آموزش کانال یابی تلویزیون سامسونگ و رفع ۴ مشکل رایج

دانستن نحوه کانال یابی تلویزیون سامسونگ در شرایطی که به تازگی تلویزیون خریده‌اید یا تنظیمات آن به‌ هم خورده و دسترسی به کانال‌ها مشکل شده است، بسیار کاربردی خواهد بود. به صورت کلی، کانال یابی تلویزیون سامسونگ به دو روش دستی (آنالوگ) و خودکار (دیجیتال) انجام می‌شود. در صورتی که دستگاه شما گیرنده دیجیتال داشته باشد، می‌توانید از کانال یابی دیجیتالی استفاده کنید. تنظیم کانال تلویزیون سامسونگ، فرآیند سخت و پیچیده‌ای ندارد. تنها کافی است کمی از تکنولوژی سر در بیاورید تا خودتان بتوانید این فرآیند را مدیریت کنید. در ادامه مطلب ضمن اشاره به مشکل کانال یابی تلویزیون سامسونگ، نحوه کانال یابی آن را هم آموزش خواهیم داد.

چرا تلویزیون سامسونگ سیگنال ندارد؟

به صورت کلی، سیگنال نداشتن تلویزیون فارغ از برند آن، دلایل مختلفی دارد. اگر تلویزیون شما، مجهز به گیرنده دیجیتال است، احتمالا تیونر آن افتاده است. این قطعه، مسئول دریافت و پردازش سیگنال‌ها و تبدیل آن‌ها به تصویر است. خرابی تیونر می‌تواند روند دریافت سیگنال و تبدیل آن به اطلاعات قابل نمایش را مختل کند. دلیل دیگر سیگنال نداشتن تلویزیون سامسونگ، استاندارد نبودن محل نصب آنتن و ارتفاع نامناسب آن است.

البته گاهی کیفیت پایین آنتن هم می‌تواند در بروز این مسئله دخیل بوده و مانع دریافت و نمایش درست سیگنال‌ها شود. گاهی اوقات هم ممکن است تلویزیون شما سالم بوده و ایراد از فرستنده سیگنال‌ها باشد که در این شرایط، کاری از دست شما ساخته نیست و باید منتظر بمانید تا مشکل فرستنده برطرف شود.

مشکلات کانال یابی تلویزیون سامسونگ

دست شخصی که کنترل را به سمت تلویزیون گرفته
 یکی از رایج‌ترین دلایل پیدا نکردن کانال در تلویزیون، اختلال در سیگنال است.

علی‌رغم این‌که سامسونگ تلاش بسیاری برای تولید تلویزیون‌های کارآمد و قدرتمند داشته، اما چند مشکل اساسی در زمان کانال یابی تلویزیون سامسونگ وجود دارد که کاربران را اذیت می‌کند. در ادامه به برخی از این مشکلات اشاره شده است:

۱. نمایش نامرتب کانال‌ها

یکی از مشکلات رایج کانال یابی تلویزیون سامسونگ، نمایش کانال‌ها به صورت نامرتب است. برای رفع این مشکل می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • استفاده از فهرست مورد علاقه: بسیاری از تلویزیون‌های سامسونگ، امکان ایجاد فهرستی از کانال‌های مورد علاقه را فراهم کرده‌اند. با انتخاب کانال‌های مورد علاقه‌تان در این فهرست، می‌توانید آن‌ها را نظم بخشیده و به ترتیب نمایش دهید.
  • تنظیم مجدد کانال‌ها: در تنظیمات تلویزیون، به قسمت کانال‌ها بروید و گزینه‌ای را پیدا کنید که به شما این امکان را می‌دهد که کانال‌ها را به ترتیب مورد نظرتان مرتب کنید. این بخش اغلب با نام تنظیم دستی یا تنظیم مجدد، وجود دارد.

۲. عدم پیدا کردن کانال‌های جدید

یکی از مشکلات عمده‌ای که ممکن است در کانال یابی تلویزیون سامسونگ به وجود آید، عدم پیدا کردن کانال‌های جدید است. این مشکل، اغلب به ۲ دلیل اتفاق می‌افتد.

  • عدم به‌روزرسانی سیستم عامل: برای رفع مشکل عدم به‌روزرسانی سیستم عامل، بهتر است اطمینان حاصل کنید که سیستم عامل تلویزیون شما در آخرین مدل خود است. کافی است به بخش تنظیمات تلویزیون رفته و وارد سایت رسمی سامسونگ شوید. اگر نرم‌افزار قدیمی است، آن را به‌روز کنید.
  • اسکن کانال‌ها: لازم است مطمئن شوید که اسکن کانال‌ها به طور کامل و به درستی انجام شده است. در تنظیمات تلویزیون، بخش اسکن یا جست‌وجوی کانال را پیدا کنید و یک اسکن کامل انجام دهید تا کلیه کانال‌ها شناسایی شود.

۳. نبود کانال‌های HD

یکی دیگر از مشکلات کانال یابی تلویزیون Samsung، عدم دسترسی به کانال‌های HD است. برای رفع چنین مشکلی، ابتدا بهتر است اسکن کانال‌ها را به طور کامل انجام دهید. سپس اطمینان حاصل کنید که نرم‌افزار تلویزیون شما به‌روز باشد.

۴. عدم دسترسی به کانال‌های خاص

گاهی اوقات ممکن است با مشکل عدم دسترسی به کانال‌های خاص مواجه شوید. در این شرایط، می‌توانید با بررسی سیگنال یا بررسی قفل کانال، این مشکل را برطرف کنید. کافی است به بخش قفل کانال رفته و اگر کانالی قفل شده است، آن را باز کنید.

برای دانستن اطلاعات بیشتر درباره مشکلات کانال یابی تلویزیون، مطلب لیستی از مشکل کانال یابی تلویزیون را مطالعه کنید.

کانال یابی تلویزیون سامسونگ به چه صورت انجام می‌شود؟

شخصی که کنترل را به سمت تلویزیون با صفحه برفکی سبز گرفته
انتخاب روش کانال یابی به صورت دستی یا دیجیتال وابسته به شرایط و راحتی دارنده تلویزیون انجام می‌شود.

کانال یابی تلویزیون سامسونگ چندان پیچیده نیست و کافی است طبق مراحل زیر پیش بروید. به کمک فناوری هوشمند سامسونگ، به راحتی می‌توانید کانال‌های مورد نظر خود را جست‌وجو کرده و به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. در سیستم عامل تلویزیون سامسونگ از میانبری تحت عنوان Smart Hub استفاده شده که امکان دسترسی سریع به برنامه‌ها و تنظیمات دستگاه را فراهم می‌کند. کانال یابی تلویزیون سامسونگ به ۲ روش دستی و دیجیتال انجام می‌شود:

۱. کانال یابی دستی تلویزیون سامسونگ

در روش کانال یابی دستی تلویزیون سامسونگ، لازم است ابتدا تنظیمات اولیه تلویزیون مانند اتصالات برق، تصویر و نصب آنتن انجام شود. بعد از انجام این مراحل، تلویزیون را روشن کرده و وارد منوی تنظیمات شوید. سپس تنظیمات پخش یا کانال را انتخاب کنید. پس از وارد شدن به این قسمت، گزینه «Expert Setting» را انتخاب و در قسمت راه‌اندازی کانال، «Manual Tuning» را انتخاب کنید. در این‌جا روش جست‌وجوی دستی کانال برای شما ایجاد شده است و شما می‌توانید با وارد کردن فرکانس شبکه مورد نظر در فیلد «New» یا از طریق انتخاب از لیست فرکانس، کانال‌ها را اضافه کنید. با انتخاب بخش پیگیری کانال در قسمت تنظیمات، می‌توانید فهرست کانال‌های انتخابی را سفارش دهید.

۲. کانال یابی دیجیتال تلویزیون سامسونگ

پس از نصب آنتن و انجام تنظیمات اولیه تلویزیون سامسونگ مانند زبان، کشور مربوطه و موارد دیگر، با انجام برخی مراحل به سراغ جست‌وجوی کانال‌های دیجیتال سامسونگ می‌رویم. بعد از این‌که از مجهز بودن تلویزیون به گیرنده دیجیتال اطمینان حاصل کردید، وارد تنظیمات شده و از میانبر Smart Hub استفاده کنید و مطابق با مراحل زیر، جست‌وجوی خودکار کانال را دنبال کنید.

  • بعد از این‌که به منوی این بخش دسترسی پیدا کردید، گزینه Source Menu را انتخاب کنید.
  • در بخش Settings گزینه Channel Settings را انتخاب کنید.
  • سپس گزینه Auto Save یا Auto Scan را انتخاب نمایید.
  • در این مرحله، فرآیند جست‌وجوی کانال و سپس جست‌وجوی کانال آغاز می‌شود. در پایان می‌توانید فهرست کانال‌ها را مشاهده کنید.
  • نمایش گزینه Channel Set Up Complete نشان‌دهنده کامل بودن جست‌وجوی کانال است.

در صورتی که بعد از جست‌وجوی شبکه‌ها، هیچ کانالی یافت نشد، بهتر است جای آنتن را تغییر دهید. در برخی فضاها سیگنال‌دهی امواج تلویزیون ضعیف است و چنانچه از آنتن‌های داخل خانه استفاده می‌کنید، باید جای آن را تغییر دهید تا مکان مناسب را بیابید.

تلویزیون سامسونگ را از کجا بخریم؟

شخصی که کنترل را به سمت تلویزیون گرفته
شما می‌توانید انواع مدل‌های تلویزیون سامسونگ و کنترل آن را از طریق سایت ترب تهیه کنید.

برای خرید تلویزیون سامسونگ، می‌توانید از سایت ترب کمک بگیرید. ترب، امکان مقایسه قیمت و مدل‌های این برند را در اختیارتان قرار می‌دهد و این فرصت را به شما می‌دهد که خریدتان را به صورت آنلاین یا حضوری انجام دهید. در نهایت شما می‌توانید قیمت و ویژگی‌های محصولات مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین محصول را انتخاب کنید. به کمک ترب، خریدی امن و راحت را تجربه خواهید کرد.

سخن پایانی

کانال‌های تلویزیون، اغلب در ۲ نسخه آنالوگ و خودکار عرضه می‌شوند که انواع تلویزیون‌ها از خارجی گرفته تا بهترین محصولات ایرانی، همگی در تلاش هستند تا این کانال‌ها را با بهترین کیفیت ممکن در اختیار کاربران قرار دهند. برای دستیابی به این امکانات، لازم است تا کانال یابی انجام شود و از آن‌جایی که کانال یابی تلویزیون سامسونگ، فرآیند چندان سختی نیست، به آسانی می‌توانید از کیفیت این شبکه‌ها لذت ببرید. در جدول زیر، مشکلات کانال یابی تلویزیون سامسونگ همراه با روش‌های رفع آن، به صورت خلاصه آورده شده است.

مشکل کانال یابی تلویزیون سامسونگرفع مشکل
نمایش نامرتب کانال‌هاتنظیم مجدد کانال‌ها و انتخاب لیست مورد علاقه
عدم پیدا کردن کانال‌های جدیدبه‌روزرسانی سیستم عامل و اسکن کانال‌ها
نبود کانال‌های HDبه‌روزرسانی نرم‌افزار تلویزیون و اسکن کانال‌ها
عدم دسترسی به کانال‌های خاصبررسی سیگنال تلویزیون و بررسی قفل کانال
لیستی از مشکلات کانال یابی تلویزیون سامسونگ و راه حلی برای رفع هر یک

پرسش های متداول در مورد نحوه کانال یابی تلویزیون سامسونگ

کانال یابی تلویزیون سامسونگ به چند روش انجام می‌شود؟

نحوه کانال یابی تلویزیون سامسونگ با توجه به مدل تلویزیون و میزان امکاناتی که دارد تعیین می‌شود. به صورت کلی، کانال یابی در تلویزیون سامسونگ به ۲ روش دستی و خودکار انجام می‌شود.

مشکل کانال یابی تلویزیون سامسونگ چیست؟

مواردی از قبیل نمایش نامرتب کانال‌ها، عدم پیدا کردن کانال‌های جدید، نبود کانال‌های HD و عدم دسترسی به کانال‌های خاص، می‌تواند سبب بروز مشکل در کانال یابی تلویزیون سامسونگ شود.

چرا تلویزیون سامسونگ سیگنال ندارد؟

سیگنال نداشتن تلویزیون سامسونگ، به دلایل متعددی اتفاق می افتد. در این شرایط، تصویر و صدا با هم قطع شده و گاهی هم پیغامی با مضمون عدم وجود سیگنال در نمایشگر مشاهده می‌شود. این مشکل در برخی موارد خود به خود برطرف می‌شود اما گاهی هم تداوم داشته و مشکلاتی را در دریافت سیگنال‌ها و نمایش تصاویر ایجاد می‌کند. به صورت کلی، سیگنال نداشتن تلویزیون می‌تواند به دلایلی از جمله از کار افتادن تیونر، اتفاع نامناسب آنتن، استاندارد نبودن محل نصب آنتن، کیفیت پایین آنتن و درست کار نکردن آمپلی فایر تلویزیون باشد.

🔗 منبع: samsung

مبینا قراباغی
مبینا قراباغی

من مبینا هستم؛ دانش‌آموخته‌ی مهندسی صنایع از دانشگاه خوارزمی. حالا بعد از چند سال تجربه می‌تونم بگم که مهارت رهبری و مشاوره و تخصص‌های متنوع مارکتینگ، سئو ، طراحی سایت، کپی‌رایتینگ و، بازاریابی محتوا و ... دارم. ضمنا این وجه از خودم رو هم شناختم که در عین علاقه به کار تیمی، از تنهایی کارکردن هم لذت می‌برم.
اطرافیانم میگن حس مسئولیت‌پذیری و همدلی بالایی دارم و اگر کاری بهم سپرده شه، تا کاملش نکنم دست برنمی‌دارم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *