فرق پرایمر با آب­ رسان؛ چه زمانی از کدام استفاده کنیم؟

در دنیای آرایش، داشتن آرایش بی‌عیب‌ونقص نشانه زیبایی است، همان‌طور که داشتن پوست خشک نشانه عدم مراقبت از پوست به شمار می‌رود. پرایمر با فرمولاسیون خاص خود به کاهش منافذ باز پوست، مات کردن سطح پوست و افزایش ماندگاری آرایش شما کمک می‌کند، به‌طوری که آرایش شما یکدست و صاف به نظر می‌رسد. آب‌رسان با ترکیبات مرطوب‌کننده خود، به شادابی و درخشانی پوست شما می‌کند و باعث کاهش چین‌وچروک و جلوگیری ازخشکی پوست می‌­شود. چرا اغلب آب‌رسان را با پرایمر یکی می‌گیرند؟ برای آشنایی با تفاوت‌های پرایمر و آب‌رسان، ابتدا باید هرکدام از این محصولات را به‌خوبی بشناسید.

پرایمر؛ محافظ ماندگاری آرایش

یک دختر با پوست سفید که مقدار فراوانی پرایمر روی گونه‌اش مالیده شده است
پرایمر با ایجاد یک لایه یکدست روی پوست مانع از ماسیدن آرایش روی پوست می‌شود.

پرایمر، فیلتر دنیای محصولات زیبایی است که در زیرسازی آرایشی کاربرد دارد. این محصول آرایشی به شما کمک می‌کند که در طول روز آرایش مرتب‌تر و ماندگارتری داشته باشید. پرایمر نه‌تنها به زیرسازی آرایش کمک می‌کند، بلکه با ایجاد یک لایه‌ای صاف و یکدست، تمامی منافذ باز پوست و خطوط ریز پوست را پنهان می­‌کند. پرایمر به پوست شما کمک می‌کند که لطافت و نرمی خود را حفظ کند و در طول روز احساس خشکی نکند. اگر دوست دارید که آرایش یک‌دست داشته باشید، منافذ باز و خطوط پوست را بپوشانید پرایمر را به روتین آرایشی اضافه کنید.

دقت داشته باشید که استفاده بیش از اندازه از پرایمر باعث کاهش اکسیژن در پوست می‌شود و به پوست آسیب جدی می‌رساند.

انواع پرایمر؛ از مات تا براق

یک مدل سرم پرایمر با قطره چکان
پرایمر انواع مدل‌های متفاوتی دارد.

پرایمرها مدل‌های متنوعی برای کاربردها و انواع مختلف پوست دارند. با آشنایی با این انواع، بهتر می‌توانید مناسب‌ترین گزینه برای خود را انتخاب کنید. انواع رایج پرایمرها عبارتند از:

  • پرایمر مات‌کننده
  • پرایمر آب‌رسان
  • پرایمر پوشاننده
  • پرایمر درخشان‌کننده و براق
  • پرایمر چشم
  • پرایمر لب

پرایمرهایی که ترکیبات آب‌رسان دارند، به نرمی پوست شما کمک می‌کنند؛ اما در روتین پوستی جایگزین آب رسان نیستند.

چه زمانی از پرایمر استفاده کنیم؟

یک خانم در حال استفاده از پرایمر پودری
پرایمر از مراحل پایه روتین آرایشی است.

قبل از اینکه با تفاوت پرایمر و آب رسان آشنا شوید؛ بهتر است نحوه استفاده از پرایمر را بشناسید. پرایمر از محصولات آرایشی جدید است که به روتین آرایشی اضافه شده است. پرایمر به کرم‌پودر شما کمک می‌کند که روی پوست شما ماسیده نشود و مدت‌زمان طولانی‌تری روی پوست شما بماند. مراحل استفاده از پرایمر به ترتیب زیر است:

  1. شستن با اسکراب و شوینده: قبل از استفاده از پرایمر بهتر است صورتتان را با اسکراپ و شوینده خوب تمیز کنید.
  2. اعمال پرایمر: پرایمر را اندازه نخود به‌صورت حرکت دایره‌ای‌شکل روی همه نقاط صورتتان بمالید تا به‌خوبی جذب شود.

اگر دوست دارید با انواع پرایمر آشنا شده و مناسب‌ترین پرایمر را برای پوستتان انتخاب کنید، راهنمای خرید پرایمر را بخوانید.

آب‌رسان؛ راز اصلی نرمی و شادابی پوست

آب‌رسان، یکی از محصولات موضعی روی پوست است که با افزایش و نفوذ آب در لایه‌های بالایی پوست به درخشندگی و نرمی پوست کمک می‌کند. این محصول پوستی برای انواع پوست‌های مختلف مناسب است و با آب‌رسانی به سطح پوست، نرمی و درخشندگی پوست را حفظ می‌کند. آب‌رسان در واقع روی پوست شما مانند سد پوستی از آلودگی‌های پوستی واثرات نور خورشید محافظت می‌کند. استفاده روزانه از آب‌رسان به پوست شما کمک می‌کند که پوست نرم و شاداب‌تری داشته باشید. این محصول مانع از پوسته‌پوسته شدن پوست شما می‌شود و با آب‌رسانی به لایه بالایی پوست به آن کمک می‌کند که صاف‌تر به نظر بیاید و چین و چروک‌های ظریف روی پوستتان ظاهر نشود.

آب‌رسان یکی از بخش‌های مهم در روتین مراقبت پوستی است. این محصول به کاهش چین‌وچروک‌ها و جذب بیشتر سایر محصولات پوستی از جمله کرم ضدآفتاب و سرم‌های تقویتی کمک کند.

انواع آب‌رسان؛ شروع حس لطافت و درخشندگی در پوست

مدل کاسه‌ای آب رسان با طرح آبی رنگ ساده
استفاده روزانه از آب‌رسان به نرمی و طراوت پوست کمک می‌کند.

آب رسان ها معمولا در حالت‌های مختلف از جمله موارد زیر در بازار وجود دارند:

  • کرم‌ها
  • لوسیون‌ها
  • ژل‌ها
  • سرم‌ها
  • ماسک‌ها

در روتین پوستی چند بار از آب رسان استفاده کنیم؟

یک خانم در حال برداشتن مقدار فراوانی آب رسان از ظرف کاسه‌ای
حداقل دو بار در روز از آب‌رسان استفاده کنید.

کرم‌های آب‌رسان بخش مهمی از روتین مراقبت پوستی است و نباید بدون برنامه‌ریزی از این محصول استفاده کنید. البته بهتر است برای داشتن پوست شاداب و نرم از آب‌رسان دو بار در روز استفاده کنید. در ادامه توضیح می‌دهیم که چطور از آب‌رسان در روتین پوستی استفاده کنید.

  1. شستن صورت با پاک کننده: قبل از استفاده از آب‌رسان با یک پاک‌کننده ملایم برای از بین بردن آلودگی‌ها صورتتان را بشویید.
  2. استفاده از آب رسان: محصول پوستی را روی نقاط مختلف پوستتان از جمله پیشانی، گونه‌ها و چانه بزنید.
  3. ماساژ: آب رسان را به‌صورت حرکات دایره‌ای روی نقاط مختلف صورت خود به آرامی ماساژ بدهید. حتما بعد از استفاده از آب‌رسان چند دقیقه منتظر بمانید تا به‌خوبی روی پوست شما جذب شود.

پرایمر یا آب رسان: کدام بهترین انتخاب برای پوست شاداب است؟

دو مدل متفاوت پرایمر و آب رسان در محیطی شیک و ساده کنار آینه
یکی از ویژگی‌های مشابه آب رسان و پرایمر در کمک به نرمی پوست است.

پرایمر حاوی ترکیباتی از سیلیکون و مواد مات‌کننده است که در اولین مرحله روتین آرایشی قرار می‌گیرد. این محصول برای آماده‌سازی پوست برای آرایش مورد استفاده قرار می­‌گیرد و به ماندگاری و دوام آرایش شما کمک می­‌کند. آب‌رسان با ترکیبات هیالورونیک اسید و گلیسیرینی که دارد به نرمی و سلامت پوست کمک می‌کند. این محصول پوستی با اثرگذاری روی لایه بالایی پوست مانع از ایجاد خطوط ریز روی پوست می‌­شود. در واقع اصلی‌ترین تفاوت پرایمر و آب‌رسان در نوع استفاده آن‌ها در روتین مراقبت پوستی و آرایشی است:

  • پرایمر اولین مرحله در روتین آرایشی است و قبل از زدن کرم‌پودر استفاده می‌شود.
  • آب‌رسان آخرین مرحله از مراقبت‌های پوستی است؛ با تغذیه و آب‌رسانی به لایه بالایی پوست به شادابی و درخشندگی پوست کمک می‌کند.

مقایسه آب رسان و پرایمر: کدام عملکرد بهتری در نرمی پوست دارد؟

دو مدل متفاوت پرایمر با طراحی روی جلد سیاه رنگ
آب‌رسان در مقایسه با پرایمر نقش مهم‌تری در روتین روزانه پوستی دارد.

آب‌رسان مسئولیت طراوت و نرمی پوست را بر عهده دارد. این محصول با آب‌رسانی به پوست به شادابی و نرمی پوست کمک می‌کند. در واقع آب‌رسان مانند سد پوستی از پوست در مقابل چین‌وچروک‌ها و خشکی پوست محافظت می‌کند. پرایمرها محصولات آرایشی هستند که کنار آب‌رسانی به پوست به یکدستی آرایش کمک می‌کنند. این محصول با کاهش منافذ باز پوست به آرایش شما کمک می‌کند که جلوه بهتری روی پوست شما داشته باشد.

آب‌رسان یا پرایمر تاثیر بلندمدتی روی شادابی پوست دارد؟

یک خانم مقدار زیادی پرایمر را روی دستش می‌زند.
پرایمر تاثیر کوتاه‌مدتی روی پوست دارد.

آب‌رسان با خاصیت نرمی در طولانی‌مدت به پوست شما کمک می‌کند که شاداب و درخشان‌تر به نظر برسد. این محصول با نفوذ به لایه بالایی پوست طراوت و نرمی را به پوست هدیه می‌کند. پرایمر یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها در روتین آرایشی است که تأثیر کوتاه‌مدتی روی پوست شما دارد. پرایمر با ایجاد یک لایه صاف و یکدست روی پوست، به کاهش منافذ باز و خطوط ریز سطحی پوست کمک شایانی می‌­کند.

پرایمر و آب رسان از کجا بخریم؟

چند مدل پرایمر روی بک‌گراند صورتی
آب‌رسان جایگزین پرایمر در روتین پوستی نیست.

برای خرید پرایمر یا آب رسان پیشنهاد می‌کنیم به ترب سر بزنید. در این پلتفرم، مجموعه‌ای کامل از محصولات را خواهید دید که توسط فروشندگان مختلف و با قیمت‌های متفاوت عرضه شده‌اند. بنابراین دست شما باز است که بهترین محصول را با بهترین قیمت خریداری کنید.

خوشبختانه ترب علاوه‌بر خرید آنلاین، امکان خرید حضوری از فروشندگان خود را هم فراهم کرده است. برای این منظور کافی است شهر خود را در قسمت ترب من انتخاب کنید تا لیست فروشندگان نزدیک به شما نمایش داده شود.

سخن پایانی

در آخر باید بگوییم که پرایمر با ترکیباتی که دارد به کاهش منافذ باز وخطوط ریز سطحی پوست کمک می‌کند و به آرایش شما کمک می‌کند که یکدست به نظر بیاید. در مقابل آب‌رسان یکی از بخش‌های مهم در روتین مراقبت پوستی است که مانع از خشکی و چین و چروک‌های ظریف روی پوست می‌شود. آب‌رسان جایگزین پرایمر در روتین پوستی نیست و نباید به‌جای پرایمر از آب‌رسان در روتین آرایشی استفاده کرد. در جدول زیر پرایمر و آب رسان را براساس چند ویژگی مقایسه کرده‌ایم تا بهترین محصول را به روتین مراقبت پوستی اضافه کنید.

محصولترکیبات اصلیمراحل استفادهعملکرد اصلی محافظت از پوستتاثیرات
پرایمرسیلیکون و مواد مات‌کنندهاولین مرحله آرایشبهبود آرایشکاهش منافذ بازکوتاه‌مدت
آب‌رسانهیالورونیک اسید، گلیسیرینآخرین مرحله روتین پوستینرمی و لطافت کاهش چین‌وچروکبلندمدت
جدول مقایسه پرایمر و آب‌رسان

پرسش های متداول در مورد تفاوت پرایمر و آب رسان

آیا استفاده روزانه از پرایمر به پوست آسیب می‌رساند؟  

استفاده روزانه پرایمر باعث کاهش اکسیژن پوست می‌شود و به پوست آسیب جدی می‌رساند. بهتر است که از پرایمر در صورت نیاز به‌اندازه نخود در برخی از نقاط پوست بمالید.

آیا پرایمر جایگزین آب رسان است؟

پرایمر‌ها با خاصیت نرم‌کنندگی که دارند پوست را آب‌رسانی می‌کند؛ اما نباید جایگزین آب‌رسان شوند.

در روتین پوستی اول از پرایمر استفاده کنیم یا آب رسان؟

پرایمر اولین مرحله از روتین آرایشی است و قبل از کرم‌پودر از پرایمر استفاده کنید؛ در حالی که آب‌رسان آخرین مرحله از روتین مراقبت پوستی است. یادتان باشد که قبل از زدن آب‌رسان با پاک‌کننده ملایم صورتتان را بشورید.

🔗 منبع:tukmakeup

اعظم شورکشتی
اعظم شورکشتی

من اعظم هستم؛ دانشجوی رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی که از سال ۹۹ در مسیر محتوا قدم گذاشتم. با گذشت زمان و علاقه‌ای که به نوشتن داشتم، تمرکزم به سمت موضوعات مختلف کشیده شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *