پودر دکلره رنگی چیست؟ معرفی ۷ نوع پودر دکلره رنگی

پودر دکلره یکی از مواد آرایشی است که با هدف بی‌رنگ‌سازی مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پودرها رنگدانه‌های طبیعی مو را بیرون می‌کشد و آن‌ها را بی‌رنگ می‌کنند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که می‌خواهید بدانید پودر دکلره رنگی خوبه؟ و نحوه استفاده از آن چگونه است، جای درستی آمده‌اید. در این مقاله قصد داریم ضمن آشنایی با پودر دکلره رنگی، کاربرد انواع پودر دکلره رنگی را هم بشناسیم.

پودر دکلره رنگی چیست؟

زنی با موهای رنگی
پودر دکلره رنگی یکی از لوازم‌های قابل استفاده برای رنگ کردن مو است.

پودر دکلره رنگی به‌عنوان یکی از لوازم مهم برای جذابیت و زیبایی موها، محبوبیت زیادی در میان خانم‌ها دارد. این پودرها، از توانایی زیادی برای تغییر رنگ و جلوه ظاهری موها برخوردار هستند. از آن‌جایی‌که پودرهای دکلره رنگی دارای تنوع در رنگ هستند، هر کس با توجه به سلیقه‌اش می‌تواند رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کند. به‌صورت کلی، پودر دکلره رنگی برای هایلایت کردن موها یا ایجاد طیف رنگی گسترده در قسمت‌های مختلف مو کاربرد دارد.

اگر می‌خواهید درباره دکو کرم بدانید و موهای خود را به راحتی روشن کنید، مطلب دکو کرم چیست را مطالعه کنید.

معرفی ۷ مدل از انواع پودر دکلره رنگی

در این بخش به بررسی و معرفی انواع پودر دکلره رنگی و کاربردهای مختلف آن‌ها می‌پردازیم.

۱. پودر دکلره قرمز

پودر دکلره قرمز به‌عنوان ابزاری جادویی برای متحول کردن موهای شما شناخته می‌شود. از این پودر نه‌تنها برای خنثی‌سازی رنگ‌های سرد مانند زیتونی و زمینه‌سازی رنگ‌های فانتزی مثل بنفش استفاده می‌شود، بلکه سبب گرما بخشیدن به پوست سرد افراد هم کاربرد خواهد داشت. به بیان دیگر، این پودر با تناژ گرمی که دارد، تضاد زیبایی با پوست سرد ایجاد می‌کند و به چهره شما زیبایی و گرمای خاصی می‌بخشد. پس اگر به دنبال رنگ‌های جذاب و گرم هستید و از امتحان کردن رنگ‌های جدید هراسی ندارید، پودر دکلره قرمز بهترین انتخاب برای شما است.

۲. پودر دکلره آبی

پودر دکلره آبی برای رسیدن به طیف‌های مختلف آبی از تیره تا روشن کاربرد دارد. از این پودر می‌توان برای خنثی‌سازی قسمت‌های مسی و نارنجی موها استفاده کرد. این پودر دکلره رنگی داراع تنوع بی‌نظیری است و از طیف آبی فیروزه‌ای، آبی اقیانوسی تا آبی یخی قطبی را در برمی‌گیرد. همچنین می‌توان پودر دکلره آبی را با سایر رنگ‌ها ترکیب کرد و به یک تنوع رنگی بی‌نظیر در موها دست یافت.

برای استفاده از پودر دکلره رنگی، ابتدا پودر دکلره متناسب با پایه رنگ موهای خود را انتخاب کنید.

۳. پودر دکلره سبز

پودر دکلره سبز
پودر دکلره سبز یکی از انواع پودر دکلره رنگی است که برای خنثی کردن قرمزی موها استفاده می‌شود.

پودر دکلره سبز برای خنثی‌سازی رنگ‌های مشکی و شرابی و موهایی که تناژ رنگی‌شان قرمز است، استفاده می‌شود. به‌طور مثال اگر تناژ رنگ موی فردی مسی یا مشکی بوده و قصد خنثی‌سازی این رنگ‌ها را داشته باشد، دیگر پودر آبی یا سفید جوابگو نیست. بلکه باید از پودر دکلره سبز استفاده کند.

۴. پودر دکلره خاکستری

پودر دکلره خاکستری مهم‌ترین راه رسیدن به رنگ‌های سرد و دودی است. این پودر دکلره، برای خنثی کردن قسمت‌های هویجی و نارنجی مو کاربرد دارد. علاوه‌ بر این، می‌توان پودر دکلره خاکستری را با رنگ‌های نقره‌ای و دودی ترکیب کرده و به طیف سرد و جذابی در رنگ مو دست پیدا کرد. این پودر دکلره، به سرد شدن رنگ موها کمک می‌کند و برای افرادی‌که به دنبال رنگ‌های سرد و یخی هستند، بسیار ایده‌آل است.

هیچ‌گاه پودر دکلره خاکستری را روی موهای زرد یا موهایی با پایه ۸ و ۹ استفاده نکنید، چراکه به سبز شدن موها منجر خواهد شد.

۵. پودر دکلره بنفش

پودر دکلره بنفش، طیف وسیعی از بنفش تیره تا بنفش روشن را شامل می‌شود. از این پودر دکلره برای خنثی‌سازی زردی موها استفاده می‌گردد. کافی است مقدار بسیار کمی از پودر دکلره بنفش را در رنگ مویتان استفاده کنید تا زردی موها به‌طور کامل از بین برود.

۶. پودر دکلره صورتی

پودر دکلره صورتی
می‌توانید از پودر دکلره رنگی صورتی به صورت تنها یا ترکیب با سایر پودرهای رنگی همچون بنفش، شرابی و یاسی بهره ببرید.

پودر دکلره صورتی را هم می‌توان به تنهایی و هم در ترکیب با پودرهایی مانند شرابی، یاسی و بنفش استفاده کرد. فراموش نکنید که رنگ صورتی جزو رنگ‌های فانتزی است که امروزه کاربرد زیادی دارد و می‌تواند جلوه زیبایی به هر رنگ مویی ببخشد. پودر دکلره صورتی کمترین میزان آمونیاک را دارد و جایگزین مناسبی برای رنگساژ خواهد بود. از پودر دکلره صورتی می‌توان در ترکیبات رنگ رزگلد هم استفاده کرد.

۷. پودر دکلره یاسی

بیشترین کاربرد پودر دکلره یاسی در ترکیب با رنگ موهای خاصی مانند بنفش و شرابی است و استفاده بسیار کم و تکی از این پودر در ترکیبات رنگ‌های گرم، جلوه خاصی به رنگ موی شما می‌بخشد. علاوه‌ بر این، از پودر دکلره یاسی برای لایت‌های مو هم استفاده می‌شود.

حتما بخوانید: ترکیب رنگ مو برای موهای سفید بدون دکلره

پودر دکلره رنگی را از کجا بخریم؟

زنی با موهای رنگی که به شکل پاپیونی بسته
شما می‌توانید از طریق سایت ترب، انواعی از پودر دکلره‌های رنگی را تهیه کنید.

همه ما می‌دانیم که انتخاب و خرید مواد آرایشی برای هر فردی اهمیت دارد. به همین خاطر، توصیه می‌شود که به کیفیت محصولات و برند آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید. اگر قصد خرید پودر دکلره رنگی را دارید، یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای خرید پودر دکلره رنگی، سایت ترب است که با داشتن فروشندگان متعدد، امکان مقایسه و خرید محصولات را برای کاربران فراهم می‌کند. این سایت، با در اختیار داشتن طیف گسترده‌ای از پودرهای دکلره رنگی در فروشگاه‌های معتبر، به محصولات منتخبی دست یافته است که انتخاب را از میان گزینه‌های موجود برای شما آسان می‌کند.

سخن پایانی

در دنیای رنگ مو، پودر دکلره رنگی یک ابزار جادویی شناخته می‌شود. این پودر با قدرت فوق‌العاده‌ای که دارد، موها را به پایه‌های روشن می‌رساند و از بروز تناژهای ناخواسته جلوگیری می‌کند. با استفاده از پودر دکلره رنگی، موهایی خوش‌رنگ و در عین حال درخشان خواهید داشت که از زیبایی خیره‌کننده آن لذت خواهید بود. با این حال فراموش نکنید که برای استفاده از پودر دکلره رنگی، به مهارت و تخصص یک آرایشگر نیاز خواهید داشت. در این مقاله درباره انواع پودر دکلره رنگی و کاربردهای آن‌ها صحبت کردیم که خلاصه آن را در جدول زیر آورده‌ایم.

نوع رنگکاربرد
پودر دکلره قرمزخنثی‌سازی رنگ‌های سرد مانند زیتونی
پودر دکلره آبیخنثی‌سازی قسمت‌های مسی و نارنجی موها
پودر دکلره سبزخنثی‌سازی رنگ‌های مشکی و شرابی و تناژ رنگی‌ قرمز
پودر دکلره خاکستریخنثی‌سازی رنگ‌های هویجی و نارنجی
پودر دکلره بنفشخنثی‌سازی زردی موها
پودر دکلره صورتیجایگزین مناسب رنگساژ
پودر دکلره یاسیترکیب با رنگ موهای خاصی مانند بنفش و شرابی
جدول معرفی و مقایسه انواع پودر دکلره رنگی

پرسش های متداول در مورد پودر دکلره رنگی چیست؟

پودر دکلره رنگی چیست؟

پودر دکلره رنگی پودری است که برای بی‌رنگ کردن موهای سر مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر، دکلره رنگی با خارج کردن رنگدانه‌های مو، آن را برای دریافت رنگدانه‌های جدید آماده می‌کند.

بهترین پودر دکلره رنگی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

بهترین پودر دکلره رنگی باید غبار و گاز سوزش‌آور نداشته باشد. علاوه‌ بر این، نباید بعد از ترکیب با اکسیدان کف کند و سبب خشکی و وز شدن موها شود. یک پودر دکلره خوب، حرارت زیادی روی موها ایجاد نمی‌کند و موها را دچار آسیب‌هایی مانند سوختگی نخواهد کرد.

کدام پودر دکلره رنگی خوبه؟

پاسخ به این سوال به مهارت آرایشگر، تکنیک دکلره، ضخامت مو و رنگ انتخابی شما بستگی دارد. با توجه به فاکتورهای ذکرشده و تعیین هرکدام از این موارد به‌طور دقیق، می‌توان انواع پودر دکلره رنگی را به مشتری پیشنهاد داد.

🔗 منبع: clorox

مبینا قراباغی
مبینا قراباغی

من مبینا هستم؛ دانش‌آموخته‌ی مهندسی صنایع از دانشگاه خوارزمی. حالا بعد از چند سال تجربه می‌تونم بگم که مهارت رهبری و مشاوره و تخصص‌های متنوع مارکتینگ، سئو ، طراحی سایت، کپی‌رایتینگ و، بازاریابی محتوا و ... دارم. ضمنا این وجه از خودم رو هم شناختم که در عین علاقه به کار تیمی، از تنهایی کارکردن هم لذت می‌برم.
اطرافیانم میگن حس مسئولیت‌پذیری و همدلی بالایی دارم و اگر کاری بهم سپرده شه، تا کاملش نکنم دست برنمی‌دارم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *