چرا اسپرسو ساز کف نمیکنه؟ ۲۰ نکته برای گرفتن بهترین فوم از قهوه

هیچ اسپرسویی بدون کف خامه‌ای، کامل نیست. فوم اسپرسو، لایه نازکی از کف خامه‌ای است که روی بدنه مایع تیره‌رنگ آن قرار می‌گیرد. این لایه، ظاهری زیبا به اسپرسو می‌بخشد و تاثیر زیادی روی طعم آن دارد؛ اما گاهی اوقات دستگاه‌های خانگی فوم قوی و غلیظی که می‌خواهیم را به ما نمی‌دهند. در این مطلب، دلایل کف نکردن اسپرسو ساز را بررسی می‌کنیم تا ببینیم چرا اسپرسو ساز کف نمیکنه؟ همچنین، چند نکته برای داشتن یک قهوه پرخامه هم ذکر می‌کنیم.

۱. درشت آسیاب شدن قهوه

اولین دلیل فوم ندادن اسپرسو ساز، درشت آسیاب شدن قهوه است. برای داشتن یک اسپرسوی خوب، زمان عصاره‌گیری باید بین ۲۰ تا ۳۰ ثانیه طول بکشد. اگر قهوه را خیلی درشت آسیاب کرده باشید، آب خیلی سریع از صافی عبور کرده و ذرات کمی از قهوه را جذب می‌کند. در این حالت، قهوه شما به اندازه کافی عصاره‌گیری نشده است. در نتیجه، کرمای روی قهوه نازک و کم رنگ می‌شود و به سرعت هم از بین می‌رود. همچنین، طعم قهوه ترش و بی‌مزه خواهد شد.

۲. ریز آسیاب شدن قهوه

یک فنجان قهوه اسپرسو با کف کم
اگر قهوه خیلی ریز آسیاب شده باشد، آب نمی‌تواند از صافی رد شود و قهوه کف نمی‌کند.

اگر می‌خواهید بدانید چرا اسپرسو ساز کف نمیکنه، شاید قهوه را خیلی ریز آسیاب کرده‌اید. این حالت، دقیقا برعکس مورد قبلی است؛ آب به سختی و بسیار کند از صافی رد می‌شود و یا اصلا عبور نمی‌کند. در نتیجه، ذرات زیادی از قهوه حل شده و باعث عصاره‌گیری بیش از حد آن می‌شود. در این صورت، قهوه شما تلخ و کمی طعم سوختگی پیدا خواهد کرد. همچنین، اگر هم کرما روی قهوه وجود داشته باشد، به رنگ قهوه‌ای تیره، ناهموار و دارای حباب‌های بزرگ هوا خواهد بود.

اگر قصد خرید دستگاه اسپرسو ساز خانگی دارید، ما ۱۳ مدل از بهترین دستگاه اسپرسو ساز خانگی را در مطالب قبلی وبلاگ ترب معرفی کرده‌ایم و مزایا و معایب هر یک را نام برده‌ایم.

۳. کم بودن پودر قهوه

این کار باعث ایجاد اثری مشابه با مورد اول می‌شود؛ یعنی قهوه شما به اندازه کافی عصاره‌گیری نمی‌شود. برای پیدا کردن درجه آسیاب و مقدار مناسب قهوه، بهتر است هر بار فقط یک فاکتور را تغییر دهید و نتیجه را بررسی کنید. از نظر تئوری، برای داشتن یک اسپرسوی عالی باید به ازای هر شات اسپرسو، ۷ گرم پودر قهوه استفاده کنید؛ اما بسیاری از افراد معمولا ۱۰ گرم قهوه در بسکت می‌ریزند و کمی آن را فشرده می‌کنند. پس، کم بودن پودر قهوه هم می‌تواند دلیل فوم ندادن اسپرسو ساز باشد.

۴. زیاد بودن پودر قهوه

اگر به اندازه کافی قهوه می‌ریزید و درجه آسیاب‌تان هم مناسب است، پس چرا اسپرسو ساز کف نمیکنه؟ احتمالا برای اینکه با مشکل قبلی مواجه نشوید، پودر قهوه را زیاد می‌کنید؛ اما متاسفانه این کار کمکی به فوم ندادن اسپرسو ساز نمی‌کند. با ریختن پودر قهوه خیلی زیاد داخل سبد صافی، قهوه بیش از حد عصاره‌گیری خواهد شد. باز هم توصیه می‌کنیم هر بار فقط یک فاکتور را تغییر دهید و به تدریج، به سمت عصاره‌گیری ایده‌آل حرکت کنید.

۵. نرم بودن آب

نرم بودن آب، به معنای کم بودن غلظت یون‌های فلزی، به ویژه کلسیم و منیزیم در آن است. در واقع، آب نرم در مقایسه با آب سخت، مواد معدنی محلول کم‌تری دارد و می‌تواند دلیل کف نکردن اسپرسو ساز باشد. آب خیلی نرم (کم‌تر از ۰.۷ میلی‌مول در لیتر)، باعث می‌شود کف اسپرسو به سختی تشکیل شود. برای برطرف کردن آن، چهار گزینه دارید:

  • اگر از فیلتر آب استفاده می‌کنید، این کار را ادامه ندهید؛ چراکه احتمالا نیازی به آن ندارید.
  • اگر آب با سختی متوسط در دسترس دارید، آن را با آب نرم مخلوط کنید.
  • از آب معدنی استفاده کنید.
  • از دستگاه تصفیه آب استفاده کنید.

۶. کثیف بودن دستگاه

دو فنجان قهوه اسپرسو که یکی از آن‌ها فوم خوبی دارد و یکی فوم بد
تمیز نبودن دستگاه نیز می‌تواند دلیل کف نکردن اسپرسو ساز باشد.

روغن قهوه و دیگر رسوبات باقی‌مانده در دستگاه و فیلتر آن، دشمن یک کرمای زیباست و روی طعم قهوه نیز تاثیر می‌گذارد. توصیه می‌کنیم که به‌طور مرتب دستگاه خود را تمیز کنید.

برای رسوب‌زدایی دستگاه اسپرسو ساز خانگی، از محلول رسوب‌زدای مخصوص یا سرکه سفید رقیق‌شده استفاده کنید، با استفاده از یک برس مخصوص، لوله بخار را تمیز کنید و تمام قطعات دستگاه که قابل جدا شدن هستند را با آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید.

۷. کثیف بودن فنجان

یکی از دلایل ساده اینکه چرا اسپرسو ساز کف نمیکنه، کثیف بودن فنجان است. هر بار که قهوه را با دستگاه خود عصاره‌گیری می‌کنید، از یک فنجان تمیز استفاده کنید تا بهتر شدن کیفیت کف اسپرسو را واقعا احساس کنید.

۸. کهنه بودن قهوه

روغن‌های موجود در قهوه، دلیل اصلی ایجاد کف یا همان خامه هستند. زمانی که آب داغ با فشار زیاد از میان پودر قهوه عبور می‌کند، این روغن‌ها به همراه پروتئین‌ها و قندهای مختلف از پودر قهوه رد می‌شوند. آب در فشار بالا با دی اکسید کربن اشباع می‌شود و مواد غیرقابل حل در آب به هم می‌پیچند. این‌گونه است که ریزترین حباب‌های کف تشکیل می‌شوند.

این کف معطر در نهایت روی سطح فنجان جمع می‌شود. اگر کمی شکر به اسپرسو اضافه کنید، کف آن باید بتواند حدود سه ثانیه شکر را روی خود نگه دارد. اگر قهوه کهنه باشد، روغن‌های ضروری و دی اکسید کربن آن تبخیر شده‌اند. در نتیجه، قهوه طعم خود را از دست می‌دهد و دیگر کفی روی آن تشکیل نمی‌شود. بنابراین، همیشه قهوه خود را تا حد امکان تازه مصرف کنید.

بهترین راهکار، این است که خودتان در خانه قهوه را آسیاب کنید. در صورت امکان، خودتان هم آن را برشته کنید. بدین ترتیب، همیشه قهوه تازه خواهید داشت.

۹. زود آسیاب شدن قهوه

آسیاب کردن، ساختار قهوه را شکسته و در نتیجه، سطح مقطعی را که در معرض هوا و به دنبال آن اکسیداسیون قرار می‌گیرد، افزایش می‌دهد. به همین دلیل، فرآیندهای ذکرشده در مورد قبل (فرار روغن‌های ضروری و دی اکسید کربن) در مقایسه با قهوه آسیاب‌نشده، بسیار سریع‌تر اتفاق می‌افتد. برای جلوگیری از کف نکردن اسپرسو ساز، باید تا حد امکان قهوه آسیاب‌شده را حداکثر ظرف ۳۰ دقیقه مصرف کنید.

بهترین زمان برای مصرف قهوه بعد از آسیاب شدن، حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه است. در این زمان، قهوه عطر و طعم و کیفیت خود را به‌طور کامل حفظ می‌کند؛ اما اگر به هر دلیلی نمی‌توانید قهوه را بلافاصله پس از آسیاب کردن مصرف کنید، می‌توانید آن را در یک ظرف دربسته و در مکانی خشک و خنک به دور از نور آفتاب نگهداری کنید. در این شرایط، قهوه تا حدود ۲ هفته کیفیت خود را حفظ خواهد کرد.

۱۰. بیش از حد ماندن قهوه در آسیاب

یک شات قهوه اسپرسو بدون کف
اگر پس از آسیاب کردن قهوه مدت زیادی آن را نگهدارید، روغن خود را از دست می‌دهد و اسپرسو کف نمی‌کند.

همان‌طور که در نکات ۸ و ۹ اشاره شد، از زمانی که قهوه شما از بسته‌بندی خود خارج شده و داخل آسیاب قرار می‌گیرد، تمام فرآیندهای اکسیداسیون بسیار سریع‌تر اتفاق می‌افتد. اگر قهوه بیش از حد در آسیاب بماند، تمام دانه‌ها به‌مرور، روغن خود را از دست می‌دهند. احتمالا تا به حال دستگاه‌های آسیاب کثیف و چرب را دیده‌اید؛ این دستگاه‌ها مانع از ایجاد یک فوم قوی و باکیفیت می‌شوند.

۱۱. فشرده نکردن قهوه به اندازه کافی

فشرده نکردن قهوه به اندازه کافی نیز منجر به عبور خیلی سریع آب از روی قهوه و در نتیجه، عصاره‌گیری ضعیف می‌شود. حالت ایده‌آل این است که هنگام فشرده کردن قهوه، ۹ کیلوگرم فشار وارد کنید. در ابتدا، به کمی زمان نیاز دارید تا قلق آن را پیدا کنید. اما با چند بار تمرین، کاملا دستتان می‌آید که چقدر باید قهوه را فشرده کنید.

۱۲. بیش از حد فشرده کردن قهوه

اگر هنوز هم می‌پرسید چرا اسپرسو ساز کف نمیکنه؟ ممکن است قهوه را بیش از فشرده کرده باشید. اگر پودر قهوه را با فشار زیاد داخل صافی یا سبد فشار دهید، پودر آن‌قدر سفت می‌شود که آب به سختی از آن عبور می‌کند و در نتیجه، قهوه شما بیش از حد عصاره‌گیری شده و طعم تلخ و گزنده‌ای هم پیدا می‌کند. در این صورت، کرمای روی قهوه نیز به رنگ قهوه‌ای تیره، ناهموار و دارای حباب‌های هوا خواهد بود.

دقت داشته باشید که بعد از فشرده کردن قهوه، با احتیاط عمل کنید و هیچ ضربه‌ای به پرتافیلتر وارد نکنید. این کار باعث ایجاد ترک‌های کوچک روی پودر قهوه می‌شود و در نتیجه، آب با سرعت بالایی از این قسمت‌ها عبور کرده و مقدار کمی از پودر قهوه را حل می‌کند. این باعث می‌شود تا قهوه به خوبی عصاره‌گیری نشود و حالت رقیق پیدا کند.

۱۳. سرد بودن آب

بهترین حالت این است که دستگاه اسپرسو ساز شما یک نشانگر دما داشته باشد تا بتوانید قبل و در حین عصاره‌گیری، دمای آب را بررسی کنید. یکی از دلایل فوم ندادن اسپرسو ساز این است که دمای آب به زیر ۸۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. در این حالت، عصاره‌گیری به اندازه کافی انجام نشده و قهوه ترش و رقیق با کرمای بسیار کم خواهد شد.

۱۴. بیش از حد داغ بودن آب

دو شات قهوه اسپرسو با فوم متفاوت، یکی خوب و یکی بد
آب بیش از حد داغ نه‌تنها کرمای اسپرسو را خراب می‌کند، بلکه باعث سوختن قهوه هم می‌شود.

در صورتی که آب خیلی داغ (بالای ۹۴ درجه سانتیگراد) باشد، عصاره‌گیری بیش از حد و کرمای نازک، قهوه‌ای تیره تا سیاه با یک نقطه سفید یا یک سوراخ سیاه در مرکز آن می‌شود. پس ایده‌آل‌ترین حالت برای یک عصاره‌گیری خوب، این است که دمای آب بین ۸۸ تا ۹۴ درجه سانتی‌گراد باشد.

۱۵. کم بودن فشار

همان‌طور که در نکته ۸ نیز اشاره کردیم، اسپرسو به فشار نیاز دارد. اگر نمی‌دانید چرا اسپرسو ساز کف نمیکنه، شاید فشار دستگاه‌تان پایین است. فشار خیلی کم باعث می‌شود که ذرات کافی از قهوه آزاد نشده، قهوه به درستی عصاره‌گیری نشود و کرمای بسیار کمی روی آن شکل بگیرد. فشار ایده‌آل باید حدود ۹ بار باشد.

دستگاه اسپرسوساز شما باید بتواند به این فشار برسد. همچنین، در نکات قبلی هم توضیح دادیم که درشت آسیاب کردن قهوه، فشرده نکردن کافی و یا استفاده از پودر قهوه کم، همگی می‌توانند باعث ایجاد فشار ناکافی شوند. بنابراین، همه این عوامل در رسیدن به یک اسپرسوی عالی با هم مرتبط هستند.

۱۶. زیاد بودن فشار

اگر دستگاه اسپرسوساز شما نیمه‌حرفه‌ای است، به‌راحتی می‌تواند فشار بالای ۹ بار ایجاد کند. این اتفاق زمانی می‌افتد که آسیاب خیلی ریز باشد، قهوه بیش از حد فشرده شده باشد یا پودر قهوه زیاد باشد. بنابراین، برای رسیدن به فشار ۹ بار، تمام عوامل ذکرشده در بالا را اصلاح کنید.

 قهوه را در مکان‌های مرطوب نگهداری نکنید. رطوبت باعث می‌شود قهوه طعم خود را از دست بدهد و کپک بزند.

۱۷. اشتباه انتخاب کردن نوع قهوه

همه انواع قهوه و روش‌های فرآوری، کرمای عالی ایجاد نمی‌کنند. اگر سوال شما این است که چرا اسپرسو ساز کف نمیکنه؟ باید به این نکته دقت داشته باشید که دانه‌های قهوه طبیعی، معمولا نسبت به قهوه‌های شسته‌شده، شکر و روغن بیشتری دارند و در نتیجه کرمای بیشتری هم تولید می‌کنند.

۱۸. عدم استفاده از قهوه روبوستا

یک قنجان قهوه اسپرسو که کنار آن چند دانه قهوه ریخته شده
برای اینکه اسپرسوی شما به خوبی کف کند، باید حداقل ۲۰ تا ۲۵ درصد قهوه روبوستا داشته باشد.

در ترکیب قهوه شما، حتما باید مقداری قهوه روبوستا هم وجود داشته باشد؛ چراکه به طور کلی، قهوه ربوستا کرمای متراکم‌تری نسبت به قهوه عربیکا ایجاد می‌کند. به همین دلیل، اکثر ترکیبات اسپرسوی باکیفیت، حدود ۲۵ درصد ربوستا دارند. همین میزان روبوستا برای گرفتن یک خامه قوی‌تر، کفایت می‌کند. متاسفانه روبوستاهای بی‌کیفیت که طعم و مزه بسیار بدی دارند، در بازار زیاد شده‌اند. به همین دلیل باید مطمئن شوید قهوه روبوستا را از مراکز معتبر تهیه می‌کنید.

۱۹. کم برشته شدن قهوه

قهوه‌ای که به اندازه کافی برشته نشده باشد، کف کم‌رنگی تولید می‌کند که خیلی سریع هم از بین می‌رود. البته، به‌ندرت پیش می‌آید کم برشته شدن، دلیل فوم ندادن اسپرسو ساز باشد.

۲۰. بیش از حد برشته شدن قهوه

گاهی اوقات هم دلیل کف نکردن اسپرسو ساز، بیش از حد برشته شدن قهوه است. اگر قهوه بیش از حد برشته شده یا اصطلاحا زیادی دارک باشد، معمولا خامه کم‌تری ایجاد می‌کند. دلیل این امر این است که وقتی قهوه بیش از حد برشته شود، قطرات روغن از دانه‌های آن خارج می‌شود و در طول نگه‌داری، در بسته‌بندی یا آسیاب گیر می‌کند. در واقع، هر چه قهوه دارک‌تر باشد، روغن کم‌تری در پودر آن وجود دارد و کرمای کم‌تری نیز ایجاد می‌شود.

اگر می‌خواهید برای خود یک دستگاه اسپرسو ساز خریداری کنید، می‌توانید با پربازدیدترین اسپرسوسازهای ترب در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید.

نکاتی برای گرفتن یک کرمای خوب از قهوه

یک کرمای قهوه عالی در حال ریختن در دو فنجان قهوه اسپرسو
راز دریافت یک کرمای خوب، استفاده از قهوه تازه آسیاب‌شده و توجه به یک سری نکات ساده دیگر است.

اکنون که دانستید چرا اسپرسو ساز کف نمیکنه؟ حتما می‌پرسید که چه کار کنیم تا یک کرما یا خامه خوب به دست بیاوریم؟ برای دریافت یک کرمای ایده‌آل، به نکات زیر توجه کنید:

  • اولین قدم برای تهیه یک اسپرسو خوشمزه با عطر و طعم دلپذیر، استفاده از دانه‌های قهوه تازه برشته‌شده است. بهترین زمان برای مصرف قهوه، بین ۷ تا ۲۱ روز پس از برشته شدن است. قهوه بعد از ۲۱ روز خراب نمی‌شود، اما طعم خود را تا حدی از دست می‌دهد.
  • برای تنظیم دمای مناسب آب، فشار پمپ و زمان دم‌آوری قهوه، دستگاه خود را به‌طور مرتب سرویس کنید. با این کار شرایط ایده‌آل برای امولسیون سازی دی‌اکسید کربن و روغن‌ها را ایجاد می‌کنید که منجر به تشکیل یک کرمای لذیذ می‌شود.
  • تمیز نگه داشتن دستگاه اسپرسوساز برای به دست آوردن کرمای باکیفیت ضروری است؛ زیرا باقی مانده روغن‌ها و تفاله قهوه کهنه می‌توانند روی طعم و ظاهر اسپرسوی شما تاثیر منفی بگذارند. در بین قسمت‌های مختلف، تمیز بودن پرتافیلتر و گروپ هد اهمیت بیشتری دارد.
  • از تکنیک مناسب برای تمپ یا فشرده کردن قهوه استفاده کنید. تمپ کردن به صورت ناهموار یا خیلی سفت، منجر به عصاره‌گیری نامنظم و مختل شدن شکل‌گیری کف می‌شود. برای دستیابی به یک کرمای صاف و یکدست، تمرین و تسلط بر هنر تمپ کردن ضروری است. فشار مناسب، باعث روان شدن جریان آب شده و کرمای باکیفیت‌تری تولید می‌کند.
  • در دنیای اسپرسو، زمان‌بندی حرف اول را می‌زند. کنترل زمان عصاره‌گیری از لحظه شروع کار دستگاه تا خروج قهوه، بسیار مهم است. نقطه ایده‌آل برای دستیابی به کرمای مطلوب، معمولا حدود ۲۵ تا ۳۰ ثانیه است. توجه داشته باشید که اندازه آسیاب قهوه، میزان قهوه و تکنیک تمپ کردن نیز باید به درستی رعایت شده باشد.
  • دانه‌های مختلف قهوه را امتحان کنید و از این کار نترسید؛ چراکه با انجام آن، بهترین گزینه برای دریافت کرمای مطلوب خود را به صورت تجربی پیدا می‌کنید. انواع قهوه با درجه‌های رست و آسیاب مختلف را امتحان کنید تا نتیجه ایده‌آل خود را بگیرید.
  • گاهی اوقات همه چیز را درست انجام می‌دهید، اما باز هم دلیل فوم ندادن اسپرسو ساز را پیدا نمی‌کنید. در این مواقع، شاید بهتر باشد دستگاه اسپرسو ساز خود را تعویض کنید و یک دستگاه جدید بخرید. به هر حال، اسپرسو سازها هم مانند اکثر دستگاه‌های برقی دیگر، عمر مفیدی دارند که پس از آن، دیگر به درستی کار نمی‌کنند.

از کجا دستگاه اسپرسو ساز بخریم؟

اگر قصد دارید دستگاه اسپرسو ساز خود را تعویض کنید یا برای اولین بار خریداری کنید، می‌توانید به سایت ترب مراجعه نمایید. ترب، دستگاه‌های اسپرسو ساز متنوعی را از برندهای معتبر و مدل‌های مختلف از جمله اتوماتیک، نیمه‌اتوماتیک و دستی برای خریداری از فروشندگان معتبر در دسترس قرار داده که می‌توانید به صورت حضوری یا آنلاین برای خرید آن‌ها اقدام کنید.

همچنین، در ترب امکان مقایسه قیمت نیز وجود دارد. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید محصول مورد نظر خود را با بهترین قیمت خریداری کنید. برای اقدام به خرید حضوری از طریق سایت ترب، ابتدا وارد بخش ترب من شده و پس از انتخاب شهر خود، وارد صفحه محصول مورد نظرتان شوید. در اینجا، پس از لیست فروشندگان آنلاین، فروشندگان حضوری نیز نمایش داده خواهند شد.

کلام آخر

کرما یا فوم، بخش جدایی‌ناپذیر یک اسپرسوی خوب و باکیفیت است. اسپرسوی بدون کرما، معنی ندارد. به همین دلیل، کف نکردن اسپرسو ساز لذت کافی را از نوشیدن قهوه به شما نمی‌دهد. فوم ندادن اسپرسو ساز دلایل زیادی دارد. درشت یا ریز بودن درجه آسیاب قهوه، زیاد یا کم بودن قهوه در سبد، فشرده نکردن یا بیش از حد فشرده کردن، همه و همه می‌توانند دلیل کف نکردن اسپرسو ساز باشند.

در این مطلب، توضیح دادیم که چرا اسپرسو ساز کف نمیکنه و همچنین، با بررسی ویژگی‌های یک کرمای باکیفیت، چند راهکار هم برای به دست آوردن کرمای خوب ارائه کردیم. اگر با انجام تمامی اقدامات ذکرشده هنوز هم می‌پرسید چرا اسپرسو ساز کف نمیکنه؟ شاید بهتر باشد دستگاه اسپرسو ساز خود را تعویض کنید. با مراجعه به سایت ترب، می‌توانید ده‌ها مدل اسپرسو ساز را مشاهده کنید.

پرسش های متداول در مورد کف نکردن اسپرسو ساز

فوم قهوه چه مزه‌ای دارد؟

با اینکه کیفیت و قوام فوم قهوه اهمیت بسیار زیادی برای قهوه‌خورهای حرفه‌ای دارد، اما طعم و مزه آن چندان خوب نیست. البته، فوم به‌تنهایی مزه خوبی ندارد، وقتی با مایع قهوه ترکیب می‌شود، عطر و طعم دلنشینی پیدا می‌کند. طعم آن به نوع قهوه بستگی دارد، اما به‌طور کلی، تلخ‌تر از خود مایع قهوه است.

چرا گاهی اوقات قهوه کف ندارد؟

فوم ندادن اسپرسو ساز دلایل زیادی دارد؛ اما رایج‌ترین دلایل آن، به تازه بودن قهوه، دمای آب دستگاه، میزان فشار قهوه در سبد و میزان پودر قهوه بستگی دارد.

چرا فوم قهوه پر از حباب می‌شود؟

در اصل، فوم باید دارای حباب‌های بسیار ریز و زیاد باشد. اگر حباب‌های بزرگی روی آن شکل می‌گیرد، احتمالا خیلی تازه است و دی اکسید کربن آن هنوز به اندازه کافی خارج نشده. البته، قهوه نباید زیادی هم مانده باشد. رعایت تعادل مناسب، راز داشتن یک فوم خوب است.

چرا کف قهوه زود از بین می‌رود؟

اصلی‌ترین دلیل زود از بین رفتن فوم، عصاره‌گیری ناقص است. برای برطرف کردن این مشکل، درجه آسیاب قهوه را ریزتر کنید. در صورتی هم که آسیاب قهوه شما به اندازه کافی ریز است، زمان عصاره‌گیری قهوه را بیشتر کنید.

چرا حباب‌های اسپرسو تیره و ناهموار می‌شود؟

اگر حباب‌های اسپرسوی شما تیره یا سیاه هستند یا حالت ناهموار پیدا می‌کنند، احتمالا قهوه را بیش از حد عصاره‌گیری می‌کنید. برای رفع این مشکل، یا درجه آسیاب قهوه را درشت‌تر کنید، یا از آب با دمای کم‌تری استفاده کنید یا زمان عصاره‌گیری را کم‌تر کنید.

🔗 منابع: roastrebels | bigcupofcoffee | sincreative

عرفان رحیمی صادق
عرفان رحیمی صادق

من فارغ‌التحصیل مترجمی زبان انگلیسی هستم و از سال ۹۴ تولید محتوا رو شروع کردم. اوایل، از زمانی که تولید محتوا رو جدی‌تر دنبال کردم، درهای جدیدی به روم باز شد و با افراد مهمی تو این عرصه آشنا شدم که سعی کردم از هر کدوم یه چیزایی یاد بگیرم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *