تنظیم رنگ تلویزیون سامسونگ چگونه انجام می‌شود؟

گاهی اوقات ممکن است تلویزیون سامسونگ، تصاویر را درست نمایش ندهد یا کیفیت نمایش آن با روزهای قبل متفاوت باشد. یکی از اصلی‌ترین دلایل این مشکل، قاطی شدن رنگ و بهم خوردن تنظیمات رنگ تلویزیون سامسونگ است. برای رفع این مشکل، ضروری است که با نحوه تنظیم رنگ تلویزیون سامسونگ آشنا شوید. اگر تنظیمات رنگ تلویزیون سامسونگ‌تان بهم ریخته، با مشکل قاطی شدن رنگ مواجه شدید و برایتان سوال است که چگونه رنگ تلویزیون سامسونگ را تنظیم کنیم، این مطلب را از دست ندهید. 

دلایل بهم ریختگی رنگ در تلویزیون سامسونگ

یکی از مشکلات شایع که کاربران تلویزیون‌های سامسونگ با آن مواجه می‌شوند، بهم ریختگی رنگ تلویزیون سامسونگ است، به‌طوری‌که رنگ‌ها به درستی در تصویر نمایش داده نمی‌شوند. دلایل قاطی شدن رنگ در تلویزیون سامسونگ عبارتند از: 

  1. عملکرد نادرست نور پس‌زمینه یا بک‌لایت
  2. استفاده مکرر و تماشای مداوم تلویزیون
  3. خرابی پیکسل‌ها یا ترانزیستورهای پیکسل
  4. خرابی فلت‌ انتقال تصویر
  5. قرار گرفتن دستگاه در معرض حرارت

چگونه رنگ تلویزیون سامسونگ را تنظیم کنیم؟

ریموت کنترل تلویزیون سامسونگ در دست فردی در حال کار با آن جلوی صفحه نمایش
ورود به بخش تنظیمات تلویزیون اولین قدم حل مشکل بهم ریختگی رنگ تلویزیون است.

برای حل مشکل بهم ریختگی رنگ تلویزیون سامسونگ باید به بخش تنظیمات رنگ تلویزیون سامسونگ بروید. دکمه منو (MENU) روی ریموت کنترل بزنید. از صفحه جدیدی که باز می‌شود، گزینه‌ تصویر یا Picture را انتخاب کنید. با کلیک بر روی این گزینه، انواع تنظیمات رنگ صفحه نمایش تلویزیون برای شما نمایش داده می‌شود:

۱. حالت تصویر (Picture Mode)

با این گزینه می‌توانید حالت تصویر تلویزیون را تغییر دهید. حالت‌های مختلفی از جمله استاندارد، طبیعی، سینمایی و پویا در دسترس هستند. کاربران می‌توانند با توجه به سلیقه شخصی و شرایط محیطی، یکی از بهترین حالت‌های تصویر را انتخاب کنند.

۲. حالت استاندارد (Standard Mode)

حالت استاندارد، حالت پیش‌فرض تلویزیون است که تعادل مناسبی بین کنتراست، روشنایی و رنگ آبی ایجاد می‌کند. این حالت برای اتاق‌هایی با نور متوسط تا ایده‌آل بسیار مناسب است.

۳. حالت طبیعی (Natural Mode)

حالت طبیعی را می‌توان ترکیبی از حالت پویا و حالت استاندارد دانست. این حالت در سطح متعادل‌تری قرار دارد و تصاویر را با روشنایی خوب و کنتراست متوسط نمایش می‌دهد.

اگر می‌خواهید تلویزیون سامسونگ بخرید بهتر است که قبل از هر چیزی بهترین‌های بازار را بشناسید. پس حتما به مطلب «پرفروش ترین تلویزیون سامسونگ؛ از رتبه اول تا دهم» سر بزنید.

۴. حالت فیلم (Movie Picture Mode)

همان‌طور که از نامش پیداست، این حالت برای تماشای فیلم و سریال طراحی شده است که شرایط نوری متعادل‌تری را برای تماشا فراهم می‌کند و می‌توان گفت که از میان چهار حالت تصویر، حالت فیلم، بهترین گزینه پیش‌فرض است.

۵. حالت پویا (Dynamic Mode)

با قرار دادن تلویزیون در حالت پویا، تصاویر دارای روشنایی بالاتری خواهند بود و سطوح مشکی عمیق‌تری نمایش داده می‌شوند. این حالت استاندارد نیست و به دلیل افزایش شدت نور، برای افرادی که مشکلات چشمی دارند، توصیه نمی‌شود.

۶. تنظیمات نور پس‌زمینه (Backlight)

گزینه نور پس‌زمینه، یکی از تنظیمات مهم رنگ تلویزیون سامسونگ است که اجازه می‌دهد شدت نور پس‌زمینه تلویزیون سامسونگ را تنظیم کنید.

۷. تنظیمات کنتراست (Contrast)

تنظیم کنتراست میزان درخشندگی صفحه نمایش را کنترل و به تمایز بین نقاط تیره و روشن کمک می‌کند، به طوری که جلوه‌ای درخشان به تصویر می‌بخشد.

۸. تنظیمات روشنایی (Brightness)

گزینه روشنایی با افزایش یا کاهش میزان روشنایی، کیفیت کلی تصویر را تغییر می‌دهد. 

اگرچه بهم ریختگی رنگ تلویزیون سامسونگ، مشکل آزاردهنده‌ای است و قاطی شدن رنگ باعث افت کیفیت تصاویر می‌شود، اما اگر مشکل خرابی بک لایت، سوختگی یا خرابی پنل نباشد، می‌توانید به‌راحتی و تنها با چند کار ساده مشکل را برطرف کنید.

۹. تنظیمات وضوح (Sharpness)

اگرچه گزینه وضوح ممکن است در تنظیم رنگ تلویزیون سامسونگ چندان کاربردی به نظر نرسد، اما تاثیر قابل توجهی بر جزئیات تصویر دارد. با این گزینه می‌توانید وضوح و لبه‌های تصویر را تنظیم کنید.

۱۰. تنظیمات رنگ (Color)

این گزینه به شما اجازه می‌دهد تا اشباع رنگ‌ها در تلویزیون را به دلخواه تنظیم کنید.

۱۱. تنظیمات تینت (Tint)

آخرین گزینه، تینت است که میزان سفیدی هر طیف رنگ را تنظیم کرده و در نتیجه تعادل رنگ‌ها را بهبود می‌دهد.

تنظیم رنگ تلویزیون سامسونگ قدیمی

مردی در حال تماشای تلویزیون نصب شده روی دیوار
برای انجام درست‌تر و سریع‌تر پروسه تنظیمات به دفترچه راهنمای تلویزیون مراجعه کنید.

تنظیم رنگ تلویزیون‌های قدیمی سامسونگ بسیار ساده است. تنظیم رنگ تلویزیون سامسونگ قدیمی تقریبا شبیه مراحل تلویزیون‌های جدید است. کلید منو (Menu) روی کنترل را بزنید و گزینه تصویر (Picture) را انتخاب کرده و کلید Enter را بزنید. برای تنظیم رنگ‌ها روی گزینه رنگ (Color) رفته و بعد انتخاب، کلید اینتر را بزنید. با دکمه‌های فلش راست و چپ، می‌توانید میزان رنگ‌ها را تغییر دهید. هر بار که تغییراتی اعمال می‌کنید، رنگ‌ها در نمایشگر تغییر خواهند کرد. بعد از تنظیم رنگ‌ها به دلخواه، دکمه “Enter” یا “OK” را فشار دهید تا تنظیمات ذخیره شوند. برای اعمال تغییرات و خروج از منو، دکمه “Exit” یا خروج را بزنید.

به خاطر داشته باشید که ممکن است گزینه‌های دیگری مانند “کنتراست” و “شفافیت” نیز در دسترس باشند که بر کیفیت تصویر تاثیر بگذارند. در برخی مدل‌های قدیمی‌تر، این تنظیمات ممکن است تحت عنوان تنظیمات تصویری یا تنظیمات پیشرفته قرار داشته باشند. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر، به دفترچه راهنمای تلویزیون مراجعه کنید.

بین انتخاب تلویزیون ال جی و سامسونگ مطمئن نیستید؟ مطلب «مقایسه تلویزیون ال جی و سامسونگ؛ در جستجوی برترین برند» را با دقت بخوانید.

بهترین تنظیمات رنگ تلویزیون سامسونگ

اگر می‌خواهید میزان روشنایی و کیفیت تصاویر تلویزیون سامسونگ را به‌صورت دستی تنظیم کنید، بهترین تنظیمات رنگ تلویزیون سامسونگ به شکل زیر است: 

  • کنتراست ۴۵
  • روشنایی و وضوح تصویر ۰
  • میزان رنگ ۲۵

با پیروی از این تنظیمات، می‌توانید تجربه تماشای بهتری را داشته باشید و کیفیت تصویر تلویزیون خود را بهبود بخشید.

آیا تعمیر رنگ تلویزیون با آهنربا ممکن است؟

تلویزیون سامسونگ روی دیوار در فضای خانه
بهم ریختگی رنگ تلویزیون سامسونگ از جمله مسائلی است که مصرف‌کنندگان زیادی با آن سر و کله می‌زنند.

استفاده از آهنربا روی صفحه نمایش تلویزیون به دلیل تماس مستقیم و فشار زیاد می‌تواند تغییراتی در رنگ و کیفیت تصویر ایجاد کند. فشاری که از طریق آهنربا به سلول‌های پیکسلی وارد می‌شود، با تغییر ترتیب کریستال‌ها، تغییر رنگ تلویزیون را به‌دنبال دارد. در تلویزیون‌های LCD، فشار ممکن است پویایی مایع کریستالی را تغییر داده و درنهایت به تغییر رنگ منجر شود. به طور کلی، استفاده از آهنربا یا هر ابزار سختی روی صفحه نمایش توصیه نمی‌شود، چرا که صدمات جدی و کاهش عمر تلویزیون را به‌دنبال دارد. 

تلویزیون سامسونگ از کجا بخریم؟

اگر قصد خرید تلویزیون سامسونگ دارید، می‌توانید به وب‌سایت ترب مراجعه کنید. ترب بهترین قیمت تلویزیون را از فروشنده‌های آنلاین با نماد اعتماد الکترونیک و فروشنده‌های حضوری در اطرافتان در اختیارتان قرار می‌دهد. فراموش نکنید که امکان خرید مطمئن از فروشندگان با نشان ضمانت ترب، مقایسه و مشاهده قیمت‌های رقابتی فروشنده‌های مختلف و تنوع بالا محصولات، همگی از ویژگی‌هایی هستند که تنها با خرید از ترب شامل حالتان خواهند شد.

کلام آخر

اگرچه بهم ریختگی رنگ تلویزیون سامسونگ، مشکل آزاردهنده‌ای است و قاطی شدن رنگ باعث افت کیفیت تصاویر می‌شود، اما اگر مشکل خرابی بک لایت، سوختگی یا خرابی پنل نباشد، می‌توانید به‌راحتی و تنها با چند کار ساده مشکل را برطرف کنید. در این مطلب مراحل تنظیم رنگ تلویزیون سامسونگ را توضیح دادیم تا بتوانید مشکل بهم ریختگی رنگ تلویزیون سامسونگ را برطرف نمایید. 

پرسش های متداول در مورد تنظیم رنگ تلویزیون سامسونگ

بهم ریختگی رنگ تلویزیون سامسونگ را چطور حل کنیم؟

دکمه منو را فشار دهید. روی گزینه تصویر کلیک کنید تا گزینه‌های ویدیو نمایش داده شود. گزینه HUE را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. با تنظیم HUE، نورهای سبز و قرمز تصویر متعادل شده و مشکل قاطی شدن رنگ تلویزیون سامسونگ برطرف می‌شود. 

تنظیم رنگ تلویزیون سامسونگ اسمارت چطوریه؟

از منوی Picture & Display، گزینه Picture Adjustments را انتخاب کرده تا به تنظیمات اصلی و پیشرفته دسترسی پیدا کنید. از بخش تنظیمات تصویر می‌توانید حالت تصویر را بسته به نیاز و سلیقه‌تان انتخاب کنید.

چگونه رنگ تلویزیون سامسونگ را تنظیم کنیم؟

اگر مشکل بهم ریختگی رنگ تلویزیون سامسونگ دارید، برای تنظیم رنگ، دکمه منو روی کنترل را بزنید و با کلیدهای فلش بالا و پایین، گزینه تصویر یا Picture را انتخاب کنید و دکمه Enter روی کنترل را بزنید. در بخش تصویر می‌توانید از روی گزینه رنگ یا Color ، رنگ‌ تلویزیون سامسونگ را تنظیم کنید.

آرام حسینی
آرام حسینی

من آرام هستم، کارشناس ارشد زبان انگلیسی، مترجم، نویسنده و کارشناس تولید محتوا. قصه من با یاد گرفتن پایتخت کشورها و پیدا کردن معنی کلمه‌ها در فرهنگ لغت شروع شد و به نوشتن نقد فیلم، ترجمه و تولید محتوا رسید. به نظرم نویسنده‌ها و تولیدکننده‌های محتوا با خلاقیت و زیبایی در نوشتن، در دنیای هوش مصنوعی، همیشه یک قدم جلوترند!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *