مقایسه اسپرسو ساز مباشی و نوا از نظر طراحی، عملکرد و قیمت

به دنبال طعم غنی و کامل یک اسپرسو عالی هستید؟ پس باید برندهای برتر بازار نظیر مباشی (Mebashi) و نوا (Nova) را انتخاب کنید؛ اما از بین این دو، کدام بهتر است؟ در این مقاله با مقایسه اسپرسو ساز مباشی و نوا از جنبه‌های مختلف نظیر طراحی، عملکرد، قیمت و تمامی جوانب دیگر بررسی می‌کنیم اسپرسو ساز مباشی بهتره یا نوا؟

مقایسه اسپرسو ساز مباشی و نوا

مباشی و نوا دو برند محبوب ژاپنی در بازار دستگاه اسپرسو ساز هستند که در ایران نیز طرفداران زیادی دارند. هر دو برند طیف وسیعی از اسپرسو سازها را با قیمت‌ها و ویژگی‌های مختلف ارائه می‌کنند، به همین دلیل با توجه به نزدیک بودن مشخصات، قابلیت‌ها و قیمت، تشخیص فرق اسپرسو ساز مباشی و نوا برای مصرف‌کنندگان عادی دشوار است.

در ادامه، مقایسه اسپرسو ساز مباشی و نوا را از جنبه‌های زیر انجام خواهیم داد:

  • قدرت و عملکرد
  • طراحی و ظاهر
  • قابلیت‌ها و کارایی
  • کیفیت قهوه
  • قیمت

۱. مقایسه قدرت و عملکرد اسپرسو ساز مباشی و نوا

دستگاه اسپرسو ساز نوا مدل ncm 131 exps
دستگاه قهوه ساز نوا مدل ۱۳۱

قدرت و عملکرد، دو عامل مهم در انتخاب اسپرسوساز هستند که به توان موتور و فشار بخار دستگاه اشاره دارند. این فاکتور، مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در کیفیت عصاره‌گیری قهوه است. هر دو برند مباشی و نوا، دارای مدل‌های متنوع با قدرت‌های متفاوت هستند. به همین دلیل، شاید بهتر باشد برای برتری دادن یک برند نسبت به دیگری، مقایسه مستقیم بین مدل‌های خاص صورت بگیرد.

اما اگر بخواهیم یک نتیجه کلی بگیریم، می‌توانیم بگوییم فرق اسپرسو ساز مباشی و نوا در این بخش چندان زیاد نیست. توان اسپرسو سازهای مباشی معمولا بین ۱۳۵۰ تا ۱۶۰۰ وات است و اسپرسو سازهای نوا هم معمولا توان ۱۳۵۰ تا ۱۸۰۰ وات ارائه می‌کنند. همچنین، فشار بخار اسپرسو سازهای مباشی بین ۱۵ تا ۲۰ بار است. در صورتی که نوا، مدل‌هایی با فشار بخار ۲۵ بار هم دارد.

ویژگی‌هااسپرسو سازهای مباشیاسپرسو سازهای نوا
توان موتور۱۳۵۰ تا ۱۶۰۰ وات۱۳۵۰ تا ۱۸۰۰
فشار بخار۱۵ تا ۲۰ بار۱۵ تا ۲۵ بار
فرق اسپرسو ساز مباشی و نوا از نظر قدرت و عملکرد

همان‌طور که در جدول فوق مشاهده می‌شود، اسپرسو سازهای مباشی و نوا از نظر قدرت و عملکرد، تفاوت قابل توجهی با یکدیگر ندارند. هر دو برند، اسپرسو سازهایی با توان موتور و فشار بخار بالا ارائه می‌کنند که برای تهیه یک اسپرسو با کیفیت مناسب است.

اگر به خرید دستگاه‌های اسپرسو ساز نوا علاقه دارید، می‌توانید با بهترین مدل اسپرسو ساز نوا در مطلب دیگری از وبلاگ ترب آشنا شوید.

۲. مقایسه طراحی و ظاهر اسپرسو ساز مباشی و نوا

دستگاه اسپرسو ساز مباشی مدل ECM2037
دستگاه قهوه ساز مباشی مدل ۲۰۳۷

طراحی و ظاهر، یکی از جنبه‌هایی است که می‌تواند نشان دهد اسپرسو ساز مباشی بهتره یا نوا. چراکه به‌طور مستقیم به کیفیت ساخت بدنه و متریال به کار رفته در آن‌ها اشاره دارد. جدا از کیفیت ساخت، یک اسپرسو ساز زیبا، ظاهری شیک و جذاب به آشپزخانه شما می‌بخشد. به‌طور کلی، اسپرسو سازهای نوا ظاهری ساده و مدرن دارند.

مباشی هم طراحی شیک و مدرنی در اسپرسو سازهای خود به کار می‌گیرد؛ اما برخی از مدل‌های این برند، ظاهر کلاسیک‌تری دارند. از نظر رنگ بدنه، با این که هر دو برند اسپرسو سازهای خود را در رنگ‌های متنوعی تولید می‌کنند، اما تنوع رنگ مباشی کمی بیشتر است. از نظر جنس بدنه نیز هر دوی این برندها از مواد باکیفیت و مرغوبی استفاده می‌کنند که ترکیبی از پلاستیک و استیل ضد زنگ است و دوام و ماندگاری بالایی هم دارد.

ویژگی‌هااسپرسو سازهای مباشیاسپرسو سازهای نوا
سبک طراحیشیک و مدرن (برخی مدل‌ها کلاسیک)ساده و مدرن
رنگتنوع بیشترتنوع متوسط
جنس بدنهترکیب پلاستیک و استیل ضد زنگ با کیفیت بالاترکیب پلاستیک و استیل ضد زنگ با کیفیت بالا
وزن و ابعاد بدنهمتنوعمتنوع
مقایسه اسپرسو ساز مباشی و نوا از نظر طراحی و ظاهر

انتخاب طراحی و ظاهر اسپرسو ساز، به سلیقه و دکوراسیون آشپزخانه شما بستگی دارد. اگر به دنبال یک اسپرسو ساز ساده و مدرن هستید، نوا گزینه مناسبی برای شما است. در صورتی هم که طراحی‌های شیک و مدرن یا کلاسیک را ترجیح می‌دهید، مباشی انتخاب بهتری برایتان خواهد بود.

۳. مقایسه قابلیت‌ها و کارایی اسپرسو ساز مباشی و نوا

اسپرسوساز نوا مدل ncm 128exps
دستگاه قهوه ساز نوا مدل ۱۲۸

قابلیت‌ها و کارایی اسپرسو ساز، نقش پررنگ و مهمی در تجربه شما از تهیه و نوشیدن قهوه ایفا می‌کند. یک اسپرسوساز با قابلیت‌های متنوع می‌تواند نوشیدنی‌های متفاوتی را بر پایه قهوه برای شما آماده کند. اسپرسو، کاپوچینو و لاته رایج‌ترین نوشیدنی‌های مبتنی بر قهوه هستند که یک دستگاه اسپرسو ساز خانگی باید قادر به تهیه آن‌ها باشد.

فرق اسپرسو ساز مباشی و نوا در این بخش، چندان زیاد نیست. چرا که قابلیت‌ها و کارایی هر مدل را باید به‌طور جداگانه مورد بررسی قرار دهیم. نمی‌توان گفت به‌طور کلی قابلیت‌ها و کارایی اسپرسو سازهای مباشی بهتر است یا نوا. هر دوی این برندها مدل‌های متنوعی دارند که نسبت به بازه قیمت خود، قابلیت‌های متفاوتی ارائه می‌کنند.

در صورت علاقه به خرید دستگاه‌های اسپرسو ساز مباشی می‌توانید با بهترین اسپرسو ساز مباشی در مقاله دیگری از بلاگ ترب آشنا شوید.

قابلیت تنظیم غلظت قهوه، گرم نگهدارنده فنجان و سیستم خاموش و روشن شدن خودکار برخی از قابلیت‌های پایه‌ای هستند که یک اسپرسو ساز باید داشته باشد. مخزن شیر داخلی، آسیاب قهوه داخلی، قابلیت برنامه‌ریزی، اتصال به بلوتوث و کنترل از طریق اپلیکیشن نیز قابلیت‌های خاصی هستند که معمولا در اسپرسو سازهای گران قیمت وجود دارد.

در این بخش، اسپرسو سازهای مباشی و نوا تفاوت چندان زیادی با یکدیگر ندارند. هر دو برند اسپرسو سازهایی با قابلیت‌های متنوع برای تهیه انواع نوشیدنی‌های مبتنی بر قهوه ارائه می‌کنند. اگر به دنبال یک اسپرسو ساز با قابلیت‌های پایه هستید، هر دو برند گزینه‌های مناسبی را ارائه می‌کنند. اگر به دنبال قابلیت‌های خاص مانند مخزن شیر داخلی یا آسیاب قهوه داخلی هستید، باید مدل‌های بالاتر هر دو برند را بررسی کنید.

۴. مقایسه کیفیت قهوه در اسپرسو ساز مباشی و نوا

دستگاه اسپرسو ساز مباشی مدل ECM2038
دستگاه قهوه ساز مباشی مدل ۲۰۳۸

کیفیت قهوه، یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب اسپرسو ساز است. یک اسپرسو ساز خوب باید قهوه‌ای با طعم غنی، کرمای متراکم و عطر دلنشین تولید کند. اسپرسو سازهای هر دو برند مباشی و نوا توانایی تولید قهوه باکیفیت با عطر، طعم و غلظت مناسب دارند. برای انتخاب از بین این دو برند، باید با مدل‌های مختلف آن‌ها کار کنید و ببینید قهوه‌ای که ارائه می‌دهند، مورد پسندتان هست یا خیر.

بنابراین، نمی‌توان با قطعیت گفت که از نظر کیفیت قهوه، اسپرسو ساز مباشی بهتره یا نوا. چرا که علاوه‌بر سلیقه افراد، عوامل دیگری هم بر کیفیت قهوه تاثیرگذار هستند که از این دست می‌توان به قدرت و فشار بخار دستگاه، کیفیت قطعات دستگاه مانند پمپ، بویلر و گروپ هد و همینطور مهارت باریستا اشاره کرد.

ویژگی‌هااسپرسو سازهای مباشیاسپرسو سازهای نوا
قدرت و فشار بخارمناسبمناسب
کیفیت قطعاتخوبخوب
مهارت باریستاتاثیرگذارتاثیرگذار
مقایسه اسپرسو ساز مباشی و نوا از نظر کیفیت قهوه

۵. مقایسه قیمت اسپرسو ساز مباشی و نوا

اسپرسوساز نوا مدل ۱۴۷
دستگاه قهوه ساز نوا مدل ۱۴۷

قیمت اسپرسو ساز در هر برندی به مدل، قابلیت‌ها و کیفیت آن بستگی دارد. فرق اسپرسو ساز مباشی و نوا از نظر قیمت، چندان زیاد نیست. زیرا هر دو برند مدل‌های زیادی با قابلیت‌ها و کیفیت‌های متنوع در بازه‌های قیمت مختلف دارند که برای افراد با بودجه‌های متنوع در نظر گرفته شده‌اند. طبیعتا، اسپرسو سازهای باکیفیت‌تر که قابلیت‌های بیشتری دارند، قیمتشان هم بیشتر است.

اگر به دنبال یک اسپرسو ساز با قیمت پایین هستید، می‌توانید مدل‌های پایه هر دو برند مباشی و نوا را انتخاب کنید. اگر هم به دنبال یک اسپرسو ساز با قابلیت‌های بیشتر و کیفیت بالاتر هستید، باید بودجه بیشتری را در نظر بگیرید. اما به‌طور کلی، قیمت اسپرسو سازهای نوا مقدار بسیار کمی، بیشتر از اسپرسو سازهای مباشی است. در واقع، مباشی کمی مقرون‌به‌صرفه‌تر محسوب می‌شود.

اسپرسو ساز مباشی بهتره یا نوا؟

گفتن اینکه اسپرسو ساز مباشی بهتره یا نوا، به‌طور قطعی دشوار است. زیرا هر دو برند مزایا و معایب خاص خود را دارند و انتخاب بهترین گزینه به نیازها و سلیقه شما بستگی دارد. هنگام انتخاب اسپرسو ساز، شما باید به بودجه، نیازها، سلیقه و برند مورد علاقه خود توجه کنید.

بهترین راه برای انتخاب بین اسپرسو ساز مباشی و نوا این است که مدل‌های مختلف هر دو برند را با یکدیگر مقایسه کنید، نظرات مصرف کنندگان را بخوانید و در صورت امکان، آن‌ها را آزمایش کنید. با این حال، برای اینکه فرق اسپرسو ساز مباشی و نوا را بهتر متوجه شوید، مزایا و معایب هر دو برند را در ادامه نام می‌بریم.

مزایا و معایب اسپرسو ساز مباشی

  • قیمت مناسب
  • تنوع بالای مدل‌ها
  • قدرت مناسب
  • طراحی شیک و مدرن
  • تنوع رنگ بالا
  • بدنه باکیفیت
  • قابلیت‌های خاص مانند مخزن شیر یا آسیاب قهوه در برخی مدل‌ها وجود ندارد

مزایا و معایب اسپرسو ساز نوا

  • طراحی ساده و مدرن
  • تنوع بالای مدل‌ها
  • قدرت مناسب
  • کارایی بالا
  • بدنه باکیفیت
  • قیمت برخی مدل‌ها بالا است

اسپرسو ساز مباشی و نوا را از کجا بخریم؟

شما می‌توانید اسپرسو سازهای مباشی و نوا را با بهترین قیمت در سایت ترب تهیه کنید. ترب، امکان مقایسه قیمت و مشخصات دستگاه‌های قهوه ساز مختلف را فراهم کرده تا در انتخاب اسپرسو ساز مناسب به شما کمک کند. فقط کافی است اسم برند یا مدل مورد نظر خود را جستجو کرده تا معتبرترین فروشندگان آن را پیدا کنید.

لازم به ذکر است که علاوه‌بر خرید آنلاین از فروشندگان معتبر، شما می‌توانید برای خرید حضوری از طریق سایت ترب نیز اقدام کنید. برای این منظور، شهر محل سکونت خود را از بخش ترب من انتخاب کنید و وارد صفحه محصول مورد نظر خود شوید تا پس از فروشندگان آنلاین، لیست فروشندگان حضوری را مشاهده نمایید.

کلام آخر

برندهای ژاپنی نوا و مباشی، به دلیل ساخت و ارائه محصولات قدرتمند، باکیفیت و متنوع طرفداران زیادی در بازار دستگاه‌های قهوه ساز ایران دارند. با توجه به اینکه بسیاری از مردم بین این دو برند تردید دارند که کدام را انتخاب کنند، این مقاله را تهیه کردیم تا فرق اسپرسو ساز مباشی و نوا را بررسی کنیم و ببینیم اسپرسو ساز مباشی بهتره یا نوا.

مقایسه اسپرسو ساز مباشی و نوا نشان می‌دهد که هر دو برند اسپرسوسازهای متنوع با توان موتور مناسب، فشار بخار بالا و کیفیت ساخت مطلوب ارائه می‌کنند که برای تهیه یک اسپرسو با کیفیت، مناسب هستند. قابلیت‌های ارائه‌شده توسط هر دو برند نیز مشابه یکدیگر است. فقط از نظر قیمت، اسپرسو سازهای مباشی به میزان ناچیزی ارزان‌تر از نوا هستند.

نام برندقدرت بالابدنه باکیفیتقهوه باکیفیتتنوع رنگقیمت ارزان
مباشی
نوا
جدول جمع‌بندی مقایسه اسپرسو ساز مباشی و نوا

پرسش های متداول در مورد مقایسه اسپرسو ساز مباشی و نوا

اسپرسو ساز مباشی برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که به دنبال یک اسپرسو ساز ساده و کاربردی هستند، به دنبال تنوع در مدل و قابلیت هستند و کسانی که بودجه محدودی دارند، بهتر است اسپرسو سازهای مباشی را انتخاب کنند.

اسپرسو ساز نوا برای چه کسانی مناسب است؟

اافرادی که به دنبال یک اسپرسو ساز با طراحی شیک و مدرن با کارایی بالا و قابلیت‌های خاص هستند، افرادی که حاضرند برای کیفیت و کارایی هزینه بیشتری بپردازند و کیفیت عالی و برند معتبری می‌خواهند، می‌توانند به سراغ اسپرسو سازهای نوا بروند.

اسپرسو ساز نوا را انتخاب کنیم یا مباشی؟

انتخاب بین اسپرسو ساز نوا و مباشی به نیازها و سلیقه شما بستگی دارد. هر دو برند مزایا و معایب خاص خود را دارند و در نهایت، بهترین گزینه برای شما، اسپرسو سازی است که به بهترین نحو نیازها و انتظارات شما را برآورده کند.

قیمت کدام برند مناسب‌تر است؟ مباشی یا نوا؟

قیمت اسپرسو سازهای مباشی و نوا تقریبا در یک سطح قرار دارد. اما به‌طور کلی، برخی از اسپرسو سازهای مباشی، کمی ارزان‌تر هستند.

طول عمر اسپرسو ساز مباشی بیشتر است یا نوا؟

هر دو برند مباشی و نوا، مدل‌های باکیفیت تولید می‌کنند که طول عمر بالایی دارند و هم در بدنه و هم در اجزای داخلی آن‌ها قطعات و متریال مرغوبی به کار می‌رود. در کل، از این نظر نمی‌توان هیچ یک از این دو برند را برتر از دیگری دانست.

تنوع مدل اسپرسو ساز نوا بیشتر است یا مباشی؟

اگرچه هر دو برند نوا و مباشی تنوع مدل بالایی دارند، اما با توجه به اینکه نوا در خارج از ایران هم برند بسیار شناخته شده و محبوبی به شمار می‌رود، تنوع مدل‌های آن کمی بیشتر از مباشی است. مباشی نیز برند محبوب و معتبری در بازار اسپرسو ساز به شمار می‌رود، اما تنوع مدل‌های آن به اندازه نوا نیست. مباشی بیشتر بر تولید اسپرسو سازهای با کیفیت و قیمت مناسب تمرکز دارد.

🔗 منابع: mebashi | novaespresso

عرفان رحیمی صادق
عرفان رحیمی صادق

من فارغ‌التحصیل مترجمی زبان انگلیسی هستم و از سال ۹۴ تولید محتوا رو شروع کردم. اوایل، از زمانی که تولید محتوا رو جدی‌تر دنبال کردم، درهای جدیدی به روم باز شد و با افراد مهمی تو این عرصه آشنا شدم که سعی کردم از هر کدوم یه چیزایی یاد بگیرم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *