کانتور استیکی چیست و چه کاربردی دارد؟

کانتورینگ در آرایش صورت و تغییر چهره اهمیت زیادی دارد. یکی از محصول‌های آرایشی جدید در این حوزه، کانتور استیکی است که از آن در برجسته کردن بخش‌های مهم صورت، مثل گونه‌ها استفاده می‌شود. برای برجسته‌سازی گونه و سایر نقاط صورت با توجه به فرم صورت و سبک آرایش، روش مورد نیاز انتخاب می‌شود.

کانتور استیکی چیست و چه کاربردی دارد؟

استیکرهای کانتورینگ که به نام‌های «چسبنده سریع» یا «چسب‌های کانتورینگ» نیز شناخته می‌شوند، قالب‌های چسبی هستند که برای راهنمایی کاربرد آرایش برای کانتورینگ کامل صورت طراحی شده‌اند. این برچسب ها به عنوان یک نقشه راه برای استفاده از کانتور، تضمین تقارن و دقت در روتین آرایش شما عمل می کنند.

  • شابلون های چسبی با کاربرد آسان
  • پوست بگیرید و روی نواحی دلخواه صورت بچسبانید.
  • سازگار با فرمول های کرم، پودر و مایع
  • قابل استفاده مجدد تا سه بار
  • گزینه های ظاهری متعددی را ارائه دهید.

چسب‌های کانتورینگ مانند ورقه‌های تقلب آرایشی هستند که راهنمای شما در ایجاد ساختار و تقارن هستند.

لیزا الدریج

روش استفاده از کانتور استیکی با توجه به حالت چهره افراد انتخاب شده و نمی‌توان برای همه از یک روش برجسته‌سازی استفاده کرد.

به‌علاوه کانتور استیکی (Sticky contour) می‌تواند بعضی نواحی خاص صورت مثل بینی را کوچک و صاف‌تر نشان دهد. همچنین چین و چروک‌های صورت را به‌طور موقت از بین ببرد و در حالت کلی چهره تغییری اساسی ایجاد کند.

ویژگی کانتور استیکی

شکل این کانتور به صورت قلمی و استوانه‌ای بوده و در برطرف کردن عیب و نقص صورت، فرم‌دهی به بینی و برجسته‌تر کردن گونه‌ها نقش موثری دارد. در واقع کاربرد کانتور استیکی ایجاد سایه‌های تاریک و روشن، به منظورعمق بخشی به اعضای صورت است. در ادامه جدول ویژگی‌های کانتور استیکی را مشاهده می‌کنید.

ویژگیمزایا
رنگ‌بندی متنوعرنگبندی زیاد و متنوعی دارد و از آن برای انواع پوست‌ها استفاده می‌شود.
حمل‌ونقل آسانبه خاطر سایز مناسب و کوچکی که دارد، حمل‌ونقل آن در طول روز آسان است.
راحتی در استفاده محصولشکل این نوع کانتور قلمی بوده و نحوه استفاده از آن راحت‌تر از سایر محصولات است.
ماندگاری طولانی مدتدر مقایسه به کانتورهای دیگر ماندگاری بیشتری دارد و به راحتی پاک نمی‌شود.
مناسب برای انواع پوستاستفاده از کانتور استیکی برای انواع پوست چرب، خشک و متعادل مناسب است.
برجسته کردن برخی نقاط صورتبه برخی نقاط صورت مثل لب و گونه‌ها با ایجاد سایه و روشن، حجم می‌دهد.
پوشش‌دهی مناسبپوشش‌دهی این نوع کانتور، فوق‌العاده بالا است و هر ایرادی در صورت را اصلاح می‌کند.
بافت کرمی و نرمبافت آن نرم و یکدست است. به راحتی روی پوست صورت می‌نشیند و ظاهری طبیعی دارد.
کوچک نشان دادن برخی نقاط صورتبرخی نقاط صورت را با ایجاد سایه تیره رنگ کوچک می‌کند.
جدول ویزگی‌های کانتور استیکی

نحوه کانتورینگ صورت با استفاده از کانتور استیکی

کانتور استیکی رو صورت یک خانم

قبل از شروع تکنیک contouring صورت با استفاده از کانتور استیکی، ابتدا باید فرم چهره خود را شناسایی کنید و بعد متناسب با آن برای عمق بخشیدن به نقاطی مثل شقیقه‌، زیر استخوان گونه و نوک بینی، از این نوع محصول آرایشی استفاده کنید.

البته پیش از شروع این مرحله، باید آماده‌سازی‌های لازم را به منظور کانتورینگ انجام دهید. برای اینکار ابتدا پوست خود را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید. سپس پرایمر بزنید و بعد با کرم پودر هم‌رنگ صورت، زیرسازی کانتورینگ را انجام دهید.

حتما مطالعه کنید: کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد؟

دو کانتور روشن‌تر و تیره‌تر از پوست طبیعی خود برای فوندیشن احتیاج دارید. قسمت‌هایی از صورت که باید برجسته‌تر شود یا نیاز به عمق بخشیدن و اصلاح نواقص دارد را مشخص کنید. به عنوان مثال برای برجسته کردن وسط پیشانی، چانه و زیر چشم‌ها با کانتورهای استیکی خط بکشید.

همچنین برای عمق بخشیدن به زیر استخوان گونه، کنار شقیقه‌ها و کنار بینی از کانتور تیره رنگ استفاده کنید. در آخر با استفاده از براش یا پد آرایشی، بخش‌هایی که با کانتور خط کشیده‌اید را فید کنید تا طبیعی و جذاب به نظر برسید. در ادامه نکات مهمی که باید در خصوص کانتور استیکی و نحوه استفاده از آن را بدانید به شرح زیر است:

1. کانتور استیکی برای صورت کشیده

برای کانتورینگ صورت‌های کشیده با استفاده از کانتور استیکی، خط فک و شقیقه را با خطوط تیره مشخص کنید و بعد برای متعادل‌تر نشان دادن چهره، لب‌ها، بینی و گونه آن ناحیه را به خوبی کانتور کنید تا کشیدگی بیش از حد صورت درست شود.

2. کانتورینگ صورت گرد

اگر صورت گردی دارید و فک شما هیچ زاویه‌ای ندارد، با استفاده از sticky contour خط فک، شقیقه، بینی، لب، زیر استخوان گونه خود را کانتور بکشید و بعد با یک پد آرایشی خطوط را فید کنید. با این روش صورت شما از حالت گرد و بدون فرم خارج می‌شود.

3.  کانتور استیکی برای لب

برای ایجاد عمق و یا برجستگی به لب‌های خود با استفاده از کانتورهای استیکی، ابتدا باید وسایل آرایشی مثل خط لب، رژ لب، برق لب و کانسیلر داشته باشید. کانتورینگ لب برای باریک‌تر نشان دادن لب‌های بزرگ یا بزرگ‌تر نشان‌ دادن لب‌های کوچک، کاربرد دارد. فقط باید به خوبی با تیره و روشن کردن سایه‌ها با کانتور آشنا باشید.

4. کانتورینگ بینی گوشتی

اصلاح فرم بینی گوشتی و کوچک و جمع و جور نشان دادن آن، با استفاده از sticky contour امکان‌پذیر است. البته باید کانتوری را انتخاب کنید که چند درجه از پوست طبیعی شما تیره‌تر باشد. همچنین ترکیب کانتور تیره و کانسیلر روشن برای باریک‌تر کردن بینی گوشتی، انتخابی فوق‌العاده موثر و جادویی است. به این ترتیب برای عمق بخشیدن به بینی باید بعد از انجام زیرسازی آرایش صورت، کانتورینگ کنید. نحوه استفاده از کانتورهای استیکی به دلیل جامد بودن آن، راحت‌تر از کانتورهای پودری یا مایع است.

برندهای معروف کانتور استیکی

برای contouring صورت باید از کانتور پودری، مایع و یا کانتور استیکی استفاده کنید. در حال حاضر برندهای معروفی از کانتورهای استیکی در سراسر دنیا وجود دارند که برای پوشش‌دهی بالا پوست چرب، خشک و مختلط؛ محصولاتی در این زمینه تولید می‌شوند.

حتما بخوانید: بهترین کانتور استیکی بازار کدام مدل است؟

1. کانتور استیکی فوراور

کانتور استیکی فوراور با بدنه مشکی

دلیل معروفیت برند کانتور فوراور، ماندگاری بالا و پوشش‌دهی طولانی مدت آن است؛ به همین خاطر جز برندهای خوب آرایشی به‌شمار می‌آید. این محصول دارای یک پد مخصوص است که برای پخش شدن و جذب کرم اهمیت بالایی دارد. از مواردی که سبب اهمیت این کالا شده است می‌توان به کاور مناسبُ و ضد حساسیت بودن محصول اشاره کرد.

2. کانتور استیکی فلورمار

کانتور استیکی فلورمار با بسته بندی مشکی

بافت سبک، ماندگاری طولانی مدت، قیمت مناسب و کیفیت خوب از جمله دلایل معروف شدن برند فلورمار است. این محصول ماندگاری بالایی داشته و می‌تواند یک بافت سبک روی صورت شما ایجاد کند. رنگ بندی ارایه شده برای این محصول سبب شده است تا افراد مختلفی بتوانند از آن استفاده کنند.

3. کانتور استیکی کالیستا

کانتور کالیستا با بدنه مشکی

از برندهای معروف ایرانی، کالیستا است. کانتور استیکی این برند بافتی کرمی و نرم دارد و در 4 رنگ‌بندی متنوع در ترب موجود شده است. به این ترتیب پوست شما هر تناژی داشته باشد، کانتور کالیستا می‌تواند برای آن یک محصول معرفی کند. از برند کالیستا در بیشتر سالن‌هاس زیبایی برای میکاپ‌های حرفه‌ای استفاده می‌شود.

تفاوت‌های بین کانتور و کانسیلر در چیست؟

کانسیلر برای روشن‌ کردن صورت و پوشاندن لکه و جوش استفاده می‌شود؛ اما کابرد کانتور استیکی بیشتر برای برجسته‌ و عمق بخشیدن به اعضای چهره مثل گونه، زاویه‌سازی فک، شقیقه و بینی است. با این حال در بسیاری مواقع، این دو لوازم آرایشی در کنار هم برای ایجاد سایه‌های تیره و روشن پوست استفاده می‌شود.

حتما بخوانید: با فرق کانسیلر و کانتور و پرایمر آشنا شوید!

سخن پایانی

اگر می‌خواهید با آرایش فرم صورت خود را تغییر دهید، برخی از نواحی صورت را برجسته و یا عمق‌دار کنید، کانتور استیکی بهترین گزینه برای شروع است. البته شما باید پیش از انجام آن درباره نحوه کانتورینگ صورت گرد و کشیده، بینی گوشتی و لب آموزش ببینید تا مطابق با آن سایه و خطوط تیره را زیر گونه، فک، شقیقه‌ها و کناره بینی خود بکشید.

پرسش های متداول در مورد کانتور استیکی

نکات مهم در استفاده از کانتورهای استیکی چیست؟

پیش از کانتورینگ صورت، پوست خود را تمیز کنید و بعد کانتور را به درستی در نواحی کناره بینی، فک و پیشانی بکشید.

کاربرد کانتور استیکی برای انواع پوست یکسان است؟

بله، کاربرد و نحوه استفاده از sticky contour برای پوست چرب، خشک و مختلط هیچ تفاوتی ندارد.

چه رنگ کانتوری برای تغییر فرم صورت مناسب است؟

به‌طور کلی رنگ کانتورهای استیکی باید دو الی سه درجه از پوست طبیعی شما تیره‌تر باشد.

شقایق گیگلو
شقایق گیگلو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *