بهترین سرخ کن بدون روغن چرخشی؛ معرفی ۷ مدل از برترین برندها

امروزه سرخ کن‌ها دارای انواع و اقسام مدل‌های مختلف از جمله ایستاده، ثابت و چرخشی هستند و تنوع بالای آن‌ها، باعث سردرگمی مشتریان شده است. ثابت یا چرخشی بودن سرخ کن، به شیوه گرم شدن روغن در این دستگاه‌ها اشاره دارد و به معنای چرخش غذا یا موارد اینچنینی نیست. برای آشنایی با بهترین سرخ کن بدون روغن چرخشی لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه بمانید.

بهترین سرخ کن بدون روغن چرخشی؛ ۷ مدل پرفروش در ترب

پیش از آنکه بهترین مدل سرخ کن بدون روغن چرخشی را معرفی کنیم، قصد داریم یک توضیح مختصر در مورد نحوه عملکرد این نوع سرخ کن ارائه دهیم تا کمی با تفاوت آن‌ها با سایر مدل‌های سرخ کن نظیر ایستاده و ثابت آشنا شوید. سرخ کن‌های چرخشی، روغن را به طور غیرمستقیم گرم می‌کنند.

درواقع در سرخ کن‌های چرخشی، به جای اینکه روغن مستقیما داغ شود، توسط لوله‌هایی که در مخزن دستگاه وجود دارد، گرم می‌شود. چرا به آن چرخشی می‌گویند؟ چون روغن از سمت بالا به پایین و در یک حرکت چرخشی به جریان می‌افتد. در نتیجه، به طور یکدست داغ می‌شود و مواد غذایی کاملا مغزپخت می‌شوند.

اگر به جای مدل‌های چرخشی به دنبال سرخ کن‌های بدون روغن ایستاده و ثابت هستید، ما ۱۱ مدل از بهترین سرخ کن بدون روغن از برندهای مختلف را در مطالب قبلی وبلاگ ترب معرفی کرده‌ایم.

۱. سرخ کن بدون روغن چرخشی دلمونتی مدل DL605

سرخ کن بدون روغن مدل DL605 از برند دلونگی
سرخ کن ۴.۴ لیتری دلمونتی مدل DL605
ویژگی‌هاتوضیحات
ظرفیت۴.۴ لیتر
توان مصرفی۱۵۰۰ وات
تعداد برنامه‌های پخت۸ برنامه (سیب زمینی سرخ شده، ناگت، مرغ سوخاری، پیتزا، گوشت، ماهی، سبزیجات و کیک)
نوع کنترللمسی
سیستم گرمایشیگردش هوای داغ به وسیله المنت
مشخصات سرخ کن بدون روغن چرخشی دلمونتی مدل DL605

اولین محصولی که برای معرفی به عنوان بهترین سرخ کن بدون روغن چرخشی در نظر گرفته‌ایم، یک سرخ کن ۴.۴ لیتری با توان مصرفی ۱۵۰۰ وات است که دلمونتی مدل DL605 نام دارد. دلمونتی، یک برند باکیفیت و معتبر در بازار لوازم خانگی و مخصوصا سرخ کن به شمار می‌رود که در چین تولید می‌شود و تحت لیسانس ایتالیا قرار دارد. در این دستگاه، یک پنجره شیشه‌ای به کار رفته که به شما اجازه می‌دهد مراحل پخت را به خوبی کنترل کنید.

مخزن سرخ کن دلمونتی مدل DL605 از جنس سرامیک ساخته شده که ضمن استحکام و مقاومت بالا در برابر خط و خش، خاصیت نچسب بودن هم دارد. شما بدون نیاز به گرم کردن این دستگاه می‌توانید از آن استفاده کنید و مواد غذایی منجمد را در آن قرار دهید تا به مرور زمان آماده شوند. این سرخ کن مجهز به گریل چرخشی و تایمر دیجیتال ۶۰ دقیقه‌ای است و پس از پخت هم به راحتی می‌توان قطعات آن را جدا کرد و در ماشین ظرفشویی قرار داد.

اگر هنوز برای خرید سرخ کن بدون روغن مردد هستید، ما مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن را به طور کامل بررسی کرده‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید.

۲. سرخ کن بدون روغن تفال مدل FZ7600

سرخ کن بدون روغن مدل FZ7600 از برند تفال
سرخ کن ۴ لیتری دلونگی مدل FZ7600
ویژگی‌هاتوضیحات
ظرفیت۴ لیتر
توان مصرفی۱۳۵۰ وات
تعداد برنامه‌های پخت۱۰ برنامه (سیب زمینی، گوشت، مرغ، ماهی، سبزیجات، اسنک، پیتزا، دسر، همبرگر و میگو)
نوع کنترللمسی
سیستم گرمایشیDual Motion Technology (ترکیب هوای داغ و بازوهای چرخشی اتوماتیک)
مشخصات سرخ کن بدون روغن تفال مدل FZ7600

مقایسه سرخ کن های بدون روغن چرخشی نشان می‌دهد که سرخ کن تفال مدل FZ7600 را می‌توان یکی از برترین مدل‌ها در نظر گرفت. این دستگاه در فرانسه ساخته شده و عملکرد چند کاره دارد. بدین معنی که برای پختن انواع غذا به شیوه‌های مختلف از جمله سرخ کردن، گریل کردن و کباب کردن می‌توان از آن استفاده کرد. سیستم گرمایشی Dual Motion Technology را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین توانایی‌های آن دانست.

این سیستم، هوای داغ و بازوی‌های چرخشی اتوماتیک را با هم ترکیب می‌کند تا یک گرمایش کاملا یکدست به وجود بیاورد. این ویژگی به تنهایی برای اینکه سرخ کن تفال مدل FZ7600 را بهترین مدل سرخ کن بدون روغن چرخشی بدانیم، کافی است. قابلیت گرم کردن، تنظیم دما، تایمر، دکمه‌های لمسی، کاسه ضد خش از جنس سرامیک، پنجره شفاف برای کنترل کامل روند پخت و بدنه عاری از BPA نیز سایر ویژگی‌های برجسته این دستگاه هستند.

حتما شما هم شایعات سرطان‌زا بودن سرخ کن‌های بدون روغ را شنیده‌اید. ما در مطالب قبلی وبلاگ ترب به این پرسش که آیا سرخ کن بدون روغن باعث سرطان می‌شود یا خیر، پاسخ داده‌ایم.

۳. سرخ کن دلونگی مدل ۱۸۲۳۳

سرخ کن بدون روغن مدل ۱۸۲۳۳ از برند دلونگی
سرخ کن ۱.۲ لیتری دلونگی مدل ۱۸۲۳۳
ویژگی‌هاتوضیحات
ظرفیت۱.۲ لیتر
توان مصرفی۱۸۰۰ وات
تعداد برنامه‌های پخت۸ برنامه (سیب زمینی سرخ شده، ناگت، مرغ سوخاری، پیتزا، گوشت، ماهی، سبزیجات و کیک)
نوع کنترلدکمه‌ای
سیستم گرمایشیگردش هوای داغ به وسیله المنت
مشخصات سرخ کن بدون روغن دلونگی مدل ۱۸۲۳۳

سرخ کن دلونگی مدل ۱۸۲۳۳ یکی از مدل‌های سری F این برند است که شاید ظاهر چندان شیک و مدرنی نداشته باشد، اما همانطور که در مشخصات این سرخ کن مشاهده می‌کنید، با ارائه ۱۸۰۰ وات قدرت، یکی از قدرتمندترین دستگاه‌ها در نوع خود به شمار می‌رود. فیلتر ضد بو و بخار این دستگاه، باعث می‌شود تا مواد غذایی با کم‌ترین میزان بو و آلودگی در محیط آماده شوند. همچنین، به لطف وجود رویه داخلی نچسب، می‌توان آن را به آسانی تنها با یک اسفنج پس از هر بار استفاده تمیز کرد.

۴. سرخ کن بدون روغن چرخشی دلونگی مدل FH1396

سرخ کن بدون روغن مدل FH1396 از برند دلونگی
سرخ کن بدون روغن ۳.۵ لیتری دلونگی مدل FH1396
ویژگی‌هاتوضیحات
ظرفیت۳.۵ لیتر
توان مصرفی۲۲۰۰ وات
تعداد برنامه‌های پخت۱۰ برنامه (سیب زمینی، گوشت، مرغ، ماهی، سبزیجات، اسنک، پیتزا، دسر، همبرگر و میگو)
نوع کنترلدکمه‌ای
سیستم گرمایشیSHS Double (تکنولوژی ویژه گرمادهی فراگیر دوگانه و یکنواخت جهت سرخ شدن مواد در کم‌ترین زمان ممکن با بهترین کیفیت)
مشخصات سرخ کن بدون روغن چرخشی دلونگی مدل FH1396

دومین محصول دلونگی در لیست بهترین سرخ کن بدون روغن چرخشی، مدل FH1396 این برند است که در مقایسه سرخ کن های بدون روغن چرخشی، خودش را به عنوان یکی از برترین مدل‌ها معرفی می‌کند. سیستم گرمایشی SHS Double این دستگاه، از دو المنت گرمایشی تشکیل شده که توان المنت حرارتی بالایی آن به ۱۲۰۰ و المنت پایینی ۱۰۰۰ وات می‌رسد و مجموع توان مصرفی آن را به ۲۲۰۰ وات رسانده‌اند. این دستگاه یکی از قدرتمندترین سرخ کن‌های چرخشی بازار به شمار می‌رود.

۵. سرخ کن بدون روغن عرشیا مدل AF145-2231

سرخ کن بدون روغن مدل AF145-2231 از برند عرشیا
سرخ کن بدون روغن ۱۰ لیتری عرشیا مدل AF145-2231
ویژگی‌هاتوضیحات
ظرفیت۱۰ لیتر
توان مصرفی۱۳۰۰ وات
تعداد برنامه‌های پخت۱۰ برنامه (سیب زمینی، گوشت، مرغ، ماهی، سبزیجات، اسنک، پیتزا، دسر، همبرگر و میگو)
نوع کنترللمسی
سیستم گرمایشیگردش هوای داغ به وسیله المنت
مشخصات سرخ کن بدون روغن عرشیا مدل AF145-2231

اگر ظرفیت هیچ یک از مدل‌هایی که تاکنون معرفی کرده‌ایم برایتان کافی نیست، سرخ کن بدون روغن عرشیا مدل AF145-2231 را به شما پیشنهاد می‌کنیم که با ۱۰ لیتر گنجایش، بهترین مدل سرخ کن بدون روغن چرخشی برای خانواده‌های بالای ۸ نفر و همینطور استفاده در کافه‌ها و رستوران‌های کوچک تا متوسط است.

اگرچه توان مصرفی ۱۳۰۰ واتی این سرخ کن نسبت به گنجایش بالای آن می‌توانست بیشتر از این هم باشد، اما باز هم قادر است انواع مواد غذایی را به شیوه‌های مختلف از جمله سرخ شده، کبابی و گریل شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده کند. به همین دلیل، یک سرخ کن ۲۰ کاره محسوب می‌شود.

۶. سرخ کن فیلیپس مدل HD9200

سرخ کن بدون روغن مدل HD9200 از برند فیلیپس
سرخ کن بدون روغن ۴.۱ لیتری فیلیپس مدل HD9200
ویژگی‌هاتوضیحات
ظرفیت۴.۱ لیتر
توان مصرفی۱۴۰۰ وات
تعداد برنامه‌های پخت۱۰ برنامه (سیب زمینی، گوشت، مرغ، ماهی، سبزیجات، اسنک، پیتزا، دسر، همبرگر و میگو)
نوع کنترلدکمه چرخشی
سیستم گرمایشیتکنولوژی Rapid Air (گردش سریع هوا و کاهش بو در هنگام سرخ کردن)
مشخصات سرخ کن فیلیپس مدل HD9200

فیلیپس یکی از شناخته شده‌ترین و بهترین برندهای سرخ کن بدون روغن محسوب می‌شود که با تولید و عرضه مدل HD9200 در بین مدل‌های چرخشی هم خودش را به عنوان یکی از برندهای برتر معرفی می‌کند. با مقایسه سرخ کن های بدون روغن چرخشی، می‌توان متوجه شد که این دستگاه یکی از مناسب‌ترین مدل‌ها برای مصارف خانگی است که با قابلیت‌هایی نظیر تکنولوژی Rapid Air، برنامه‌های پخت متنوع، تایمر، پوشش نچسب و قابلیت پخت سریع‌تر تا ۱.۵ برابرِ فر، بهترین سرخ کن بدون روغن چرخشی فیلیپس به شمار می‌رود.

۷. سرخ کن بدون روغن چرخشی مایر مدل MR-421

سرخ کن بدون روغن مدل MR-421 از برند مایر
سرخ کن بدون روغن ۵.۵ لیتری مایر مدل MR-421
ویژگی‌هاتوضیحات
ظرفیت۵.۵ لیتر
توان مصرفی۱۴۰۰ وات
تعداد برنامه‌های پخت۸ برنامه (سیب زمینی، گوشت، مرغ، ماهی، سبزیجات، اسنک، پیتزا و دسر)
نوع کنترللمسی
سیستم گرمایشیگردش هوای داغ به وسیله المنت
مشخصات سرخ کن بدون روغن چرخشی مایر مدل MR-421

آخرین محصولی که برای معرفی به عنوان بهترین مدل سرخ کن بدون روغن چرخشی در نظر گرفته‌ایم، مایر مدل MR-421 نام دارد که با ۵.۵ لیتر ظرفیت، گنجایش نسبتا زیادی دارد و می‌تواند برای خانواده‌های ۶ تا ۸ نفره مناسب باشد. این دستگاه با تکنولوژی آلمان ساخته شده و کیفیت قطعات به کار رفته در آن هم بسیار مرغوب است. از نظر قدرت نیز توان کافی برای پخت یکدست انواع مواد غذایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن را دارد.

بهترین سرخ کن بدون روغن چرخشی را از کجا بخریم؟

مقداری سیب زمینی سرخ شده در مخزن یک سرخ کن بدون روغن
بیشترین تنوع سرخ کن بدون روغن چرخشی را می‌توانید در ترب پیدا کنید.

تمامی مدل‌هایی که در این مقاله به عنوان بهترین مدل سرخ کن بدون روغن چرخشی معرفی کردیم را می‌توانید با بهترین قیمت از ترب خریداری کنید. ترب، بزرگ‌ترین موتور جستجوی محصول در ایران به شمار می‌رود که علاوه‌بر فراهم کردن امکان مقایسه قیمت و مشخصات مدل‌های مختلف، امکان خرید آنلاین و حضوری انواع و اقسام مدل‌ها و برندهای سرخ کن ایستاده و چرخشی را ارائه می‌دهد.

برای استفاده از امکان خرید حضوری از طریق ترب، فقط باید شهر محل سکونت خود را از بخش ترب من انتخاب کنید تا پس از لیست فروشندگان آنلاین، فروشندگان حضوری کالای مورد نظر را نیز در اطراف محل سکونت خود مشاهده کنید.

کلام آخر

سرخ کن‌های بدون روغن چرخشی به دلیل مکانیزم منحصر‌به‌فرد خود که به وسیله آن روغن را به طور غیرمستقیم گرم می‌کنند تا غذا به طور کاملا یکدست پخته شود، طرفداران خاص خودشان را دارند. اگرچه در بازار تعداد این نوع سرخ کن کم‌تر از سایر مدل‌ها و انواع سرخ کن است، اما هنوز هم از تنوع کافی برای مصارف مختلف بهره‌مند هستند. در این مقاله ۷ مدل مختلف از برندهای شناخته شده بازار از جمله تفال، دلونگی و فیلیپس را به عنوان بهترین سرخ کن بدون روغن چرخشی معرفی کردیم تا در تصمیم‌گیری برای انتخاب مدل مناسب به شما کمک کنیم.

ردیفنام مدلظرفیتتوان مصرفی
۱دلمونتی مدل DL605۴.۴ لیتر۱۵۰۰ وات
۲تفال مدل FZ7600۴ لیتر۱۳۵۰ وات
۳دلونگی مدل ۱۸۲۳۳۱.۲ لیتر۱۸۰۰ وات
۴دلونگی مدل FH1396۳.۵ لیتر۲۲۰۰ وات
۵عرشیا مدل AF145-2231۱۰ لیتر۱۳۰۰ وات
۶فیلیپس مدل HD9200۴.۱ لیتر۱۴۰۰ وات
۷مایر مدل MR-421۵.۵ لیتر۱۴۰۰ وات
جدول جمع‌بندی بهترین سرخ کن بدون روغن چرخشی

پرسش های متداول در مورد بهترین مدل سرخ کن بدون روغن چرخشی

سرخ کن بدون روغن چرخشی چه تفاوتی با مدل‌های معمولی دارد؟

سرخ کن‌های چرخشی، روغن را به صورت غیرمستقیم از طریق لوله‌هایی که در مخزن دستگاه وجود دارد، گرم می‌کنند. این باعث پخش شدن یکنواخت گرما و یکدست پخته شدن غذا می‌شود.

بهترین سرخ کن بدون روغن چرخشی کدام است؟

سرخ کن‌های بدون روغن چرخشی زیادی در بازار وجود دارد. اینکه کدام یک از آن‌ها برای شما مناسب هستند، به نیازها، خواسته‌ها و بودجه شما بستگی دارد.

بهترین سرخ کن بدون روغن چرخشی برای استفاده در منزل کدام است؟

دلونگی مدل ۱۸۲۳۳، تفال مدل FZ7600 و فیلیپس مدل HD9200 به دلیل ظرفیت و قدرت مناسب، برخی از بهترین مدل‌های سرخ کن بدون روغن چرخشی برای استفاده در منزل هستند.

بهترین مدل سرخ کن بدون روغن چرخشی برای کافه و رستوران کدام است؟

اگر قصد دارید یک سرخ کن بدون روغن چرخشی برای کافه یا رستوران خریداری کنید، عرشیا مدل AF145-2231 را به شما پیشنهاد می‌کنیم که با ۱۰ لیتر ظرفیت و ۱۳۰۰ وات قدرت، نیازهای شما را به خوبی برآورده می‌کند.

قیمت سرخ کن بدون روغن چرخشی چقدر است؟

قیمت سرخ کن‌های بدون روغن چرخشی بسته به قدرت، ظرفیت و قابلیت‌های آن‌ها بسیار متغیر است. اما به طور میانگین، یک مدل مناسب برای منزل چیزی حدود ۵ تا ۱۰ میلیون تومان قیمت دارد. صد البته، مدل‌هایی با قیمت‌های کم‌تر و بیشتر هم وجود دارد.

ارزان‌ترین سرخ کن بدون روغن چرخشی کدام است؟

فیلیپس مدل HD9200 با قیمت ۳ الی ۴.۵ میلیون تومان، یکی از ارزان‌ترین سرخ کن‌های بدون روغن چرخشی کنونی بازار است.

عرفان رحیمی صادق
عرفان رحیمی صادق

من فارغ‌التحصیل مترجمی زبان انگلیسی هستم و از سال ۹۴ تولید محتوا رو شروع کردم. اوایل، از زمانی که تولید محتوا رو جدی‌تر دنبال کردم، درهای جدیدی به روم باز شد و با افراد مهمی تو این عرصه آشنا شدم که سعی کردم از هر کدوم یه چیزایی یاد بگیرم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *