چگونه موهای مشکی را بلوند کنیم؟

روش دکلره موی مشکی به‌این صورت است که رنگ طبیعی مو با استفاده از مواد شیمیایی برداشته می‌شود تا موها برای پذیرش رنگ جدید آماده شوند. اگر برای شما هم سوال است که چگونه موهای مشکی را بلوند کنیم؟ در ابتدا بدانید که باید از محصول دکلره با کیفیت استفاده کرده و ترکیب دکلره را به آرامی و با دقت روی موها بمالید. فراموش نکنید پس از دکلره کردن از ماسک مو یا نرم‌کننده‌های قوی استفاده کنید.

آیا موهای مشکی را می‌توان بلوند کرد؟

روش دکلره موی مشکی نیازمند دقت و مراقبت است و لازم است که همه موها تحت تاثیر این تغییر قرار نگیرند. پیش از اقدام برای روشن کردن موها، ارزیابی وضعیت کنونی آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. نکات زیر می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری در این خصوص موثر باشد.

اگر موهای شما در گذشته آسیب دیده یا دارای نازکی و ضعف هستند، توصیه نمی‌شود که از مشکی به بلوند تغییر رنگ دهید. افرادی که موهای قوی و سالم دارند، بهترین گزینه برای این تغییر رنگ به شمار می‌روند و می‌توانند بدون نگرانی از آسیب به موها، اقدام کنند.

در صورتی که موهای شما قبلاً رنگ شده و هنوز به میزان کافی رشد نکرده‌اند، پیشنهاد می‌شود که پیش از آغاز فرآیند دکلره، مرحله‌ای برای حذف رنگ قبلی انجام دهید. موهای طبیعی یا موهایی که رنگ آن‌ها کاملاً رشد کرده‌اند، بهترین گزینه برای روشن شدن هستند.

برای افرادی که موهای طبیعی و بدون رنگ دارند، کل فرآیند روشن کردن مو به مراتب آسان‌تر خواهد بود. با این حال، در صورتی که چندین بار موهای خود را رنگ کرده‌اید، رنگ مصنوعی عمیقاً در ساختار مو باقی مانده و حذف آن ممکن است دشوارتر باشد.

در اکثر موارد، برای روشن کردن موهای سیاه که چندین بار رنگ شده‌اند، نیاز به مراحل متعددی از روشن کردن وجود دارد تا به رنگ بلوند برسید. در این شرایط، ابتدا باید از پاک‌کننده رنگ مو استفاده کنید که به حذف حداکثری رنگ قبلی کمک می‌کند و این امر می‌تواند میزان مواد سفیدکننده مورد نیاز برای استفاده را کاهش دهد.

چه روش‌های برای روشن کردن رنگ موی مشکی وجود دارد؟

موهای بلند رقصان خانم جوان

روش‌های روشن کردن موهای مشکی به عوامل مختلفی نظیر جنس، ضخامت و میزان تیرگی مو بستگی دارد. در ادامه، به بررسی روش‌های مؤثر برای روشن کردن این نوع موها می‌پردازیم.

1. استفاده از شستشو و روش‌های طبیعی

یکی از روش‌ها، روشن کردن مو بدون استفاده از دکلره است. این روش مستلزم توجه به ضخامت و درجه تیرگی موها است. در این صورت، با انتخاب رنگ مورد نظر و پوشش کامل مو، می‌توان چند درجه از تیرگی را کاهش داد. همچنین، شستشوی مداوم مو با شامپوی معمولی می‌تواند به روشن‌تر شدن آن کمک کند.

2. استفاده از دکلره بسیاری قوی برای بلوند روشن

اگر تمایل دارید که رنگ بلوند را بر روی موهای مشکی پرکلاغی تجربه کنید، این امر نیاز به اجرای دقیق و حرفه‌ای دارد. در این حالت، استفاده از دکلره قوی برای رسیدن به پایه مورد نظر الزامی است. بعد از ترکیب اکسیدان با دکلره و اعمال آن بر روی مو، می‌توان تغییر رنگ را به سرعت مشاهده کرد. پس از رسیدن به پایه دلخواه، دکلره شسته می‌شود و سپس رنگ ترکیبی با اکسیدان بر روی مو قرار می‌گیرد.

3. استفاده از رنگ های شیمایی

رنگ‌های طبیعی تاثیر چندانی در روشن‌تر کردن موهای مشکی ندارند؛ بنابراین، اگر هدف شما تنها روشن شدن چند درجه‌ای موها باشد، می‌توانید از رنگ‌های طبیعی که دارای حساسیت کمتری هستند، به‌عنوان جایگزین رنگ‌های شیمیایی استفاده کنید.

4. استفاده از اکسیدان

اکسیدان شماره ۱ می‌تواند موها را یک درجه روشن‌تر کند، در حالی که اکسیدان شماره ۳ دارای قدرت بسیار بالایی بوده و قادر است موهای مشکی را ۳ تا ۴ درجه روشن‌تر نماید. انتخاب درجه اکسیدان برای روشن کردن رنگ مو مشکی، بستگی به میزان روشن شدن رنگ موهایتان دارد.

حتما بخوانید: اکسیدان ۹ درصد برای چه رنگی استفاده می شود؟

چگونه موهای مشکی را بلوند کنیم؟

رنگ موی روشن به دلیل جذابیت خاصش، امروزه توجه بسیاری را به‌خود جلب کرده است و بسیاری از افراد به روشن کردن رنگ موی مشکی خود روی آورده‌اند. برای این منظور، روش‌ها و مواد مختلفی اعم از طبیعی و شیمیایی وجود دارد. لازم‌ به‌ ذکر است که هر چه ضخامت و تیرگی رنگ مو بیشتر باشد، روشن کردن آن زمان بیشتری را طلب می‌کند.

توصیه می‌شود پیش از شروع فرآیند رنگ‌آمیزی، موها را با آب گرم و شامپوی معمولی شستشو دهید تا کوتیکول‌های مو باز شده و رنگ به بهترین نحو روی آنان قرار گیرد.

1. مرحله آماده‌سازی موها برای دکلره

مرحله آماده‌سازی موها برای دکلره شامل تقویت و تغذیه موها به منظور کاهش آسیب است. این مرحله الزامی نیست اما توصیه می‌شود. دو هفته قبل از دکلره، موها را با مخلوط روغن نارگیل، روغن زیتون و عسل مرطوب کنید یا از روش کراتینه استفاده کنید.

همچنین از وسایل حرارتی مانند سشوار و اتو مو استفاده نکنید تا موها در برابر آسیب مقاوم‌تر شوند. اگر موهای مشکی رنگ‌شده‌ دارید، قبل از دکلره کردن، می‌توانید از شامپوهای درخشان‌کننده استفاده کنید تا رنگ موهایتان روشن‌تر و درخشان‌تر شود و روند دکلره آسان‌تر گردد.

2. بررسی حساسیت و مدت زمان باقی مانند دلکره

مدت زمان دکلره روی موی مشکی بستگی به تست اولیه دارد. برای تست، پودر دکلره و اکسیدان را ترکیب کرده و روی چند تار مو قرار دهید و داخل فویل بپیچید و هر چند ثانیه چک کنید.

ممکن است نیاز به چندین بار دکلره کردن باشد تا موها کاملا بلوند شوند. برای جلوگیری از آسیب، چند قطره آنتی دمیج، روغن زیتون یا خاویار مو به مخلوط دکلره اضافه کنید. همچنین می‌توانید از اولاپلکس شماره ۱ و سپس شماره ۲ استفاده کنید تا موها کمتر آسیب ببینند و راحت‌تر به رنگ دلخواه برسند.

3. ترکیب دلکره و اکسیدان

برای دکلره کردن موی مشکی، پودر دکلره و اکسیدان نیاز است. اکسیدان‌ها بر اساس درصد به کار می‌روند: اکسیدان ۶ درصد برای موهای آسیب‌دیده و رنگ‌شده، اکسیدان ۹ درصد برای موهای مشکی طبیعی، و اکسیدان ۱۲ درصد برای روشن کردن مو تا ۴ درجه که برای پوست سر حساس و تار موی نازک مناسب نیست.

4. آغشته کردن مو به دلکره

ابتدا مواد دکلره را روی ساقه موها قرار دهید و سپس پس از گذشت سه چهارم زمان، مواد را روی ریشه موها بگذارید. دکلره روی ریشه موها سریع‌تر عمل می‌کند؛ بنابراین این مرحله باید با دقت و سرعت انجام شود. اگر پوست سر شروع به سوزش کرد، فورا موها را بشویید. برای تسریع روند دکلره، می‌توانید از نایلون یا سشوار استفاده کنید، اما مواد دکلره نباید بیش از ۴۵ دقیقه روی موها بماند.

5. آبکشی کردن مو 

پس از ۴۵ دقیقه موهایتان را با آب ولرم بشویید. می‌توانید این کار را زیر دوش یا در سینک ظرفشویی انجام دهید. در صورت ریزش موی شدید، از شامپوی مخصوص ریزش مو استفاده کنید. بعد از شامپوی دکلره، از نرم‌کننده قوی استفاده کنید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند، سپس مجدد آبکشی کنید.

پس از حمام، موهایتان را بالای سر جمع نکنید و بگذارید در هوای آزاد خشک شوند. از حوله زبر استفاده نکنید تا موهایتان آسیب نبیند. اگر رنگ مو به دلخواهتان نرسیده، نگران نباشید و در جلسات بعدی ادامه دهید.

6. تثبیت کردن دکلره

بعد از دکلره کردن موی مشکی، باید از تونر مو یا شامپوی بنفش استفاده کنید تا از تغییر رنگ مو به زرد یا نارنجی جلوگیری شود و رنگ مو تثبیت شود. توصیه می‌شود دو تا سه مرتبه از تونر استفاده کنید و هر بار آن را حدود یک ربع روی موها نگه دارید.

حتما بخوانید: ریختن پودر دکلره در رنگ مو: نکات و ترفندها برای دستیابی به رنگ دلخواه

دکلره موی مشکی را تا چند بار می‌توان انجام داد؟

موهای بلند مشکی لخت

اگر بعد از یک بار دکلره کردن موی مشکی به رنگ دلخواه نرسیدید، می‌توانید تا ۳ بار این کار را تکرار کنید. بین دفعات دکلره کردن باید ۲ تا ۴ هفته فاصله بگذارید و در صورت آسیب دیدن موها، به آرایشگر حرفه‌ای مراجعه کنید. برای دکلره مجدد از اکسیدان با درصد پایین‌تر یا همان درصد قبلی استفاده کرده و از پودر دکلره قوی‌تر استفاده نکنید.

برای جلوگیری از نارنجی شدن موها از تونر استفاده کنید، اما بیش از حد از تونر استفاده نکنید تا موها خشک نشوند.

 پیشنهاد ما این است که در فواصل بین هر بار دکلره، موهای خود را به‌طور منظم آبرسانی کنید. استفاده از مخلوط روغن زیتون و عسل می‌تواند به ترمیم و آبرسانی موهایتان کمک کند. همچنین، پس از دکلره، استفاده از روش‌های کراتینه، پروتئینه، یا نانوکراتین که ترکیبی از این دو روش است، به شدت توصیه می‌شود؛ زیرا این روش‌ها می‌توانند خشکی و وز موها را به‌طور کلی از بین ببرند.

در صورت حساسیت به مواد دکلره چکار کنیم؟

پودر دکلره که به منظور روشن کردن موها استفاده می‌شود، حاوی ترکیباتی است که ممکن است در برخی افراد موجب بروز حساسیت در نواحی پوست سر، صورت و حتی بدن گردد. از این‌رو، انتخاب پودر دکلره با کیفیت و انجام تست حساسیت قبل از شروع فرآیند دکلره اهمیت زیادی دارد. ترب با ارائه محصولات دکلره اورجینال با بهترین قیمت، می‌تواند یک تجربه خرید مناسب را برای شما فراهم کرده و میزان ابتلا به حساسیت را تا حد زیادی کاهش دهد.

سخن پایانی

در روش دکلره موی مشکی توصیه می‌شود که قبل از آن موهای خود را با نرم‌کننده یا ماسک مو آغشته کنید. یکی از بهترین گزینه‌ها برای موهایی که دکلره شده است، استفاده از روغن زیتون است. مقدار کمی روغن زیتون را روی کف دست خود بریزید و سپس دستان خود را به هم بمالید تا روغن گرم شود. سپس آن را بر روی پوست سر و موهای خود به آرامی ماساژ دهید. این کار به رطوبت‌رسانی عمیق موها کمک کرده و فولیکول‌های مو را فعال می‌کند، که در نتیجه به رشد موها نیز کمک می‌کند.  بلوند کردن موهای رنگ شده به رنگ مشکی و انجام فرایند رنگ‌برداری از موهای مشکی امکان‌پذیر است با روش‌های بیان شده در طول مقاله می‌توانید به‌راحتی به نتیجه مطلوب خود برسید.

پرسش های متداول در مورد روش دکلره موی مشکی

برای جلوگیری از سوختن موها در اثر دکلره موی مشکی چه باید کرد؟ 

بهتر است هر چند ثانیه یک‌بار موها را بررسی کرده و چند تار از آن‌ها را به‌آرامی بکشید که اگر به حالت کشسانی درآمده بود، فورا آن را بشویید.

پس از دکلره کردن موی مشکی چگونه می‌توان از خشک و وز شدن موها جلوگیری کرد؟

پس از دکلره، توصیه می‌شود حتما از ماسک موهای قوی حاوی کراتین استفاده کنید. می‌توانید از روش نانو کراتین نیز برای تقویت و آبرسانی تخصصی به مو بهره بگیرید

چه رنگ‌هایی را پس از دکلره موی مشکی می‌توان استفاده کرد؟

معمولا رسیدن به روشن‌ترین درجه از رنگ موی بلوند برای موهای مشکی بسیار دشوار است و ممکن است هرگز نتیجه صد درصد نداشته باشیم. اما طیف وسیعی از رنگ‌های روشن شامل یخی، عسلی، استخوانی، کنفی و … را می‌توانید انتخاب کنید.

شقایق گیگلو
شقایق گیگلو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *