چند روز بعد از دکلره رنگ کنیم؟

برای اینکه بدانید چند روز بعد از دکلره رنگ کنیم بهتر است ابتدا به جنس مو توجه نمایید. به‌عنوان مثال اگر موهای شما ضعیف و شکننده هستند، بهتر است حداقل یک هفته صبر کنید تا موها به حالت طبیعی خود برگردند. دکلره کردن موها یکی از مراحل مهم در تغییر رنگ موها است که می‌تواند به موها آسیب برساند. بعد از دکلره کردن، موها نیاز به زمان برای بازسازی و احیا دارند؛ بنابراین انتخاب زمان مناسب برای رنگ کردن موها بعد از دکلره بسیار مهم است.

زمان مناسب برای رنگ کردن بعد از دکلره

اگر شما از افرادی هستید که به‌طور مداوم تمایل به رنگ کردن موهای خود با انواع رنگ‌ها دارید، ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که چند روز بعد از دکلره رنگ کنیم؟ پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد. بهتر است که حداقل ۳ تا ۵ روز پس از دکلره کردن، صبر کنید تا موها به حالت طبیعی خود بازگردند. این زمان به موها این امکان را می‌دهد که رطوبت خود را بازیابند و آسیب‌های ناشی از دکلره کاهش یابد. در این بازه زمانی، می‌توانید از محصولات مراقبتی مناسب برای تقویت موها بهره‌برداری کنید. در ادامه به بررسی زمانی که باید بعد از دکلره منتظر بمانیم تا موها را رنگ کنیم، می‌پردازیم.

حتما مطالعه کنید: آیا دکلره باعث ریزش مو می‌شود؟

  • بهتر است حداقل ۴۸ ساعت بعد از دکلره، موها را رنگ نکنید. این زمان به موها فرصت می‌دهد تا کمی بازسازی شوند و آسیب‌های ناشی از دکلره کردن کاهش یابد.
  • اگر موهای شما ضعیف و شکننده هستند، بهتر است حداقل یک هفته صبر کنید تا موها به حالت طبیعی خود برگردند.
  • استفاده از ماسک‌ها و محصولات مراقبتی مو  ترب در این دوره بسیار مهم است. این محصولات می‌توانند به تقویت و آبرسانی موها کمک کنند.
  • مشورت با یک متخصص مو نیز می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین زمان را برای رنگ کردن موها بعد از دکلره انتخاب کنید.

مدت زمان لازم برای ماندن رنگ پس از دکلره بر روی مو چند دقیقه است؟

مدت زمان ماندن رنگ مو پس از دکلره، به‌عوامل مختلفی از جمله رنگ اصلی، بافت مو و رنگ دلخواه بستگی دارد. حداکثر زمان توصیه شده 30 دقیقه است، زیرا ماندن بیشتر ممکن است به موها آسیب‌های جدی وارد کند و سبب شکنندگی یا از بین رفتن رنگدانه‌های مو شود. برای مشاهده نتایج بهینه، پیشنهاد می‌شود هر 10 دقیقه شرایط موها بررسی گردد. به‌طور کلی، زمان‌های پیشنهادی برای انواع مو به شرح زیر است:

مدت زمان ماندن رنگ پس از دکلره روی مو
موهای نازک10 تا 15 دقیقه؛ این نوع مو به دلیل لایه کوتیکول نازك‌تر سریع‌تر رنگ می‌گیرد .
موهای درشت30 دقیقه؛ کار با این نوع مو ممکن است به حداقل دو جلسه نیاز داشته باشد.
مدن زمان باقی ماندن دکلره روی مو

نکاتی برای رنگ کردن مو بعد از دکلره مو

موهای خاکستری دکلره شده

در زمان انتخاب رنگ، رنگ مناسبی را که با چهره، فرم صورت و رنگ پوست شما هم‌خوانی دارد، انتخاب کنید. این انتخاب می‌تواند به زیباتر به نظر رسیدن چهره‌تان کمک کند. رنگ مو را با اکسیدان ترکیب نمایید و با دقت و حوصله بر روی موها بمالید. توصیه ما به شما این است که رنگ مو بیش از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی موها باقی نماند، زیرا موها دکلره شده‌اند و زمان بیشتری برای جذب رنگ نیاز نیست، زمان طولانی‌تر ممکن است به موها آسیب رسانده و باعث ریزش آن‌ها شود.

لطفاً از ظروف غیرفلزی برای رنگ کردن مو استفاده کنید تا از بروز واکنش‌های شیمیایی جلوگیری شود.

شستشوی موها را ادامه دهید تا آب جاری از موها شفاف و بدون رنگ شود و موها به‌طور کامل تمیز گردند. سپس، با استفاده از یک شامپوی ملایم دوباره موها را بشویید و آبکشی کنید. پس از آن، با یک نرم‌کننده مو، دوباره شستشو را انجام دهید. آب اضافی موها را با حوله بگیرید و اجازه دهید تا در مجاورت هوا خشک شود، و از سشوار با هوای گرم برای خشک کردن موها استفاده نکنید. همچنین در زمان رنگ کردن موهای خود پس از دکلره به نکات زیر توجه نمایید:

  • پس از خروج از حمام، توصیه می‌شود یک لایه از روغن محافظ بر روی موها بمالید. این کار به موهای دکلره که به دلیل دکلره شدن خشک شده‌اند، رطوبت و طراوت می‌بخشد و به مرور زمان، موها به وضعیت بهتری برمی‌گردند.
  • برای حالت دادن به موها، بهتر است از باد گرم سشوار یا اتوی مو استفاده نکنید، زیرا این ابزارها ممکن است باعث خشکی بیشتر و شکنندگی موها پس از دکلره شدن شوند.
  • برای جلوگیری از آسیب دیدن موها و تشخیص حساسیت احتمالی به مواد دکلره، پیش از انجام دکلره، بهتر است مواد را بر روی قسمتی کوچک از مو تست کنید. در صورت بروز خارش، قرمزی یا تورم در پوست، از دکلره کردن خودداری کنید.
  • توصیه می‌شود به‌منظور حفظ سلامت موها، بیش از یک بار در سال دکلره انجام ندهید تا موها فرصت کافی برای بازسازی و رشد مناسب پیدا کنند سپس پس چند هفته برای رنگ آن صبر کنید.

هر چند وقت یکبار موهای دکلره‌ام را رنگ کنم؟

اگر موهای خود را دکلره و رنگ کرده‌اید و قصد دارید آن‌ها را با رنگ موی دائمی مجدد رنگ کنید، بهتر است حداقل دو ماه صبر کنید یا تا زمانی که ریشه‌های مو به اندازه‌ای بلند شود که قابل مشاهده باشد، این کار را به تعویق بیندازید.

توجه به شماره اکسیدان نیز در زمان رنگ کردن موهای دکلره شده بسیار حائز اهمیت است و از روشن شدن بیش از حد موها جلوگیری می‌کند.

 این زمان به موها فرصت می‌دهد تا بهبود یابد و از شکنندگی و آسیب بیشتر جلوگیری شود. همچنین استفاده از محصولات مراقبتی مناسب برای موهای دکلره‌ شده‌ می‌تواند به حفظ سلامت و زیبایی موها کمک کند. با این حال، لازم به یادآوری است که شرایط و وضعیت هر فرد می‌تواند بر این موضوع تاثیر بگذارد. سایت ترب در حال حاضر به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهتر برندهای دکلره را بشناسید و با مناسب‌ترین قیمت آن‌ها را خریداری کنید.

چگونه در خانه موهای دکلره شده را  رنگ کنیم؟

حال که می‌دانید چند روز بعد از دکلره رنگ کنیم؟  بهتر است با روش رنگ کردن موهای دکلره شده در خانه آشنا شوید. البته فراموش نکنید برای رنگ کردن موهای دکلره شده در خانه، داشتن تخصص و تجربه لازم است. موی دکلره شده به دلیل آسیب‌پذیری آن، نیازمند دقت و مراقبت ویژه‌ای است. در صورتی که رنگ برای مدت طولانی روی موها باقی بماند، ممکن است منجر به سوختن آنها شود.

1. آماده سازی مو

قبل از شروع، نخست باید به ریشه‌های سیاه مو توجه کنید، چراکه این تضاد می‌تواند زیبایی رنگ نهایی را تحت تاثیر قرار دهد؛ بنابراین، ابتدا باید روند یکدست کردن رنگ مو را آغاز کنید. استفاده مجدد از دکلره می‌تواند به این امر کمک کند. در زمان رنگ کردن، لازم است که رنگ مو را به مدت مشخصی بر روی سر نگه دارید؛ در این مورد، توصیه‌ها و زمان‌های مناسب به‌طور کامل توضیح داده شده است.

2. آغشته کردن مو به دکلره

دکلره مجدد موی قهوه ای و فرفری

شما می‌توانید مواد دکلره را به دقت ترکیب کرده و ریشه‌ها را یکدست کنید. هنگامی که ریشه‌ها زرد می‌شوند، بایستی دکلره را بشویید و سپس از رنگ استفاده کنید. رنگ‌های موجود در بازار دارای درجه‌بندی هستند که باید بر اساس رنگ دلخواه خود انتخاب کنید. پس از شستشوی دکلره، می‌بایست رنگ ترکیب‌شده با اکسیدان را به آرامی و با استفاده از فرچه بر روی تمامی قسمت‌های مو قرار دهید تا رنگ به صورت یکنواخت پخش شود.

3. بررسی مو و شستن آن

موهای ضخیم‌تر معمولاً دیرتر رنگ را جذب می‌کنند و انتهای موها سریع‌تر رنگ می‌گیرد، به همین دلیل شما می‌توانید نتایج رنگ را به سرعت مشاهده کنید. موهای سفید نیز به سرعت رنگ می‌گیرند و این امر به شما در تشخیص دقیق‌تر رنگ کمک می‌کند. در انتها نیز بعد از رنگ گرفتن مو، آن را به طور کامل شسته و از محصولات مراقبتی استفاده کنید.

سخن پایانی

اگر شما هم موهای دکلره دارید و میخواهید بدانید چند روز بعد از دکلره رنگ کنیم؟  باید توجه نمایید رنگ کردن موها بعد از دکلره نیاز به دقت و صبر دارد. با رعایت نکات مراقبتی و صبر کردن به مدت ۲ تا ۳ هفته، می‌توانید از رنگ کردن موها بدون آسیب بیشتر اطمینان حاصل کنید. با این کار نه تنها زیبایی موها را حفظ می‌کنید، بلکه به سلامت آن‌ها نیز کمک می‌کنید.

پرسش های متداول در مورد چند روز بعد از دکلره رنگ کنیم؟

آیا باید موها را بعد از دکلره کردن تقویت کنیم؟

بله، استفاده از ماسک‌ها و محصولات تقویتی مو بعد از دکلره کردن بسیار مهم است تا موها بازسازی شوند و آسیب کمتری ببینند.

آیا می‌توان بلافاصله بعد از دکلره کردن موها را رنگ کرد؟

انجام این کار ممکن است باعث آسیب بیشتر به موها شود. بهتر است حداقل چند روز صبر کنید و از محصولات مراقبتی سایت ترب استفاده کنید تا موها آماده رنگ کردن شوند.

چند روز بعد از دکلره کردن می‌توان موها را رنگ کرد؟

توصیه می‌شود که حداقل ۳ تا ۵ روز بعد از دکلره کردن موها صبر کنید تا موها کمی به حالت طبیعی خود برگردند و آسیب کمتری ببینند.

شقایق گیگلو
شقایق گیگلو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *