بهترین تلویزیون خارجی در سایزهای ۴۳، ۵۰، ۵۵ و ۶۵ اینچ

با پیشرفت تکنولوژی، شاهد تنوع و گستردگی روزافزون تلویزیون‌ها در بازار هستیم. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم با تهیه این مقاله، بهترین تلویزیون خارجی را به شما معرفی کنیم. برای یافتن بهترین تلویزیون خارجی، ابتدا لازم است بهترین برند تلویزیون خارجی را بشناسیم، سپس بهترین مدل‌های هر یک از این مارک‌های معتبر را بر اساس سایز بررسی کنیم. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا ببینیم کدام یک از این برندهای معتبر، بهترین مارک تلویزیون خارجی لقب می‌گیرد.

کدام برند تلویزیون خارجی بهتر است؟

اینکه بهترین مارک تلویزیون خارجی کدام است یا کدام برند بهتر است، به نیازها و سلیقه شما و همچنین، بودجه‌تان بستگی دارد. هر برند مزایا و معایب خاص خودش را دارد و مهم‌تر از همه، ممکن است دسترسی به آن در بازار کشور، دشوارتر از برندهای دیگر باشد.

شرکت‌هایی که بهترین برند تلویزیون خارجی به شمار می‌روند، عبارت هستند از:

برند تلوزیونویژگی برتر در تولید تلویزیون
سامسونگکیفیت تصویر بالا
ال‌جیفناوری OLED
سونیصدا با کیفیت بالا
تی‌سی‌الطراحی باریک و شیک
ویزیوقیمت مناسب
هایسنسارائه تکنولوژی‌های نوین

۱. Samsung؛ بهترین برند تلویزیون خارجی

تلویزیون آینده‌نگرانه سامسونگ با طراحی مینیمال مدرن
تنوع قیمت و مدل، سامسونگ را به یکی از بهترین برندهای تلویزیون خارجی تبدیل کرده است.

در بین انواع تلویزیون خارجی (LED، OLED، QLED و انواع دیگر) سامسونگ همیشه جایگاه ویژه‌ای داشته و بهترین برند تلویزیون خارجی شناخته شده است. چرا آن را بهترین برند تلویزیون خارجی می‌دانیم؟ زیرا مدل‌های بسیار گسترده و متنوع با ویژگی‌ها و قیمت‌های مختلف تولید و عرضه کرده که همه آن‌ها، در نوع خود بهترین مارک تلویزیون خارجی هستند.

اگر می‌خواهید بدانید کدام یک از مدل‌های تلویزیون سامسونگ در ایران محبوب‌تر هستند، می‌توانید مطلب پربازدیدترین تلویزیون های سامسونگ در سال ۱۴۰۲ در ترب را مطالعه کنید.

در بازار تلویزیون، سامسونگ به خاطر ساخت پنل‌های QLED که از نقاط کوانتومی برای عملکرد رنگی فوق‌العاده استفاده می‌کنند، کاملا شناخته‌شده است. شاید عمق رنگ‌های مشکی در تلویزیون‌های Samsung به اندازه برخی از برندهای دیگر (به‌طور خاص ال‌جی و سونی) زیاد نباشد، اما درخشندگی آن بسیار بیشتر و مناسب برای فضاهای پرنور است.

نقاط قوت و ضعف تلویزیون‌های سامسونگ، به‌عنوان بهترین تلویزیون خارجی را می‌توانید مشاهده کنید:

  • کیفیت بالای تصویر (رنگ‌های دقیق، روشنایی بالا و کنتراست خوب)
  • تنوع بالای مدل‌ها (تلویزیون‌های LED، OLED، QLED و 8K در اندازه‌ها و قیمت‌های مختلف)
  • نوآوری و توسعه فناوری‌های جدید برای بهبود کیفیت تصویر، صدا و امکانات تلویزیون‌ها
  • طراحی شیک و مدرن
  • قیمت بالا
  • زاویه دید (کیفیت تصویر ممکن است از زوایای کناری به اندازه زوایای مستقیم خوب نباشد)
  • سیستم عامل (سیستم عامل تایزن که در تلویزیون‌های سامسونگ استفاده می‌شود به اندازه سیستم عامل‌های اندروید یا WebOS روان و کاربرپسند نیست)

۲. LG؛ بهترین تلویزیون خارجی برای فیلم و بازی

یک تلویزیون کانسپت صفحه بزرگ
کیفیت تصویر بی‌نظیر تلویزیون‌های LG آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای گیم تبدیل کرده است.

یکی دیگر از گزینه‌های برتر در بین انواع تلویزیون خارجی از نظر مردم، LG است که مدل‌های OLED سری C آن به‌طور گسترده‌ای به‌عنوان بهترین تلویزیون خارجی مخصوصا برای گیمینگ یا تماشای فیلم در نظر گرفته می‌شوند. یکی از ویژگی‌های مدل‌های سری C این برند، بهبود روشنایی نسبت به مدل‌ها و سری‌های قبلی است؛ چیزی که به بزرگ‌ترین نقطه قوت این برند تبدیل شده است.

هنگام خرید تلویزیون جدید، از تنظیمات پیش‌فرض تصویر استفاده نکنید و آن‌ها را مطابق با سلیقه خود تنظیم کنید تا نهایت لذت را از تماشا ببرید.

همانطور که در مقاله راهنمای خرید تلویزیون اشاره کردیم، یکی از ویژگی‌های تلویزیون‌های ال‌جی که باعث شده آن را بهترین مارک تلویزیون خارجی برای فیلم و بازی بدانیم، پشتیبانی اکثر مدل‌های آن از HDMI ۲.۱ است که به‌طور کامل با کنسول‌های بازی از جمله Xbox Series X و PS5 سازگاری دارد. نمایشگرهای مدل‌های ال‌جی دارای عمق رنگ مشکی بالایی هستند که تصویر را بسیار باورپذیر می‌کند.

نقاط قوت و ضعف تلویزیون‌های ال‌جی، به‌عنوان بهترین تلویزیون خارجی برای فیلم و بازی را می‌توانید مشاهده کنید:

  • کیفیت بالای تصویر
  • تنوع بالای مدل‌های مختلف
  • زاویه دید خوب
  • استفاده از سیستم عامل WebOS که کاملا نرم و روان است
  • احتمال نویز داشتن تصویر در برخی از مدل‌ها هنگام نمایش تصاویر تاریک
  • روشنایی ناهموار یا کمبود روشنایی در برخی از مدل‌ها

۳. Sony؛ بهترین تلویزیون خارجی از نظر دقت رنگ

تلویزیون آینده‌نگرانه با طراحی مینیمال
اگر قصد دارید یک تلویزیون بادوام تهیه کنید، سونی بهترین گزینه است.

اگر به دنبال بهترین برند تلویزیون خارجی از نظر دقت رنگ هستید، به هیچ برند دیگری به غیر از سونی فکر نکنید. تلویزیون‌های سونی، یکی از پرفروش ترین برند های تلویزیون است که دارای عملکرد HDR خوب، قدرت پردازشی بالا و رابط هوشمند Google TV برای تجربه یک حس متفاوت و منحصربه‌فرد هستند.

از حالت‌های تصویری مانند «حالت دینامیک» به‌طور مداوم استفاده نکنید. این حالت‌ها باعث افزایش مصرف برق و کاهش عمر مفید تلویزیون می‌شوند.

یکی از معایب تلویزیون‌های سونی، قیمت بالای برخی از مدل‌های این برند است؛ اما به‌طور کلی، از نظر مردم در بین انواع تلویزیون خارجی، می‌تواند بهترین و مطمئن‌ترین انتخاب باشد. یکی دیگر از نقاط برجسته تلویزیون‌های سونی، مشخصات و عملکرد گیمینگ مناسب است که با توجه به سابقه دور و دراز این برند در تولید کنسول‌های بازی، غیر از این هم انتظار نمی‌رود.

نقاط قوت و ضعف تلویزیون‌های سونی به‌عنوان بهترین تلویزیون خارجی از نظر دقت رنگ را می‌توانید مشاهده کنید:

  • پردازش قدرتمند تصویر و ارائه کیفیت بسیار بالا
  • طول عمر بالا با سال‌ها دوام و پایداری
  • به‌کارگیری ویژگی‌های نوآورانه برای ارائه تجربه بهتر از تماشای تصویر
  • استفاده از سیستم عامل اندروید TV که یکی از نرم‌ترین و روان‌ترین سیستم عامل‌ها برای تلویزیون‌های هوشمند است
  • قیمت بالا
  • برخی از مدل‌ها مشکل زاویه دید دارند

۴. TCL؛ بهترین مارک تلویزیون خارجی هوشمند

تلویزیون صفحه بزرگ بدون قاب در یک خانه با طراحی مینیمال
TCL جزو برندهای خارجی مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود که قابلیت‌های هوشمند خوبی هم ارائه می‌کند.

اگرچه سامسونگ، ال جی و سونی، چه از نظر مردم و چه از نظر کارشناسان، تلویزیون‌های رده‌بالا با به‌روزترین قابلیت‌ها و امکانات را تولید می‌کنند و بدون شک بهترین تلویزیون خارجی محسوب می‌شوند، اما در مدل‌های میان‌رده و اقتصادی، اغلب از TCL شکست می‌خورند؛ چراکه نمی‌توانند مدل‌های اقتصادی با کیفیت و عملکرد مشابه با TCL تولید کنند.

اگر از تلویزیون‌های هوشمند استفاده می‌کنید، سیستم عامل آن را به‌طور مرتب به‌روزرسانی کنید. این کار باعث افزایش امنیت و عملکرد تلویزیون می‌شود.

تلویزیون‌های TCL کیفیت تصویر عالی و امکانات پیشرفته‌ای نسبت به قیمت خود ارائه می‌کنند که معمولا در چنین بازه‌های قیمتی نمی‌توان در برندهای دیگر پیدا کرد. به همین دلیل می‌توان آن را بهترین مارک تلویزیون خارجی هوشمند به شمار آورد.

نقاط قوت و ضعف تلویزیون‌های تی سی ال به‌عنوان بهترین تلویزیون خارجی هوشمند را می‌توانید مشاهده کنید:

  • قیمت مناسب نسبت به ویژگی‌ها و مشخصات
  • کیفیت بالای تصویر علی‌رغم قیمت کم‌تر نسبت به رقبا
  • تنوع بالای تلویزیون در سایزهای مختلف
  • سیستم عامل Roku به اندازه WebOS یا Android TV نرم و روان نیست
  • روشنایی تلویزیون‌های TCL به اندازه مدل‌های سامسونگ یا سونی زیاد نیست
  • کیفیت صدای تلویزیون‌های تی سی ال نیز به اندازه رقبای آن بالا نیست

۵. Vizio؛ بهترین برند تلویزیون خارجی مقرون‌به‌صرفه

تلویزیون OLED با طراحی جدید با بک‌گراند دیوار آجری
ویزیو یکی از برندهای خارجی کمیاب در بازار ایران است.

اگر به دنبال شناخت بهترین برند تلویزیون خارجی مقرون‌به‌صرفه هستید، Vizio را به شما پیشنهاد می‌کنیم. تلویزیون‌های ویزیو، شاید به اندازه تلویزیون‌های برندهای رقیب خود پیشرفته نباشند یا قابلیت‌های کم‌تری داشته باشند، اما اگر می‌خواهید با کم‌ترین هزینه، بالاترین کیفیت تصویر و امکانات را تجربه کنید، قطعا ویزیو را باید بهترین برند تلویزیون خارجی بدانید.

از اسپری‌های تمیزکننده به‌طور مستقیم روی صفحه نمایش استفاده نکنید. برای تمیز کردن صفحه نمایش، از یک پارچه نرم و مرطوب استفاده کنید.

مدل Quantum Pro TV یکی از بهترین تلویزیون‌های این برند است که به دلایل مختلف، می‌تواند بهترین تلویزیون خارجی هم لقب بگیرد. یکی از این دلایل، این است که نسبت به قیمت خود، امکانات و قابلیت‌های بسیار پیشرفته‌ای ارائه می‌کند که از این دست می‌توان به رزولوشن 4K، کنتراست در سطح تلویزیون‌های QLED و روشنایی بسیار بالا اشاره کرد.

نقاط قوت و ضعف تلویزیون‌های ویزیو به‌عنوان بهترین تلویزیون خارجی مقرون‌به‌صرفه را می‌توانید مشاهده کنید:

  • قیمت مناسب
  • پیشرفت عالی در کیفیت تصویر
  • روشنایی بسیار بالا
  • تنوع بالای سایزهای مختلف
  • ویژگی‌های پیشرفته و رده بالای کم‌تر نسبت به رقبا
  • کیفیت ساخت نه‌چندان بالا در مقایسه با رقبا

۶. Hisense؛ بهترین تلویزیون خارجی برای خانواده

تلویزیون OLED هایسنس طرح کانسپت
اگر اسم هایسنس را نشنیده باشید، اسم زیرمجموعه‌های آن را حتما شنیده‌اید.

در طی سال‌های اخیر، برند چینی هایسنس توانسته با ارائه محصولات پیشرفته و مجهز به مدرن‌ترین فناوری‌های روز دنیا، خودش را به‌عنوان یکی از نامزدهای بهترین برند تلویزیون خارجی مطرح کند. در حال حاضر، Hisense امتیاز برندهای معتبر و شناخته‌شده دیگری در صنعت تلویزیون را نیز در اختیار دارد که اسامی بزرگی همچون Sharp و Toshiba هم در بین آن‌ها به چشم می‌خورد.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد تلویزیون‌های Hisense، این است که از یک سیستم عامل یکسان در همه مدل‌های خود استفاده نمی‌کند. برخی از تلویزیون‌های این برند از سیستم عامل اندروید TV استفاده می‌کنند، برخی‌ها از Google TV، برخی از Roku TV و برخی هم از Fire TV. مدل‌هایی با سیستم عامل‌های ناشناخته‌تر نظیر Vidaa TV و XClass TV هم از این برند دیده شده است.

نقاط قوت و ضعف تلویزیون‌های هایسنس به‌عنوان بهترین تلویزیون خارجی برای خانواده را می‌توانید مشاهده کنید:

  • قیمت پایین
  • تصاحب برخی از برندهای بزرگ صنعت تلویزیون نظیر شارپ و توشیبا
  • کیفیت تصویر بالا
  • وجود سیستم‌عامل‌های ناشناخته در برخی از مدل‌ها و نداشتن سیستم‌عامل ثابت که باعث ناپایداری عملکرد شده است
  • روشنایی ناهموار یا کمبود روشنایی در برخی از مدل‌ها

برای آشنایی با محبوب‌ترین تلویزیون‌ها در بازار ایران، می‌توانید مطلب پربازدیدترین تلویزیون های ترب در سال ۱۴۰۲ را مطالعه کنید.

بهترین تلویزیون خارجی بر اساس سایز (اینچ)

اگر در بین انواع تلویزیون خارجی به دنبال شناخت بهترین تلویزیون خارجی بر اساس سایز هستید، در ادامه شما را با چند مدل برتر در سایزها و اندازه‌های مختلف آشنا می‌کنیم.

بهترین تلویزیون خارجی ۴۳ اینچ

از نظر مردم تلویزیون‌های ۴۳ اینچ جزو محبوب‌ترین سایزها در انواع تلویزیون خارجی هستند. این سایز برای فضاهای متوسط مانند اتاق خواب یا نشیمن‌های کوچک مناسب است و معمولا قابلیت‌های ساده و ابتدایی که باید در یک تلویزیون هوشمند وجود داشته باشد را می‌توان در آن‌ها پیدا کرد. در ادامه، چند مدل را به عنوان بهترین تلویزیون خارجی ۴۳ اینچ معرفی می‌کنیم.

۱. تلویزیون هوشمند ال جی مدل LM6300

تلویزیون ۴۳ اینچ LG مدل LM6300
LG LM6300

تلویزیون هوشمند ۴۳ اینچی ال جی مدل LM6300 با کیفیت تصویر Full HD، پردازنده تصویر Quad Core Processor، سیستم عامل WebOS، قابلیت اتصال به اینترنت، بلوتوث، گیرنده دیجیتال و توان خروجی صدای ۲۰ وات، انتخابی مناسب برای فضای متوسط و افرادی است که به دنبال یک تلویزیون با امکانات و قیمت مناسب هستند.

ویژگیمشخصه
سایز۴۳ اینچ
نوع صفحه نمایشLED
رزولوشنFull HD (برابر با ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل)
نوع پنلIPS
پردازنده۴ هسته‌ای
سیستم عاملWebOS
بلوتوثدارد
درگاه‌های ارتباطیدو درگاه USB، سه درگاه HDMI، کامپوزیت، کامپوننت، اپتیکال، خروجی هدفون
بلندگوهادو بلندگوی دو کاناله با مجموع توان ۲۰ وات
مشخصات تلویزیون هوشمند ال جی مدل LM6300

۲. تلویزیون سامسونگ مدل N5980

تلویزیون ۴۳ اینچی سامسونگ مدل N5980
Samsung N5980

تلویزیون ۴۳ اینچ سامسونگ مدل N5980 با کیفیت تصویر Full HD، پردازنده تصویر HyperReal Engine، سیستم عامل Tizen، قابلیت اتصال به اینترنت، گیرنده دیجیتال و توان خروجی صدای ۲۰ وات، یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای فضای متوسط و افرادی است که به دنبال یک تلویزیون با امکانات و قیمت مناسب می‌گردند.

ویژگیمشخصه
سایز۴۳ اینچ
نوع صفحه نمایشLED
رزولوشنFull HD (برابر با ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل)
نوع پنلIPS
پردازندهHyperReal Engine
سیستم عاملTizen
بلوتوثندارد
درگاه‌های ارتباطییک درگاه USB، یک درگاه HDMI، کامپوزیت، کامپوننت، اپتیکال، خروجی هدفون
بلندگوهادو بلندگوی دو کاناله با مجموع توان ۲۰ وات
مشخصات تلویزیون سامسونگ مدل N5980

۳. تلویزیون سامسونگ مدل 43T5300

تلویزیون ۴۳ اینچی سامسونگ مدل 43T5300
Samsung 43T5300

تلویزیون ۴۳ اینچ سامسونگ مدل 43T5300 با کیفیت تصویر Full HD، پردازنده تصویر HyperReal Engine، سیستم عامل Tizen، قابلیت اتصال به اینترنت، گیرنده دیجیتال و توان خروجی صدای ۲۰ وات، نسبت به مدل قبلی که معرفی کردیم، کمی گران‌تر است. در صورتی که اکثر قابلیت‌های آن، با تلویزیون سامسونگ مدل N5980 که پیش از این معرفی کردیم، یکسان است. فقط یک سری تفاوت جزئی در وزن یا تعداد درگاه بین این دو مدل وجود دارد.

ویژگیمشخصه
سایز۴۳ اینچ
نوع صفحه نمایشLED
رزولوشنFull HD (برابر با ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل)
نوع پنلIPS
پردازندهHyperReal Engine
سیستم عاملTizen
بلوتوثدارد
درگاه‌های ارتباطیسه درگاه USB، دو درگاه HDMI، کامپوزیت، کامپوننت، اپتیکال، خروجی هدفون
بلندگوهادو بلندگوی دو کاناله با مجموع توان ۲۰ وات
مشخصات تلویزیون سامسونگ مدل 43T5300

بهترین تلویزیون خارجی ۵۰ اینچ

تلویزیون‌های ۵۰ اینچ جزو سایزهای محبوب در بین انواع تلویزیون خارجی هستند. این سایز برای فضاهای متوسط و بزرگ مانند اتاق نشیمن مناسب است. اکثر تلویزیون‌های ۵۰ اینچ، قابلیت‌های هوشمند و بسیار کاربردی دارند که تماشای تصاویر و کار کردن با آن‌ها را لذت‌بخش می‌کند. در ادامه، چند مدل از بهترین تلویزیون خارجی ۵۰ اینچ را معرفی می‌کنیم.

۱. تلویزیون تی سی ال مدل 50P735

تلویزیون ۴۳ اینچی تی سی ال مدل 50P735
TCL 50P735

تلویزیون ۵۰ اینچی تی سی ال مدل 50P735 با کیفیت تصویر 4K UHD، پشتیبانی از HDR10 و Dolby Vision، پردازنده تصویر AIPQ Engine، سیستم عامل Android TV یازده، قابلیت اتصال به اینترنت، بلوتوث، گیرنده دیجیتال و توان خروجی صدای ۲۰ وات، یکی از گزینه‌های جدی انتخاب به‌عنوان بهترین تلویزیون خارجی ۵۰ اینچ است.

ویژگیمشخصه
سایز۵۰ اینچ
نوع صفحه نمایشLED
رزولوشن4K UHD (برابر با ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ پیکسل)
نوع پنلVA
پردازندهAIPQ Engine
سیستم عاملAndroid TV نسخه ۱۱
بلوتوثدارد
درگاه‌های ارتباطیسه درگاه USB، دو درگاه HDMI، کامپوزیت، کامپوننت، اپتیکال، خروجی هدفون
بلندگوهادو بلندگوی دو کاناله با مجموع توان ۲۰ وات
سایر ویژگی‌هاقابلیت ضبط برنامه‌های تلویزیونی، شبکه بی‌سیم (Wi-Fi)، صدای اپتیکال، قابلیت اتصال به اینترنت
مشخصات تلویزیون تی سی ال مدل 50P735

۲. تلویزیون ال جی مدل UN7340

تلویزیون ۵۰ اینچی ال جی مدل UN7340
LG UN7340

تلویزیون ۵۰ اینچی ال جی مدل UN7340 با کیفیت تصویر 4K UHD، پشتیبانی از HDR10 و Dolby Vision، پردازنده تصویر Quad Core Processor 4K، سیستم عامل WebOS، قابلیت اتصال به اینترنت، بلوتوث، گیرنده دیجیتال و توان خروجی صدای ۲۰ وات، بهترین تلویزیون خارجی ۵۰ اینچی برند LG به شمار می‌رود.

ویژگیمشخصه
سایز۵۰ اینچ
نوع صفحه نمایشLED
رزولوشن4K UHD (برابر با ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ پیکسل)
نوع پنلVA
پردازندهQuad Core Processor 4K
سیستم عاملWebOS نسخه ۵.۰
بلوتوثدارد
درگاه‌های ارتباطیدو درگاه USB، سه درگاه HDMI، کامپوزیت، کامپوننت، اپتیکال، خروجی هدفون
بلندگوهادو بلندگوی دو کاناله با مجموع توان ۲۰ وات
مشخصات تلویزیون ال جی مدل UN7340

۳. تلویزیون سامسونگ مدل NU7900

تلویزیون ۵۰ اینچی سامسونگ مدل NU7900
Samsung NU7900

تلویزیون ۵۰ اینچی سامسونگ مدل NU7900 با کیفیت تصویر 4K UHD، پردازنده تصویر UHD Processor، سیستم عامل Tizen، قابلیت اتصال به اینترنت و قابلیت‌های متنوع دیگر، از بهترین تلویزیون های برند سامسونگ است که انتخابی مناسب برای فضاهای بزرگ و افرادی است که به دنبال بهترین برند تلویزیون خارجی هستند.

ویژگیمشخصه
سایز۵۰ اینچ
نوع صفحه نمایشLED
رزولوشن4K UHD (برابر با ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ پیکسل)
نوع پنلVA
پردازندهUHD Processor
سیستم عاملTizen
بلوتوثدارد
درگاه‌های ارتباطیسه درگاه USB، دو درگاه HDMI، کامپوزیت، کامپوننت، اپتیکال، خروجی هدفون
بلندگوهادو بلندگوی دو کاناله با مجموع توان ۲۰ وات
مشخصات تلویزیون سامسونگ مدل NU7900

بهترین تلویزیون خارجی ۵۵ اینچ

اگر به دنبال تلویزیون بزرگ‌تری برای اتاق نشیمن منزل خود می‌گردید، می‌توانید سایز ۵۵ اینچ را انتخاب کنید. تلویزیون‌های ۵۵ اینچ خارجی علاوه‌بر ارائه کیفیت بسیار بالا، امکانات و قابلیت‌های هوشمند بسیار کاربردی هم دارند که باعث می‌شود از تماشای تصاویر در آن‌ها لذت ببرید. با ما باشید تا چند مدل از بهترین تلویزیون خارجی ۵۵ اینچ را معرفی کنیم.

اگر دوست دارید با بهترین تلویزیون های ۵۵ اینچ آشنا شوید، حتما نگاهی به مقاله “ بهترین تلویزیون های ۵۵ اینچ” بیندازید

۱. تلویزیون سونی مدل 55X75K

تلویزیون ۵۵ اینچی سونی مدل 55X75K
Sony 55X75K

تلویزیون ۵۵ اینچی سونی مدل 55X75K با کیفیت تصویر 4K UHD و پشتیبانی از استانداردهای تصویر HDR10 و Dolby Vision و قابلیت‌هایی نظیر اتصال به اینترنت، سیستم عامل Google TV و نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز در بین انواع تلوزیون خارجی، یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین مدل‌ها به شمار می‌رود.

ویژگیمشخصه
سایز۵۵ اینچ
نوع صفحه نمایشLED
رزولوشن4K UHD (برابر با ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ پیکسل)
نوع پنلVA
پردازنده4K HDR Processor X1
سیستم عاملGoogle TV
بلوتوثدارد
درگاه‌های ارتباطیدو درگاه USB، سه درگاه HDMI، کامپوزیت، کامپوننت، اپتیکال، خروجی هدفون
بلندگوهادو بلندگوی دو کاناله با مجموع توان ۲۰ وات
مشخصات تلویزیون سونی مدل 55X75K

۲. تلویزیون سامسونگ مدل Q78

تلویزیون ۵۵ اینچی سامسونگ مدل Q78
Samsung Q78

تلویزیون ۵۵ اینچی سامسونگ مدل Q78 یکی از پیشرفته‌ترین تلویزیون‌های ۵۵ اینچی موجود در بازار است که نسبت به قابلیت‌ها و امکانات خود، قیمت بسیار مناسبی هم دارد. این تلویزیون با کیفیت Ultra HD یا همان 4K، قابلیت‌های هوشمند و کیفیت تصویر بی‌نظیر، یکی از بهترین تلویزیون‌هایی به شمار می‌رود که سامسونگ تاکنون تولید کرده است.

ویژگیمشخصه
سایز۵۵ اینچ
نوع صفحه نمایشQLED (خمیده)
رزولوشن4K UHD (برابر با ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ پیکسل)
نوع پنلVA
پردازندهQuantum Processor 4K (چهار هسته‌ای)
سیستم عاملTizen
بلوتوثدارد
درگاه‌های ارتباطیسه درگاه USB، چهار درگاه HDMI، کامپوزیت، کامپوننت، اپتیکال، خروجی هدفون
بلندگوهادو بلندگوی دو کاناله با مجموع توان ۲۰ وات به همراه دو عدد ساب ووفر با توان ۲۰ وات و پشتیبانی از استانداردهای صوتی Dolby Digital Plus و DTS
مشخصات تلویزیون سامسونگ مدل Q78

۳. تلویزیون ال جی مدل 55UK77000GI

تلویزیون ۵۵ اینچی ال جی مدل 55UK77000GI
LG 55UK77000GI

تلویزیون ۵۵ اینچی ال جی مدل 55UK77000GI یکی دیگر از تلویزیون‌های هوشمند و پیشرفته‌ای است که بین انواع تلویزیون خارجی در محدوده سایز ۵۵ اینچ می‌توانید تهیه کنید. این تلویزیون با پشتیبانی از سیستم عامل WebOS نسخه ۴.۰، پردازنده چهارهسته‌ای و قابلیت‌های هوشمند مختلف، یکی از گزینه‌های جدی انتخاب به‌عنوان بهترین تلویزیون خارجی ۵۵ اینچی است.

ویژگیمشخصه
سایز۵۵ اینچ
نوع صفحه نمایشLED (تخت)
رزولوشن4K UHD (برابر با ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ پیکسل)
نوع پنلIPS
پردازندهQuantum Processor 4K (چهار هسته‌ای)
سیستم عاملWebOS نسخه ۴.۰
بلوتوثدارد
درگاه‌های ارتباطیچهار درگاه USB، دو درگاه HDMI، کامپوزیت، کامپوننت، اپتیکال، خروجی هدفون
بلندگوهادو بلندگوی دو کاناله با مجموع توان ۲۰ وات و پشتیبانی از استانداردهای صوتی Dolby Digital، DTS، Clear Voice II، Ultra Surround
مشخصات تلویزیون ال جی مدل 55UK77000GI

بهترین تلویزیون خارجی ۶۵ اینچ

تلویزیون‌های ۶۵ اینچ جزو بزرگ‌ترین سایزها در بین تلویزیون‌ها هستند که هر کسی سمت آن‌ها نمی‌رود. دلیل اصلی این امر، قیمت بالای تلویزیون‌های خارجی ۶۵ اینچ است. این سایز برای فضاهای بسیار بزرگ مانند سالن‌های پذیرایی مجلل مناسب است. در ادامه، چند مدل را به عنوان بهترین تلویزیون خارجی ۶۵ اینچ معرفی خواهیم کرد.

۱. تلویزیون ال جی مدل OLED65C8GI

تلویزیون ۶۵ اینچی ال جی مدل OLED65C8GI
LG OLED65C8GI

تلویزیون ۶۵ اینچی ال جی مدل OLED65C8GI با کیفیت تصویر بی‌نظیر، امکانات پیشرفته و طراحی زیبا، انتخابی ایده‌آل برای افرادی است که به دنبال بهترین تجربه بصری هستند. این امکانات پیشرفته، باعث شده تا آن را در لیست بهترین تلویزیون خارجی از نظر مردم قرار دهیم.

ویژگیمشخصه
سایز۶۵ اینچ
نوع صفحه نمایشOLED (تخت)
رزولوشن4K UHD (برابر با ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ پیکسل)
نوع پنلIPS
پردازندهα9 (Alpha 9) Intelligent Processor
سیستم عاملWebOS نسخه ۵.۰
بلوتوثدارد
درگاه‌های ارتباطیسه درگاه USB، چهار درگاه HDMI، کامپوزیت، کامپوننت، اپتیکال، خروجی هدفون
بلندگوهادو بلندگوی دو کاناله با مجموع توان ۲۰ وات با صدای سه بعدی، دارای ساب ووفر و پشتیبانی از تکنولوژی‌های صوتی Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby DTS, Dolby Atmos, Dolby AC-4
مشخصات تلویزیون ال جی مدل OLED65C8GI

۲. تلویزیون سامسونگ مدل Q7880

تلویزیون ۶۵ اینچی سامسونگ مدل Q7880
Samsung Q7880

تلویزیون ۶۵ اینچی سامسونگ مدل Q7880 هر قابلیتی که بهترین برند تلویزیون خارجی باید داشته باشد را در اختیار شما قرار می‌دهد تا از تماشای تصاویر در آن، نهایت لذت را ببرید. این محصول با پنل QLED خمیده خود و پشتیبانی از استانداردهای تصویر HDR10 و HDR10+ هر قابلیتی که از بهترین تلویزیون خارجی انتظار دارید را ارائه می‌کند.

ویژگیمشخصه
سایز۶۵ اینچ
نوع صفحه نمایشOLED (خمیده)
رزولوشن4K UHD (برابر با ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ پیکسل)
نوع پنلIPS
پردازندهQuantum Processor 4K
سیستم عاملTizen
بلوتوثدارد
درگاه‌های ارتباطیسه درگاه USB، چهار درگاه HDMI، کامپوزیت، کامپوننت، اپتیکال، خروجی هدفون
بلندگوهادارای چهار بلندگوی ۴.۲ کاناله با مجموع توان ۴۰ وات به همراه دو عدد ساب ووفر با مجموع توان ۲۰ وات و پشتیبانی از استانداردهای صوتی Dolby Digital Plus و DTS
مشخصات تلویزیون سامسونگ مدل Q7880

۳. تلویزیون سونی مدل 65X80L

تلویزیون ۶۵ اینچی سونی مدل 65X80L
Sony 65X80L

آخرین محصولی که قصد داریم به‌عنوان بهترین مارک تلویزیون خارجی معرفی کنیم، تلویزیون ۶۵ اینچی سونی مدل 65X80L است که از نظر مردم یکی از پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین تلویزیون‌هایی است که تاکنون سونی تولید کرده. این مدل، یکی از معدود تلویزیون‌های Flicker-free (بدون سوسو زدن تصویر) است که تصاویر را با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز نمایش می‌دهد.

ویژگیمشخصه
سایز۶۵ اینچ
نوع صفحه نمایشLED (تخت)
رزولوشن4K UHD (برابر با ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ پیکسل)
نوع پنلADS
پردازنده4K HDR Processor X1
سیستم عاملAndroid TV نسخه ۱۰
بلوتوثدارد
درگاه‌های ارتباطیدو درگاه USB، چهار درگاه HDMI، کامپوزیت، کامپوننت، اپتیکال، خروجی هدفون
بلندگوهادارای دو بلندگوی دو کاناله با مجموع توان ۲۰ وات و پشتیبانی از تکنولوژی‌های صوتی Dolby Atmos, Dolby Audio, DTS Digital Surround و سیستم‌های صوتی Bass Reflex و X-Balanced
مشخصات تلویزیون سونی مدل 65X80L

بهترین تلویزیون خارجی را از کجا بخریم؟

برای تهیه تمامی محصولات و مدل‌های تلویزیون که در این مطلب معرفی کردیم، می‌توانید به سایت ترب مراجعه کنید. ترب امکان خرید صدها مدل متنوع از بهترین مارک تلویزیون خارجی را با بهترین قیمت فراهم کرده است. شما می‌توانید انواع تلویزیون خارجی از برندهای معتبر و باکیفیت خارجی از جمله سونی، سامسونگ، ال‌جی، تی سی ال و بسیاری از برندهای دیگر را از فروشندگان ترب تهیه کنید.

برای یافتن محصولات مناسب برای خود، فقط کافی‌ست اسم مدل یا برند مورد نظر خود را جستجو کنید یا پس از مراجعه به ‌دسته‌بندی تلویزیون در سایت ترب، محصولات را بر اساس قیمت یا محبوبیت مرتب کنید. در صورتی که شهر محل زندگی خود را از قسمت ترب من انتخاب کرده باشید، می‌توانید علاوه‌بر فروشگاه‌های آنلاین، لیست فروشندگان حضوری کالای مورد نظر خود را نیز مشاهده کنید.

کلام آخر

در حال حاضر، بازار تلویزیون بیشتر در تصاحب مارک‌ها و برندهای ایرانی است که واقعا در سال‌های اخیر، پیشرفت‌های زیادی هم در تولید تلویزیون‌های هوشمند باکیفیت داشته‌اند؛ اما هنوز هم برندهای خارجی محبوبیت زیادی بین مردم دارند و به همین دلیل، بسیاری از افراد به دنبال شناخت بهترین مارک تلویزیون خارجی هستند.

در این مطلب برندهای سامسونگ، ال‌جی، سونی، تی‌سی‌ال، ویزیو و هایسنس را به‌عنوان بهترین مارک تلویزیون خارجی از نظر مردم و کارشناسان معرفی کردیم و با مزایا و معایب هر یک از این برندها نیز آشنا شدیم. همچنین، با مشخصات چند مدل از بهترین تلویزیون خارجی در سایزهای محبوب از جمله ۴۳، ۵۰، ۵۵ و ۶۵ اینچ آشنا شدیم.

برندویژگی برجسته
Samsungدر صدر لیست بهترین برند تلویزیون خارجی
LGبهترین تلویزیون خارجی برای فیلم و بازی
Sonyبهترین تلویزیون خارجی از نظر دقت رنگ
TCLبهترین مارک تلویزیون خارجی هوشمند
Vizioبهترین برند تلویزیون خارجی مقرون‌به‌صرفه
Hisenseبهترین تلویزیون خارجی برای خانواده

پرسش های متداول در مورد بهترین تلویزیون خارجی

بهترین برند تلویزیون خارجی کدام است؟

بهترین برند تلویزیون خارجی در ایران سامسونگ، سونی و ال جی است. البته در بازارهای جهانی، برندهای معتبر دیگری همچون TCL، Vizio و Hisense هم چیزی از آن‌ها کم ندارند؛ اما این برندها در بازار ایران کمیاب هستند.

بهترین تلویزیون خارجی کدام است؟

انتخاب بهترین تلویزیون خارجی، به برند و سایز مورد نظر شما بستگی دارد. به‌عنوان مثال، در بین مدل‌های ۵۰ اینچی، تلویزیون سامسونگ مدل NU7900، ال جی مدل UN7340 و تی سی ال مدل 50P735 بهترین تلویزیون خارجی هستند.

بهترین تلویزیون خارجی برای گیمینگ چیست؟

برندهای LG و Sony (مثلا مدل ۶۵ اینچی 65X80L) برای بازی کردن بهتر از برندهای دیگر هستند؛ زیرا کنتراست بی‌نظیر و رنگ‌های دقیقی دارند، کیفیت آن‌ها عالی است و نرخ تازه‌سازی بالایی ارائه می‌دهند.

تلویزیون ال جی بهتر است یا سامسونگ؟

روشنایی تلویزیون‌های سامسونگ کمی بیشتر است و کنتراست بهتری هم دارند؛ اما تلویزیون‌های ال جی به‌طور کلی، زاویه دید وسیع‌تر و قابلیت‌های هوشمند بیشتری دارند. البته، رنگ تلویزیون‌های سامسونگ نیز کمی زنده‌تر است.

تلویزیون سامسونگ OLED بهتر است یا QLED؟

هر دو نوع تلویزیون OLED و QLED مزایا و معایب خاص خود را دارند. به‌عنوان مثال، مدل‌های OLED طراحی باریک و سبک و همین‌طور زاویه دید گسترده‌تری دارند. از طرفی دیگر طول عمر مدل‌های QLED بیشتر است. کیفیت تصویر تلویزیون‌های QLED نیز به پای OLEDها نمی‌رسد؛ اما تجربه کاربران نشان داده که احتمال سوختگی صفحه در OLED بیشتر است.

🔗 منابع: digitaltrends | nbcnews

عرفان رحیمی صادق
عرفان رحیمی صادق

من فارغ‌التحصیل مترجمی زبان انگلیسی هستم و از سال ۹۴ تولید محتوا رو شروع کردم. اوایل، از زمانی که تولید محتوا رو جدی‌تر دنبال کردم، درهای جدیدی به روم باز شد و با افراد مهمی تو این عرصه آشنا شدم که سعی کردم از هر کدوم یه چیزایی یاد بگیرم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *