر با موهای خاکستری روشن که ژاکت جین به تن دارد
هنگام انتخاب رنگ موی فانتزی، به نوع موی خود، کیفیت رنگ مو و تناسب آن با پوست و چهره خود دقت کنید.

در این بخش، نکات پیش از خرید رنگ مو فانتزی را بررسی می‌کنیم:

  • تناسب رنگ مو با پوست و چهره: در اولین قدم، باید رنگ مویی را انتخاب کنید که با رنگ پوست و چهره شما مطابقت داشته باشد. اگر پوست روشنی دارید رنگ‌های پاستیلی، یخی و نئونی می‌توانند به زیبایی هر چه بیشتر، چهره شما را نمایان کنند. اگر پوست سبزه یا گندمی دارید رنگ‌های گرم‌تر مانند قرمز، نارنجی، بنفش و مسی جلوه‌ای جذاب و خاص به چهره شما می‌بخشند.
  • نوع مو و سلامت آن‌ها: شما باید بر اساس نوع موی خود، رنگ فانتزی مناسب را انتخاب کنید. چطور؟ اگر موهای ضعیف و آسیب‌دیده‌ای دارید رنگ‌های فانتزی تیره‌تر که نیاز به دکلره کم‌تری دارند را انتخاب کنید و از رنگ‌های روشن که به دکلره قوی‌تر نیاز دارند، خودداری کنید. اگر موهای خشک و شکننده‌ای دارید رنگ‌های طبیعی، بدون آمونیاک و حاوی مواد مغذی مناسب شما هستند و بعد از رنگ کردن، از ماسک مو و نرم کننده‌های مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید.
  • برند و کیفیت رنگ: در بازار، برندهای مختلفی از رنگ موی فانتزی با کیفیت‌های متفاوت وجود دارد. همانطور که انتظار می‌رود، برندهای معتبر و شناخته شده معمولا قیمت بالاتری دارند، اما از کیفیت و ماندگاری بیشتری برخوردار هستند. برندهای ارزان قیمت ممکن است کیفیت مطلوبی نداشته باشند و به موهایتان آسیب برسانند.
  • ماندگاری رنگ: ماندگاری رنگ موی فانتزی، بیشتر از هر چیز به نوع رنگ، کیفیت آن و نحوه مراقبت از موهایتان بستگی دارد. اما به طور کلی، رنگ‌های پاستیلی و نئونی ماندگاری کم‌تری دارند و سریع‌تر از بین می‌روند. در حالی که رنگ‌های تیره، معمولا ماندگارتر هستند.
  • مشورت با یک آرایشگر مجرب: اگر در انتخاب رنگ موی فانتزی تردید دارید، می‌توانید با یک آرایشگر مجرب مشورت کنید. اگر آرایشگر دانش و تجربه کافی داشته باشد، می‌تواند با توجه به رنگ پوست، چهره، نوع مو و سلیقه شما، رنگ مناسب را پیشنهاد دهد.
  • آمادگی لازم را داشته باشید: رنگ موی فانتزی نیاز به نگهداری و مراقبت منظم دارد. بنابراین، قبل از اینکه از هر نوع رنگ موی فانتزی استفاده کنید، مطمئن باشید که آماده هستید تا زمان و تلاش لازم را برای حفظ بهترین ظاهر خود صرف کنید.

برخی از رنگ موها نظیر شکلاتی و کاکائویی بسیار نزدیک به هم هستند. اگر برای شما هم سوال است که این دو رنگ چه فرقی با هم دارند، ما تفاوت رنگ موی شکلاتی و کاکائویی را در مطالب قبلی وبلاگ ترب بررسی کرده‌ایم.

انواع رنگ موی فانتزی

یک خانم با ژست عکاسی در بک‌گراند نارنجی که موهای بلند رنگین‌کمانی دارد
شما می‌توانید بر اساس سلیقه و سبک و استایل لباس پوشیدن خود، مدل رنگ موی فانتزی خاصی را انتخاب کنید.

رنگ موهای فانتزی، دنیایی از تنوع هستند که انتها ندارد. با این رنگ‌ها، می‌توان مدل‌های بسیار جسورانه‌ای از آب درآورد که فقط مختص به خودتان باشد. هیچ حدی و مرزی در مدل‌های رنگ موی فانتزی وجود ندارد. اما برای اینکه تصمیم‌گیری در این رابطه برای کسانی که تازه از این رنگ موها استفاده می‌کنند راحت‌تر باشد، چند مدل محبوب و پرطرفدار رنگ موی فانتزی را مثال می‌زنیم.

  • رنگ موی فانتزی هایلایت: در این مدل، که یکی از ساده‌ترین مدل‌های رنگ موی فانتزی است، فقط یک یا چند بخش از موها به رنگ فانتزی درمی‌آیند و سایر بخش‌ها رنگ طبیعی خود را حفظ می‌کنند. معمولا کسانی که می‌خواهند رنگ فانتزی را قبل از رنگ کردن کل موهای خود امتحان کنند یا به هر دلیلی دوست ندارند به یکباره کل موهایشان را رنگ فانتزی کنند، این مدل را انتخاب می‌کنند.
  • رنگ موی آمبره فانتزی: این مدل، بیشتر برای موهای بلند مناسب است و به این شکل می‌باشد که ریشه مو تیره‌تر رنگ می‌شود و هر چه به انتهای مو نزدیک‌تر می‌شود، حالت روشن‌تری پیدا می‌کند.
  • رنگ موی بالیاژ فانتزی: هایلایت‌های رنگی با ظرافت و به صورت نامنظم در تمام قسمت‌های مو پخش می‌شوند. رنگ موی بالیاژ فانتزی، ظاهری طبیعی و در عین حال جذاب به موهایتان می‌بخشد و برای کسانی که موهای بلند و متوسط دارند، بیشترین جلوه زیبایی را دارد.
  • رنگین‌کمانی: زمانی است که از چند رنگ فانتزی به صورت منظم یا نامنظم استفاده می‌شود. این یکی از زیباترین مدل‌های رنگ موی فانتزی است که البته، با توجه به رنگ‌های زیاد، به مراقبت بیشتری هم نیاز دارد.
  • رنگ موی ریشه فانتزی: فقط ریشه موها به رنگ فانتزی درمی‌آید و بقیه موها به رنگ طبیعی خود باقی می‌مانند. این مدل برای کسانی که به دنبال ایجاد تنوع در استایل خودشان هستند، اما نمی‌خواهند تمام موهایشان را به رنگ فانتزی درآورند، ایده‌آل است.
  • رنگ موی فانتزی دو رنگ: موها به دو قسمت مساوی تقسیم شده و معمولا رنگ‌هایی که با هم تناسب دارند، استفاده می‌شود. نوع تقسیم‌بندی موها متفاوت است و می‌تواند به دو بخش راست و چپ یا بالا و پایین تقسیم شود.

فرآیند رنگ کردن موهای فانتزی، به خصوص رنگ‌های روشن، ممکن است زمان‌بر باشد. شکیبایی داشته باشید و مراحل رنگ کردن را به درستی انجام دهید.

مراقبت از رنگ موهای فانتزی

کلوزاپ موهای رنگ‌شده فانتزی
با مراقبت مناسب، می‌توان ماندگاری رنگ موی فانتزی را افزایش داد.

موهای فانتزی نیز مانند موهای معمولی، برای ماندگاری به شستشو با شامپو، حالت دادن و مراقبت کافی نیاز دارند. اما برخلاف موهای معمولی، موهای فانتزی دارای رنگ‌ها و مدل‌های جالبی هستند که نیاز به کمی مراقبت اضافی دارند. در ادامه، نکاتی که به مراقبت از موهای رنگ شده فانتزی کمک می‌کنند را نام می‌بریم:

  • فقط از شامپو و نرم کننده مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. این نوع شامپوها به جلوگیری از محو شدن سریع رنگ‌های فانتزی کمک می‌کنند. همچنین، به هیچ وجه از شامپوهای حاوی آمونیاک استفاده نکنید.
  • تا جای ممکن از ابزارهای حرارتی مانند سشوار، اتو مو و بابلیس استفاده نکنید. استفاده زیاد از این ابزارها به موها آسیب می‌رساند و رنگ موهای فانتزی که ماندگاری کم‌تری دارند را زودتر کم‌رنگ می‌کنند.
  • از شستن بیش از حد موها خودداری کنید. شستشوی زیاد، روغن‌های طبیعی مو که به حفظ سلامت و آبرسانی موها کمک می‌کند را از بین می برد. در عوض، از شامپوی مناسب موهای خشک یا نرم‌کننده‌ای ملایم استفاده کنید.
  • هنگام حمام کردن، از آب ولرم و حتی سرد استفاده نمایید و از آب داغ اجتناب کنید.
  • توصیه می‌شود هفته‌ای یکبار از ماسک مو برای تقویت و آبرسانی موهایتان استفاده کنید.
  • از موهای خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. زیرا نور خورشید می‌تواند باعث کمرنگ شدن رنگ مو شود.
  • آب استخر و دریاچه رنگ مو را تغییر می‌دهد. اگر می‌خواهید به شنا بروید، از کلاه مخصوص شنا استفاده کنید.
  • پس از شستشو، موهای خود را از پایین و با ملایمت شانه کنید.

رنگ موی فانتزی را از کجا بخریم؟

صورت یک خانم با موهای رنگین‌کمانی که موهایش را در اطراف خود پخش کرده
در ترب، می‌توانید انواع رنگ موی فانتزی ایرانی و خارجی را با بهترین قیمت تهیه کنید.

برای خرید رنگ موی فانتزی در انواع و اقسام رنگ‌ها و ترکیبات مختلف، از سایت ترب دیدن کنید. ترب، به عنوان بزرگ‌ترین موتور جستجوی محصول در ایران، دارای بیشترین تنوع رنگ موی فانتزی است که امکان خرید برندها و مدل‌های ایرانی و خارجی را با قیمت‌ها و کیفیت‌های مختلف فراهم کرده است.

ترب در کنار خرید آنلاین، امکان خرید از فروشگاه‌های حضوری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. برای استفاده از این قابلیت، فقط کافی است شهر محل سکونت خود را انتخاب کرده و وارد صفحه محصول مورد نظر خود شوید. در صفحه محصول، پس از لیست فروشندگان آنلاین، می‌توانید لیست فروشندگان حضوری را نیز مشاهده کنید.

کلام آخر

رنگ موی فانتزی، با طیف وسیعی از رنگ‌های شاد و غیرمعمول، به شما این امکان را می‌دهد که از میان انبوه جمعیت متمایز شده و استایلی منحصر‌به‌فرد برای خودتان خلق کنید. این رنگ‌ها می‌توانند به شما اعتماد به نفس بیشتری بدهند، به خلاقیتتان مجال بروز بدهند و استایلتان را متنوع‌تر کنند. اما باید در نظر داشته باشید که ماندگاری آن‌ها زیاد نیست و به مراقبت نیاز دارند.

در این مقاله، توضیح دادیم که رنگ موی فانتزی چیست؟ همچنین، رنگ‌های پاستیلی، نئونی، کهکشانی و تک شاخه را به عنوان انواع رنگ موی فانتزی معرفی کردیم. در انتها نیز به نکات پیش از خرید رنگ مو فانتزی پرداختیم و اشاره کردیم که هنگام خرید این نوع رنگ‌ها باید به نوع مو، تناسب رنگ مو با پوست و چهره خود و همینطور کیفیت و ماندگاری رنگ توجه داشته باشید.

پرسش های متداول در مورد رنگ موی فانتزی

رنگ موی فانتزی مناسب چه کسانی است؟

رنگ موی فانتزی به اقتضای سن، شرایط زندگی و موقعیت اجتماعی، ممکن است برای همه مناسب نباشد. این نوع رنگ مو، بیشتر برای افراد جسور و خلاق، با اعتماد به نفس و کسانی که به دنبال تنوع هستند، مناسب است.

آیا می‌توان از آب داغ برای شستن موهای دارای رنگ موی فانتزی استفاده کرد؟

اگر از رنگ موی فانتزی استفاده کرده‌اید، توصیه می‌شود که تا حد امکان از شستشوی موهای خود با آب داغ اجتناب کنید و آن‌ها را با آب ولرم و حتی سرد بشویید. زیرا آب داغ باعث پاک و کدر شدن رنگ می‌شود.

چه نوع شامپویی برای رنگ موی فانتزی مناسب است؟

بهترین شامپو برای رنگ موی فانتزی، شامپوی مخصوص موهای رنگ‌شده است. همچنین دقت داشته باشید که شامپوی بدون سولفات باشد و مواد مرطوب کننده مانند گلیسرین، آلوئه ورا و روغن نارگیل در آن وجود داشته باشد. برخی از شامپوها نیز دارای فرمولاسیون‌های خاصی برای محافظت از رنگ مو هستند که می‌توانند به تثبیت رنگ و افزایش ماندگاری آن کمک کنند.

آیا رنگ فانتزی به مو آسیب می‌رساند؟

رنگ فانتزی به دلیل برخورداری از مواد شیمیایی قوی‌تر و روش‌های رنگ‌آمیزی متفاوت نسبت به رنگ موهای معمولی، می‌تواند به مو آسیب برساند، اما با مراقبت‌های مناسب می‌توان این آسیب را به حداقل رساند.

رنگ موی فانتزی چقدر ماندگاری دارد؟

ماندگاری رنگ موی فانتزی به عوامل مختلفی مانند نوع رنگ، کیفیت مواد، روش رنگ‌آمیزی و مراقبت‌های بعد از رنگ بستگی دارد. به طور کلی، این رنگ‌ها ماندگاری کم‌تری نسبت به رنگ موهای معمولی دارند و ممکن است بعد از چند هفته از بین بروند یا بسیار کم رنگ‌تر شوند. معمولا بعد از ۱۰ الی ۱۵ بار شستشو شروع به کم رنگ شدن می‌کنند.

چطور می‌توان ماندگاری رنگ موی فانتزی را بیشتر کرد؟

از شامپو و نرم کننده مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. موهایتان را بیش از حد نشویید (معمولا هر ۲ تا ۳ روز یک بار کفایت می‌کند). از موهایتان در برابر حرارت و وسایلی مانند سشوار و اتو مو محافظت کنید. زیاد در معرض نور خورشید قرار نگیرید. هفته‌ای یکبار از ماسک موی مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید.

برای پوست سبزه، چه رنگ فانتزی مناسب است؟

افرادی که پوست تیره و سبزه دارند، بهتر است از رنگ‌های گرم‌تر مانند قرمز، نارنجی، بنفش و مسی استفاده کنند.

برای پوست روشن، چه رنگ فانتزی مناسب است؟

رنگ‌های پاستیلی، یخی و نئونی مانند خاکستری روشن، سبز، آبی، قرمز و سایر رنگ‌ها در این طیف‌ها، برای کسانی که پوست روشن دارند، مناسب‌تر هستند.

🔗 منابع: twistedsalons | limecrime | blondiesbeautysalon

عرفان رحیمی صادق
عرفان رحیمی صادق

من فارغ‌التحصیل مترجمی زبان انگلیسی هستم و از سال ۹۴ تولید محتوا رو شروع کردم. اوایل، از زمانی که تولید محتوا رو جدی‌تر دنبال کردم، درهای جدیدی به روم باز شد و با افراد مهمی تو این عرصه آشنا شدم که سعی کردم از هر کدوم یه چیزایی یاد بگیرم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *