بادی اسپلش چیست؟ می‌تونه جایگزین عطر بشه؟!

بادی اسپلش‌ها (Body Splash) نوعی اسپری خوشبوکننده با رایحه‌های متنوع هستند که به ‌نسبت عطر و ادکلن‌ها، غلظت کمتر و ماندگاری پایین‌تری دارند. اما به‌دلیل نداشتن الکل و ویژگی‌هایی مانند آبرسانی پوست، حفظ تازگی و شادابی و از بین بردن بوی بدن از محبوبیت بالایی برخوردارند. امروزه بادی اسپلش به‌عنوان جایگزینی سبک و خنک برای عطر مورد توجه قرار گرفته است. اگر برایتان سوال است که بادی اسپلش چیست و چه کاربردی دارد، تا انتهای این مطلب همراه باشید.

بادی اسپلش چیست و چه کاربردی دارد؟

یک بادی اسپلش بر روی زمینه عکاسی نارنجی و صورتی
برخلاف عطر و ادکلن‌ها، بادی اسپلش‌ها سبک‌تر، رقیق‌تر و گزینه مناسب‌تری برای استفاده روزانه هستند.

احتمالا همه شما بارها اسم بادی اسپلش را شنیده باشید؛ اما دقیقا نمی‌دانید که بادی اسپلش چیست و چطور باید از آن استفاده کرد. بادی اسپلش‌ها اسپری‌های خوشبوکننده بدن هستند که ترکیبات متفاوتی نسبت به دئودورانت‌ها و عطرها دارند. استفاده از بادی اسپلش باعث می‌شود تا در طول روز، بدن تمیز و بدون بو بماند. این خوشبوکننده‌های محبوب بر پایه آب ساخته می‌شوند و به همین دلیل، خاصیت آبرسانی دارند.

ترکیبات بادی اسپلش‌ها شامل آب، الکل و روغن‌های ضروری است که قابل استفاده مستقیم روی بدن یا لباس هستند. برخلاف عطر و ادکلن‌ها، بادی اسپلش‌ها سبک‌تر و رقیق‌تر هستند و به همین دلیل گزینه مناسب‌تری برای استفاده روزانه به شمار می‌آیند. این محصولات در رایحه‌های میوه‌ای، گلی، خنک و ملایم تولید می‌شوند و برای استفاده روزمره و در فصول گرم و سرد سال بسیار مناسب هستند.

کاربرد اسپری بادی اسپلش

بادی اسپلش به‌عنوان محصول خنک‌کننده برای بدن استفاده می‌شود که رایحه خوش آن باعث ایجاد حس سرزندگی، شادابی و طراوت می‌گردد. برخی از کاربردهای اصلی بادی اسپلش عبارتند از:

  • ایجاد بوی مطبوع برای بدن
  • تازگی و تلطیف بوی بدن
  • رفع بوی نامطبوع مانند تعریق و بوی بد بدن، سیگار، غذا و غیره
  • ایجاد احساس خوشایند و تاثیرگذاری روی حالت ذهنی و روحی
  • جایگزین ادکلن‌های سنگین و غلیظ با رایحه خنک‌تر و ملایم‌تر برای افرادی‌که حساسیت یا میگرن دارند

تفاوت بادی اسپلش با اسپری و دئودورانت

دو بادی اسپلش در زمینه آب
بادی اسپلش‌ها حاوی مواد آبرسان و نرم‌کننده بدن هستند که برای رطوبت و نرم‌کنندگی پوست به کار می‌روند.

عطر، دئودورانت و اسپری بدن هرکدام ویژگی‌های منحصربه‌فرد و کاربردهای متفاوتی دارند. عطرها، محلول غلیظی از مواد خوشبوکننده هستند که برای ایجاد بوی مطبوع و دوام بیشتر استفاده می‌شوند. دئودورانت‌ها برای از بین بردن یا کاهش بوی بد بدن طراحی شده‌اند، اما بادی اسپلش‌ها محصولاتی با غلظت کمتر هستند که بیشتر برای رفرش کردن و شادابی بدن استفاده می‌شوند. این محصولات حاوی مواد آبرسان و نرم‌کننده بدن هستند که برای رطوبت و نرم‌کنندگی پوست به کار می‌روند. با توجه به نیاز و سلیقه فردی، می‌توان هرکدام از این گزینه‌ها را انتخاب کرد.

انواع بادی اسپلش

حالا که می‌دانید بادی اسپلش چیست، بد نیست نگاهی هم به انواع آن بیندازیم. با در نظر گرفتن آنکه برخی مدل‌ها شاین‌دار و اکلیلی هستند، ولی به‌طورکلی، بادی اسپلش‌ها رایحه‌های متنوعی به نسبت عطرهای استاندارد دارند و بر اساس رایحه تقسیم‌بندی می‌شوند.

  1. رایحه‌های عمومی و پرطرفدار مانند میوه‌ای، گلی، تند و شیرین که برای استفاده‌های عمومی مناسب‌ترند.
  2. رایحه‌های منحصربه‌فرد الهام‌گرفته از طبیعت، مواد غذایی یا سایر منابع
  3. رایحه‌های فصلی یا موضوعی که برای مناسبت‌های خاص یا فصول سال طراحی می‌شوند

بنابراین بادی اسپلش‌ها در مقایسه با عطرها طیف وسیع‌تری از رایحه‌ها را پوشش می‌دهند و می‌توانند گزینه‌های جذاب‌تری برای افراد با سلیقه‌های متنوع باشند.

آیا بادی اسپلش‌ها برای استفاده روزانه مناسب هستند؟

به‌طورکلی، بادی اسپلش‌ها برای استفاده روزانه طراحی شده‌اند، چراکه به نسبت عطرها غلظت کمتر و رایحه ملایم‌تری دارند. به‌علاوه اینکه این محصولات قابلیت استفاده در قسمت‌های مختلف بدن و لباس را دارند و نه‌تنها به پوست آسیب نمی‌زنند، بلکه باعث نرم و آبرسانی پوست می‌شوند. بادی اسپلش‌ها معمولا نسبت به عطرها قیمت مناسب‌تری دارند و می‌توانند جایگزین مقرون‌به‌صرفه‌تری برای استفاده روزانه باشند.

طریقه استفاده از بادی اسپلش

چند بادی اسپلش ایستاده در کنار هم
برای ماندگارتر کردن بوی بادی اسپلش روی بدن، آن‌ها روی نبض‌ مانند مچ دست‌، گردن و پشت گوش‌ها اسپری کنید.

برای استفاده از بادی اسپلش، ابتدا باید پوست را با آب و شوینده ملایم بشویید و به‌طور کامل خشک و سپس بادی اسپلش را مستقیم روی پوست اسپری کنید. می‌توانید این محصول را روی نقاط نبض بدن مانند مچ دست، گردن و پشت زانو به کار ببرید. برای استفاده‌ بهتر و ماندگاری بیشتر، آن را از فاصله ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متری بدن اسپری کنید. دقت داشته باشید رایحه متناسب با بدن خود را انتخاب کنید.

اگر به‌دنبال رایحه تمیزی و تازگی برای مصرف روزانه هستید، بادی اسپلش با بوی گلی یا مرکبات، گزینه ایده‌آل هستند، اگر قرار مهمی دارید یا به مهمانی خاصی دعوت شده‌اید، رایحه‌های پیچیده‌تر مانند وانیل را انتخاب کنید. برای ماندگارتر کردن بوی بادی اسپلش روی بدن، آن‌ها روی نبض‌ مانند مچ دست‌، گردن و پشت گوش‌ها اسپری کنید. این ترفند باعث می‌شود که بوی بادی اسپلش بهتر پخش شود و برای مدت طولانی‌تری باقی بماند. راه دیگر برای ماندگارتر کردن بوی بادی اسپلش‌ این است که روی آن لوسیون بدن بزنید. هرچند ساعت یکبار هم در صورت نیاز، آن را تمدید کنید.

مزایای بادی اسپلش

۵ بوی مختلف از بادی اسپلش یک برند
برای ماندگاری بیشتر بادی اسپلش از لوسیون روی پوست استفاده کنید.

بادی اسپلش‌ها دارای مزایای متعددی هستند که آن‌ها را به گزینه‌ای مناسب برای مراقبت از پوست تبدیل می‌کند. برخی از مزایای اصلی بادی اسپلش‌ها عبارتند از:

  1. آبرسانی پوست
  2. خنک‌کنندگی و حس تازگی
  3. جذب سریع پوست
  4. سازگاری با انواع پوست به‌خاطر فرمولاسیون ملایم و بدون الکل
  5. چندمنظوره بودن و کاربرد برای موارد مختلف مانند پس از حمام، در طول روز برای تازه‌سازی پوست یا هنگام ورزش
  6. اثرات آرام‌بخشی روی پوست

بهترین مارک بادی اسپلش چیست؟

برندهای مختلف ایرانی و خارجی متنوعی در بازار وجود دارند که برخی از آن‌ها به محبوب‌ترین و بهترین‌ها تبدیل شده‌اند:

  • ویکتوریا سکرت
  • شون
  • مای 
  • سی گل
  • لدورا 
  • بادی اسپلش وودلایک
  • بادی اسپلش آدامس خرسی

بادی اسپلش را از کجا بخریم؟

چند بادی اسپلش با عطرهای مختلف در کادرهای رنگی
بادی اسپلش به لحاظ ویژگی‌هایی که دارد، گزینه بسیار خوبی برای استفاده روزمره است.

عوامل متعددی مانند برند بادی اسپلش، کیفیت و حجم محصول روی قیمت بادی اسپلش تاثیر می‌گذارند. بادی اسپلش‌ها معمولا در محدوده قیمتی متوسط و مقرون‌به‌صرفه‌ای قرار دارند، اما برندهای معروف و لوکس ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند. وب‌سایت ترب، یکی از بهترین مراجع خرید آنلاین و حضوری خرید انواع بادی اسپلش است که مدل‌های متنوعی را عرضه می‌کند.

موتور جستجوی خرید ترب، امکان خرید محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین بادی اسپلش‌ها از برندهای مختلف را فراهم می‌کند تا محصول مورد نظر را با بهترین قیمت از فروشنده‌های آنلاین با نماد اعتماد الکترونیک و فروشنده‌های حضوری در اطراف‌ محل زندگی‌تان خریداری کنید. خرید مطمئن از فروشندگان با نشان ضمانت، امکان مقایسه و مشاهده قیمت‌های رقابتی فروشنده‌های مختلف و تنوع بالای محصولات، همگی از مواردی هستند که شما را مجاب می‌کند تا برای خرید بهترین بادی اسپلش‌ها به وب‌سایت ترب مراجعه کنید. 

کلام آخر

در این مطلب ابتدا به این پرسش پاسخ دادیم که بادی اسپلش چیست و چه کاربردی دارد. سپس با طریقه مصرف بادی اسپلش و مزایای آن آشنا شدیم. بادی اسپلش‌ها به‌عنوان جایگزین مناسبی برای عطرها مورد توجه قرار گرفته‌اند. این محصولات با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، گزینه‌ای جذاب برای مراقبت و خوشبو کردن پوست بدن هستند. از مهم‌ترین کاربرد اسپری بادی اسپلش، خنک‌کنندگی و ایجاد حس تازگی و لطافت روی پوست، نرمی و درخشندگی پوست است. به‌علاوه اینکه با انواع پوست، حتی پوست‌های حساس هم سازگار هستند. 

پرسش های متداول در مورد پادی اسپلش

بادی اسپلش چیه؟

بادی اسپلش یک محصول آرایشی-بهداشتی برای خوشبو نگه داشتن بدن است که با رایحه‌های متنوع در دسترس قرار دارد و روی پوست اسپری یا مالیده می‌شود تا بوی دلخواه ایجاد کند.

بادی اسپلش رو کجا بزنیم؟

بادی اسپلش را می‌توان روی بدن، گردن، قسمت‌های نبض‌دار، لباس و حتی مو استفاده کرد.

آیا بادی اسپلش سرطان زا است؟

بادی اسپلش، خوشبوکننده بدن است که رایحه خوبی دارد. استفاده متعادل از آن مشکلی ایجاد نمی‌کند و افراد حساس می‌توانند از فرمول‌های طبیعی‌تر استفاده کنند. ادعای ارتباط بین لوازم بهداشتی و سرطان، شواهد علمی ندارد. در صورت استفاده معقول، بادی اسپلش کاربردی و مفید است.

بادی اسپلش ‌ها برای پوست‌‌های حساس مناسب هستند؟

بله، بادی اسپلش‌ها به خاطر ترکیبات ملایم و بدون الکل، فرمولاسیون گیاهی و آبرسان و عدم وجود مواد شیمیایی محرک و عطری قوی معمولا برای پوست‌های حساس نیز مناسب هستند.

 🔗 منابع: wottagirl | boticario | ilovecosmetics | theperfumeshop | idabeauty.co

آرام حسینی
آرام حسینی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *