پودر فیکس چیست؟ بررسی کاربرد، مزایا و معایب استفاده از آن

اگر به میکاپ‌های ترند روز دنیا علاقه‌مند باشید، حتماً بارها در ویدئوی میکاپ‌آرتیست‌های معروف درباره پودر فیکس شنیده‌اید! آیا شما نیز برای آرایش روزانه خود از پودر فیکس استفاده می‌کنید؟ چنانچه درباره انواع پودر فیکس و کاربردهای آن اطلاعات چندانی ندارید، مطالعه این مطلب برایتان مفید و کاربردی خواهد بود.

پودر فیکس چیست؟

یک پودر فیکس و براش روی مجله وگ
پودر فیکس، از جمله مهم‌ترین لوازم آرایشی در دنیای امروزی میکاپ است.

تصور کنید که در فصل تابستان به یک مهمانی مهم دعوت شده‌اید. بعد از تکمیل آرایش صورت، نوبت به پوشیدن لباس مناسب می‌رسد. ولی بعد از پوشیدن آن، زمانی‌که مجدد مقابل آینه می‌روید، متوجه می‌شوید آرایش و کرم‌های صورت شره کرده و ماسیده‌اند و این مسئله ناامیدتان می‌کند. در این شرایط چه کار می‌کنید؟ باید بدانید که چاره کار استفاده از پودر فیکس است.

ساده‌ترین تعریفی که می‌توان برای این محصول ارائه داد، تنظیم کننده آرایش برای مدت زمان طولانی است. در واقع کاربرد فیکساتور در آرایش، حفظ زیبایی ظاهر شما برای مدت زمان بیشتر خواهد بود. از این پودر در نقاط T صورت که مستعد چرب شدن هستند، استفاده می‌شود. معمولاً میکاپ‌آرتیست‌های حرفه‌ای و آرایشگران، برای آرایش عروس و مدل‌های عکاسی از انواع پودر فیکس استفاده می‌کنند.

بررسی کاربرد فیکساتور آرایش و ضرورت استفاده از آن

شخصی که از پودر فیکس برای ثابت کردن آرایش خود روی بینی استفاده می‌کند.
از پودر فیکس برای ثابت کردن آرایش استفاده کنید.

همان‌طور که اشاره کردیم، مهم‌ترین کاربرد استفاده از پودر فیکس ثابت نگه داشتن آرایش برای مدت زمان نسبتا طولانی است. موارد زیر از جمله رایج‌ترین کاربردهای استفاده از فیکساتور در آرایش صورت محسوب می‌شوند:

  • یکنواخت جلوه دادن آرایش صورت
  • افزایش ماندگاری آرایش در طول روز
  • کاربردی بودن پودر فیکس برای استفاده از تکنیک کانتورینگ و هایلایت
  • جلوگیری از براق شدن پوست و پیشگیری از تعرق در نواحی چرب صورت
  • پیشگیری از ایجاد ترک‌های روی سطح پوست
  • ماندگار کردن رژ لب، سایه، رژگونه و سایر محصولات آرایشی

باتوجه‌ به کاربردهای منحصربه‌فرد پودر فیکس نتیجه می‌گیریم که استفاده از این محصول برای مجالس و مهمانی‌هایی که در مدت زمان طولانی برگزار می‌شوند، ضرورت ویژه‌ای دارد. شما می‌توانید با خرید پودر فیکس در طول تابستان نیز مانند سایر فصول، زیبا و خاص‌تر به نظر برسید. برای خرید این محصول آشنایی با انواع فیکساتور آرایشی ضرورت دارد که در ادامه به بررسی این مسئله می‌پردازیم.

پودر فیکس بهتر است یا اسپری فیکس؟

ستاپ عکاسی چند مدل پودر فیکس
فیکساتورها در دو نوع پودری و اسپری در بازار موجود هستند.

به‌صورت کلی می‌توانیم محصولات فیکساتور آرایش را به دو دسته پودر فیکس و اسپری فیکس دسته‌بندی کنیم. اما اینکه کدام محصول بر دیگری برتری دارد، وابسته به ویژگی‌های آنهاست. هرکدام از محصولات نام‌برده در شرایط و موقعیت‌های گوناگون کاربردی هستند. برای درک این مسئله ویژگی‌ها و شرایط استفاده از انواع فیکساتور را در جدول زیر مقایسه می‌کنیم:

ویژگی و شرایط پودر فیکس اسپری فیکس
فرمولاسیونمات و پودری برای کاور منافذ پوستبر پایه مایع و برای استفاده روزمره
بهترین زمان استفادهدقیقا بعد از استفاده از کرم پودر، کانسیلر و سایر کرم‌ها  معمولا بعد از اتمام کلیه مراحل آرایش
نقاط مورد استفادهناحیه T صورت، زیر چشم‌ و خطوط لبخندتمامی نواحی صورت
آب‌وهوا و مدت استفادهمناسب مناطق مرطوب و شرجیقابلیت استفاده بعد از روتین پوستی و به‌صورت روزمره
جدول مقایسه ویژگی‌های پودر و اسپری فیکس

طرز استفاده از پودر فیکس

زنی در حال استفاده از پودر فیکس روی گونه‌ها
نحوه استفاده از پودر فیکس روی نتیجه نهایی و دلخواه بسیار موثر است.

طریقه استفاده از پودر فیکس چندان دشوار نیست. اگر به نکاتی که در مراحل استفاده از پودر فیکس شرح می‌دهیم، دقت کنید، نهایت رضایت را از آرایش خود خواهید داشت. این مراحل عبارت‌اند از:

  1. ابتدا باید پودر فیکسی متناسب با پوست و نوع آرایش خود انتخاب کنید. پیشنهاد ما برایتان پودر با رنگدانه‌های شفاف است.
  2. زمان استفاده از پودر یا اسپری فیکس، بعد از اتمام مراحل آرایش و جذب کرم پودر، کانسیلر و هایلایتر است.
  3. زمانی‌که از محصولات نام‌برده استفاده کردید، حداقل ۳ الی ۷ دقیقه صبر کرده و سپس به کمک براش یا اسفنج آرایشی، پودر را روی صورت فید کنید.
  4. شما می‌توانید برای نواحی خاصی از صورت (زیر چشم، خط خنده، اطراف بینی، چانه و خط T صورت) از پودر فیکس استفاده کنید.
  5. دقت داشته باشد که ظرافت و حجم براش شما مناسب باشد؛ زیرا در غیر این صورت ممکن است شاهد ترک و چروک‌های ریزی در بخش‌هایی از صورت مانند زیر چشم باشید.

مراحلی که شرح دادیم، طریقه استفاده از پودر فیکس بودند. باید بگوییم که این پودر منجر به خشک شدن پوست شما می‌شود، در نتیجه برای روزمره و به‌صورت مداوم از آن استفاده نکنید. برای استفاده روزانه اسپری فیکس گزینه ایده‌آل‌تری خواهد بود. در ادامه شیوه استفاده از این محصول را آموزش می‌دهیم.

طرز استفاده از اسپری فیکس

خانمی دورگه با موهای فر سیاه در حال اسپری کردن فیکساتور بر صورت
اسپری فیکس را با فاصله مناسب به روی صورت خود اسپری کنید.

در روزهای گرم تابستان بهترین انتخاب ممکن برای ثابت نگه‌ داشتن محصولات آرایشی روی پوست، اسپری فیکس است. در ابتدا باید بگوییم که برای استفاده از اسپری فیکس دو روش وجود داد. روش شایع، اسپری کردن روی صورت است؛ اما برخی از افراد ابتدا آن را روی اسفنج آرایشی اسپری کرده و سپس بخش‌های مختلف نواحی صورت را هدف قرار می‌دهند. پیشنهاد ما برایتان استفاده از روش اول است. برای استفاده از این محصول، باید طبق مراحل زیر پیش بروید:

  1. ابتدا باید اسپری فیکس را قدری تکان دهید.
  2. دقت داشته باشید که آن را در فاصله ۲۰ سانتی‌متری از صورت نگه دارید و سپس اسپری کنید.
  3. شما می‌توانید در جهت نوشتن حرف T یا X از اسپری صورت استفاده کنید. لازم به ذکر است که باید چشم‌ها و دهان خود را در این شرایط ببندید.
  4. بعد از اسپری کردن، برای چند لحظه صبر کنید تا مواد روی پوست شما نشسته و ثابت شود.

برای استفاده از پودر فیکس فلورمار، پیشنهاد می‌کنیم مطلب «بهترین روش استفاده از پودر فیکس فلورمار چیست؟» را بخوانید.

مزایا و معایب پودر فیکس

یک پودر فیکس در کنار سایر لوازم آرایشی
پودر فیکس در کنار مزیت‌های و کاربردهای مفیدی که در آرایش دارد، ممکن است تعدادی عوارض هم داشته باشد.

حال درباره شیوه استفاده از پودر فیکس آرایشی اطلاعات کاملی دارید. اگر تصمیم شما برای خرید این محصول جدی است، توجه‌تان را به مزایا و معایب این محصولات جلب می‌کنیم. با مطالعه این قبیل از ویژگی‌های مثبت و منفی، بدون شک قادر به انتخاب درست و منطقی خواهید بود.

  • افزایش میزان شادابی و رطوبت پوست  
  • قابلیت استفاده با هر ویژگی پوستی
  • افزایش میزان ماندگاری آرایش بین 6 الی 8 ساعت
  • جلوه‌ یکنواخت پوست صورت
  • به دلیل وجود مواد پلیمری در فرمولاسیون مناسب استفاده روزمره نیستند.
  • احتمال ایجاد حساسیت در افراد وجود دارد.
  • اگر در طولانی‌مدت از پودر فیکس استفاده کنید، احتمال ابتلا به پیری زودرس، چین‌وچروک، آکنه و لکه را افزایش می‌دهد.

نکات مهم در انتخاب بهترین پودر فیکس

تنوع چندین رنگ پودر فیکس
پودر فیکس در رنگ‌بندی‌های متنوعی وجود دارد.

بعد از آشنایی کامل با انواع پودر فیکس و ویژگی آنها لازم می‌دانیم که درباره راهنمای خرید بهترین پودر فیکس نیز اطلاعاتی در اختیارتان بگذاریم. موارد زیر از جمله فاکتورهای مهم برای خرید بهترین پودر فیکس محسوب می‌شوند:

۱. متناسب با پوست خود، پودر فیکس بخرید

قبل از اقدام برای خرید محصولات آرایشی به ویژه پودر فیکس، توصیه می‌کنیم نوع جنس پوست خود را بشناسید. به این منظور می‌توانید مشاوره پوست نیز دریافت کنید. اگر پوست خشکی دارید، به دنبال محصولی بروید که حاوی مرطوب‌کننده و روغن‌های گیاهی است. افراد با پوست چرب نیز باید سراغ فیکساتورهای فاقد چربی بروند.

حتما بخوانید: با بهترین مارک پودر فیکساتور آشنا شوید!

۲. شرایط آب‌وهوای منطقه خود را در نظر داشته باشید

برای مناطق شرجی و مرطوب، محصول پودر فیکس گزینه مناسب‌تری است. البته اگر در نواحی معتدل زندگی می‌کنید، مانعی برای استفاده از اسپری فیکس وجود ندارد.

۳. به فرمولاسیون پودر فیکس توجه کنید

اطلاع از مواد اولیه و متریال تولید شده محصول منتخب اهمیت به‌سزایی دارد. توجه به این نکته برای افرادی که حساسیت‌های خاص پوستی دارند، ضروری است. دقت داشته باشید که در فرمولاسیون پودر فیکس، الکل وجود نداشته باشد.

۴. به سراغ برندهای معتبر و شناخته شده بروید

اگر برای سلامت پوست و زیبایی آرایش خود اهمیت ویژه‌ای قائل هستید، پیشنهاد ما برایتان انتخاب محصولات آرایشی و بهداشتی از برندهای شناخته‌شده و محبوب است. در این راستا می‌توانیم به پودر فیکس فلورمار، میشا، مریدا، تاشکو، دیفکتو، بنانا و سایر برندهای محبوب اشاره کنیم.

پودر فیکس مناسب از کجا بخریم؟

پودر فیکس برنزه
برای حفظ سلامت پوست و زیبایی آرایش از برندهای شناخته‌شده و معتبر خریداری کنید.

در حال حاضر تنوع بالایی از پودر فیکس رنگی و اسپری‌های فیکس در بازار موجود بوده و همین مسئله انتخاب را برای افراد دشوار می‌کند. شما می‌توانید در سایت ترب تنوع بالایی از بهترین برند‌های پودر فیکس را مشاهده کرده و با مقایسه آن‌ها، گزینه دلخواه خود را برای خرید انتخاب کنید. با خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از طریق سایت ترب، نگرانی از بابت کیفیت و اصالت محصولات نیز نخواهید داشت.

کلام آخر

در این مطلب برایتان گفتیم که پودر فیکس چیست؟ حال می‌دانید که با خرید پودر فیکس می‌توانید آرایش خود را برای چندین ساعت پایدار و ثابت نگه دارید. در پایان نیز تأکید می‌کنیم نسبت به مطالب عنوان‌شده در این مقاله دقت داشته و با آگاهی به مزایا و معایب استفاده از پودر فیکس، برای انتخاب محصول متناسب و سازگار با پوست خود اقدام کنید. شما عزیزان می‌توانید در سایت ترب انواع پودر فیکس باکیفیت را مشاهده کرده و آنها را با قیمت مناسب خریداری کنید.

پرسش های متداول در مورد پودر فیکس آرایشی

پودر فیکس برای کدام نواحی صورت استفاده می‌شود؟

از پودر فیکس برای نواحی مختلف صورت به‌ویژه زیر چشم، خط لبخند، نواحی T که تعرق بالایی دارند و سایر بخش‌های صورت استفاده می‌شود. اگر دلتان می‌خواهد آرایش چشم و لب شما نیز فیکس شود، بهتر است به سراغ اسپری فیکساتور بروید.

پودر فیکس باکیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

پودر فیکس باکیفیت در درجه اول از برند معتبر و نام‌آشنایی است. همچنین در فرمولاسیون آن ترکیبات حساسیت‌زا مشاهده نشده و از چرب شدن پوست جلوگیری می‌کند.

پودر فیکس چه رنگی بخریم؟

پودرهای فیکس موجود در بازار را می‌توان به دو دسته بی‌رنگ و رنگی تقسیم‌بندی کرد. افراد با هر رنگ پوست از پودر فیکس بی‌رنگ می‌توانند استفاده کنند. البته اگر قصد خرید پودر فیکس رنگی دارید، دقت داشته باشید که رنگ محصول با رنگ پوست شما سازگاری داشته باشد.

استفاده از پودر فیکس برای چه کسانی توصیه می‌شود؟

برای استفاده از پودر یا اسپری فیکس ممنوعیتی وجود ندارد. البته استفاده از آن برای افرادی که پوست چرب دارند، از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. در نتیجه توصیه می‌کنیم برای مواقعی که تمایل دارید میکاپ صورت شما دوام و ماندگاری طولانی داشته باشد، حتماً از پودر فیکس استفاده کنید.

🔗 منبع: masterclass.com

زینب آذرگشب
زینب آذرگشب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *