ماسک صورت چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

داشتن پوستی زیبا و باطراوت برای هر فردی خوشایند است. امروزه محصولات پوستی متنوعی وجود دارند که می‌توانند باعث شادابی و درخشش پوست شوند. ماسک‌ صورت نیز نوعی محصول مراقبت پوستی است که مواد فعال، ویتامین‌ها و مواد مورد نیاز پوست را فراهم کرده و باعث ترمیم، شفافیت، آب‌رسانی و زیباتر شدن پوست می‌شود. توجه داشته باشید که قبل از استفاده از ماسک صورت باید نوع پوست خودتان و مشکلات آن را بشناسید تا بتوانید ماسکی مناسب تهیه کنید. در اين مقاله قصد داریم شما را با انواع ماسک‌های صورت و نحوه استفاده از آن‌ها آشنا کنیم.

ماسک صورت چیست و چه خواصی دارد؟

یک آقا با ماسک صورت و دو ورقه خیار روی چشم‌هایش
ماسک صورت یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای حفظ سلامت پوست است.

ماسک صورت اغلب تجربه‌ای تسکین‌دهنده و شبیه آب گرم دارد که در کاهش آلودگی‌ها، آب‌رسانی به پوست خشک و حفظ پوستی درخشان و سالم تاثیرگذار است. یک ماسک صورت که به خوبی فرموله شده باشد، مزایای مراقبت از پوست را نیز افزایش می‌دهد. بسته به انتخاب ماسک، شما می‌توانید نتایج فوری را روی پوست مشاهده کنید.

ماسک‌های صورت می‌توانند برای هدف‌های متنوعی به کار روند. این محصول خواص درمانی و بهداشتی خاصی برای هر فرد دارد‌ که به مواردی از خواص ماسک صورت در زیر اشاره کرده‌ایم:

  • تمیز کردن و پاکسازی پوست: انواعی از ماسک‌های آنتی باکتریال وجود دارند که سبب پاک‌سازی پوست از تمام آلاینده‌ها شده و پوستی صاف و پاکیزه به ارمغان می‌آورند.
  • تغذیه و آبرسانی پوست: این ماسک‌ها دارای مواد مرطوب‌کننده و ترمیم‌کننده هستند که سبب تغذیه پوست و تامین رطوبت آن می‌شوند.
  • برطرف کردن مشکلات پوستی: برخی از خواص ماسک‌ها ضد‌ جوش، ضد آکنه و ضد التهاب است که به درمان مشکلاتی مانند جوش، آکنه و التهاب کمک می‌کنند.
  • جوانسازی: تعدادی از از ماسک‌های صورت دارای ترکیباتی مانند آنتی‌اکسیدان و پپتید هستند که خاصیت ضد پیری دارند. این مواد می‌توانند علائم پیری را کمتر کرده و باعث شادابی و طراوت پوست شوند.
  • ایجاد آرامش برای پوست: از خواص دیگر ماسک‌ها، رفع استرس و ایجاد حالت آرامش در افراد است.

انواع ماسک‌های صورت 

دختری که با لبخند ماسک به صورتش می‌زند
ماسک‌ها همچون سایر محصولات آرایشی بهداشتی انواع متنوعی دارند.

انواع مختلفی از ماسک‌های صورت در بازار وجود دارند که با روش‌های متفاوتی تهیه و عرضه می‌شوند. برخی از ماسک‌ها به حالت آماده بسته‌بندی و ارائه می‌شوند، بعضی دیگر به روش دستی و به صورت خانگی ساخته می‌شوند و دسته آخر ماسک‌هایی هستند که در موسسات و کلینیک‌ها برای اشخاص به صورت خاص ساخته و ارائه می‌شوند. 

در اینجا به انواعی از ماسک‌ها که توسط شرکت‌ها و برند‌های تولید لوازم بهداشتی ساخته می‌شوند، اشاره می‌کنیم:

  • ماسک‌های ورقه‌ای
  • ماسک‌های ژله‌ای 
  • ماسک‌های لایه‌بردار 
  • ماسک‌های کرمی
  • ماسک‌های حرارتی 
  • ماسک‌های خاک رس

اگر دوست دارید با بهترین ماسک های صورت بازار آشنا شوید، حتما نگاهی به مقاله بهترین ماسک های صورت بیندازید.

چه نوع ماسکی برای پوست من مناسب است؟

ماسک زغال روی گونه‌های یک خانم
تشخیص نوع پوست در انتخاب ماسک مناسب شما کمک می‌کند.

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانید پوست شما از چه نوعی است؛ معمولی، خشک، چرب یا حساس. پس از تشخیص نوع پوست‌تان باید به ویژگی‌های آن توجه کنید. به عبارتی اینکه آیا پوست شما مستعد جوش است؟ یا واکنش پوست‌تان به خشکی تا چه اندازه است و چه موادی باعث واکنش‌های آلرژیک روی پوست شما می‌شوند. همچنین قبل از تهیه ماسک‌های صورت به تاریخچه بیماری‌های پوستی خود مثل اگزما، التهاب و‌‌‌..‌. توجه داشته باشید.

همیشه قبل از استفاده از یک ماسک جدید صورت، آن را روی ناحیه کوچکی از پوست تست کنید تا مطمئن شوید که هیچگونه واکنش آلرژیک یا تحریکی ندارید.

نحوه استفاده از ماسک صورت 

یک خانم که روی صورتش ماسک صورت است و یک ورقه خیار را جلوی چشمش گرفته
برای آنکه تاثیرگذاری ماسک صورت را بیشتر کنید، باید مراحل استفاده آن را بدانید.

قبل از استفاده ماسک صورت باید مراحل آن را رعایت کنید تا ماسک بهترین تاثیر را بر پوست شما بگذارد.

مراحلی که باید زمان استفاده از ماسک‌های صورت طی کنید به شرح زیر است:

  1. ابتدا باید با شوینده‌ای مناسب، صورت خود را بشویید تا پوست‌تان پاک شود.
  2. ماسک را به صورت یکنواخت روی پوست خود پخش کنید.
  3. دقایقی منتظر بمانید تا مواد مغذی موجود در ماسک‌ جذب پوست شود.
  4. ماسک را بردارید و با آب ولرم صورت‌تان را بشویید.
  5. پس از شست‌وشوی صورت از یک مرطوب‌کننده استفاده کنید.

پس از برداشتن ماسک صورت، از یک‌مرطوب کننده ملایم استفاده کنید تا فواید ماسک را حفظ کرده و پوست خود را هیدراته نگه دارید.

زمان مناسب استفاده از ماسک‌ها

یک خانم خندان در حال برداشتن ماسک از روی صورتش
هر ماسک زمان مشخصی برای زدن دارد که توجه به آن باعث حفظ و سلامت پوست می‌شود.

خواص ماسک با استفاده درست از آن خودش را نشان می‌دهد. ماسک‌‌های مرطوب‌کننده بهتر است دو بار در هفته استفاده شوند، اما اگر دارای پوست خشک هستید می‌توانید روزانه نیز از این نوع ماسک‌ها استفاده کنید.

در رابطه با ماسک‎‌های روشن‌کننده پوست باید توجه کنید که این محصولات دارای مواد لایه‌‌بردار و ملتهب‌کننده هستند و استفاده بیش از حد از این ماسک‌ها مضر است. این قضیه در رابطه با انواع ماسک‌های پاک‌کننده نیز صدق می‌کند و شما باید بدانید استفاده بیش‌از‌ حد از آن‌ها به پوست آسیب می‌‌رساند. بهتر است ماسک‌ صورت، شب‌ها قبل از خواب استفاده شود و یا حتی می‌توانید با برخی از این ماسک‌ها بخوابید تا آب‌رسانی بیشتری صورت گیرد. 

حتما بخوانید: طرز تهیه بهترین ماسک صورت خانگی برای جوانسازی پوست

ماسک صورت از کجا بخریم؟

سه مدل مختلف ماسک صورت
انواع متنوعی از ماسک صورت در سایت ترب توسط فروشندگان برای فروش گذاشته شده است.

ترب، یک وب‌سایت برای مقایسه، بررسی و ارائه محصولات متنوع است که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۳ آغاز کرده است. این وب‌سایت اکنون تعداد بی‌شماری از محصولات مختلف را به نمایش می‌گذارد. با بیش از ۱۰ هزار فروشگاه آنلاین، ترب برای شما امکان مقایسه و خرید ماسک‌های صورت را با قیمت‌های متنوع فراهم کرده است. هرچند این پلتفرم خود فروشگاه نیست، اما به شما این امکان را می‌دهد که از بین محصولات مختلف با قیمت‌های متفاوت، بهترین ماسک صورت را برای خود بخرید.

کلام پایانی 

در این مقاله سعی کردیم به سوال ماسک صورت چیست پاسخ دهیم. همان‌طور که بررسی شد ماسک‌های صورت می‌توانند یکی از محصولات مراقبتی موثر در روتین پوستی هر فردی باشند و باعث شادابی و طراوت پوست شوند. همچنین با انواع ماسک‌ها و کاربرد‌هایشان آشنا شدیم. متوجه شدیم که قبل از تهیه ماسک صورت باید نوع پوست خود و ویژگی‌های آن را بشناسید تا محصولی که می‌خرید موثر واقع شود. در پایان با نحوه استفاده از ماسک‌ها و زمان مناسب استفاده از آن‌ها آشنا شدید.

پرسش های متداول در مورد ماسک صورت

ماسک صورت چند دقیقه باید روی پوست بماند؟

برای عملکرد مطلوب، باید اجازه دهید ماسک صورت بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی پوست بماند.

ماسک صورت چگونه به پوست کمک می‌کند؟

ماسک صورت می‌تواند به نرمی پوست کمک کند، علائم پیری را کاهش دهد، بافت پوست را تقویت کند و مشکلات مختلف پوستی مانند لکه‌ها یا جوش‌ها را از بین ببرد.

بهترین نوع ماسک صورت در بازار کدام است؟

انتخاب بهترین ماسک صورت بستگی به نوع پوست و مشکلات پوستی شما دارد.

🔗 منبع: augustinusbader

الهه برزگر
الهه برزگر

من، الهه، نویسنده محتوای خلاق و بازاریاب محتوا، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوترم و به‌عنوان ایده‌پرداز تبلیغات وارد عرصه جذاب دیجیتال مارکتینگ شدم. در ادامه روند کاری شروع به نوشتن برای وب‌سایت‌های معتبر کردم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *