چگونه تینت لب را پاک کنیم؟

پاک کردن تینت‌های لب با فرمول‌ رنگ‌دهی بالا و ماندگاری طولانی ممکن است در پایان روز چالش‌برانگیز باشد. چگونه تینت لب را پاک کنیم؟ از جمله سوالاتی است که بسیاری از دختر خانم‌ها با آن مواجه می‌شوند. خوشبختانه، محصولات خانگی مختلف از جمله وازلین و روغن‌های طبیعی می‌توانند تینت‌های لب را پاک کنند و به شما لب‌های نرم و مرطوبی بدهند. دیگر محصولات پاک‌کننده مانند cold cream، میسلار واتر و مجموعه‌ای از پاک‌کننده و اسکراب‌های لب به‌سرعت پیگمنت‌های تینت را حذف می‌کنند. در ادامه توضیحات کاملی در رابطه با نحوه پاک کردن تینت لب در کمترین زمان داده‌ایم.

۱. استفاده از یک پد پنبه‌ای و آب گرم

پدهای پنبه‌ای در پس‌زمینه صورتی
ابتدایی‌ترین روش برای پاک کردن تینت لب استفاده از یک پد پنبه‌ای و آب گرم است.

یک پد پنبه‌ای را با آب گرم خیس کرده و از آن برای ماساژ لب‌های خود با حرکات دایره‌ای‌وار استفاده کنید. همان‌طور که رنگ تینت لب روی پد پنبه‌ای منتقل می‌شود، لب‌های خود را با یک قسمت تمیز پاک کنید تا تمام تینت از روی لب‌ها برود.

۲. استفاده از ژله‌های مبتنی بر نفت 

کرم وازلین در دستان یک نفر
وازلین از ژله‌های مبتنی بر نفت جهت پاک کردن تینت لب است.

وازلین یا مارک‌های دیگری از وازلین حتی سرسخت‌ترین لکه‌های لب را از بین می‌برد. با استفاده از نوک انگشتان، یک مقدار ژله نفتی روی لب‌های خود بمالید. ژله را روی لب‌های خود ماساژ دهید و بگذارید بین ۱ تا ۵ دقیقه بماند. لب‌های خود را با استفاده از یک پد پنبه‌ای مرطوب‌شده با آب گرم پاک کنید.

۳. استفاده از بالم لب بدون رنگ 

یک خانم در حال زدن بالم لب
بالم لب بدون رنگ برای تینت‌های خشک‌شده روی لب مناسب هستند.

بالم لب بدون رنگ را روی لب‌های خود بکشید و آن را روی تینت لب در طول روز بمالید. این پروسه، باعث شل شدن تینت خشک‌شده شده و بعدا راحت‌تر حذف می‌شود. زمان پاک کردن تینت لب، مقدار زیادی از بالم را با استفاده از نوک انگشتان روی لب‌های خود ماساژ دهید. قبل از اینکه لب‌های خود را با یک پد پنبه‌ای مرطوب پاک کنید، اجازه دهید ۱ تا ۵ دقیقه بماند.

پیشنهاد خواندنی: فرق تینت لب و بالم لب چیست؟ هرآنچه که باید بدانید!

۴. آب‌رسانی لب‌های خود با روغن بادام، زیتون یا نارگیل 

روغن زیتون و خود زیتون روی میز چوبی
روغن‌های طبیعی چون بدون عوارض هستند، برای پاک کردن تینت لب روی پوست افراد حساس مناسب‌اند.

 ۳ یا ۴ قطره روغن بادام مایع یا روغن زیتون را روی لب‌های خود ماساژ دهید یا یک مقدار روغن نارگیل جامد به لب‌ها بمالید. اجازه دهید روغن به مدت ۲ دقیقه بماند تا رنگ تینت از بین برود. سپس لب‌های خود را با حرکات دایره‌ای با یک پد پنبه‌ای خشک، پاک کنید تا رنگ روغن و لب‌ها گرفته شود. عوارض کمتر این محصولات در کنار خواص آبرسان و مرطوب‌کنندگی باعث می‌شود تا افراد با پوست حساس نیز از این محصولات راحت‌تر استفاده کنند.

۵. استفاده از محصولات پاک‌کننده آرایش 

پاک‌کننده‌های آرایشی متنوع
اکثر محصولات پاک‌کننده آرایش متنوع بازار می‌توانند عمل پاک کردن تینت را انجام دهند.

پاک‌کننده‌های تینت در انواع مدل‌های مختلف از جمله کرم، مایع، روغن و فرمول‌های ژل و همچنین دستمال‌های مرطوب وجود دارند. هر کدام به روشی متفاوت عمل می‌کنند، اما فرایند کلی یکسانی دارند؛ باید محصول را روی لب‌های خود بمالید، بگذارید خیس بخورد و سپس آن را با یک پد پنبه‌ای پاک کنید. از دستمال‌های پاک‌کننده آرایش می‌توان مستقیما برای پاک کردن تینت لب با حرکات دایره‌ای ملایم استفاده کرد؛ اما برای حذف موثر، باید دستورالعمل‌های مشخص‌شده روی بسته‌بندی محصول را دنبال کنید.

۶. استفاده از Cold Cream  

زنی در حال استفاده از cold cream
Cold Cream را برای پاک کردن تینت لب به لب‌های خود بمالید.

یک مقدار Cold Cream را روی لب‌هایتان بمالید و آن را ماساژ دهید. بلافاصله پاک شدن تینت لب را خواهید دید. بگذارید کرم سرد به مدت ۱ دقیقه روی پوست بماند و سپس کرم تیره رنگی را با یک پد پنبه‌ای مرطوب یا پارچه شستشو پاک کنید.

کلد کرم امولسیونی شامل آب و اسیدهای چرب ضروری (معمولا موم زنبور عسل) و رایحه‌های متنوع است. این محصول به‌طور خاص برای رطوبت‌رسانی و تغذیه پوست خشک و خیلی خشک تهیه می‌شود. علاوه‌بر استفاده به‌عنوان بالم لب، کلد کرم همچنین می‌تواند به‌عنوان ماسک رطوبت‌رسان برای پوست استفاده شود. 

۷. استفاده از میسلار واتر 

تعدادی میسلار واتر برند گارنیر
میسلار واترها بدون نیاز به آب می‌توانند تینت لب را به‌خوبی پاک کنند.

 میسلار واتر از این جهت مفید است که می‌تواند محصولات مختلفی را از بین ببرد، اما نیازی به شستشو با آب ندارد. یک پد پنبه‌ای یا سواب با نوک پنبه را به میسلار واتر آغشته کنید و آن را روی لب‌های خود فشار دهید. اجازه دهید این محصول به مدت ۱ دقیقه روی لب‌های شما بماند و سپس با یک پد پنبه‌ای خشک آن را پاک کنید.

۸. لایه‌برداری با اسکراب لب

اسکراب لب با شکر
اسکراب یکی از روش‌های پاک کردن تینت از لب است.

با یک اسکراب ملایم لب، لکه‌ها را از چین و گوشه لب پاک کنید. نوک انگشتان و لب‌های خود را با آب خیس کنید، سپس یک تکه از اسکراب را بردارید. اسکراب را به مدت ۳۰ ثانیه روی لب‌های خود ماساژ دهید و روی نواحی لکه‌شده با تینت تمرکز کنید، سپس آن را با یک دستمال مرطوب بشویید.

بررسی کلی نحوه پاک کردن تینت لب

یک خانم در حال پاک کردن تینت لب با پد جلوی آینه
برای پاک کردن تینت لب روش‌های متنوع وجود دارد که با توجه به نیاز و محصولاتی که دارید می‌توانید هر کدام را به کار گیرید.

در جدول زیر پاسخ‌ها به سوال چگونه تینت لب را پاک کنیم؟ را مشاهده می‌کنید.

۱از یک پد پنبه‌ای آغشته به آب گرم کمک بگیرید.
۲ژل نفتی را روی لب‌های خود ماساژ دهید تا محصولات لب با ماندگاری طولانی را از بین ببرید.
۳بالم لب بدون رنگ را روی رنگ خشک لب بمالید تا شل شود و پاک شود.
۴لب‌های خود را به‌طور طبیعی با روغن بادام، زیتون یا نارگیل تمیز و آبرسانی کنید. 
۵تینت لب را با استفاده از محصول پاک‌کننده آرایش پاک کنید.
۶Cold Cream را به لب‌های خود بمالید تا تمام آثار تینت لب از بین برود.  
۷میسلار واتر را برای حذف کامل تینت لب استفاده کنید.
۸برای از بین بردن لکه‌های سرسخت با اسکراب لب لایه‌برداری کنید.

اگر تینت لب را روی لب‌هایی که از قبل هیدراته شده‌اند بمالید، بعدا راحت‌تر پاک خواهند شد. قبل از زدن تینت، مقداری بالم لب را روی لب‌های خود بمالید و بگذارید یک دقیقه بماند. سپس، بالم اضافی را پاک کرده و تینت خود را بمالید.

تینت لب از کجا بخریم؟

انواع متنوع رنگ تینت لب
برای خرید تینت لب، ترب بهترین گزینه است.

پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید تینت لب از سایت ترب استفاده کنید. ترب یکی از معتبرترین و محبوب‌ترین سایت‌های خرید آنلاین است که مجموعه‌ای گسترده از محصولات آرایشی و بهداشتی را ارائه می‌دهد. با مراجعه به سایت ترب و جستجوی بخش آرایشی، می‌توانید تینت لب‌های متنوع را با مشخصات و قیمت‌های مختلف از فروشندگان متنوع پیدا کنید. سایت ترب از نظر اعتماد و کیفیت محصولات، خود را ثابت کرده و با ارائه خدمات عالی، به انتخاب اول خریداران جهت یافتن محصول مورد نظرشان تبدیل شده است.

جمع‌بندی

در این مطلب به سوال چگونه تینت لب را پاک کنیم؟ پاسخ دادیم. پاک کردن تینت لب ممکن است یک فرایند اندک دشوار به نظر برسد، اما با روش‌ها و مواد صحیح ذکرشده در این مقاله می‌توان به‌راحتی آن را انجام داد. ابتدا می‌توانید با روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون یا نارگیل شروع کنید. این روغن‌ها را روی لب‌ها ماساژ داده و سپس با یک دستمال تمیز پاک کنید. اگر با این روش‌ها به نتیجه مطلوب نرسیدید، می‌توانید از مواردی مانند اسکراب لب یا وازلین و میسلار واتر استفاده کنید.

پرسش های متداول درباره نحوه پاک کردن تینت لب

چگونه تینت لب خشک شده را پاک کنیم؟

پاک کردن تینت لب خشک‌شده اندکی سخت است. می‌توانید از روغن‌های گیاهی یا بالم لب برای لغزنده شدن استفاده کنید.

آیا مراحل پاک کردن تینت لب باعث حساسیت پوستی می‌شوند؟

در صورت استفاده از محصولات تاییدشده این اتفاق نمی‌افتد. همچنین می‌توانید از محصولات طبیعی مثل روغن‌های گیاهی استفاده کنید که بدون ریسک هستند.

🔗 منبع: wikihow

الهه برزگر
الهه برزگر

من، الهه، نویسنده محتوای خلاق و بازاریاب محتوا، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوترم و به‌عنوان ایده‌پرداز تبلیغات وارد عرصه جذاب دیجیتال مارکتینگ شدم. در ادامه روند کاری شروع به نوشتن برای وب‌سایت‌های معتبر کردم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *