دکو کرم چیست؛ طلایه‌دار عصر جدید روشن کردن مو

در دنیای رنگ مو، همواره روش‌های نوآورانه جدیدی برای رسیدن به رنگ‌های دلخواه پدید می‌آیند. دکو کرم یا کرم دکلره، یکی از این نوآوری‌های جدید است که به‌عنوان جایگزینی ملایم‌تر برای پودر دکلره شناخته می‌شود. برای اینکه بدانید دکو کرم چیست، لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با کاربرد دکو کرم و هر اطلاعات دیگری که در مورد این محصول مفید نیاز دارید، آشنا کنیم.

دکو کرم چیست؟

یک خانم در حال دکلره کردن موهای خود در آرایشگاه
دکو کرم آسیب کم‌تری نسبت به دکلره به موها می‌رساند.

دکو کرم، یک جایگزین ملایم‌تر نسبت به پودر دکلره محسوب می‌شود که در زمینه رنگ مو به کار می‌رود. این کرم، مواد مغذی و روشن‌کننده دارد که به‌طور خاص، برای روشن کردن موهای تیره بدون آسیب رساندن به آن‌ها ساخته شده است. دکو کرم با نفوذ به ساقه مو، رنگدانه‌های طبیعی آن را به‌طور تدریجی روشن نموده و به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به پودر دکلره و آسیب‌های آن، به رنگ موی دلخواهتان دست پیدا کنید.

کرم دکلره یا همان دکو کرم، مواد مغذی نظیر روغن نارگیل دارد و به همین دلیل برای کسانی‌که موهای حساس دارند یا دچار خارش پوست سر هستند، مفید است. همچنین خاصیت حالت‌دهندگی دارد. این کرم می‌تواند رنگ مو را تا ۶ درجه روشن‌تر کند تا بتوانید بدون ایجاد فشار بیش از حد روی موهای خود، به ظاهر زیبایی که مد نظر دارید، برسید. با این تفاسیر، اکنون می‌دانید دکو کرم چیست.

دکو کرم برای موهای رنگ‌شده، چندان مناسب نیست و احتمال اینکه نتیجه مطلوب نداشته باشد، در آن زیاد است. به همین دلیل، توصیه می‌شود روی موهای طبیعی و رنگ‌نشده از آن استفاده کنید.

کاربرد دکو کرم

موی دارای رنگ طبیعی کنار موی دکلره شده
برای روشن و بلوند کردن مو، پوشش موهای سفید، احیای موهای آسیب دیده و موارد مختلف دیگر می‌توان از دکو کرم استفاده کرد.

دکو کرم کاربردهای متنوعی دارد و نیازهای مختلف افراد در زمینه رنگ مو را برآورده می‌کند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین موارد در رابطه با کاربرد دکو کرم اشاره می‌کنیم:

  • روشن کردن موهای تیره: دکو کرم به شما کمک می‌کند موهای تیره خود را بدون آسیب رسیدن به آن‌ها، به‌طور طبیعی و تدریجی روشن کنید. این روش برای افراد دارای موهای نازک و شکننده یا کسانی که از آسیب‌های پودر دکلره واهمه دارند، مناسب است.
  • رسیدن به رنگ‌های بلوند و روشن: با استفاده از دکو کرم به طیف‌های مختلف رنگ موی بلوند و روشن از جمله بلوند پلاتینی، بلوند طلایی و بلوند دودی می‌رسید.
  • پوشش کامل موهای سفید: دکو کرم، به‌طور کامل موهای سفید را پوشش می‌دهد و ظاهری جوان و شاداب به آن‌ها می‌بخشد. این محصول، برای افرادی‌که موهای سفید زیادی دارند و به دنبال پوششی طبیعی و ماندگار هستند، ایده‌آل خواهد بود.
  • هایلایت و آمبره: از دکو کرم می‌توان برای ایجاد هایلایت و آمبره‌های ظریف و طبیعی روی مو استفاده کرد.
  • رنگساژ موهای رنگ شده: این مورد و از بین بردن تناژهای ناخواسته را هم می‌توان یکی از موارد کاربرد دکو کرم دانست.
  • احیای موهای آسیب‌دیده: برخی از دکو کرم‌ها، حاوی مواد مغذی و آبرسان هستند که به احیای موهای آسیب‌دیده و ضعیف کمک نموده و موهای خشک، شکننده و وز را نرم، لطیف و شاداب می‌کنند.
  • حجم‌دهی به موها: دکو کرم می‌تواند به‌طور موقت به حجم موها اضافه کند و ظاهری پرپشت‌تر به آن‌ها بدهد. بنابراین، برای افرادی‌که موهای نازک و کم‌پشت دارند، مناسب است.

اگر به دنبال یک دکو کرم باکیفیت هستید، ما بهترین دکو کرم مو را در مطالب قبلی وبلاگ ترب معرفی کرده‌ایم تا در تصمیم‌گیری به شما کمک کنیم.

مزایا و معایب دکو کرم

یک خانم با چشمان آبی و موهای دکلره شده در حال نگاه کردن به دوربین
مزایای دکو کرم بیشتر از معایب آن است.

در رابطه با مزایا و معایب دکو کرم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روشن کردن مو بدون آسیب
  • حفظ سلامت و شادابی مو
  • پوشش کامل موهای سفید
  • طیف رنگی متنوع (از بلوند روشن تا قهوه‌ای روشن)
  • قابل استفاده در خانه
  • قدرت روشن‌کنندگی محدود
  • ماندگاری کم‌تر رنگ مو در مقایسه با پودر دکلره
  • قیمت بالاتر نسبت به پودر دکلره

اگر نمی‌دانید برای تثبیت رنگ موی دکلره شده باید چه کنید، ما بهترین محصولات و روش‌های انجام این مورد را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید مطالعه بفرمایید.

مقایسه دکو کرم با پودر دکلره

یک آقا با موهای دکلره شده
اگرچه دکو کرم و دکلره برای هدف مشترکی به کار می‌روند، اما یک‌سری تفاوت اساسی با هم دارند.

دکو کرم و پودر دکلره، هر دو با از بین بردن رنگدانه‌های طبیعی مو، برای روشن کردن استفاده می‌شوند. مراحل کلی استفاده از هر دو نیز شامل مخلوط کردن محصول با اکسیدان، اعمال آن روی مو و شستشو پس از زمان مشخص می‌شود. اما با این حال، چند تفاوت کلی هم بین آن‌ها وجود دارد که در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

ویژگی‌هادکو کرمپودر دکلره
قدرت روشن‌کنندگیکم‌تربیشتر
میزان آسیب به موکمزیاد
حفظ سلامت موبیشترکم‌تر
پوشش موهای سفیدکاملکامل
طیف رنگیمتنوع‌ترمحدودتر
سهولت استفادهآسان‌ترکمی دشوارتر
ماندگاری رنگکم‌تربیشتر
قیمتبیشترکم‌تر
جدول مقایسه دکو کرم با پودر دکلره

با توجه به تفاوت‌هایی که در جدول زیر اشاره شد، می‌توان نتیجه گرفت که:

  • اگر به دنبال روشن کردن ملایم موهای خود بدون آسیب رساندن به آن‌ها هستید یا موهای نازک، شکننده و رنگ شده دارید، دکو کرم را انتخاب کنید.
  • اگر به دنبال قدرت روشن‌کنندگی بالا هستید یا موهای سالم و ضخیمی دارید، پودر دکلره را انتخاب کنید.
  • برای داشتن رنگ موی فانتزی و روشن پودر دکلره بهتر است.
  • برای داشتن رنگ موی طبیعی و نزدیک به رنگ موهای خودتان، دکو کرم بهتر است.

نحوه استفاده از دکو کرم

یک خانم با موهای دکلره شده از نمای پشت سر که دو لیمو را در دست گرفته
به راحتی در چند مرحله ساده می‌توانید از دکو کرم استفاده کنید.

استفاده از دکو کرم در خانه بسیار آسان است و نیازی به مراجعه به آرایشگاه نیست. در ادامه، مراحل استفاده از دکو کرم را به شما آموزش می‌دهیم:

  1. متناسب با رنگ موی فعلی و رنگ موی دلخواهتان دکو کرم مناسب را تهیه کنید.
  2. قبل از شروع کار، حتما دستورالعمل‌های محصول را به دقت مطالعه نمایید.
  3. برای محافظت از دستانتان، حتما دستکش داشته باشید.
  4. وسایل مورد نیاز شامل کاسه پلاستیکی، برس مو، گیره مو، فویل (در صورت نیاز) و حوله را آماده کنید.
  5. دکو کرم را طبق دستورالعمل با اکسیدان مخلوط نمایید.
  6. بهتر است موهایتان کمی مرطوب باشند (نه کاملا خیس).
  7. از برس مو برای جدا کردن موها به قسمت‌های کوچک و اعمال مخلوط دکو کرم به‌طور یکنواخت روی هر قسمت استفاده کنید.
  8. طبق دستورالعمل دکو کرم، مدتی صبر داشته باشید تا موها رنگ بگیرند.
  9. پس از اتمام زمان، موهای خود را به‌طور کامل با آب گرم بشویید.
  10. برای آب‌رسانی و نرم کردن موهایتان، از نرم‌کننده مناسب استفاده نمایید.

اگر پوست حساسی دارید، حتما قبل از استفاده از دکو کرم آن را تست کنید تا به التهاب پوست سر و سایر آسیب‌های احتمالی دچار نشوید.

مراقبت‌های بعد از استفاده از دکو کرم

یک خانم در حال دکلره کردن موهای خود جلوی آینه
با مراقبت صحیح، آسیب ناشی از دکلره به حداقل می‌رسد.

برای حفظ سلامت و شادابی موهایتان بعد از استفاده از دکو کرم، انجام مراقبت‌های صحیح بسیار حائز اهمیت است. در اینجا به برخی از این مراقبت‌ها اشاره می‌کنیم:

شستشوی موها

بعد از دکو کرم، موهایتان را با شامپو و نرم‌کننده مخصوص موهای رنگ‌شده و آب ولرم یا سرد بشویید. از شامپوهای قوی و سولفاته که رنگ مو را از بین می‌برند و آب داغ استفاده نکنید، زیرا باعث خشکی و شکنندگی موها می‌شود. بعد از شستشو، از نرم‌کننده به‌طور مرتب استفاده کنید تا رطوبت موها حفظ شود.

آبرسانی موها

دکو کرم رطوبت طبیعی موها را از بین می‌برد، به همین دلیل آبرسانی موها بعد از دکو کرم بسیار مهم است. برای این منظور می‌توانید از ماسک‌های آبرسان و مرطوب‌کننده مو به‌طور مرتب استفاده کنید. ماسک‌های طبیعی مانند ماسک ماست و عسل یا ماسک آووکادو هم مناسب هستند. همچنین،‌ اسپری‌های آبرسان مو بعد از حمام هم برای این منظور توصیه می‌شوند.

محافظت از موها در برابر حرارت

حرارت، دشمن رنگ مو است و به آن آسیب می‌رساند. به همین دلیل توصیه می‌شود تا حد امکان از سشوار و اتو مو استفاده نکنید. اگر مجبور به استفاده از این ابزارها هستید، دمای سشوار را روی حالت خنک یا ملایم تنظیم نمایید و از اتو مو با کم‌ترین درجه حرارت استفاده کنید.

تغذیه مناسب

اگرچه به این موضوع چندان پرداخته نمی‌شود، اما تغذیه مناسب برای محافظت از مو بعد از دکو کرم بسیار اهمیت دارد. داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل به سلامت و شادابی موها کمک می‌کند. از مصرف غذاهای پرفیبر، سرشار از ویتامین و مواد معدنی غافل نشوید. مصرف آب کافی نیز برای آبرسانی موها و پوست سر اهمیت بسیار زیادی دارد.

پس از استفاده از دکو کرم، اجازه دهید موهایتان به صورت طبیعی و در معرض هوا خشک شوند. حتی توصیه می‌شود از حوله هم استفاده نکنید یا حوله را بسیار ملایم روی موهای خود بکشید. همچنین، از برس کشیدن موهای خیس هم باید خودداری نمایید، زیرا در این حالت موها ضعیف‌تر و شکننده‌تر هستند.

دکو کرم را از کجا بخریم؟

کرم دکلره یا دکو کرم
بیشترین تنوع دکو کرم را می‌توانید در ترب پیدا کنید.

برای خرید انواع دکو کرم از برندهای مختلف با بهترین قیمت، می‌توانید به سایت ترب مراجعه کنید که بزرگ‌ترین موتور جستجوی محصول در ایران شناخته می‌شود. در این سایت شما با انتخاب شهر محل سکونت خود از قسمت ترب من امکان خرید حضوری از طریق ترب را به دست می‌آورید.

اگر هم نمی‌توانید به صورت حضوری خرید کنید و به فروشندگان آنلاین اعتماد ندارید، فروشندگان دارای نشان ضمانت ترب را انتخاب کنید. این فروشندگان سابقه طولانی در ترب دارند و میزان رضایت کاربران هم از آن‌ها بالاتر از سایر فروشندگان است. اگر کالای خریداری‌شده از این فروشگاه‌ها مشکل خاصی داشت که فروشنده قبول نکرد، شما می‌توانید وجه پرداختی را از خود ترب پس بگیرید.

کلام آخر

در این مقاله توضیح دادیم دکو کرم چیست تا اطلاعات کاملی در مورد کاربرد دکو کرم، مزایا، معایب، نحوه استفاده و نکات مهم مرتبط با آن به دست بیاورید. دکو کرم، محصولی بسیار کاربردی است که به‌عنوان جایگزینی ملایم‌تر برای دکلره شناخته می‌شود. این کرم، مواد مغذی دارد و باعث حفظ سلامت و شادابی مو، پوشش کامل موهای سفید و روشن کردن مو بدون آسیب رساندن به آن می‌شود. اما معایبی نظیر قدرت روشن‌کنندگی محدود، ماندگاری کم‌تر و قیمت بالاتر نسبت پودر دکلره هم دارد.

ویژگی‌هاحفظ سلامت و شادابی موپوشش کامل موهای سفیدروشن کردن مو بدون آسیبقیمت مناسب
دکو کرم
پودر دکلره
جدول جمع‌بندی ویژگی‌های دکو کرم

پرسش های متداول در مورد دکو کرم

دکو کرم بهتر است یا پودر دکلره؟

جواب این سوال که دکو کرم بهتر است یا پودر دکلره، به نیازها، نوع مو و رنگ موی دلخواه شما بستگی دارد. هر دوی آن‌ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند که در تصمیم‌گیری شما اهمیت دارند.

چه کسانی باید از دکو کرم استفاده کنند؟

اگر می‌خواهید بدون اینکه به موهایتان آسیب برسد، آن‌ها را به شکل ملایمی روشن‌تر کنید، دکو کرم مناسب شما است. این محصول برای کسانی‌که موهای شکننده و نازکی دارند نیز مناسب است.

چه کسانی نباید از دکو کرم استفاده کنند؟

کسانی‌که به دنبال قدرت روشن‌کنندگی بالا هستند، موهای سالم و ضخیمی دارند یا می‌خواهند رنگ موی فانتزی و بسیار روشنی داشته باشند، بهتر است به جای دکو کرم از پودر دکلره استفاده کنند تا نتیجه مطلوب را به دست بیاورند.

دکو کرم چه آسیب‌هایی به مو می‌رساند؟

به‌طور کلی آسیب‌های دکو کرم نسبت به دکلره بسیار کم‌تر است، اما با این حال باز هم می‌تواند آسیب‌هایی از جمله خشکی و شکنندگی، زردی مو، ریزش یا آسیب به کوتیکول مو داشته باشد.

آیا در دوران پریود می‌توان از دکو کرم استفاده کرد؟

با توجه به تغییرات هورمونی در بدن خانم‌ها که بر واکنش موها به مواد شیمیایی مانند دکو کرم تاثیر می‌گذارد، توصیه می‌شود در دوران پریودی از دکو کرم استفاده نکنید. از عوارض استفاده از دکو کرم در این دوران می‌توان به خارش، سوزش، قرمزی و التهاب پوست سر اشاره کرد.

دکو کرم چقدر باید روی سر بماند؟

دکو کرم باید بین ۱۵ تا ۴۵ دقیقه روی سر بماند. مدت زمان دقیق آن به رنگ موی فعلی شما، قدرت روشن‌کنندگی دکو کرم و ضخامت مو بستگی دارد.

🔗 منابع: amr | glamot | yogicosmetics

عرفان رحیمی صادق
عرفان رحیمی صادق

من فارغ‌التحصیل مترجمی زبان انگلیسی هستم و از سال ۹۴ تولید محتوا رو شروع کردم. اوایل، از زمانی که تولید محتوا رو جدی‌تر دنبال کردم، درهای جدیدی به روم باز شد و با افراد مهمی تو این عرصه آشنا شدم که سعی کردم از هر کدوم یه چیزایی یاد بگیرم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *