از مزایا و معایب تلویزیون سام چه می‌دانید؟

شرکت سام الکترونیک سالیان زیادی نماینده لوازم خانگی سامسونگ در ایران بود و پس از آن جایگزین محصولات سامسونگ در کشورمان شد. یکی از دلایل این اتفاق مشکلاتی مانند تحریمات بود که باعث شد برندهای مختلف خارجی از آن پس وارد ایران نشوند. با این اتفاق گرایش مردم به خرید محصولات ایرانی زیاد شد. ما به دلیل استقبال مردم از خرید تلویزیون سام، اقدام به ارائه این مقاله کرده‌ایم. در این مقاله مزایا و معایب تلویزیون سام را به صورت جامع مورد بررسی قرار داده و در انتها هم بهترین نمونه تلویزیون‌های این برند را معرفی کرده‌ایم.

تلویزیون سام الکتریک از کجا آمد؟

دو پسر در حال گیم با تلویزیون در یک اتاق شلوغ
لذت بازی در تلویزیون‌‌های با کیفیت بالا، می‌تواند خواسته هر نوجوان و جوان امروزی باشد.

ورود سام الکترونیک به بازار لوازم خانگی ایران از زمانی شروع شد که برندهایی نظیر ال جی و سامسونگ به دلیل تحریم‌های آمریکا به ایران وارد نشدند. در این شرایط دو شرکت سام سرویس و گلدیران، برندهای سام الکترونیک و جی‌پلاس را که مدتی از تأسیس آن‌ها گذشته بود به‌ شکلی رسمی جایگزین این دو برند کره‌ای کردند.

در این کارخانه‌ها محصولات خانگی زیادی تولید می‌شوند که بیشتر قطعات آن‌ها داخلی هستند. به گفته مسئولان، علاوه‌بر اکثر قطعات، اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای مورد استفاده در دستگاه‌هایی مانند تلویزیون سام هم توسط متخصصان ایرانی طراحی می‌شوند.

برای آشنایی با بهترین تلویزیون ایرانی در بازار که ارزش خرید دارند، حتما مطلب لینک‌شده را مطالعه کنید.

مزایای تلویزیون سام الکترونیک

یک پسر جوان در حال بازی با تلویزیون هنگام شب و در اتاقی مدرن
امکاناتی که تلویزیون‌های سام در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند، چیز زیادی از تلویزیون‌های سامسونگ کم ندارد.

از جمله مزایای تلویزیون سام می‌توان موارد زیر را نام برد:

۱. پشتیبانی برخی از مدل‌ها از صدای دالبی

صدای دابلی که جز مزایای تلویزیون‌های سام به شمار می‌رود در واقع قابلیت تفکیک صدا در این دستگاه‌ها است.

۲. مجهز بودن برخی تلویزیون‌ها به سیستم‌ عامل اندروید

سیستم عامل اندروید مبتنی‌ بر سیستم عامل تلفن همراه Android امکان دسترسی به Google Play را برای برنامه‌ها و بازی‌های تلویزیون فراهم می‌کند. همچنین ویژگی‌های کاربردی مانند پشتیبانی از Google Cast و کنترل صوتی از طریق Google Assistant را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

۳. برخورداری از خروجی صدای دیجیتال اپتیکال 

این قابلیت نوعی فناوری انتقال محتوای صوتی دیجیتال نوری که از نور برای انتقال سیگنال‌های صوتی استفاده می‌کند.

۴. برخورداری تمام مدل‌های تلویزیون سام از سیستم قفل کودک

یک کودک چندماهه در حال تماشای تلویزیون
بسیاری از تلویزیون‌های جدید از سیستم قفل کودک برخوردار هستند.

سیستم قفل کودک یک حالت مشاهده در تنظیمات تلویزیون است که فضایی برای جلوگیری از انتشار فیلم‌هایی که برای کودکان مناسب نیستند را فراهم می‌کند.

۵. قابلیت اتصال برخی از مدل‌ها به wifi و بلوتوث

برخورداری از این دو امکانات مزایای زیادی به همراه دارد که قطعا با شنیدن نام آن به ذهنتان رسیده باشد. اگر نیاز به نمایش آنلاین یا حتی اتصال تلویزیون خود به دستگاهی دیگر برای برخورداری از امکانات آن را دارید، از امکانات بلوتوث و وای فای این تلویزیون‌ها استفاده کنید.

۶. برخورداری برخی از مدل‌ها از قابلیت اشتراک‌گذاری محتوا (مانند Smart View)

یک گوشی که تصویرش به تلویزیون شیر شده
با استفاده از ویژگی اسمارت ویو می‌توانید صفحه نمایش گوشی خود را روی تلویزیون نمایش دهید.

Samsung Smart View همان‌طور که از نامش پیداست یکی از قابلیت‌های تلویزیون‌های برند سامسونگ بوده که امکان نمایش محتویات گوشی موبایل روی تلویزیون را به شما می‌دهد. شما با این قابلیت توانایی کنترل تلویزیون خود به کمک موبایل را هم خواهید داشت.

۷. برخورداری برخی از مدل‌ها از قابلیت ماشین زمان یا Time Shift

قابلیت ماشین زمان یا Time Shift در تلویزیون‌های سام به معنای توانایی ضبط محتوای تلویزیونی و پخش مجدد این برنامه‌ها در زمانی دیگر است.

از دیگر امکانات تلویزیون‌های سام می‌توان به برخورداری تمام مدل‌ها از قابلیت ضبط برنامه روی حافظه‌های خارجی، هوشمند بودن برخی از مدل‌ها و همچنین دارا بودن ریموت کنترل هوشمند اشاره کرد.

معایب تلویزیون سام الکترونیک

تلویزیون با ابعاد بزرگ روی میز تلویزیون چوبی
تلویزیون سام دارای تنوع در ابعاد برای استفاده در هر اندازه فضای خانه است.

از جمله مشکلات تلویزیون سام الکترونیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. برخوردار نبودن تلویزیون‌های سام از پورت HDMI ARC

پورت HDMI ARC برای دستگاه‌های صدا و پروژکتورها نوعی استاندارد بوده که در تولید این دستگاه‌ها از آن استفاده می‌شود. برای تجربه صدای بهتر، می‌توانید از کابل HDMI برای هدایت صدا از تلویزیون هوشمند خود به دستگاه صوتی استفاده کنید. ARC که به کانال بازگشت صدا هم معروف است عملکردی ویژه از کابل‌های تأیید شده با سرعت بالا HDMI است که از طریق آن می‌توان صدا را به فرستنده بازگرداند.

۲. عدم برخورداری از فناوری‌های ارتقادهنده کیفیت تصویر و صدای به‌‌روز

متاسفانه تلویزیون‌های سام الکتریک فاقد فناوری‌های هوشمند ارتقادهنده کیفیت تصاویر نمایش و همچنین صدای دستگاه هستند. این موضوع شاید برای برخی کاربران ‌و به خصوص آن دسته افرادی که به بروزرسانی دستگاه‌های هوشمند تاکید زیادی دارند یک عیب مهم به حساب بیاید. پس اگر جز این دسته افراد هستید شاید تلویزیون‌های سام الکترونیک مناسب شما نباشد. 

۳. عدم برخورداری از قابلیت ساب‌ووفر داخلی و ناتوانی در تولید صدای باس غنی

تلویزیونی در حال پخش کنسرت موسیقی با صدای ساب ووفر
متاسفانه تلویزیون‌های سام فاقد ساب‌ووفر داخلی هستند و شما برای برخورداری از صدا با کیفیت بالا نیاز به ساندبار دارید.

ساب ووفر بلندگویی است که فرکانس‌های پایین تولید می‌کند. به این معنی که می‌تواند صدای کامل‌تری نسبت به بلندگوهای استاندارد ارائه دهد و موسیقی یا فیلم را فراگیرتر کند. به طور کلی، محدوده فرکانس ساب ووفر برای محصولات مصرفی معمولی، فرکانس 20-200 هرتز است. پس اگر هیجان تماشای فیلم، سریال و‌ حتی مستند با صدایی با کیفیت خیلی بالا برای شما مهم است، شاید بهتر باشد در انتخاب تلویزیون برند سام‌ تجدید نظر کنید؛ چرا که تلویزیون‌های 4K فاقد قابلیت ساب‌ووفر داخلی و تولید صدای باس غنی هستند.

۴. کیفیت صدا و تصویر نه‌ چندان راضی‌‌کننده

کیفیت صدای و تصویری خوب از تلویزیون خود انتظار دارید؟ کیفیتی که به شما حس واقعی بودن را منتقل کند؟ اگر هیجان تماشای تلویزیون را در صدایی رسا و با کیفیت و تصویری عالی می‌دانید شاید بعضی از تلویزیون‌های سام انتخاب خوبی برای شما نباشند.

۵. تک‌‌هسته‌ای بودن پردازنده تلویزیون‌های سام

تلویزیونی با پخش تصویری از یک گل نارنجی رنگ
تعداد هسته‌های پردازنده تلویزیون یکی از عواملی است که نشان می‌دهد کیفیت تصویر آن چقدر بالا است.

سرعت پردازش دستگاه به تعداد هسته‌های آن بستگی دارد. سرعت پردازش نشان می‌دهد که صفحه تلویزیون توانایی چند بار بازخوانی تصویر در ثانیه را دارد. پیش از خرید تلویزیون دلخواه خود تک‌هسته‌ای یا چند هسته‌ای بودن آن را حتما بررسی کنید.

می‌خواهید بدانید پرفروش ترین برند تلویزیون در بازار کدام برند و مدل است؟ ما در مطلب لینک‌شده بهترین مارک های بازار را به شما معرفی کرده‌ایم.

راهنمای خرید تلویزیون سام از ترب

فردی در حال تماشای تعدادی اسکرین
برای خرید تلویزیون حتما باید شرایط و نیازهای خود را در نظر بگیرید.

مزایا و معایب تلویزیون سام را شناختید و حالا وقت آن رسیده که تصمیم خود را قطعی کنید؛ اگر تصمیم به خرید هر یک از تلویزیون‌های این برند با پذیرش مزایا و معایب آن‌ها دارید از ترب کمک بگیرید. فروشگاه‌های موجود در ترب با ارائه قیمت‌های رقابتی، به شما امکان تجربه خریدی مقرون‌به‌صرفه را می‌دهند. کافیست به ترب مراجعه کنید و پس از سرچ کالای مورد نظر خود، قیمت‌های مختلف را با هم مقایسه نمایید. همچنین می‌توانید با خواندن نظرات مردم تصمیم خود را نهایی کنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله پس از معرفی شرکت سام الکتریک به بیان تاریخچه این شرکت پرداختیم. همان‌طور که گفته شد دو شرکت گلدیران و سام سرویس، برندهای سام الکترونیک و جی‌پلاس را به‌ شکلی رسمی جایگزین دو برند کره‌ای ال جی و سامسونگ کرده و در ایران به ارائه لوازم خانگی نظیر تلویزیون پرداختند.

این برند‌ها به صورت ملی تولید شده و سعی تمامی بنیان‌گذاران آن خودکفایی و استفاده از نرم‌افزارها و قطعات کاملا داخلی در تولیدات این شرکت است. تلویزیون‌های سام، علاوه‌بر مزایای بسیار، معایبی هم دارند که امید است به مرور زمان و با افزایش آگاهی تولیدکنندگان شاهد برطرف شدن تمامی این ایرادات باشیم. با این اتفاق امید داریم در آینده با محصولاتی کاملا رقابتی با بازار خارجی روبه‌رو شویم.

  • صدای دالبی
  • سیستم عامل اندروید
  • خروجی صدای دیجیتال اپتیکال
  • سیستم قفل کودک
  • اتصال به وای‌فای و بلوتوث
  • قابلیت Smart View
  • قابلیت Time Shift
  • نداشتن پورت HDMI ARC
  • نداشتن فناوری ارتقای صدا و تصویر
  • نداشتن قابلیت ساب‌ووفر داخلی
  • کیفیت صدا و تصویر پایین
  • تک‌‌هسته‌ای بودن پردازنده

پرسش های متداول در مورد مزایا و معایب تلویزیون سام

تلویزیون سام بخریم یا نه؟

پیشنهاد می‌کنیم که در ابتدا تمام ویژگی‌های مد نظرتان را با ویژگی‌های موجود در مدل‌های مختلف تلویزیون‌های این برند مورد ارزیابی و مقایسه قرار دهید. پس از این مقایسه به بهترین نتیجه برای خریدن و یا انصراف از خرید تلویزیون برند سام خواهید رسید.

تلویزیون برند سام بیشتر مناسب چه کسانی است؟

کسانی که به دنبال یک تلویزیون با قیمت مناسب و امکانات پایه‌ای هستند و کیفیت تصویر و صدا برایشان در اولویت نیست، از خرید تلویزیون سام راضی خواهند بود.

نازنین افشار
نازنین افشار

من نازنین هستم؛ فارغ‌التحصیل رشته مهندسی پزشکی از دانشگاه آزاد تهران. از ۱۳۹۸ به شکل جدی فعالیتم رو در حوزه محتوا و بازاریابی محتوایی شروع کردم. امروز بعد از چند سال نوشتن محتوا در زمینه‌های مختلف، چیزهای زیادی به دست آوردم که از داشتنشون خوشحالم.

یک دیدگاه

  1. من ۵ ساله که تلویزیون ۴۲ اینچ سام دارم و ازش راضیم. اگر 4k بود خیلی بهتر بود. الان قیمت گرفتم 4k خیلی گرونه و پولم نمیرسه که بخرم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *