مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن تفال؛ دانستنی‌های مهم!

به نظر ما بهترین چیز در زمان خرید یک محصول جدید آگاهی از نظرات خریدارانی است که مدتی قبل‌تر آن‌ها را خریداری کرده و حالا به یک جمع‌بندی کلی درباره ارزش داشتن با نداشتن این محصولات برای خرید رسیده‌اند.

در ادامه به‌منظور آگاهی شما از مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن تفال به معرفی هر یک از این موارد بر اساس نظرات کاربران پرداخته‌ایم. اگر قصد خرید این محصول را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که برای افزایش آگاهی خود نسبت به نکات مثبت و منفی آن تا انتها همراه ما باشید.

مزایای سرخ کن بدون روغن تفال

در ابتدا از مزایا و نکات مثبت انواع سرخ کن بدون روغن برند تفال برایتان صحبت خواهیم کرد؛ ویژگی‌های مثبتی که می‌توانند تغییراتی ویژه و موثر در روند پخت‌وپز غذا برایتان ایجاد کنند.

مزایای سرخ کن بدون روغن تفال عبارتند از:

۱. تنوع زیاد مدل‌های سرخ کن بدون روغن تفال

۳ مدل سرخ کن تفال در رنگ مشکی
تنوع در مدل‌های سرخ کن تفال از مزیت‌های آن است.

برند تفال سرخ کن‌های بدون روغن خود را در مدل‌های مختلفی تولید و عرضه کرده است. این اتفاق خوب باعث شده که هر شخصی با هر نوع نیاز و سلیقه بتواند محصول مورد نظر خود را در بین تنوع زیاد محصولات این برند پیدا کند.

۲. استفاده از تکنولوژی Rapid Air

تکنولوژی گردش هوا در سرخ کن تفال

تکنولوژی Rapid Air که در سرخ کن های برند فیلیپس هم دیده می‌شود، باعث جریان یافتن هوا به شکل یکنواخت در تمام فضای دستگاه می‌شود. نتیجه آن هم پخت مناسب و با کیفیت غذا بدون استفاده از روغن، غذاهایی خوشمزه و سالم‌تر و همچنین پخت یکنواخت آن‌ها در دستگاه است.

۳. استفاده آسان

سرخ کن بدون روغن تفال سیلور روی کانتر آشپزخانه در کنار چندین مدل غذا و دسر
می‌توان به‌راحتی با سرخ کن بدون روغن تفال چندین مدل غذا و دسر آماده کرد.

استفاده از سرخ کن‌های بدون روغن تفال کاری سخت و پیچیده نیست. همه افراد پس از یک یا دو بار استفاده از آن می‌توانند به‌راحتی به کار با این دستگاه ادامه دهند.

پیش از اولین استفاده، حتما دفترچه راهنمای سرخ کن را مطالعه کنید تا با عملکرد و تنظیمات آن آشنا شوید.

۴. قابلیت تنظیم دما و زمان

فردی در حال تنظیم دما و زمان پخت سرخ کن تفال
بسته به نوع غذا و زمان موردنیاز برای پخت آن، دما و زمان پخت را تنظیم کنید.

قابلیت تنظیم دما و زمان پخت‌وپز یکی دیگر از مزایای سرخ کن بدون روغن تفال است. شما می‌توانید زمان و ‌دمای مورد نظر خود را بر حسب نوع غذا و سلیقه خود تنظیم کنید و دستگاه به‌طور اتوماتیک پس از پایان زمان تنظیم‌شده، پخت‌وپز را متوقف خواهد کرد.

گرم شدن بیش از حد سرخ کن می‌تواند عواقب منفی متعددی داشته باشد، از جمله آتش‌سوزی و ایجاد مواد مضر در غذا.

۵. تمیز کردن آسان سرخ کن بدون روغن تفال

فردی در حال شستن ظروف سرخ کن در سینک ظرفشویی
قبل از قرار دادن دستگاه سرخ کن در کابینت، باید از خشک بودن همه قطعات آن اطمینان حاصل کنید.

تمیز کردن دستگاه‌های سرخ کن بدون روغن تفال کار سختی نیست. می‌توان این دستگاه‌ها را به‌راحتی با دست یا به کمک ماشین ظرفشویی شست.

۶. تهیه غذاهای سالم

پخت کوکی رژیمی به کمک سرخ کن بدون روغن تفال
انواع کوکی رژیمی را می‌توان به کمک سرخ کن بدون روغن تفال درست کرد.

سرخ کن بدون روغن تفال به دلیل مصرف بسیار کم روغن غذاهایی بسیار سالم و رژیمی برای شما آماده می‌کند. شما می‌توانید با خیال راحت غذاهای رژیمی ورزشکاران، غذای کودکان، سالمندان و حتی بیماران با دستور غذایی خاص را به کمک این دستگاه‌ها تهیه کنید.

۷. سرعت بالای پخت‌وپز

یکی از مدل‌های سرخ کن بدون روغن تفال به رنگ مشکی روی کانتر آشپزخانه چوبی
یکی از مزایای سرخ کن بدون روغن تفال، طراحی مدرن و زیبای آن است که با دکوراسیون‌های امروزی هماهنگی دارد.

با سرخ کن بدون روغن تفال خیالتان از بابت زمان پخت غذا راحت خواهد بود. این دستگاه سرعت پخت‌و‌پز شما را بالا می‌برد و در مدتی کوتاه می‌توانید حتی چندین مدل غذا را به کمک آن تهیه کنید.

۸. پخت یکنواخت غذا

سرخ کن بدون روغن تفال حاوی ناگت مرغ روی میز آشپزخانه
سرخ کن بدون روغن تفال غذاهایی مثل ناگت و مرغ را به‌طور یکدست می‌پزد.

به دلیل گردش یکدست هوای داغ در تمام سطح ظرف پخت، غذاها درون سرخ کن بدون روغن تفال به‌طور یکنواخت پخته می‌شوند. این یکی دیگر از امتیازات مثبت این دستگاه‌ها است.

می‌توانید پیش از خرید سرخ کن بدون روغن مقاله ۱۱ مدل بهترین سرخ کن بدون روغن از نظر کاربران را مطالعه نمایید و با مدل‌های برتر از برندهای دیگر هم آشنا شوید.

مشکلات سرخ کن بدون روغن مارک تفال

بد نیست که در کنار دانستن مزایا، از معایب سرخ کن بدون روغن برند تفال هم آگاهی داشته باشید. برخی از رایج‌ترین مشکلات و مضرات سرخ کن بدون روغن تفال که بیشتر خریداران با آن روبه‌رو شده‌اند، عبارتند از:

۱. قیمت بالای سرخ کن‌های بدون روغن تفال

دستگاه‌های این برند نسبت به مدل‌های هم‌رده خود در سایر برندهای رقیب قیمتی نسبتا بالاتر دارند. شاید این موضوع برای طرفداران این برند چندان اهمیتی نداشته باشد، اما برای بعضی از افراد هم می‌تواند موضوعی مهم باشد که آن‌ها را از خرید منصرف کند.

۲. ظرفیت کم

سرخ کن بدون روغن تفال به رنگ سفید در کنار چندین مدل غذا در آشپزخانه
شاید سرخ کن بدون روغن تفال ظرفیت کمی داشته باشد، اما می‌توان در مدتی کوتاه چندین مدل غذا را با آن درست کرد.

ظرفیت محفظه پخت غذا در این دستگاه‌ها به اندازه‌ای زیاد نیست که بتوان به کمک آن برای تعداد بسیار زیادی مهمان یا اعضای خانواده پرجمعیت خود غذا تهیه کرد.

۳. کابل برق کوتاه

بعضی از خریداران این دستگاه‌ها از کوتاه بودن کابل برق آن‌ها شکایت دارند. این مشکل، جابجایی دستگاه و امکان استفاده از آن در محیط‌های مختلف را سخت می‌کند.

۴. سر و صدای زیاد 

سرخ کن بدون روغن تفال روی میز در کنار چند بشقاب غذا
با سرخ کن بدون روغن تفال می‌توان چندین مدل غذا را به سرعت آماده کرد.

دستگاه‌های سرخ کن بدون روغن تفال سر و صدای نسبتا زیادی ایجاد می‌کنند که ممکن است برای برخی از افراد کمی آزاردهنده باشد. این صدای زیاد به احتمال زیاد در بسیاری از مدل‌ها ناشی از فن دستگاه است.

حتما بخوانید: آشنایی با ۱۰ مدل از بهترین سرخ کن های بدون روغن تفال

سرخ کن بدون روغن تفال را از کجا بخریم؟

برای خرید بهترین برند و مدل‌های سرخ کن از جمله سرخ کن بدون روغن تفال می‌توانید به سایت ترب مراجعه کرده و تنوع بی‌نظیری از این محصولات را در بازه بزرگی از قیمت‌های مختلف (از اقتصادی گرفته تا لوکس و گران) مشاهده کنید. سپس با مقایسه ویژگی‌های آن‌ها و در نظر گرفتن نیاز‌ها و انتظارات خود سرخ‌کن مناسب را با بهترین قیمت از فروشندگان ترب تهیه کنید.

خوشبختانه ترب این امکان را فراهم آورده که اگر ترجیح می‌دهید پیش از خرید، محصول را از نزدیک ببینید، به‌صورت حضوری به فروشندگان نزدیک خود سر بزنید. برای این کار کافی است شهر خود را در بخش ترب من انتخاب کنید.

نتیجه‌گیری

آنچه در این مقاله گفته شد، مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن مارک تفال بود. در هر قسمت پس از صحبت درباره ویژگی مثبت و منفی این دستگاه‌ها، به شرح این ویژگی‌ها و تاثیر آن در خرید یا پشیمانی از خرید توسط مشتریان پرداختیم. 

خلاصه گفته‌های ما در این مقاله در رابطه با مزایا و مشکلات سرخ کن بدون روغن تفال را در جدول زیر مشاهده کنید:

  • تنوع زیاد مدل‌های سرخ کن بدون روغن تفال
  • استفاده از تکنولوژی Rapid Air
  • استفاده آسان
  • قابلیت تنظیم دما و زمان
  • تمیز کردن آسان
  • تهیه غذاهای سالم
  • سرعت بالای پخت‌وپز
  • پخت یکنواخت غذا
  • قیمت بالا
  • ظرفیت کم
  • کابل برق کوتاه
  • سر و صدای زیاد 

پرسش های متداول در مورد مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن تفال

سرخ کن بدون روغن همان airfryer است؟

بله سرخ کن بدون روغن همان airfryer بوده که  به کمک جریان هوا غذا را آماده کرده و می‌پزد.

سرخ کن بدون روغن تفال چگونه غذا را آماده می‌کند؟

سرخ کن بدون روغن به‌ نحوی کار می‌کند که هوای گرم تولیدشده توسط المنت‌ دستگاه به کمک فن و با سرعت زیاد به سمت غذا پرتاب می‌شود. به کمک این دستگاه خوراکی‌ها بدون قطره‌ای روغن و در زمانی سریع تهیه و پخته خواهند شد.

سرخ کن بدون روغن تفال بهتر است یا فیلیپس؟

هر یک از انواع سرخ کن بدون روغن این دو برند دارای مزایا و معایب مختلفی هستند؛ می‌توانید با مقایسه سرخ کن بدون روغن تفال و فیلیپس، مناسب‌ترین مارک را برای خود انتخاب کنید.

منبع: tefal

نازنین افشار
نازنین افشار

من نازنین هستم؛ فارغ‌التحصیل رشته مهندسی پزشکی از دانشگاه آزاد تهران. از ۱۳۹۸ به شکل جدی فعالیتم رو در حوزه محتوا و بازاریابی محتوایی شروع کردم. امروز بعد از چند سال نوشتن محتوا در زمینه‌های مختلف، چیزهای زیادی به دست آوردم که از داشتنشون خوشحالم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *