فرق بادی میست با بادی اسپلش در چیست؟

هرچند میکاپ و لوازم آرایش باعث می‌شود زیباتر و جذاب‌تر دیده شوید، اما بو و رایحه خوش، جذابیت‌تان را چند برابر می‌کند. امروزه بیشتر افراد بیش از هر چیزی به خوشبو بودن اهمیت می‌دهند و به‌همین خاطر هم خوشبوکننده‌های بدن از جمله بادی اسپلش و بادی میست‌ها در سال‌های اخیر جایگاه ویژه‌ای در بازار عطر و لوازم آرایش پیدا کرده‌اند. اینکه چه رایحه و چه نوع خوشبوکننده‌ای استفاده می‌کنید، کاملا سلیقه‌ای است، اما قبل از انتخاب باید بدانید که این محصولات چه هستند و فرق بادی میست با بادی اسپلش چیست.

بادی اسپلش چیست؟

سه مدل بادی اسپلش با بوهای مختلف
بادی اسپلش‌ها در مقایسه با محصولات روغن‌های بدن، چربی و سنگینی کمتری دارند.

بادی اسپلش‌ها یکی از محصولات بهداشتی بدن هستند که به صورت محلول‌های رقیق و در رایحه‌های مختلف تولید می‌شوند. این محصولات به‌عنوان خوشبوکننده، مستقیم روی بدن استفاده می‌شوند و حاوی درصد بالای آب، مقدار ناچیز الکل و عطرهای طبیعی هستند. بادی اسپلش‌ها به دلیل داشتن بافت مایع و رقیق، به راحتی جذب پوست می‌شوند و حساسیت ایجاد نمی‌کنند. این محصولات در مقایسه با عطرها، دوام و ماندگاری کمتری دارند، اما حس سبکی و تازگی به فرد منتقل می‌کنند. همچنین بادی اسپلش‌ها در مقایسه با محصولات روغن‌های بدن، چربی و سنگینی کمتری دارند.

بادی اسپلش به دلیل استفاده از آب به جای روغن، ماندگاری رایحه بسیار کمتری نسبت به بادی میست دارد.

مزایای استفاده از بادی اسپلش

بادی اسپلش‌ها علاوه بر خوشبو کردن بدن، مزایای دیگری هم دارند که عبارتند از:

  • آبرسانی و جلوگیری از خشکی پوست به‌خاطر داشتن آب در ترکیبات اصلی
  • مشکلات پوستی مثل خارش و حساسیت، با استفاده از بادی اسپلش‌ها وجود ندارد
  • بادی اسپلش‌ها نسبت به عطرهای گران‌قیمت، هزینه بسیار پایین‌تری دارند و می‌توانید با هزینه کمتر، از رایحه عطرهای لوکس بهره ببرید.

معایب بادی اسپلش

۷ مدل بادی اسپلش با بوهای مختلف
ممکن است که بادی اسپلش شما روی لباستان لک بیندازد.

در کنار تمام مزایایی که اشاره شد، بادی اسپلش‌ها مانند هر محصول آرایشی ممکن است معایبی داشته باشند:

  1. ماندگاری کوتاه و قابلیت پخش محدود: بادی اسپلش‌ها فاقد گاز در ترکیبات اصلی خود هستند، بنابراین میزان ماندگاری و پخش آن‌ها در محیط کمتر از سایر خوشبوکننده‌های بدن است. بنابراین باید هر دو تا سه ساعت یک‌بار تمدید شوند.
  2. امکان ایجاد لک روی لباس: با توجه به ترکیبات مایع غلیظ بادی اسپلش‌ها، در صورت تماس با لباس، احتمال ایجاد لک وجود دارد.
  3. واکنش‌های پوستی احتمالی: هرچند بادی اسپلش‌ها حساسیت‌زا نیستند، اما به دلیل وجود مواد شیمیایی در ترکیبات آن‌ها، ممکن است باعث بروز واکنش‌های حساسیتی مانند خارش و قرمزی شوند. 

اگر اطلاعات کامل‌تری درباره بادی اسپلش می‌خواهید، این مطلب را از دست ندهید: «بادی اسپلش چیست؟ می‌تونه جایگزین عطر بشه؟!»

بادی میست چیست؟

یک بادی میست با بوی وانیل
بادی میست یکی از گزینه‌های عالی برای افراد مبتلا به آسم یا سردردهای میگرنی است.

بادی میست نیز یکی دیگر از خوشبوکننده‌های بدن است که در سال‌های اخیر، بسیار محبوب شده است. ترکیبات سبک و بوی نسبتا ملایم بادی میست باعث تحریک ریه و سردرد نمی‌شود. بنابراین، یکی از گزینه‌های عالی برای افراد مبتلا به آسم یا سردردهای میگرنی به شمار می‌رود.

بادی میست‌ها به صورت اسپری‌های رقیق و خنک تولید می‌شوند و برخلاف بادی اسپلش‌ها که دوام و ماندگاری کمتری دارند، بادی میست‌ها ماندگاری بیشتری از خود بر جای می‌گذارند. این ویژگی آن‌ها را به انتخاب مناسبی برای استفاده در طول روز تبدیل کرده است. بادی میست‌ها در مقایسه با عطرهای غلیظ، اثر خنک‌کننده و تازگی برای بدن دارند و گزینه مناسبی برای فصل‌های گرم سال هستند.

مزایای بادی میست

مدل‌های مختلف بادی میست‌هایی از یک برند در کنار هم
از مهم‌ترین ویژگی‌های بادی میست می‌توان به آبرسانی و افزایش رطوبت پوست اشاره کرد.

بادی میست‌ها به دلیل داشتن ترکیبات طبیعی مانند روغن‌ و گیاهان، مزایای بیشماری دارند، از جمله: 

  1. آبرسانی و افزایش رطوبت پوست
  2. ایجاد طراوت و شادابی در پوست بدن
  3. خاصیت نرم‌کنندگی قوی
  4. ضدتعریق و پیشگیری از ایجاد بوی بد بدن
  5. شفافیت و درخشندگی پوست
  6. عدم ایجاد لک روی لباس

معایب بادی میست

در کنار این مزایا، استفاده از بادی میست‌ها ممکن است معایبی هم داشته باشد، از جمله: 

  1. استفاده از بادی میست روی پوستی که تمیز نیست، باعث ایجاد بوی ناخوشایند و نامطبوع می‌شود.
  2. میزان پخش رایحه آن‌ها نسبت به سایر محصولات خوشبوکننده بدن کمتر است.
  3. ماندگاری یا دوام رایحه کمتری نسبت به سایر محصولات خوشبوکننده دارند. 

اگر می‌خواهید مام مناسبی را برای خودتان خریداری کنید حتما به مطلب «بهترین مارک مام؛ معرفی پرفروش ترین‌های بازار» سر بزنید.

فرق بادی میست با بادی اسپلش در یک نگاه

اگرچه بادی میست و بادی اسپلش هر دو محصولات خوشبوکننده بدن بر پایه آب هستند که رایحه مطبوع روی پوست ایجاد می‌کنند، اما تفاوت‌هایی نیز با هم دارند. ماندگاری رایحه در هر دو محصول کم است، با این حال بادی اسپلش به دلیل استفاده از آب به جای روغن، ماندگاری رایحه بسیار کمتری نسبت به بادی میست دارد. علاوه بر این، بادی اسپلش برخلاف بادی میست، فاقد قابلیت‌های نرم‌کنندگی و شفافیت برای پوست است. فرق بادی میست با بادی اسپلش را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

ویژگی هابادی اسپلشبادی میست
بافتمایع و آبکیمایع آبکی بسیار رقیق
میزان رطوبت‌رسانی پوستپوست را بیشتر مرطوب می‌کنندرطوبت کمتری به پوست می‌رسانند
ماندگاری رایحهکمترطولانی‌تر
موارد استفادهدر مراسم و رویدادهای خاص، باشگاه و ورزش و مصرف روزانهروزانه و سریع
بررسی کلی فرق بادی میست با بادی اسپلش

بادی اسپلش و بادی میست از کجا بخریم؟

۳ رایحه متفاوت بادی اسپلش ویکتوریا سیکرت
با کمک موتور جستجوی ترب، خرید هوشمندانه‌تری تجربه می‌کنید.

برای انتخاب بادی میست و بادی اسپلش مناسب خودتان می‌توانید به وب‌سایت ترب مراجعه کنید و با فروشندگان متفاوتی که این محصولات را در اختیار شما قرار می‌دهند، ارتباط بگیرید. موتور جستجوی خرید ترب، این امکان را برایتان فراهم می‌کند تا با یک مقایسه هوشمندانه از خوشبوکننده بدن بهترین قیمت را در فروشنده‌های آنلاین با نماد اعتماد الکترونیک و همچنین فروشنده‌های حضوری در اطراف محل زندگی خود پیدا کنید. نشان ضمانت فروشندگان و خرید مطمئن از آن‌ها، فرآیند خرید را برایتان هوشمندانه‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند.

کلام آخر

بادی میست و بادی اسپلش هر دو خوشبوکننده‌های بدن بر پایه آب با خاصیت آبرسانی و مرطوب‌کنندگی پوست هستند. این محصولات نسبت به عطرها غلظت کمتری دارند و بوی خوش طبیعی روی پوست بدن ایجاد می‌کنند. هرچند این دو محصول برای خوشبو کردن و آبرسانی پوست استفاده می‌شوند، اما تفاوت‌هایی هم دارند. اصلی‌ترین تفاوت در ماندگاری بوی این محصولات است. بادی میست ماندگاری طولانی‌تری نسبت به بادی اسپلش دارد؛ همچنین، به دلیل کیفیت بالاتر ترکیبات به‌کاررفته در بادی میست و وجود روغن‌های طبیعی، این محصول رطوبت‌رسانی بیشتری برای پوست بدن دارد.

پرسش های متداول در مورد فرق بادی میست با بادی اسپلش

استفاده از بادی اسپلش باعث سیاه شدن زیر بغل می‌شود؟ 

خیر، ترکیبات موجود در بادی اسپلش‌ها بدون ایجاد لک، تیرگی و حساسیت باعث خوشبو شدن بدن می‌شود.

فرق بادی میست با بادی اسپلش چیست؟

مهم‌ترین فرق بادی میست با بادی اسپلش در ماندگاری رایحه آن‌ها روی پوست است. بادی میست‌ها ماندگاری بیشتری نسبت به بادی اسپلش‌ها دارند.

آیا روی پوست غیرتمیز می‌توان بادی میست استفاده کرد؟

خیر، بادی میست‌ها را باید روی پوست تمیز اسپری کنید. استفاده از بادی میست روی پوست غیرتمیز باعث ایجاد بوی نامطبوع در بدن می‌شود. 

🔗 منابع: missomister | perfimos | hiladerm

آرام حسینی
آرام حسینی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *