با نحوه استفاده از کانسیلرهای مختلف آشنا شوید

رویای شما داشتن پوستی بی‌عیب، صاف و درخشان است؟ آیا می‌دانید که اثرات استفاده از محصولات مراقبتی و آرایشی چقدر زیاد است؟ طرز استفاده از کانسیلر را چطور؟ چیزی درباره آن می‌دانید؟ در این بین چیزی که سخت‌تر است، تسلط بر نحوه استفاده از کانسیلر و محل استفاده از آن است؛ چراکه استفاده از کانسیلر بستگی به این دارد که چه چیزی را می‌خواهید پنهان کنید. از لکه‌های تیره گرفته تا قرمزی، حتی چروک‌های اطراف چشم را می‌توان با کانسیلر پوشش داد.

در اینجا با مزایای استفاده از کانسیلر و نحوه استفاده از آن آشنا خواهید شد. همچنین نکاتی مهم در رابطه با استفاده درست از کانسیلر به جهت دستیابی به بیشترین اثرگذاری را خواهید آموخت.

چرا کانسیلر بزنیم؟

زنی با چهره‌ای که آرایش‌های مختلفی روی آن اعمال شده و چند براش و ابزار آرایشی در دست دارد
مزایای استفاده از کانسیلر و تاثیر آن در زیبایی بیشتر آرایش، چشم‌‌گیر است.

کانسیلرها برای کاهش لکه‌ها، پوشاندن سیاهی زیر چشم و پنهان کردن تغییرات رنگ پوست طراحی شده‌اند. علاوه‌بر این موارد، کانسیلر می‌تواند خطوط ریز و لکه‌های تیره را هم پوشش دهد. همچنین به‌عنوان پایه‌ای برای آرایش چشم استفاده شده و پوستی صاف ارائه می‌دهد.

در کنار این مزایا بد نیست به این موضوع هم آگاه باشید که در حالی که کانسیلر راه‌حلی موقتی برای بهبود چین و چروک و لکه‌های پوستی ارائه می‌دهد، استفاده زیاد و طولانی‌مدت آن می‌تواند منجر به تحریک و ایجاد جوش‌های پوستی شود. در صورتی که دائما در آرایش خود از کانسیلر استفاده می‌کنید، لازم است که یک روتین مراقبتی منظم پوستی داشته باشید تا از عوارض مصرف زیاد آن جلوگیری کنید.

انتخاب بهترین رنگ کانسیلر چگونه است؟

زنی در حال گذاشتن کانسیلر روی نقاط مختلف صورتش
تناسب در رنگ کانسیلر و رنگ پوست صورت اهمیت زیادی دارد.

کانسیلر یک مرحله ضروری در هر روتین آرایشی است؛ چراکه عیوب، لکه‌ها و حتی تیرگی‌های پوست را می‌پوشاند و پوستی صاف و یکدست ایجاد می‌کند؛ اما کانسیلر تنها در صورتی می‌تواند جادوی خود را نشان دهد که رنگ آن با رنگ پوست مطابقت داشته باشد.

هنگام انتخاب کانسیلر به دنبال رنگی باشید که یک تا دو درجه روشن‌تر از رنگ پوست شما باشد. برای اینکه مجبور به خرید چندین کانسیلر نباشید، نوعی را انتخاب کنید که بیشترین کاربرد را برایتان داشته باشد. ترجیحا کانسیلری همسان با لکه‌های پوستی خود را انتخاب و خریداری کنید.

برای داشتن یک آرایش خوب و استفاده از کانسیلر بهتر است بدانید فرق کانسیلر و پرایمر چیست؟

کاربرد انواع مختلف کانسیلر در آرایش چیست؟

نقاط کانسیلر زیر چشم‌های دختری با آرایش ملایم
برای استفاده از کانسیلر، باید ابتدا نقطه موردنظر خود را مشخص کنید.

برای استفاده درست از کانسیلر، باید در ابتدا انواع آن را بشناسید و با ویژگی و کاربرد هر نوع کانسیلر آشنا باشید. به همین خاطر در این قسمت انواع کانسیلر را معرفی کرده‌ایم و کاربرد و ویژگی‌های هر یک را توضیح داده‌ایم.

۱. کانسیلر کرمی

کانسیلر کرمی یک انتخاب مناسب برای پوست‌های نرمال، خشک، مختلط و حساس است. این‌ نوع کانسیلر پوشانندگی متوسط تا بسیار زیادی داشته و‌ اصولا دارای دو نوع مختلف براق و مات است.

۲. کانسیلر مایع

کانسیلر مایع مناسب پوست‌های نرمال، مختلط، چرب، حساس و مستعد آکنه است. این‌ نوع کانسیلر دارای مدل‌های مختلف براق، خیلی براق، درخشان ملایم، نیمه‌مات و مات است. کانسیلرهای مایع پوشانندگی متوسط تا خیلی زیادی دارند.

۳. کانسیلر پودری

کانسیلرهای پودری مانند پنکیک هستند. این محصولات به‌صورت پودری فشرده هستند و به‌راحتی روی پوست پخش می‌شوند. ویژگی بد این نوع کانسیلرها میزان پوشش‌دهی نسبتا کم آن‌ها است.

۴. کانسیلر مدادی

کانسیلرهای مدادی طراحی مشابهی با مداد چشم دارند. این کانسیلرها دوام بالایی داشته و مناسب برای فصل‌های گرم مانند بهار و تابستان هستند. می‌توان از کانسیلر مدادی در نقاط کوچک صورت مانند لکه‌ها، اطراف ابرو و مژه‌ها، پوشش جای جوش و لکه‌های کوچک استفاده کرد.

۵. کانسیلر استیکی

کانسیلرهای استیکی شکلی مانند رژلب دارند و برای پوست‌های معمولی، خشک یا حساس مناسب هستند. کانسیلرهای استیکی اصل و برند، ماندگاری بالایی داشته و روی پوست ترک نمی‌خورند. این نوع کانسیلرها پوشانندگی متوسط تا خیلی زیاد دارند و دارای انواع مدل‌های براق و مات هستند. برای استفاده از آن‌ها بهتر است مستقیما روی پوست زده نشوند.

۶. کانسیلر دوطرفه

کانسیلرهای دوطرفه معمولا از نوع کانسیلر استیکی هستند که یک طرف تیره و طرف دیگر روشن است. این مدل کانسیلرها به‌صورت دو طرفه طراحی شده که طرف تیره آن برای کانتور کردن است و طرف دیگر آن کانسیلری به رنگ روشن‌تر قرار دارد. به نوعی می‌توان گفت این نوع کانسیلر دومنظوره و بسیار کاربردی است.

طرز استفاده کانسیلر بر اساس کاربرد آن

اسفنج کانسیلر با مقداری کانسیلر روی آن که قطراتش در هوا پخش شده
پد کانسیلر، ابزاری مناسب برای اعمال کانسیلر روی پوست است.

استفاده از انواع کانسیلر برای کاربردهای مختلف، روش اعمال نسبتا متفاوتی هم دارد. بسته به نقطه‌ای که می‌خواهید کانسیلر بزنید یا هدفی که برای استفاده از کانسیلر دارید، نحوه مصرف کانسیلر متفاوت است. در ادامه طرز استفاده از کانسیلر برای کاربردهای مختلف را نام برده و توضیح داده‌ایم:

۱. نحوه استفاده از کانسیلر برای سیاهی دور چشم

یکی از عمده‌ترین کاربردهای کانسیلر رفع سیاهی دور چشم است. بعضی از افراد این سیاهی را به کمک کرم پودر پوشش می‌دهند، اما به دلیل پوشش‌دهی مناسب کانسیلر، پیشنهاد می‌شود به جای کرم پودر از همان کانسیلر به‌تنهایی کمک بگیرید. به منظور استفاده از کانسیلر برای سیاهی دور چشم، کافیست سه نقطه از کانسیلر را زیر چشم‌ها بزنید. برای پخش کردن کانسیلر، انگشت حلقه خود را از گوشه داخلی به سمت بیرون به شکل ضربه‌ای جابجا کنید. با این کار، کانسیلر به‌صورت یکنواخت روی پوست پخش شده و پوشش‌دهی مناسبی ارائه می‌دهد.

۲. طرز استفاده از کانسیلر دو طرفه برای صورت لاغر

یکی دیگر از کاربردهای استفاده از کانسیلر، لاغر جلوه دادن صورت است. برای این کار باید در ابتدا خطوط باریکی به رنگ تیره بکشید و سپس این خطوط را به کمک براش یا انگشت دست، بلِند کنید. در مرحله بعد هم کافی است با استفاده از سر دیگر، یعنی کانسیلر که رنگی روشن‌تر دارد، سیاهی زیر چشم‌ها، جوش‌ها، لکه‌ها و نواقص پوستی را پوشش دهید. در صورت نیاز می‌توانید در این مرحله روی پیشانی و گونه‌ها هم کمی کانسیلر بزنید. با توجه به توضیحات گفته‌شده، بهتر است برای لاغری صورت از کانسیلرهای دو طرفه استفاده کنید.

۳. استفاده از کانسیلر برای رفع جای جوش

اگر اثرات جوش روی صورت شما باقی مانده و حتی جوش تازه‌ای دارید که می‌خواهید آن را بپوشانید، از کانسیلر کمک بگیرید. کانسیلرهای سبز می‌توانند به پوشاندن لکه‌های قرمز یا جای آکنه کمک کنند. اگر پوست قهوه‌ای یا تیره‌تری دارید، کانسیلرهای هلویی، نارنجی یا قرمز را برای رفع اثرات لکه‌ها، جوش و جای زخم‌های تیره انتخاب و استفاده کنید.

۴. نحوه استفاده از کانسیلر برای کاور چروک دور چشم

برای رفع چروک‌های دور چشم کانسیلری را انتخاب کنید که با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد. برای رفع چروک‌های دور چشم به کمک کانسیلر، کافیست مقداری از آن را (اندازه یک نخود) مستقیماً زیر پلک‌های خود بزنید. کانسیلر را با دقت پخش کنید تا ظاهری صاف و طبیعی ایجاد شود. برای جلوگیری از سوزش چشم‌ها هم احتیاط کنید که کرم به زیر چشم‌ها و خصوصا لبه‌های چشم نزدیک نشود. با استفاده از یک اسفنج آرایشی، کانسیلر را به‌آرامی زیر چشم‌ها پخش کنید.

۵. استفاده از کانسیلر برای محو کردن قرمزی دور بینی

اگر دچار روزاسه یا قرمزی اطراف بینی یا قسمت چانه هستید که شایع‌ترین نواحی برای قرمزی پوست هستند، یک کانسیلر سبز به خنثی کردن تیرگی و آماده‌سازی پوست برای آرایش کمک زیادی خواهد کرد.

حتما بخوانید: طرز استفاده از کانسیلر میبلین؛ چرا باید از کانسیلر استفاده کنم؟

چگونه کانسیلر بزنیم؟

دختری در حال زدن کانسیلر روی پوست زیر چشم
شیوه زدن کانسیلر روی پوست زیر چشم شامل مراحلی است.

استفاده از کانسیلر یک سری اصول و مراحل کلی دارد. فارغ از اینکه برای برخی کانسیلرهای خاص باید اصول خاصی را هم رعایت کرد، اما به‌طور کلی مراحل استفاده از کانسیلر عبارتند از:

  1. پوست را تمیز کنید. برای خوب خوابیدن کانسیلر روی صورت داشتن صورتی تمیز و شاداب ضروری است. 
  2. صورت و به‌خصوص ناحیه زیر چشم را آبرسانی کنید.
  3. اندکی صبر کنید تا آبرسان و مرطوب‌کننده جذب شده و پوست آماده شود.
  4. محلی که می‌خواهید کانسیلر بزنید‌ را انتخاب کنید. 
  5. کانسیلر را روی ناحیه مورد نظر بزنید. 
  6. با یک بیوتی بلندر، کانسیلر را روی پوست پخش و یکدست کنید.

حتما بخوانید: کانسیلر چیست ؟ و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

نکات مهم در رابطه با استفاده از کانسیلر

چهره دختری بلوند از زاویه پایین با آرایش طبیعی
درست استفاده کردن از کانسیلر، موجب تاثیر بر طبیعی به نظر رسیدن آرایش می‌شود.

در زمان استفاده از کانسیلر، رعایت موارد زیر به شما کمک می‌کند تا آرایش بهتری داشته باشید:

  • اسفنج آرایش را با آب خیس کنید و اضافی آب را با فشار دادن خارج کنید.
  • کانسیلر را مستقیما روی رنگدانه‌ها، لکه‌ها یا ناحیه زیر چشم بزنید.
  • کانسیلر را به‌آرامی و با حرکات آهسته به سمت بیرون بکشید.

اگر می‌خواهید ۳ لوازم آرایشی مکمل همدیگر را بشناسید، این مقاله را حتما بخوانید: «با تفاوت کانسیلر و کانتور و پرایمر آشنا شوید»

خرید بهترین کانسیلرها از ترب

اگر به دنبال کانسیلرهای خاص بوده و نگران تقلبی بودن این محصولات هستید، می‌توانید یک خرید مطمئن را با وبسایت ترب تجربه کنید. ترب به شما کمک خواهد کرد که همه کانسیلرهای خارجی و ایرانی را با قیمتی بسیار مناسب، با خیالی آسوده از بابت اصل بودن آن‌ها از فروشندگان معتبر خریداری کنید.

کافیست با توجه به تصمیم و سلیقه خود، فروشگاه‌های مختلفی که قیمت‌های بسیار رقابتی نسبت به بازار ارائه می‌دهند را در نزدیکی خود بیابید و‌ برای خرید حضوری مراجعه کنید. اگر هم تصمیم به خرید آنلاین دارید، می‌توانید در وبسایت ترب، قیمت‌های فروشگاه‌های‌ مختلف را مقایسه و خرید خود را نهایی و ثبت کنید.

سخن نهایی

اگر با شیوه صحیح استفاده از کانسیلر و نکات مهم در زمان استفاده از این محصول آرایشی آشنا باشید، نه‌تنها آرایشی باکیفیت‌تر خواهید داشت، بلکه فواید این محصول برایتان بیشتر و بیشتر مشخص خواهد شد. موضوعی که در این مقاله به آن پرداخته شد هم همین بود؛ نحوه استفاده از کانسیلرهای مختلفی چون مدادی، مایع، پودری، کرمی و… .

در این مقاله همچنین درباره چگونگی اعمال کانسیلر روی پوست برای مواقعی که می‌خواهیم صورت را لاغر جلوه دهیم یا مواقعی که نیاز به پوشش تیرگی زیر چشم یا جای جوش داریم صحبت کردیم. همچنین درباره مراحل کلی استفاده از کانسیلر صحبت کرده‌ایم که خلاصه آن را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مراحلتوضیحات
۱تمیز کردن پوست به‌طور کامل از آرایش و آلودگی
۲آبرسانی پوست مخصوصا ناحیه زیر چشم و نواحی موردنظر برای استعمال کانسیلر
۳منتظر ماندن تا جذب کامل آبرسان و مرطوب‌کننده
۴انتخاب نقاط موردنظر برای استعمال کانسیلر
۵زدن کانسیلر روی نقاط موردنظر
۶پخش و یکدست کردن کانسیلر با بیوتی بلندر
جدول ترتیب کانسیلر زدن

پرسش های متداول در مورد نحوه استفاده از کانسیلر

اول کانسیلر بزنیم یا کرم پودر؟

زمانی که می‌خواهید ایرادات جزئی پوست را بپوشانید، قبل از کانسیلر از کرم پودر استفاده کنید. اگر می‌خواهید لکه‌های سرسخت یا حلقه‌های تیره دور چشم را پنهان کنید، کانسیلر را زیر آرایش استفاده کنید.

اول کانسیلر بزنیم یا ریمل؟

به دلایل زیادی گفته شده که آرایش چشم باید قبل از آرایش صورت انجام شود. اگر از کانسیلر برای نواحی دور چشم استفاده می‌کنید، اول کانسیلر بزنید و بعد ریمل.

اول کانسیلر بزنیم یا سایه چشم؟

توصیه می‌کنم ابتدا آرایش چشم‌ها را انجام دهید و سپس کانسیلر را استفاده کنید. به این ترتیب، اگر سایه چشم ریزش داشت، می‌توانید ایرادات را برطرف و زیر چشم‌ را تمیز و از کانسیلر استفاده کنید.

کانسیلر در کدام قسمت‌های صورت استفاده می‌شود؟

کانسیلر را می‌توان روی پوست نواحی اطراف چشم، لکه‌های تیره، جای زخم و لکه‌های پوستی استفاده کرد.

🔗 منابع: Clinique | us.no7beauty | mamaearth

نازنین افشار
نازنین افشار

من نازنین هستم؛ فارغ‌التحصیل رشته مهندسی پزشکی از دانشگاه آزاد تهران. از ۱۳۹۸ به شکل جدی فعالیتم رو در حوزه محتوا و بازاریابی محتوایی شروع کردم. امروز بعد از چند سال نوشتن محتوا در زمینه‌های مختلف، چیزهای زیادی به دست آوردم که از داشتنشون خوشحالم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *