بهترین ماسک های صورت ایرانی و خارجی برای انواع پوست

ماسک‌های صورت، معمولا جزو محصولات مراقبت از پوست روزانه محسوب نمی‌شوند، بلکه بیشتر به عنوان یک روش مراقبتی عمل می‌کنند که باید هر از گاهی در طول هفته انجام شوند. انواع مختلفی از ماسک صورت وجود دارد که شامل خاک رس، کرمی، ژلی، ورقه‌ای، لایه بردار و انواع مختلف دیگر هستند و هر کدام نیز کار متفاوتی انجام می‌دهند. با توجه به تنوع بالای آن‌ها، در این مطلب بهترین ماسک های صورت را به شما معرفی می‌کنیم تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید.

با بهترین برند ماسک صورت آشنا شوید!

یک مرد با حوله که ماسک صورت گذاشته و دو برش خیار هم روی چشمانش قرار دارد
برندهای ایرانی و خارجی ماسک صورت، هر دو کیفیت مطلوبی دارند و برای جوش، آکنه و خشکی موثرند.

استفاده از ماسک صورت یکی از راه‌های ساده و موثر برای مراقبت از پوست و حفظ سلامت و شادابی آن است. ماسک‌ها با مواد مغذی و آبرسان به پوست نفوذ کرده و مشکلات پوستی مانند آکنه، جوش، خشکی و پیری را از بین می‌برند. امروزه مدل‌ها و برندهای زیادی وارد این بازار شده‌اند که انتخاب را برای افراد دشوار کرده‌اند.

هیدرودرم (Hydroderm)، آدرا (Adra)، لافارر (Lafarrerr) و بایو آکوا (Bioaqua) تنها تعدادی از شرکت‌هایی هستند که بهترین برند ماسک صورت محسوب می‌شوند. در کنار آن‌ها، وارمی (Varmi)، رینوزیت (Renuzit) و سینره (Cinere) نیز بهترین برند ماسک صورت ایرانی شناخته می‌شوند.

در دوران بارداری و شیردهی، حتما با مشورت پزشک خود از ماسک‌های صورت استفاده کنید. چرا که ممکن است حاوی ترکیبات مضر برای جنین و کودکان باشند.

بهترین مدل ماسک صورت

در ادامه ۱۰ محصول برای معرفی به‌عنوان بهترین مدل ماسک صورت در نظر گرفته شده‌اند:

اگر می‌خواهید با وسایلی که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود یک ماسک صورت موثر و قوی درست کنید، ما مراحل و طرز تهیه بهترین ماسک صورت خانگی را در مطالب قبلی وبلاگ ترب آموزش داده‌ایم.

۱. ماسک ورقه‌ای ویتامین سی بیوآکوا

ماسک صورت ورقه‌ای حاوی ویتامین سی بیوآکوا
ماسک صورت بایوآکوا حاوی ویتامین سی
ویژگی‌هاتوضیحات
برندبایوآکوا
حجم۲۵ گرم
سازگار با پوست‌هایخشک، خسته و کدر
کاربردآبرسان، جوانسازی، روشن کننده، شاداب کننده و رفع خستگی پوست
ترکیبات مهمویتامین سی
جدول مشخصات ماسک ورقه‌ای ویتامین سی بیوآکوا

یک ماسک ورقه‌ای از برند Bioaqua است که ضمن آبرسانی، باعث جوانسازی پوست می‌شود؛ همچنین، خاصیت شاداب کنندگی، روشن کنندگی و رفع خستگی پوست نیز دارد. این خواص، به دلیل آنتی اکسیدان‌های موجود در ویتامین سی فراهم شده‌اند. این ماسک صورت از بهترین ماسک های صورت روشن کننده پوست است که خاصیت ارتجاعی پوست را تقویت کرده و به مرور زمان به کاهش چین و چروک‌های پوست کمک می‌کند. برای کم رنگ شدن کک و مک نیز می‌توانید از آن استفاده کنید.

۲. ماسک کربن کلاژن ساز بیوآکوا

ماسک صورت کلاژن ساز بیوآکوا حاوی کربن
ماسک صورت بایوآکوا حاوی کربن فعال، پروتئين و عصاره جوجوبا
ویژگی‌هاتوضیحات
برندبایوآکوا
حجم۱۰۰ میلی‌لیتر
سازگار با پوست‌هایچرب و مستعد آکنه
کاربردآبرسانی، جوانسازی و پاکسازی عمیق پوست 
ترکیبات مهمعصاره گیاهان مختلف، كربن فعال، پروتئين، عصاره جوجوبا و چندین ترکیب دیگر
جدول مشخصات ماسک کربن کلاژن ساز بیوآکوا

محصول بعدی در لیست بهترین ماسک های صورت، مجددا به برند بایوآکوا تعلق دارد که به نوعی می‌توان آن را بهترین برند ماسک صورت خارجی نیز به شمار آورد.

این ماسک، در روتین مراقبتی و حفظ سلامت پوست خانم‌ها تاثیر بسیار زیادی دارد و برای آقایان هم مناسب است. برخی از مردم آن را با اسم ماسک حبابی هم می‌شناسند. چرا که ماهیت بسیار منحصربه‌فردی دارد که با اکسیژن موجود در محیط واکنش نشان داده و به حالت حباب‌های کف دیده می‌شود.

۳. ماسک حاوی پودر زغال هیدرودرم

ماسک صورت حاوی پودر زغال هیدرودرم
ماسک صورت هیدرودرم حاوی پودر زغال، برگ چای سبز، مریم گلی، اکالیپتوس و نعناع
ویژگی‌هاتوضیحات
برندهیدرودرم
حجم۶۰ میلی‌لیتر
سازگار با پوست‌هایچرب و مستعد آکنه
کاربردمات کنندگی، پاکسازی، سم زدایی، ضد جوش و لایه برداری
ترکیبات مهمپودر زغال، برگ چای سبز، مریم گلی، اکالیپتوس و نعناع
جدول مشخصات ماسک حاوی پودر زغال هیدرودرم

ماسک حاوی پودر زغال هیدرودرم را می‌توانید برای پاک سازی عمیق پوست استفاده کنید. این ماسک با ترکیبات مفید مختلف اعم از پودر زغال، برگ چای سبز، مریم گلی، اکالیپتوس، نعناع و چندین گیاه مختلف دیگر، چربی پوست شما را کنترل کرده و آن را از هرگونه آلودگی پاک می‌کند. علاوه‌براین، به عنوان یک لایه‌بردار قوی عمل می‌کند و در کاهش چین و چروک صورت نیز موثر است. در صورتی که پوستتان دچار التهاب شده و می‌خواهید از جوش و آکنه جلوگیری کنید، این ماسک جزو بهترین ماسک صورت برای جوش است که می‌توانید انتخاب کنید.

۴. ماسک روشن کننده صورت سینره

ماسک صورت روشن‌کننده سینره
ماسک صورت سینره حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان، جلبک دریایی، ویتامین C و مشتقات منگنز
ویژگی‌هاتوضیحات
برندسینره
حجم۶۵ میلی لیتر
سازگار با پوست‌هایانواع پوست
کاربردروشن کننده، لایه بردار، کاهش چین و چروک
ترکیبات مهم ترکیبات آنتی اکسیدان، جلبک دریایی، ویتامین C و مشتقات منگنز
جدول مشخصات ماسک روشن کننده صورت سینره

اگر به دنبال بهترین برند ماسک صورت ایرانی هستید، سینره را به شما معرفی می‌کنیم که با محصول توانسته در لیست بهترین مدل ماسک صورت قرار بگیرد. ترکیبات مفید زیادی در این محصول به کار رفته که اگر بخواهیم به خواص آن‌ها اشاره کنیم، می‌توانیم بگوییم که جلبک دریایی موجب آرامش، درخشش و شفافیت پوست می‎شود. ویتامین سی، تولید ملانین را کاهش می‌دهد و پوست را روشن می‌کند. مشتقات منگنز، با اکسیژن رسانی به پوست، التهاب و قرمزی را رفع می‌کنند.

۵. ماسک جوان کننده پوست عصاره انار آدرا

ماسک صورت جوان‌کننده دارای عصاره انار آدرا
ماسک صورت آدرا حاوی عصاره اناره و ویتامین E
ویژگی‌هاتوضیحات
برندآدرا
حجم۱۰۰ میلی‌لیتر
سازگار با پوست‌هایمعمولی
کاربردبازسازی، جوانسازی، شاداب کننده، سفت کننده ماندگار، رفع افتادگی، کلاژن سازی، افزایش نرمی و لطافت، کاهش منافذ باز پوست
ترکیبات مهمویتامین E و عصاره انار
جدول مشخصات ماسک جوان کننده پوست عصاره انار آدرا

آدرا، یکی دیگر از برندهای محبوب و باکیفیت ایرانی است که ماسک‌های صورت بسیار موثری تولید می‌کند. یکی از بهترین و موثرترین محصولات این برند که می‌توان برای مشکلات پوستی متعدد از آن استفاده کرد، ماسک عصاره انار است که با کاهش التهابات پوستی، به جوانسازی پوست کمک می‌کند. علاوه‌براین، خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی دارد و از افتادگی پوست جلوگیری می‌کند. این ماسک یکی از بهترین روش‌ها برای محافظت از صورت در برابر آلاینده‌های مختلفی است که در طول روز در معرض آن‌ها قرار می‌گیرید.

۶. ماسک صورت ضد آکنه لافارر

ماسک ضد آکنه لافارر برای صورت
ماسک صورت لافارر حاوی عصاره بابونه، چای سبز، هاماملیس، نشاسته ذرت اصلاح شده به همراه مواد موثر گوگرد، کائولین و زینک
ویژگی‌هاتوضیحات
برندلافارر
حجم۱۵۰ میلی‌لیتر
سازگار با پوست‌هایچرب، مختلط، مستعد جوش و آکنه
کاربردکاهش، بهبود و رفع جوش و آکنه، جلوگيری از مسدود شدن منافذ ناشی از ترشح چربی اضافی پوست، پاکسازی عمیق منافذ پوست، محافظت از ساختار پوست، ضد التهاب، کنترل چربی و آنتی باکتریال
ترکیبات مهمعصاره بابونه، چای سبز، هاماملیس، نشاسته ذرت اصلاح شده به همراه مواد موثر گوگرد، کائولین و زینک
جدول مشخصات ماسک صورت ضد آکنه لافارر

جوش‌ها و آکنه‌هایی که روی صورت ایجاد می‌شود، در اکثر مواقع به دلیل نفوذ آلودگی‌ها به پوست صورت اتفاق می‌افتد. برای جلوگیری از این اتفاق و یا بهبود جوش و آکنه‌هایی که روی پوستتان ایجاد شده‌اند، باید از محصولات مراقبتی مناسب استفاده کنید. ماسک صورت ضد آکنه لافارر، یکی از قوی‌ترین و موثرترین محصولاتی است که می‌توانید برای این منظور استفاده کنید. این محصول، از ترکیب گیاهان مختلفی به وجود آمده که ضمن محافظت از ساختار پوست، خاصیت ضد التهابی، آنتی باکتریال و کنترل چربی دارند.

۷. ماسک خاک رس آواکادو و جو وارمی

ماسک صورت خاک رس آواکادو و جو وارمی
ماسک صورت وارمی حاوی عصاره جو دوسر، آووکادو، پودر آلوئه ورا، گلیسرین و ویتامین E
ویژگی‌هاتوضیحات
برندوارمی
حجم۱۵۰ میلی‌لیتر
سازگار با پوست‌هاینرمال و مختلط
کاربردلایه برداری ملایم، پاک کننده، پاکسازی عمیق پوست، جمع کردن منافذ پوست، رفع جوش‌های سرسیاه، احساس شادابی و تمیزی
ترکیبات مهمعصاره جو دوسر، عصاره آووکادو، پودر آلوئه ورا، گلیسرین و ویتامین E
جدول مشخصات ماسک خاک رس آواکادو و جو وارمی

در بین بهترین ماسک های صورت، ماسک خاک رس آواکادو و جو وارمی به شما کمک می‌کند تا لایه برداری ملایمی انجام دهید، پوست خود را به طور عمیق پاکسازی کنید و احساس شادابی و تمیزی داشته باشید. این کار با جمع کردن منافذ پوست انجام می‌شود که خواص ترکیبات مفیدی همچون عصاره جو دوسر، عصاره آووکادو و پودر آلوئه ورا است که در این ماسک به کار برده شده. اگر جوش‌های سرسیاه روی صورتتان ایجاد می‌شود و به دنبال راهی برای رفع آن‌ها هستید، می‌توانید از این ماسک موثر استفاده کنید.

۸. ماسک صورت حاوی عصاره خیار رینوزیت

ماسک صورت رینوزیت حاوی عصاره خیار
ماسک صورت رینوزیت حاوی عصاره خیار و ویتامین E و A
ویژگی‌هاتوضیحات
برندرینوزیت
حجم۱۰۰ میلی‌لیتر
سازگار با پوست‌هایانواع پوست
کاربردحفظ و ایجاد رطوبت پوست، کاهش التهابات پوستی، ترمیم و بازسازی ساختار پوست، جلوگیری از بروز چین و چروک، پاک کننده، مرطوب کننده، روشن کننده، افزایش نرمی و لطافت پوست و خنک کننده
ترکیبات مهمعصاره خیار و ویتامین E و A
جدول مشخصات ماسک صورت حاوی عصاره خیار رینوزیت

پایه ماسک صورت حاوی عصاره خیار رینوزیت، ویتامین‌ها و عصاره‌های طبیعی است تا بیشترین اثرگذاری را داشته باشد. ویتامین A و E موجود در این ماسک خاصیت آنتی‌اکسیدان به آن بخشیده‌اند و به همین دلیل می‌تواند به خوبی از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و عوامل مخرب محیطی محافظت کند. علاوه‌براین، توانایی کند کردن روند پیری زودرس و ترمیم و بازسازی پوست هم دارد. شما برای خنک شدن و مرطوب شدن پوست خود می‌توانید از این ماسک استفاده کنید و لطافت صورت خود را افزایش دهید.

۹. ماسک زغال سودا

ماسک زغال برند سودا
ماسک لایه بردار زغال سودا
ویژگی‌هاتوضیحات
برندسودا
حجم۷۵ میلی‌لیتر
سازگار با پوست‌هایمختلط
کاربردپاک کننده، لایه بردار و از بین برنده جوش‌های سرسیاه
ترکیبات مهمفاقد عصاره
مشخصات ماسک زغال سودا

اگر به دنبال بهترین مدل ماسک صورت برای لایه برداری و پاک کنندگی پوست صورت خود هستید، ماسک زغال سودا (Sevda) را به شما پیشنهاد می‌کنیم که باعث از بین رفتن جوش‌های سر سیاه می‌شود و به شفاف و درخشان شدن پوست کمک می‌کند. مواد مرطوب کننده‌ای که در این ماسک به کار برده شده، باعث می‌شوند تا پوست صورت شما بعد از لایه برداری دچار خشکی نشود و احساس شادابی داشته باشید. با از بین بردن آلودگی‌های پوست خود به وسیله این ماسک، روند پیری پوست صورت شما به تاخیر خواهد افتاد.

۱۰. ماسک زردچوبه نوتروژینا

ماسک صورت زردچوبه نوتروژینا
ماسک صورت نوتروژینا سرشار از آنتی اکسیدان و عصاره زردچوبه
ویژگی‌هاتوضیحات
برندنوتروژینا
حجم۶۰ میلی‌لیتر
سازگار با پوست‌هایمختلط و مستعد چربی
کاربردتسکین دهنده پوست و التهابات پوستی، روشن کننده، ضد لک، جوش و پیری
ترکیبات مهمسرشار از آنتی اکسیدان و عصاره زردچوبه
مشخصات ماسک زردچوبه نوتروژینا

نوتروژینا یک برند فرانسوی است که می‌توان آن را بهترین برند ماسک صورت به شمار آورد. در بین بهترین ماسک های صورت، ماسک زردچوبه این برند به دلیل ترکیبات منحصربه‌فرد خود که سرشار از آنتی اکسیدان و عصاره زردچوبه است، می‌تواند برای روشن کنندگی، تسکین، کاهش التهابات پوستی و همینطور جلوگیری از پیری استفاده شود. این محصول فاقد روغن معدنی است و هیچگونه ترکیبات مضری نظیر سولفات یا سیلیکون در آن به کار برده نشده است. پوست‌های مختلط و مستعد چربی می‌توانند بیشترین بهره را از این محصول ببرند.

بعد از ماسک صورت، از تونر و مرطوب‌کننده متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید تا دچار خشکی نشود.

بهترین ماسک های صورت را از کجا بخریم؟

چند نوع ماسک صورت مختلف کنار هم که روی یک سطح صاف پخش شده‌اند
ترب، بیشترین تنوع ماسک صورت ایرانی و خارجی را دارد.

شما می‌توانید تمامی محصولاتی که در این مطلب به عنوان بهترین ماسک های صورت معرفی کردیم را با بهترین قیمت از طریق سایت ترب خریداری کنید. ترب امکان مقایسه قیمت فروشندگان مختلف را فراهم کرده و این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا علاوه‌بر خرید آنلاین، فروشندگان معتبری که محصول مورد نظرتان را در اطراف شما موجود دارند را نیز پیدا کنید.

برای بهره‌مندی از این قابلیت، باید شهر محل سکونت خود را از قسمت ترب من انتخاب کنید. اگر هم به اعتبار فروشندگان شک دارید و به آن‌ها اعتماد ندارید، می‌توانید از فروشندگانی که دارای نشان ضمانت ترب هستند خرید کنید. ترب این فروشندگان را ضمانت می‌کند تا اگر با مشکلی مواجه شدید که فروشگاه زیر بار آن نرفت، وجه خود را از ترب دریافت کنید.

کلام آخر

در این مقاله بهترین ماسک های صورت را از بهترین برندهای ایرانی و خارجی بازار از جمله سینره، آدرا، هیدرودرم، لافارر و بایوآکوا معرفی کردیم و ضمن بررسی ترکیبات و عصاره‌های مهم به‌کاررفته در آن‌ها، توضیح دادیم که برای چه نوع پوست‌هایی مناسب هستند. شما بسته به نوع پوست و نیازهای خود، می‌توانید بهترین مدل ماسک صورت را برای خود پیدا کنید.

نام ماسکآبرسانیجوانسازیروشن کنندگیضد لک و جوش
ویتامین سی بیوآکوا
کلاژن ساز بیوآکوا
پودر زغال هیدرودرم
روشن کننده سینره
عصاره انار آدرا
ضد آکنه لافارر
خاک رس وارمی
خیار رینوزیت
زغال سودا
زردچوبه نوروژینا
خواص بهترین ماسک های صورت

پرسش های متداول در مورد بهترین ماسک های صورت

بهترین ماسک صورت ایرانی کدام است؟

آدرا (Adra)، وارمی (Varmi)، رینوزیت (Renuzit) و سینره (Cinere) برخی از بهترین برندهای ایرانی سازنده ماسک صورت هستند.

بهترین ماسک صورت خارجی چیست؟

لافارر (Lafarrerr)، بایو آکوا (Bioaqua) و نوتروژینا (Neutrogena) برخی از بهترین برندهای خارجی سازنده ماسک صورت هستند.

بهترین ماسک صورت برای پوست‌های چرب کدام است؟

اگر پوست چرب دارید، بهتر است به دنبال ماسک‌هایی باشید که چربی پوست را کنترل کرده و منافذ آن را پاکسازی می‌کنند. توصیه می‌کنیم از ماسک‌های حاوی خاک رس، زغال فعال یا اسید سالیسیلیک استفاده کنید.

بهترین ماسک صورت برای پوست‌های خشک چیست؟

اگر پوست خشک دارید، بهتر است به دنبال ماسک‌هایی باشید که پوست را آبرسانی و مرطوب می‌کنند. توصیه می‌کنیم از ماسک‌های حاوی هیالورونیک اسید، گلیسیرین یا آلوئه ورا استفاده کنید.

برای کسانی که پوست حساس دارند چه نوع ماسکی مناسب است؟

اگر پوست حساسی دارید، بهتر است به دنبال ماسک‌هایی باشید که فاقد عطر، رنگ و مواد شیمیایی شدید هستند. توصیه می‌کنیم از ماسک‌های حاوی مواد طبیعی مانند آلوئه‌ورا، خیار یا جو دوسر استفاده کنید.

آیا می‌توان هر روز از ماسک صورت استفاده کرد؟

اکثر ماسک‌های صورت را نباید هر روز استفاده کرد؛ چراکه استفاده بیش از حد از ماسک، پوست را خشک و تحریک می‌کند.

🔗 منابع: nypost | byrdie

عرفان رحیمی صادق
عرفان رحیمی صادق

من فارغ‌التحصیل مترجمی زبان انگلیسی هستم و از سال ۹۴ تولید محتوا رو شروع کردم. اوایل، از زمانی که تولید محتوا رو جدی‌تر دنبال کردم، درهای جدیدی به روم باز شد و با افراد مهمی تو این عرصه آشنا شدم که سعی کردم از هر کدوم یه چیزایی یاد بگیرم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *