راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ تا ۱۰ میلیون تومان (۳ انتخاب برتر)

در سال‌های قبل، با ۱۰ میلیون تومان می‌توانستیم بهترین گوشی میانرده بازار با یک پکیج کامل از سخت افزار، نمایشگر و باتری خوب خریداری کنیم. اما از سال ۱۴۰۳ که تعرفه‌های گمرک و سایر هزینه‌های جانبی رشد وحشتناکی داشته‌اند، انتخاب‌ها برای خرید گوشی محدود و محدودتر شده، تا جایی که بازه قیمت همه گوشی‌ها یک پله بالاتر رفته است. با این تفاسیر، در حال حاضر تا لحظه نگارش این متن، تا سقف ۱۰ میلیون فقط سه گوشی از برند سامسونگ وجود دارد که ارزش بررسی و خرید دارند. در ادامه راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ تا ۱۰ میلیون، این سه گزینه را معرفی می‌کنیم.

بهترین گوشی سامسونگ تا ۱۰ میلیون

با بودجه ۱۰ میلیون تومانی، چند گوشی موبایل قابل قبول از برندهای مختلف وجود دارد. اما اگر فقط سامسونگ را مد نظر دارید، سه گزینه پیش روی شما است. البته، چهار یا پنج مدل از گوشی‌های سامسونگ در این بازه قیمتی قرار دارند، اما گزینه‌هایی که ارزش خرید داشته باشند، شامل گزینه‌هایی هستند که در ادامه راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ تا ۱۰ میلیون معرفی می‌کنیم.

در صورتی که محدودیت بودجه ندارید و می‌خواهید با سایر گزینه‌های مناسب در بازه‌های قیمت بالاتر نیز آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ را مطالعه کنید.

۱. گوشی Galaxy A25 5G

گوشی سامسونگ Galaxy A25 5G
گوشی سامسونگ گلکسی A25 5G
ویژگی‌هاتوضیحات
تاریخ عرضه۱۶ دسامبر ۲۰۲۳
بدنهپنل پشتی و فریم پلاستیکی با ۱۹۷ گرم وزن
نمایشگر۶.۵ اینچ، با پنل Super AMOLED، رزولوشن ۱۰۸۰ × ۲۳۴۰ پیکسل، نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتز و ۱۰۰۰ نیت روشنایی
نرم افزاراندروید ۱۴ با رابط کاربری One UI ۶.۱ که تا چهار سال آپدیت‌های اصلی اندروید را دریافت می‌کند
سخت افزارچیپست Exynos ۱۲۸۰ با CPU هشت هسته‌ای، پردازنده گرافیکی Mali-G68، شش گیگابایت RAM و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
دوربین عقبدوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی دارای لرزشگیر اپتیکال (OIS)، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با پوشش زاویه ۱۲۰ درجه و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی به همراه توانایی فیلم‌برداری ۱۰۸۰ و 4K سی فریم
دوربین سلفی۱۳ مگاپکیسل با توانایی فیلم برداری ۱۰۸۰ سی فریم
باتری و شارژر۵۰۰۰ میلی‌آمپری با توانایی شارژ ۲۵ وات
مشخصات گوشی Samsung Galaxy A25

اولین گزینه‌ای که برای معرفی به عنوان بهترین گوشی سامسونگ تا ۱۰ میلیون در نظر گرفته‌ایم، Galaxy A25 5G است که اگرچه حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومان بالاتر از رنج مورد نظر ما قرار می‌گیرد، اما واقعا ارزش این مقدار هزینه بیشتر را دارد. این گوشی به واسطه برخورداری از نمایشگر ۶.۵ اینچی و زبان طراحی خود، می‌تواند یکی از خوش‌دست‌ترین و زیباترین گوشی‌های بازار نیز در نظر گرفته شود.

چیزی که بیش از هر چیز باعث شده آن را بهترین گوشی سامسونگ تا ۱۰ میلیون بدانیم، نمایشگر بی‌نظیر و همینطور پکیج دوربین‌های آن است. A25 تنها گوشی این لیست است که از نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود تصاویر و نوشته‌ها بسیار نرم و روان اجرا شوند. همچنین، یک سنسور ۸ مگاپیکسلی در دوربین فوق عریض آن به کار برده شده که از سایر گوشی‌های موجود در این لیست باکیفیت‌تر است و در نهایت، وجود لرزشگیر اپتیکال (OIS) در دوربین اصلی نیز ویژگی شاخص بعدی آن محسوب می‌شود.

  • طراحی مقاوم و در عین حال زیبا با رنگبندی متنوع و جذاب
  • برخورداری از پنل Super AMOLED در کنار ارائه ۱۰۰۰ نیت روشنایی و پشتیبانی از نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هزتر
  • دارای اسپیکرهای استریو با کیفیت خوب نسبت به بازه قیمتی گوشی
  • مجهز به جدیدترین نسخه اندروید و رابط One UI سامسونگ با چهار سال آپدیت نرم افزاری
  • عملکرد سخت افزاری مناسب نسبت به سایر گزینه‌های موجود در این بازه قیمتی
  • کیفیت عکاسی و فیلم‌برداری مناسب با پشتیبانی از کیفیت 4K و برخورداری از لرزشگیر در دوربین اصلی
  • شارژدهی طولانی
  • نبود شارژر در جعبه گوشی
  • افت کیفیت دوربین‌ها در نور کم
  • لرزشگیر دوربین فقط در حالت ۱۰۸۰ کار می‌کند

در صورتی که می‌خواهید با گزینه‌های موجود از سایر برندها نیز آشنا شوید، مقاله بهترین گوشی را مطالعه کنید که به معرفی ۱۲ مدل از برندهای مختلف پرداخته است.

۲. Galaxy A15

گوشی سامسونگ گلکسی ای ۱۵
گوشی سامسونگ گلکسی A15
ویژگی‌هاتوضیحات
تاریخ عرضه۱۶ دسامبر ۲۰۲۳
بدنهپنل پشتی و فریم پلاستیکی با ۲۰۰ گرم وزن
نمایشگر۶.۵ اینچ، با پنل Super AMOLED، رزولوشن ۱۰۸۰ × ۲۳۴۰ پیکسل، نرخ نوسازی تصویر ۹۰ هرتز و ۸۰۰ نیت روشنایی
نرم افزاراندروید ۱۴ با رابط کاربری One UI ۶.۱ که تا سه سال آپدیت‌های اصلی اندروید را دریافت می‌کند
سخت افزارچیپست Mediatek Helio G99 با CPU هشت هسته‌ای، پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2، با شش گیگابایت RAM و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
دوربین عقبدوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۵ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی به همراه توانایی فیلم‌برداری ۱۰۸۰ سی فریم
دوربین سلفی۱۳ مگاپکیسل با توانایی فیلم برداری ۱۰۸۰ سی فریم
باتری و شارژر۵۰۰۰ میلی‌آمپری با توانایی شارژ ۲۵ وات
مشخصات گوشی Samsung Galaxy A15

گوشی بعدی، یکی از جدیدترین مدل‌های موجود در این مطلب یعنی Galaxy A15 است که در بازه قیمت ۱۰ میلیون، می‌توانید بهترین نسخه آن را با RAM شش گیگابایتی و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی تهیه کنید. اگر ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومان بیشتر هزینه کنید، می‌توانید نسخه ۲۵۶ گیگابایتی آن را داشته باشید. اما با توجه به پشتیبانی این گوشی از کارت حافظه جانبی، احتمالا با کمبود فضای ذخیره‌سازی مواجه نمی‌شوید.

Galaxy A15 به عنوان یکی از خوش‌دست‌ترین گوشی‌های کنونی بازار، از یک نمایشگر ۶.۵ اینچی برخوردار است. نمایشگری که بزرگ‌ترین نقطه قوت این گوشی نیز به شمار می‌رود. چرا که ضمن برخورداری از پنل Super AMOLED، از نرخ تازه سازی تصویر ۹۰ هرتز نیز پشتیبانی می‌کند که باعث روان‌تر شدن حس کار با این گوشی می‌شود و ۸۰۰ نیت هم روشنایی دارد. البته که پکیج سخت افزاری آن شامل چیپست، CPU و GPU هم اکثر نیازهای شما را برآورده می‌کند.

  • طراحی مقاوم و در عین حال زیبا
  • برخورداری از پنل Super AMOLED در کنار ارائه ۸۰۰ نیت روشنایی و پشتیبانی از نرخ نوسازی تصویر ۹۰ هزتر
  • شارژدهی طولانی
  • مجهز به جدیدترین نسخه اندروید و رابط One UI سامسونگ با سه سال آپدیت نرم افزاری
  • عملکرد خوب دوربین‌ها در نور روز
  • نبود شارژر در جعبه گوشی
  • افت کیفیت دوربین‌ها در نور کم
  • نداشتن لرزشگیر
  • اسپیکر نه چندان باکیفیت

۳. Galaxy A05s

گوشی سامسونگ گلکسی ای ۰۵ اس
گوشی سامسونگ گلکسی A05s
ویژگی‌هاتوضیحات
تاریخ عرضه۱۸ اکتبر ۲۰۲۳
بدنهپنل پشتی و فریم پلاستیکی با ۱۹۴ گرم وزن
نمایشگر۶.۷ اینچ، با پنل PLS LCD، رزولوشن ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی تصویر ۹۰ هرتز
نرم افزاراندروید ۱۳
سخت افزارچیپست Qualcomm SM6225 Snapdragon ۶۸۰ 4G با CPU هشت هسته‌ای، پردازنده گرافیکی Adreno ۶۱۰، شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
دوربین عقبدوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی دارای فوکوس خودکار، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی به همراه توانایی فیلم‌برداری ۱۰۸۰ سی و شصت فریم
دوربین سلفی۱۳ مگاپکیسل با توانایی فیلم برداری ۱۰۸۰ سی فریم
باتری و شارژر۵۰۰۰ میلی‌آمپری با توانایی شارژ ۲۵ وات
مشخصات گوشی Samsung Galaxy A05s

سومین و آخرین مدلی که برای معرفی در راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ تا ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم، یکی از خوش‌قیمت‌ترین گوشی‌های کنونی بازار است که تا سقف ۱۰ میلیون نیز همچنان ارزش خرید دارد. این گوشی نسبت به دو گوشی قبلی که در این مطلب معرفی کردیم، نمایشگر بزرگ‌تری دارد که باعث می‌شود برای برخی از افراد گزینه بهتری باشد.

اما در مقام مقایسه، مشخصات آن روی کاغذ نسبت به دو گوشی قبل ضعیف‌تر است. نمایشگر آن به جای برخورداری از پنل OLED، از پنل PLS LCD ساخته شده، گاهی اوقات در رابط کاربری خود دچار لگ و تاخیر می‌شود و دوربین فوق عریض هم ندارد. با این وجود، همچنان یکی از خوش‌قیمت‌ترین و حتی زیباترین گوشی‌های موجود در این رنج قیمت به شمار می‌رود.

  • طراحی مقاوم و در عین حال زیبا
  • شارژدهی طولانی
  • عملکرد خوب دوربین‌ها در نور روز
  • پشتیبانی نمایشگر از نرخ نوسازی تصویر ۹۰ هرتز
  • نبود شارژر در جعبه گوشی
  • افت کیفیت دوربین‌ها در نور کم
  • نداشتن لرزشگیر
  • اسپیکر نه چندان باکیفیت
  • وجود لگ و تاخیر در رابط کاربری

بهترین گوشی سامسونگ تا ۱۰ میلیون تومان را از کجا بخریم؟

برای خرید مدل‌هایی که به عنوان خوش‌دست‌ترین و خوش‌قیمت‌ترین گوشی سامسونگ تا سقف ۱۰ میلیون معرفی کردیم، می‌توانید به سایت ترب سر بزنید. ترب به عنوان بزرگ‌ترین موتور جستجوی محصول در ایران، امکان مقایسه قیمت و مشخصات گوشی‌های مختلف از تمامی برندهای معتبر و محبوب را فراهم کرده است تا متناسب با نیازها و بودجه خود، بتوانید مدلی که می‌خواهید را با بهترین قیمت تهیه نمایید.

اگر به دلیل عدم اطمینان به فروشندگان آنلاین نسبت به خرید گوشی موردعلاقه خود تردید دارید، فروشندگان دارای نشان ضمانت ترب را انتخاب کنید که ضمن برخورداری از سابقه طولانی، میزان رضایت کاربران هم از آن‌ها بسیار بالا است. اگر کالای خریداری شده از این فروشندگان مشکلی داشت و فروشنده حاضر به تعویض کالا نشد، شما می‌توانید وجه پرداختی را از خود ترب پس بگیرید.

اگرچه اکثر مردم فقط برای خرید آنلاین به ترب مراجعه می‌کنند، اما ترب امکان تجربه یک خرید امن و مطمئن به صورت حضوری را نیز فراهم می‌کند. برای استفاده از امکان خرید حضوری از طریق ترب، شهر محل سکونت خود را از قسمت ترب من انتخاب نموده و به صفحه محصول مورد نظر خود مراجعه کنید تا پس از فروشندگان آنلاین، لیست فروشندگان حضوری را نیز مشاهده نمایید.

کلام آخر

در این مقاله، سعی کردیم شما را در مسیری همراهی کنیم که بتوانید خوش‌قیمت‌ترین و زیباترین گوشی سامسونگ را تا سقف ۱۰ میلیون بر اساس نیازها، سلیقه و بودجه دقیق خود انتخاب نمایید. در راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ تا ۱۰ میلیون تومان، سه مدل از جدیدترین و خوش‌دست‌ترین گوشی‌های سامسونگ در این رنج قیمت که شامل Galaxy A25 5G، A15 و A05s هستند را به طور متخصر معرفی و مزایا و معایب آن‌ها را بررسی کردیم.

نام گوشینمایشگرچیپستحافظه RAMحافظه داخلیدوربین اصلیدوربین فوق عریض
Galaxy A25۶.۵ اینچExynos ۱۲۸۰۶ گیگابایت۱۲۸ گیگابایت۵۰ مگاپیکسل۸ مگاپیکسل
Galaxy A15۶.۵ اینچHelio G99۶ گیگابایت۱۲۸ گیگابایت۵۰ مگاپیکسل۵ مگاپیکسل
Galaxy A05s۶.۷ اینچSnapdragon ۶۸۰۶ گیگابایت۱۲۸ گیگابایت۵۰ مگاپیکسلندارد
جدول جمع‌بندی بهترین گوشی سامسونگ تا ۱۰ میلیون

پرسش های متداول در مورد بهترین گوشی سامسونگ تا ۱۰ میلیون تومان

با ۱۰ میلیون چه گوشی‌هایی از سامسونگ را می‌توان خرید؟

اگر ۱۰ میلیون بودجه برای خرید گوشی دارید، چهار تا پنج گزینه از سامسونگ برایتان وجود دارد که بهترین‌های آن‌ها شامل Galaxy A25 5G، A15 و A05s هستند.

بهترین گوشی سامسونگ تا ۱۰ میلیون کدام است؟

تا سقف ۱۰ میلیون، Galaxy A25 5G بهترین انتخاب است. وجود دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و مهم‌تر از آن نمایشگر Super AMOLED که از نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند، بزرگ‌ترین دلایل آن هستند. بعد از آن، Galaxy A15 و در آخر هم Galaxy A05s در رتبه‌های بعدی قرار دارند. البته، گزینه‌هایی مانند Galaxy A05، A14 و M14 هم وجود دارد که در این رنج قیمت، دیگر ارزش خرید چندان زیادی مخصوصا نسبت به مدل‌هایی که معرفی کردیم، ندارند.

تا سقف ۱۰ میلیون بهترین گوشی سامسونگ برای عکاسی کدام است؟

بهترین گوشی سامسونگ برای عکاسی تا ۱۰ میلیون، Galaxy A25 5G است. وجود لرزشگیر اپتیکال در دوربین اصلی، سنسور ۸ مگاپیکسلی دوربین فوق عریض و توانایی فیلم‌برداری 4K دلایل محکمی برای اثبات این موضوع هستند؛ قابلیت‌هایی که در هیچ یک از گزینه‌های دیگر موجود در این رنج، مشاهده نمی‌شود.

بهترین گوشی سامسونگ برای بازی کردن تا ۱۰ میلیون کدام است؟

با توجه به تست‌های بنچمارکی که از گزینه‌های موجود گرفتیم و تجربه کاربری که با استفاده از آن‌ها به دست آوردیم، Galaxy A25 5G از نظر قدرت اجرای بازی‌ها و پایداری عملکرد، بهترین گوشی سامسونگ برای بازی کردن تا ۱۰ میلیون است.

عرفان رحیمی صادق
عرفان رحیمی صادق

من فارغ‌التحصیل مترجمی زبان انگلیسی هستم و از سال ۹۴ تولید محتوا رو شروع کردم. اوایل، از زمانی که تولید محتوا رو جدی‌تر دنبال کردم، درهای جدیدی به روم باز شد و با افراد مهمی تو این عرصه آشنا شدم که سعی کردم از هر کدوم یه چیزایی یاد بگیرم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *