تلویزیون تی سی ال ساخت کجاست؟ ایران یا چین؟!

در دنیای امروزی، تلویزیون‌ها به بخش جداناپذیر زندگی بسیاری از ما تبدیل شده‌اند. اسم‌ها و برندهای کوچک و بزرگ زیادی در این بازار فعالیت دارند که هر کدام، به نحوی محصولات خود را می‌فروشند؛ یک برند، با ساخت تلویزیون‌های هوشمند فوق مدرن، یک برند هم با ساخت تلویزیون‌های اقتصادی. تی سی ال (TCL) یکی از برندهایی است که بیشتر برای ساخت تلویزیون‌های اقتصادی شناخته می‌شود. در این مقاله با مرور کوتاهی بر تاریخچه این برند، بررسی می‌کنیم تلویزیون تی سی ال ساخت کجاست؟

تاریخچه برند TCL

تلویزیون صفحه تخت تی سی ال روی یک میز بزرگ ساده
تی سی ال، فعالیت خودش را از چین شروع کرده است.

برای اینکه بدانیم تلویزیون تی سی ال ساخت کجاست؟ ابتدا باید با تاریخچه آن کمی آشنا شویم. داستان TCL از سال ۱۹۸۱ میلادی در شهر هویژو، استان گوانگ‌دونگ چین آغاز می‌شود. در آن زمان، شرکتی با نام TTK تاسیس شد که در زمینه تولید نوار ضبط صوت فعالیت می‌کرد. تقریبا ۴ سال بعد، نام TTK به TCL تغییر کرد که مخفف Telephone Communication Limited است.

پس از این تغییر نام، تی سی ال حوزه فعالیت‌های خود را گسترش داد و در دهه ۱۹۹۰ وارد بازار تلویزیون شد و با ساخت محصولات باکیفیت، به‌سرعت توانست یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تلویزیون در چین شود. در دهه ۲۰۰۰، رشد و توسعه این برند در سطح بین‌المللی ادامه پیدا کرد و برندهای معتبری مانند Alcatel و RCA به زیرمجموعه‌های آن اضافه شدند.

امروز، تی سی ال یکی از تولیدکنندگان تلویزیون در جهان شناخته می‌شود و محصولات خود را به بیش از ۱۶۰ کشور در سراسر دنیا عرضه می‌کند.

کشور سازنده تلویزیون های تی سی ال

تلویزیون صفحه بزرگ تی سی ال که روی دیوار نصب شده
تلویزیون‌های TCL بسته به بازار هدف، در کشورهای مختلفی تولید می‌شوند.

برند TCL از کشور چین پا به عرصه وجود گذاشته و بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولیدی این برند نیز در همین کشور قرار دارند. اما تی سی ال، در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کند و کارخانه‌های زیادی در سراسر دنیا دارد. بنابراین، درخصوص کشور سازنده تلویزیون های تی سی ال باید گفت همه مدل‌های این برند، در یک کشور و یک کارخانه تولید نمی‌شوند. این برند برای هر منطقه کارخانه‌های مجزا دارد که به تولید تلویزیون و سایر محصولات برای همان منطقه می‌پردازند.

تی سی ال در لیست بهترین مارک تلویزیون که در مطالب قبلی وبلاگ ترب معرفی کرده‌ایم قرار دارد.

سال ۱۳۸۸ تی سی ال فعالیت خود در بازار ایران را هم به‌طور رسمی آغاز کرد. این برند در ابتدا با ارائه تلویزیون‌های با کیفیت و قیمت مناسب، سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داد و هشت سال بعد یعنی در سال ۱۳۹۶ شرکت مادیران توانست تاییدیه‌های لازم برای مونتاژ تلویزیون و محصولات دیگر TCL در ایران را دریافت کند. بنابراین، چین را باید به‌عنوان کشور سازنده تلویزیون های تی سی ال و ایران را به‌عنوان کشور مونتاژکننده آن‌ها به رسمیت بشناسیم.

قطعات تلویزیون TCL ساخت کجاست؟

تلویزیون mini led تی سی ال نصب‌شده روی دیوار بتنی
قطعات اصلی تلویزیون‌های تی سی ال، در کشورهای پیشرفته تولید می‌شود.

برای اینکه بدانیم قطعات تلویزیون TCL ساخت کجاست؟ باید توضیح دهیم که این برند زنجیره تامین گسترده‌ای دارد که به سراسر دنیا متصل است. قطعات تلویزیون TCL در کشورهای مختلفی ساخته می‌شود، اما برخی از قطعات اصلی آن‌ها نظیر چیپست‌ها و مدارهای الکرونیکی در کشورهای پیشرفته‌ای از جمله ژاپن، کره جنوبی و آلمان ساخته می‌شوند و قطعات دیگر مانند قاب‌ها، پایه‌ها و برخی از اجزای داخلی، در کشورهایی مانند چین، ویتنام و هند تولید می‌شوند که هزینه تولید در آن‌ها کم‌تر است.

TCL قطعات مورد استفاده در تلویزیون‌های خود را از تامین‌کنندگان مختلف در سراسر دنیا دریافت و آن‌ها را در کارخانه‌های خود در سراسر دنیا از جمله ایران، مونتاژ می‌کند. این برند، استانداردهای کیفی سطح بالایی برای تامین‌کنندگان خود در نظر گرفته و قطعات و محصولات نهایی خود را به‌طور دقیق کنترل می‌کند تا کیفیت مطلوبی داشته باشند. برای پاسخ به سوال قطعات تلویزیون TCL ساخت کجاست؟ باید گفت تلویزیون‌های این برند محصولات جهانی هستند که قطعات آن‌ها در نقاط مختلف دنیا ساخته می‌شود.

کیفیت تلویزیون‌های تی سی ال چطور است؟

تلویزیون‌های تی سی ال، به‌ویژه در مدل‌های رده‌بالا، ضمن برخورداری از کیفیت بسیار خوب، دارای تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای نظیر Quantum dot و mini LED هستند که باعث می‌شود تصاویری بسیار با کیفیت، رنگ‌های طبیعی و کنتراست عالی داشته باشند. در نهایت، این تلویزیون‌ها با ارائه کیفیت تصویر خوب، قیمت مناسب و تنوع بالا، انتخاب خوبی برای خریداران محسوب می‌شوند.

کارخانه‌های تولیدی تی سی ال در سراسر جهان

یک مرد ایستاده در حال تماشای تلویزیون tcl
تی سی ال در تمام قاره‌های دنیا کارخانه دارد.

کارخانه‌های TCL در سراسر دنیا به تولید و عرضه تلویزیون و سایر محصولات این برند می‌پردازند. همان‌طور که چین کشور سازنده تلویزیون های تی سی ال است، این شرکت در کشورهای دیگری نظیر پاکستان، هند، ویتنام، مصر، برزیل، مکزیک، لهستان، استرالیا و حتی آمریکا محصولات خود را تولید می‌کند که هر کدام، برای عرضه در مناطق خاصی از دنیا در نظر گرفته شده‌اند.

به‌عنوان مثال، کارخانه TCL در مصر به تولید محصول برای بازار خاورمیانه و آفریقا می‌پردازد؛ یا کارخانه برزیل، برای عرضه محصولات این برند در بازار آمریکای لاتین فعالیت می‌کند. به همین ترتیب، محصولات کارخانه لهستان TCL به بازار اروپا عرضه می‌شوند و کارخانه‌های ویتنام، هند و چین، بازارهای بزرگ داخلی خود و سایر مناطق شرق آسیا را پوشش می‌دهند.

اگر می‌خواهید بدانید در هر بازه قیمتی چه تلویزیونی برای خرید مناسب است، می‌توانید به راهنمای خرید تلویزیون مراجعه کنید.

سهم هر کارخانه در تولید تلویزیون‌های TCL

تلویزیون هوشمند tcl در اتاق نشیمن مدرن
بزرگ‌ترین کارخانه‌های تی سی ال در چین و برزیل قرار دارند.

نمی‌توان به‌طور دقیق گفت که سهم هر کارخانه در تولید تلویزیون‌های TCL چقدر است، اما می‌توان بر اساس ظرفیت تولید و بازارهای هدف هر کارخانه، برآوردی حدودی از سهم آن‌ها انجام داد. کارخانه‌های تی سی ال به دو دسته بزرگ و کوچک تقسیم می‌شوند که طبیعتا، بزرگ‌ترین آن‌ها در کشور سازنده تلویزیون های تی سی ال یعنی چین قرار دارد.

کارخانه برزیل تی سی ال هم یکی از تولیدکنندگان بزرگ این برند به شمار می‌رود که اگرچه سهم کم‌تری از چین دارد، اما با توجه به گستردگی مناطق آمریکای لاتین، با اطمینان می‌توان گفت که جزو بزرگ‌ترین سازندگان محصولات TCL است. به این ترتیب، کارخانه‌های ویتنام، هند، لهستان، مصر و ایالات متحده آمریکا در دسته کارخانه‌های کوچک‌تر قرار می‌گیرند که بیشتر روی بازار داخلی خودشان تمرکز دارند.

زمینه فعالیت و محصولات تی سی ال

تلویزیون سری ۶ تی سی ال
تی سی ال محصولات متنوعی در حوزه فناوری و لوازم خانگی تولید می‌کند.

زمینه فعالیت TCL بسیار گسترده است و علاوه‌بر تلویزیون، محصولات دیگری هم تولید می‌کند که تمامی آن‌ها از کیفیت مطلوب برخودارند. محبوب‌ترین محصولات تی سی ال عبارتند از:

  • تلویزیون: معروف‌ترین محصول TCL است که در اندازه‌ها و قیمت‌های مختلف ساخته می‌شود. از نظر نوآوری و قابلیت‌های هوشمند نیز جزو بهترین برندها در صنعت تلویزیون به شمار می‌رود.
  • گوشی موبایل: یکی از بزرگ‌ترین حوزه‌های فعالیت تی سی ال است که مهارت و تخصص بسیار بالایی هم در آن دارد. کیفیت بالا و قیمت مناسب، مانند سایر محصولات، در گوشی‌های موبایل این برند نیز جزو شاخص‌ترین ویژگی‌های آن‌ها است. تبلت، لپ تاپ، وسایل صوتی و تصویری و قطعات الکترونیکی نیز برخی از محصولات تی سی ال در این حوزه هستند.
  • لوازم خانگی: شامل یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، کولر گازی و بخاری هستند که توسط TCL تولید می‌شوند.

تلویزیون تی سی ال را از کجا بخریم؟

تلویزیون دارای HDR تی سی ال
در ترب، می‌توانید تلویزیون‌های تی سی ال را با بهترین قیمت خریداری کنید.

برای خرید تلویزیون تی سی ال و سایر لوازم خانگی این برند مونتاژ ایران، می‌توانید به سایت ترب مراجعه کنید. برای پیدا کردن محصولات این برند، فقط کافی است اسم برند تی سی ال را همراه با محصولی که مد نظر دارید، جستجو کنید تا ترب به‌عنوان بزرگ‌ترین موتور جستجوی محصول در کشور، محصولات مناسب برای شما را نمایش دهد.

برای جستجوی دقیق‌تر، می‌توانید محصولات را بر اساس قیمت و محبوبیت مرتب کنید. یکی از امکانات بسیار خوبی که ترب ارائه کرده، امکان خرید حضوری از فروشندگان معتبر است. برای استفاده از این امکان، باید در بخش ترب من یا صفحه محصول مورد نظر، شهر محل سکونت خود را انتخاب کنید تا پس از فروشندگان آنلاین، لیست فروشندگان حضوری هم برایتان نمایش داده شود.

کلام آخر

در این مطلب توضیح دادیم تلویزیون تی سی ال ساخت کجاست؟ همچنین، با کشور سازنده تلویزیون های تی سی ال نیز آشنا شدیم. بر اساس توضیحات ارائه‌شده، تلویزیون TCL ساخت چین است و در نقاط مختلف دنیا از جمله برزیل، پاکستان، هند، مصر و لهستان مونتاژ می‌شود. در ایران هم شرکت مادیران کار مونتاژ محصولات این برند را انجام می‌دهد. در خصوص اینکه قطعات تلویزیون TCL ساخت کجاست هم باید گفت چین، ویتنام، هند و برخی از کشورهای پیشرفته نظیر آلمان و ژاپن قطعات تلویزیون‌های این برند را تولید می‌کنند.

پرسش های متداول در مورد کشور سازنده تلویزیون های تی سی ال

کیفیت تلویزیون‌های تی سی ال مونتاژ ایران چطور است؟

تلویزیون‌های تی سی ال که در ایران مونتاژ می‌شوند، کیفیت ساخت بسیار خوبی دارند و از تکنولوژی‌های روز دنیا که در چین برای ساخت محصولات TCL به کار می‌رود، برخوردارند.

قطعات تلویزیون TCL کجا تولید می‌شود؟

قطعات اصلی تلویزیون‌های تی سی ال از جمله چیپست و مدارهای الکرونیکی، در کشورهای پیشرفته مانند ژاپن، کره جنوبی و آلمان ساخته می‌شوند و قطعات دیگر مانند قاب‌ها، پایه‌ها و برخی از اجزای داخلی نیز در ویتنام، هند و چین تولید می‌شوند.

تلویزیون تی سی ال در چه کشورهایی تولید می‌شود؟

کارخانه‌های تی سی ال در نقاط مختلف دنیا از جمله مصر، پاکستان، هند، چین، ویتنام، برزیل، مکزیک، لهستان، استرالیا و آمریکا قرار دارند که هر کدام، محصولات این برند را برای بازار داخلی خود یا نهایتا کشورهای نزدیک در منطقه خود تولید می‌کنند.

🔗 منابع: smarthomestarter | theproductanalyst

عرفان رحیمی صادق
عرفان رحیمی صادق

من فارغ‌التحصیل مترجمی زبان انگلیسی هستم و از سال ۹۴ تولید محتوا رو شروع کردم. اوایل، از زمانی که تولید محتوا رو جدی‌تر دنبال کردم، درهای جدیدی به روم باز شد و با افراد مهمی تو این عرصه آشنا شدم که سعی کردم از هر کدوم یه چیزایی یاد بگیرم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *