مشکلات یخچال الکترواستیل دوقلو؛ آیا از این برند خرید کنیم؟

برند الکترواستیل یکی از پیشروان در زمینه تولید یخچال‌های با کیفیت بالا است. این برند معروف، به طراحی‌های مدرن و عملکرد بی‌نظیر یخچال‌های خود شناخته می‌شود. محصولات الکترواستیل با توجه به استفاده از تکنولوژی روز و مواد باکیفیت، انتخاب بسیار مناسبی برای خانه‌ها هستند. با این حال یخچال‌های این برند دارای معایبی هم هستند. ما در این مقاله به مشکلات یخچال الکترواستیل دوقلو پرداختیم.

۱. صدای زیاد یخچال‌های دوقلو الکترواستیل

یخچال فریزر دو قلوی نقره‌ای الکترواستیل در آشپزخانه
دانستن علل صدای بلند یخچال فریزر‌ها به شما کمک می‌کند تا از بروز مشکل جلوگیری کنید.

از مشکلات یخچال الکترواستیل دوقلو صدای زیاد آن‌هاست؛ اما خوب است بدانید که معمولا علت صدای بلند یخچال فریزر‌ها، پایین بودن کیفیت قطعات استفاده‌شده در یخچال فریزر‌ها نیست. از جمله علل این مشکل می‌تواند تراز نبودن یخچال‌ها باشد. به همین خاطر، در زمان نصب یخچال فریزر، آن را به‌خوبی تراز کنید. در غیر این‌صورت، به احتمال خیلی زیاد از یخچال شما صدای زیادی به گوش می‌رسد.

اگر صدای زیاد یخچال‌ها به علت نصب بد نبود، پس ممکن است ریشه در خود محصول و جنس تولیدی آن داشته باشد. از جمله این دلایل می‌توانیم به لرزش موتور یخچال فریزر‌ها، خراب شدن فن یخچال‌ها، اشکال در موتور یخچال‌های الکترواستیل و مشکل پیدا کردن کندانسور یخچال‌ها اشاره کنیم.

در رابطه با خراب شدن یخچال‌ها خوب است بدانید که طول عمر متوسط موتور یخچال فریزر‌ها تا ۸ سال است. شما باید حتما یخچال فریزر‌ها را هر سال سرویس کنید؛ چراکه در غیر این صورت، از عمر مفیدی که یخچال فریزر‌ها دارند، کم می‌شود.

۲. کار کردن مداوم یخچال فریزر‌ها

یخچال نقره‌ای رنگ الکترواستیل در آشپزخانه
کار کردن مداوم یخچال فریزر‌ها علل متعددی دارد که با بررسی آن‌ها می‌توانید این مشکل را رفع کنید.

از مشکلات یخچال الکترواستیل دوقلو یکسره کار کردن آن‌هاست. چنانچه شما برای یخچال فریزر‌هایتان، تنظیمات نادرستی را تنظیم کنید، این احتمال وجود دارد که یخچال دچار مشکل یکسره کار کردن شود. البته جدا از این قضیه، یکسره کار کردن یخچال‌ها می‌تواند باعث ایجاد دیگر مشکلات یخچال الکترواستیل دوقلو شود که می‌توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • موتور و یا کمپرسور یخچال‌ها خراب می‌شود.
  • برد الکترونیکی اصلی در یخچال فریزر‌ها خراب می‌شود.
  • لاستیک دور درب یخچال‌ها خراب می‌شود.
  • دمای اطراف یخچال فریزر بیش از اندازه گرم می‌شود.
  • موتور یخچال‌ها مشکل پیدا می‌کند.

۳. از کار افتادن یخ‌ساز

یخچال نقره‌ای رنگ الکترواستیل در آشپزخانه‌ای با کابینت‌های چوبی
از ایرادات رایج یخچال الکترواستیل کار نکردن یخ‌ساز است.

درست کار نکردن یخساز‌ها یکی دیگر از مشکلات یخچال الکترواستیل دوقلو است. هنگامی‌که یخچال فریزر‌ها وضعیت دمایی مطلوبی ندارند، یا آنکه شرایط دمایی آن‌ها برای تولید یخ مناسب نیست، یخساز یخچال نمی‌تواند عملکرد درستی داشته باشد.

دلایل دیگری نیز در این رابطه وجود دارد که ما می‌توانیم به مسدود شدن فیلتر یخ‌ساز‌ها و خراب شدن کمپرسور یخچال فریزر اشاره کنیم. البته ممکن است گاز یخچال‌ها نیز به‌ درستی کار نکند. همه‌ی این عوامل در درست کار نکردن یخساز‌ها و ایجاد مشکلات یخچال الکترواستیل دوقلو نقش دارند.

۴. مشکل پیدا کردن برد الکترونیکی

یخچال نقره‌ای رنگ الکترواستیل در آشپزخانه‌ای با کابینت‌های سفید
درست کار نکردن موتور یخچال را باید سریع بررسی کنید تا باعث مشکلات دیگر نشود.

در رابطه با مشکلات یخچال الکترواستیل دوقلو می‌توانیم به ایراد در برد الکترونیکی اشاره کنیم که در مدل یخچال فریزر‌های جدید نیز دیده می‌شود. دلایلی نظیر نوسانات برق در یخچال فریزر‌ها، ضربه دیدن آن‌ها در زمان حمل و جابه‌جایی، نفوذ پیدا کردن آب به برد اصلی و یا افزایش دمای محیطی باعث درست کار نکردن موتور یخچال‌ها می‌شود.

۵. سرد نکردن یخچال فریزر الکترواستیل

یک تکنسین در حال تعمیر یخچال الکترواستیل با در باز
برای رفع مشکل سرد نکردن یخچال از تعمیرکاران حرفه‌ای نمایندگی‌های الکترواستیل کمک بگیرید.

سرد نکردن یخچال فریزر‌ها یکی از مشکلات یخچال الکترواستیل دوقلو است که احتمالا بسیاری از کاربران یخچال‌های دیگر برند‌ها نیز با این مشکل مواجه شده باشند.

چنانچه یخچال شما تنظیمات دمای نادرستی داشته باشد و یا اهرم و درجه آن از داخل شکسته شده و از کار بیفتد، این مشکل روی می‌دهد. از جمله دلایل این مشکل را در موارد زیر توضیح می‌دهیم:

خراب شدن لاستیک‌های درب یخچال 

از جمله دلایل سرد نکردن یخچال فریزر‌ها، خراب شدن لاستیک‌های درب یخچال فریزر‌ها است. چنانچه لاستیک دور درب ایراد پیدا کند، هوای سردی که داخل یخچال جریان دارد، به‌راحتی به بیرون رفته و یخچال آن‌طور که باید سرد نمی‌کند.

خراب شدن کمپرسور یخچال فریزر‌ها

از دیگر ایرادات رایج یخچال الکترواستیل خراب شدن کمپرسور یخچال فریزر‌ است. کار کمپرسور در واقع تبدیل کردن گاز به مایع است. طی این عمل، یخچال‌ها می‌توانند خیلی خوب خنک شوند. چنانچه به هر دلیلی کمپرسور مشکل و یا آسیبی دید، یخچال به‌درستی سرد نمی‌شود.

مسدود شدن لوله‌های کندانسور‌ها

مسدود شدن لوله‌های کندانسور از جمله علل سرد نشدن یخچال فریزر‌هاست. چنانچه کمپرسور عملکرد درستی نداشته باشد و لوله‌های کندانسور گرم نباشد، احتمالا لوله‌ها مسدود شده‌اند. در چنین شرایطی یخچال به‌خوبی نمی‌تواند سرد کند.

خراب شدن فن کمپرسور

اگر فن کمپرسور خراب شود مشکل سرد نکردن یخچال را خواهید داشت؛ چراکه سرد کردن موتور یخچال دوقلو الکترواستیل کار اصلی فن کمپرسور است. چنانچه این فن مشکل داشته باشد، موتور کمپرسور داغ می‌شود که نتیجه آن درست کار نکردن یخچال است.

نشتی گاز یخچال‌ها

چنانچه حجم گاز یخچال شما کم شود، یخچال نمی‌تواند به‌درستی سرد کند. سرد نشدن یخچال، باعث وارد شدن فشار بیش از اندازه به موتور آن می‌شود که نتیجه آن سوختن یخچال‌ است.

اگر در حال خرید یخچال هستید و می‌خواهید مزایا و معایب برندهای مختلف را بررسی کنید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید حتما مطلب راهنمای خرید یخچال را مطالعه کنید.

مزایا و معایب یخچال الکترواستیل

هرچند موضوع این مطلب مشکلات یخچال‌ الکترواستیل دوقلو بود، اما لازم دانستیم که به مزایای این یخچال هم بپردازیم. به همین خاطر در زیر لیستی از مزایا و معایب یخچال الکترواستیل را آوردیم تا علاوه‌بر ایرادات رایج یخچال الکترواستیل، با ویژگی‌های خوب این دستگاه‌ها نیز آشنا شوید.

  • دارای فضای استاندارد
  • دارای طراحی جذاب و زیبا
  • مجهز به فیلتر تصفیه
  • مجهز به سیستم سرمایش و انجماد سریع
  • عیب‌یابی هوشمند
  • استفاده از قطعات باکیفیت
  • سیستم گردش هوای چندگانه
  • خاموش و روشن کردن یخساز اتوماتیک
  • قفل کودک
  • تنظیم دما
  • صدای زیاد
  • کار کردن مداوم یخچال
  • از کار افتادن یخ‌ساز
  • ایراد در برد الکترونیکی
  • سرد نکردن یخچال فریزر
  • خراب شدن لاستیک‌های درب یخچال
  • خراب شدن کمپرسور یخچال
  • مسدود شدن لوله‌های کندانسور‌ها
  • خراب شدن فن کمپرسور
  • نشتی گاز یخچال‌ها

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی ایرادات رایج یخچال الکترواستیل پرداختیم و در کنار آن اشاره مختصری هم به مزایای این محصولات کردیم. آشنایی با علل ایجاد مشکلات یخچال دوقلو الکترواستیل به ما کمک می‌کند تا بهتر بتوانیم از این محصول استفاده کنیم و در صورت بروز مشکلات، آن‌ها را بهتر شناسایی و رفع کنیم. با این آگاهی می‌توانید زمان و هزینه‌های تعمیرات را کاهش دهید و عمر مفید یخچال را افزایش دهید.

پرسش های متداول درباره مشکلات یخچال الکترواستیل دوقلو

آیا احتمال خراشیدگی و زنگ‌زدگی در یخچال‌های الکترواستیل وجود دارد؟

خراشیدگی و زنگ‌زدگی در یخچال‌های الکترواستیل به دلیل استفاده نادرست از مواد تمیزکاری و اشیای تیز مانند کارد و چاقو اتفاق می‌افتد.

جدا از توجه به ایرادات رایج یخچال الکترواستیل به چه چیزهایی هنگام خرید باید توجه کرد؟

هنگام خرید یخچال‌های الکترواستیل به ابعاد، ظرفیت، قابلیت‌های خاص (مانند سیستم خنک‌کننده و صفحات شیشه‌ای) و نوع نگهداری مواد غذایی (برای مثال، سیستم فریزر یا طراحی درب) توجه کنید.

برای جلوگیری از بروز مشکلات یخچال الکترواستیل دوقلو چه کنیم؟

برای جلوگیری از بروز مشکلات، بهتر است به صورت منظم و دقیق یخچال را تمیز کرده و به‌صورت دوره‌ای توسط کارشناس بررسی کنید.

الهه برزگر
الهه برزگر

من، الهه، نویسنده محتوای خلاق و بازاریاب محتوا، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوترم و به‌عنوان ایده‌پرداز تبلیغات وارد عرصه جذاب دیجیتال مارکتینگ شدم. در ادامه روند کاری شروع به نوشتن برای وب‌سایت‌های معتبر کردم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *