نحوه استفاده از تینت لب چگونه است؟

آرایش نچرال یا همان طبیعی، طرفداران زیادی پیدا کرده و اکثر افراد ترجیح می‌دهند از محصولات آرایشی استفاده کنند که آرایش آن‌ها را طبیعی‌تر نشان دهد. یکی از این محصولات تینت است. دانستن نحوه استفاده از تینت لب به شما کمک می‌کند که یک آرایش شیک و ملایم داشته باشید. تینت به‌عنوان یک رژ لب طبیعی، علاوه‌بر زدن به لب، استفاده‌های دیگری نیز دارد. در ادامه مقاله به آموزش زدن تینت لب و کاربردهای آن پرداختیم.

آشنایی با تینت لب

سه رنگ مختلف از تینت لب مایع برند کلارینس پاریس
تینت لب یک محصول نوظهور و کاربردی آرایشی بهداشتی است.

جنس تینت ژله‌ای بوده و بعد از استفاده از آن احساس سنگینی نخواهید کرد. تینت ثبات بالایی دارد و نحوه استفاده از تینت لب آسان است. بعد از زدن روی لب، طی چند ثانیه روی لب‌ها خشک شده و رنگ پس نمی‌دهد. جنس این محصول بر پایه آب بوده و در ترکیبات آن موادی مانند موم، پارابن، سرب و عطر وجود ندارد که در نتیجه برای لب مضر نیست.

البته تنوع رنگی تینت محدود است و معمولا در رنگ‌های قرمز، صورتی، نارنجی و قهوه‌ای تولید می‌شود. تینت لب اولین بار در کره برای ایجاد رنگ آمبره استفاده شد. با زدن تینت قسمت داخلی لب پررنگ شده و قسمت بیرونی آن رفته‌رفته کمرنگ‌تر می‌شود.

تینت در لغت به معنای رنگ ملایم است. به همین دلیل تینت لب به‌عنوان یک محصول، با رنگ ملایم شناخته می‌شود که بافت آن در مقایسه با رژ لب‌های دیگر سبک‌تر است.

برای آشنایی بیشتر با این محصول جذاب پیشنهاد می‌کنیم مطلب «تینت لب چیست؟» را بخوانید.

نحوه استفاده از تینت لب

تست رنگ‌های صورتی، نارنجی و قرمز تینت لب روی دست
دانستن طریقه مصرف تینت لب به‌صورت درست، لب‌های شما را زیبا و سالم نشان می‌دهد.

آموزش زدن تینت لب اصلا دشوار نیست و از آنجایی که این نوع محصول برای تمامی مناسبت‌ها مانند مهمانی، خرید و دورهمی مناسب است، دانستن نحوه زدن تینت لب می‌تواند بسیار مفید باشد.

  1. برای استفاده باید تنها کمی از تینت را روی لب‌های خود بمالید.
  2. لب‌های خود را چندین بار روی هم فشار دهید تا رنگ پس دهد.
  3. اگر تمایل دارید رنگ لبتان طبیعی‌تر باشد، مقدار کمی را روی لب‌های خود بزنید؛ اما مقدار آن به سلیقه شما بستگی دارد و اگر به پررنگ بودن علاقه دارید، از آن بیشتر استفاده کنید.
  4. یادتان باشد که حتما لب‌های خود را به هم فشار دهید تا رنگ آن به درون بافت لبتان نفوذ کند.
  5. همچنین تینت نباید از خط لبتان بیرون‌تر بزنید؛ چون بعد از خشک شدن، جلوه خوبی به لب‌ها نخواهد داد.

تینت لب ماندگاری بالایی دارد و به رنگدانه‌های پوست نفوذ می‌کند که همین موضوع موجب طبیعی جلوه دادن آن‌ها می‌شود.

فوت کوزه‌گری در آموزش زدن تینت لب

یک زن در حال زدن بالم لب به لب‌هایش
بالم لب کمک می‌کند تا لب‌های شما در اثر استفاده از تینت لب پوسته‌پوسته و خشک نشود.

در طریقه مصرف تینت لب پیشنهاد می‌شود از یک بالم لب هم استفاده کنید. به دلیل اینکه تینت لب به درون لب‌ها نفوذ می‌کند، باید لب شما نرم و مرطوب باشد. زیرا تینت برخلاف رژ لب‌های دیگر که لب شما را نرم می‌کنند، به دلیل داشتن ترکیبات آب و الکل، باعث خشکی لب‌ها و پوست شدن می‌شوند. در نتیجه قبل از استفاده از تینت باید از یک مرطوب‌کننده یا بالم لب استفاده کنید. رعایت این طریقه مصرف تینت لب باعث می‌شود لب‌های شما آماده‌تر شود، مایع تینت بهتر پخش شده و سریع‌تر خشک خواهد شد.

تینت‌های لبی که ویتامین E دارند به‌عنوان مرطوب‌کننده نیز استفاده می‌شوند. همچنین در ترکیبات بعضی از تینت‌های لب هیالورونیک اسید نیز وجود دارد که به معنای خاصیت آبرسانی آن است.

داشتن لب‌های طبیعی با این روش استفاده از تینت لب

زنی در حال زدن تینت لب به رنگ نود
محو رنگ تینت لب از روی لب‌ها، در طبیعی‌تر جلوه دادن این عضو صورت تاثیرگذار است.

این محصول ۲۴ ساعته بوده و پیگمنت نرم و مخملی دارد و چهره شما را طبیعی، زیبا و ملایم نشان می‌دهد. همچنین اگر می‌خواهید مشخص نشود که تینت زدید، می‌توانید کمی از آن را روی لب پایین خود بزنید و سپس لب خود را به هم بمالید تا مقداری از آن به بالای لب شما مالیده شود؛ اما باید بلافاصله این کار را انجام دهید، زیرا این محصول سریع خشک می‌شود.

در ابتدای این مقاله گفتیم که استفاده از تینت، تنها محدود به لب نمی‌شود. شما از تینت می‌توانید به‌عنوان رژگونه نیز استفاده کنید. برخی از افراد آن را به‌عنوان سایه به بالای پلک خود نیز می‌زنند.

نکاتی برای استفاده بهتر از تینت لب

۴ تینت لب با رنگ‌های مختلف با تصویر تست روی لب
رعایت نکات زدن تینت لب، لب‌های شما را خوش‌رنگ و فرم می‌کند.

هر چند نحوه زدن تینت لب آسان است، اما باید یک سری از نکات را رعایت کنید. نکاتی که باید در زمان استفاده از تینت لب بدانید، شامل موارد زیر هستند:

  • پاک کردن این محصول در مقایسه با رژ لب سخت‌تر است، زیرا این محصول سریع‌تر جذب پوست می‌شود. پس باید آن را با دقت بیشتری روی لب‌های خود بمالید.
  • جهت استفاده از این محصول باید از برس درون آن کمک بگیرید.
  • تنها کمی از تینت رنگ زیادی پس می‌دهد. پس استفاده زیاد از آن می‌تواند رنگ لب شما را غیرطبیعی کند. درنتیجه تنها کمی از آن را روی لب خود زده و سپس تینت را پخش کنید.

اگر می‌خواهید بدانید که آیا تینت لب استفاده کنید یا نه، پیشنهاد می‌کنیم فواید و مضرات تینت لب را بررسی کنید.

کدام مارک تینت لب کاربرد آسان‌تری دارند؟

تینت لب‌های بنفیت در رنگ‌های قرمز و صورتی
با توجه به محبوبیت بالای این محصول آرایشی، بسیاری از شرکت‌ها اقدام به تولید تینت کرده‌اند.

پس از یاد گرفتن طرز استفاده از تینت لب، نوبت به معرفی بهترین‌های این محصول می‌رسد. در این بخش چند مورد از معروف‌ترین برند‌های تینت لب اورجینال را به شما معرفی می‌کنیم که عبارتند از:

  • تینت لب بنفیت: این نوع تینت لب یکی از محبوب‌ترین برندهای تینت بوده که کیفیت و ماندگاری بالایش باعث پرفروش شدن آن شده است. تینت لب بنفیت در چهار رنگ مختلف تولید می‌شود که شامل رنگ صورتی، نارنجی، قرمز و قهوه‌ای هستند.
  • تینت لب اتود: یکی دیگر از معروف‌ترین برندهای تینت لب، برند اتود است که یک برند کره‌ای بوده و قیمتی مناسبی دارد. این تینت روی لب حالت چسبندگی ایجاد نمی‌کند و ماندگاری بالایی دارد. این محصول در سه رنگ جذاب نارنجی، صورتی و قرمز تولید می‌شود.
  • تینت لب شیگلم:‌ یکی از محصولات برند شیگلم که سر و صدای زیادی به پا کرده، تینت لب است. در ابتدای زدن تینت لب‌های شیگلم، رنگ آن براق می‌شود و بعد از گذشت چند ساعت به رنگ مات تغییر می‌کند. رنگ تینت شیگلم تا ساعت‌ها باقی می‌ماند.

تفاوت ترکیبات و نحوه استفاده از تینت لب با رژ لب

زنی در حال زدن تینت لب به لب‌هایش
تینت لب و رژ لب شبیه یکدیگرند، اما در نحوه زدن تینت لب با رژ لب تفاوت‌هایی وجود دارد.

تینت لب با رژ لب تفاوت‌هایی دارد که در این بخش به تفاوت این دو می‌پردازیم:

  • بدون باقی گذاشتن هیچ ردی: تینت ردی از خود روی دندان، اطراف لب، لیوان، دستمال و لباس باقی نمی‌گذارد و بعد از استفاده آن نیازی به پاک کردن قسمت‌های اضافه ندارید.
  • عدم استفاده از موم و روغن در تینت لب: در تمامی ترکیبات رژ لب و برق لب‌هایی که در بازار وجود دارند، از موم و روغن استفاده می‌شود؛ در حالی که در تینت لب این ترکیبات مضر وجود ندارد.
  • عطر و طعم خوشایند: رژ لب به دلیل وجود روغن و موم، طعم و بوی تلخ و ناخوشایندی دارد؛ در حالی که در تینت، عدم وجود این مواد باعث شده تا عطر و بوی خوبی داشته باشد.

از کجا تینت لب بخریم؟

چند محصول تینت لب از برند بنفیت
شما می‌توانید تینت لب مورد علاقه‌تان را در سایت ترب پیدا کنید.

فروشگاه‌ها و پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین به‌سرعت در حال رشد و گسترش هستند. با این تغییرات، افراد بیشتر به خرید آنلاین متمایل شده‌اند و از امکانات و فرصت‌هایی که این فضا ارائه می‌دهد، بهره می‌برند. شما می‌توانید تینت لب را از فروشندگان ترب بخرید. به‌عنوان خریدار می‌توانید با مقایسه تنوع محصولات و قیمت‌ها، به‌سرعت و در کمترین زمان ممکن، تینت لب مورد نیاز خود را در سایت ترب انتخاب کنید و با بهترین قیمت از فروشنده مورد نظرتان بخرید.

جمع‌بندی

در این مقاله به آموزش زدن تینت لب پرداختیم. تینت لب یک محصول مورد تایید است که برای اولین بار در کشور کره مورد استفاده قرار گرفت. تینت معمولا برای لب، پشت چشم و گونه استفاده می‌شود. بافت تینت بسیار سبک و طبیعی بوده که بعد از استفاده به درون بافت لب و پوست نفوذ می‌کند. تینت لب، برخلاف رژ لب طیف رنگی بسیار وسیعی ندارد و تنها شامل رنگ‌هایی همچون صورتی، نارنجی، قرمز و قهوه‌ای است. طریقه مصرف تینت لب چندان سخت نیست و تنها کافی است کمی از آن را روی لب خود زده و لب‌های خود را به هم فشار دهید.

پرسش های متداول در مورد نحوه استفاده از تینت لب

آیا نحوه زدن تینت لب بر ماندگاری آن تاثیر دارد؟

در صورتی که در استفاده از این محصول مهارت داشته باشید، این محصول در مقایسه با برق لب و رژ لب، ماندگاری بیشتری دارد. همچنین تینت لب در صورت خوردن و آشامیدن از روی لب پخش یا پاک نمی‌شود.

چگونه می‌توان تینت لب را به صورت طبیعی‌ به لب‌ها اعمال کرد؟

برای حالت طبیعی‌تر، ابتدا لب‌ها را مرطوب کنید و سپس یک لایه نازک از تینت را به‌طور یکنواخت روی لب‌ها بمالید. می‌توانید از انگشتان خود یا برس لب استفاده کنید. سپس صبر کنید تا تینت خشک شود و حالت طبیعی و زیبایی به لب‌های شما ببخشد.

چگونه تینت لب را پاک کنیم؟

برای پاک کردن تینت لب، می‌توان از پد پنبه‌ای و آب گرم، ژله‌های مبتنی بر نفت (مانند وازلین)، بالم لب بدون رنگ، روغن‌های طبیعی (مانند روغن بادام، زیتون یا نارگیل)، پاک‌کننده‌های آرایش، کلد کرم، میسلار واتر و اسکراب لب استفاده کرد.

🔗 منبع: wikihow

الهه برزگر
الهه برزگر

من، الهه، نویسنده محتوای خلاق و بازاریاب محتوا، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوترم و به‌عنوان ایده‌پرداز تبلیغات وارد عرصه جذاب دیجیتال مارکتینگ شدم. در ادامه روند کاری شروع به نوشتن برای وب‌سایت‌های معتبر کردم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *