بهترین پرایمر خارجی؛ چه مارکی خوبه؟

امروزه در بازار لوازم آرایشی پرایمرهای مختلفی از برندهای معروف خارجی وجود دارند که البته کیفیت و کاربرد همه آن‌ها مشابه هم نیستند. از طرف دیگر هر کدام برای نوع پوست خاصی طراحی شده‌اند. در این مقاله به معرفی ۱۰ نمونه از بهترین پرایمر خارجی صورت به تفکیک پوست چرب، خشک و معمولی می‌پردازیم. در ادامه چندین نمونه از بهترین پرایمرهای خارجی چشم و لب را هم ذکر می‌کنیم.

بهترین پرایمر خارجی بر اساس نوع پوست

تست دو نوع پرایمر پوست روی دست
اگر پوست شما به‌درستی و با محصول مناسبی زیرسازی نشود، به احتمال زیاد آرایش شما نتیجه عکسی خواهد داشت.

یکی از اصلی‌ترین عوامل در انتخاب بهترین پرایمر ها، نوع پوست شماست. برخی از برند‌ها پرایمر‌های خاصی برای پوست چرب، خشک، حساس یا مختلط تولید می‌کنند. بنابراین، شما باید پرایمری را که برای نوع پوست‌‎تان مناسب است انتخاب کنید. هر پوست نسخه خاص خود را دارد. از طرف دیگر برخی از پوست‎‌ها دارای مشکلات و ایراد‌هایی هستند که با استفاده صحیح از پرایمر‌ها به‌راحتی مشکل‌شان برطرف می‌‎شود؛ برای مثال اگر پوست شما مشکلاتی مانند پف چشم، چین و چروک، چربی یا خشکی بیش از اندازه دارد، بهتر است پرایمری را انتخاب کنید که این مشکلات را بهبود دهد.

۱. بهترین پرایمر خارجی مناسب پوست‎ خشک

پوست خشک معمولا به محصولات با خاصیت آبرسانی و مرطوب‌سازی نیاز دارد. بنابراین برای انتخاب پرایمر برای این نوع پوست حتما باید این ویژگی‌ها را مد نظر داشته باشید.

۱.۱. پرایمر بورژوا مدل Healthy Mix

پرایمر برند بورژوا
پرایمر بورژوا مدل هلثی میکس

پرایمر Healthy Mix، محصولی فوق‌العاده برای ایجاد پوششی صاف و یکدست و محو کردن منافذ است. فرمول این محصول از ویتامین C، ویتامین E و ویتامین B5 غنی شده است که باعث منحصربه‌فرد شدن این پرایمر٬ می‌شود. یکی از مهم‌ترین مزایای تمام این ویتامین‌ها درون محصول، توانایی آن در از بین بردن خستگی و بازگرداندن شادابی است.

ویژگیتوضیحات
برند و مدلپرایمر برند بورژوا مدل Healthy Mix
ماندگاری دارای ماندگاری ۱۶ ساعته
کاربردپوشاندن منافذ، محو کردن لک‌های پوست، از بین بردن چروک‌های ریز، آبرسانی پوست، شاداب نگهداشتن پوست
مناسب برای پوست‌هایخشک و نرمال

پیش از استفاده از پرایمر، صورت‌تان را به‌خوبی تمیز کنید و با محصولات تقویتی همچون مرطوب‌کننده صورت‌تان را آبرسانی کنید.

۱.۲. پرایمر گلدن رز مدل Total Cover

پرایمر برند Golden Rose مدل Foundation & Concealer Total Cover
پرایمر گلدن رز مدل توتال کاور

دو محصول پرایمر و کانسیلر در پرایمر گلدن رز مدل Total Cover ترکیب شده‌اند که فرمولی کاملاً جدید است. این محصول دوکاره روی کل صورت و زیر چشم‌ها اعمال می‌شود. با بافت بدون روغن، نرم و سبکی که دارد به‌راحتی استفاده شده و بدون ایجاد احساس سنگینی در صورت شما ظاهری صاف و طبیعی ایجاد می‌کند.

ویژگیتوضیحات
برند و مدلپرایمر برند Golden Rose مدل Total Cover
رنگ‌بندی اصلیرنگ پوست، کرم
SPF۱۵
مناسب برای پوست‌هایخشک و نرمال

۱.۳. پرایمر صورت ژنوبایوتیک مدل Hydrating & Fixing

پرایمر آرایشی ژنوبایوتیک مدل Hydrating & Fixing
پرایمر ژنوبایوتیک مدل آبرسان

پرایمر صورت ژنوبایوتیک برای پوست خشک و معمولی به‌عنوان یک محصول ضروری در روتین آرایشی روزانه، اثرات مثبت چشمگیری بر پوست دارد. با تامین رطوبت عمیق و آماده‌سازی پوست برای آرایش، این پرایمر به حفظ طراوت و شادابی پوست کمک می‌کند و از خشکی مزمن جلوگیری می‌نماید. خصوصیت مینیمایز کردن منافذ و ایجاد یک پایه مات و یکنواخت، آرایش را بادوام و زیباتر نشان می‌دهد.

ویژگیتوضیحات
برند و مدلپرایمر برند ژنوبایوتیک مدل Hydrating & Fixing
بافتکرم
ویژگی‌هاآب‎رسانی عمیق، امولسیون‌های نرم‌کننده، محافظت از پوست
مناسب برای پوست‌هایپوست خشک و معمولی

بیشتر بخوانید: بهترین پرایمر برای پوست خشک؛ از ویژگی‌ها تا برندهای برتر

۲. بهترین پرایمر خارجی مات کننده برای پوست های چرب

پوست‌های چرب معمولا درخشش بیش از حد داشته و نیاز به محصولاتی دارند که نه‌تنها این درخشش رو از بین ببرد، بلکه پوست را مات نشان داده و از ایجاد چربی بیشتر روی پوست جلوگیری کنند.

۲.۱. پرایمر NXY مدل Pore Filler

پرایمر نیکس مدل Pore Filler
پرایمر نیکس مدل پُر فیلر

پرایمر نیکس مدل Pore Filler، بهترین برند پرایمر برای پوست چرب است که به کاهش منافذ پوست و ایجاد یک پایه صاف برای آرایش کمک می‌کند. این پرایمر به‌ویژه برای افرادی که مشکلات پوستی مانند منافذ باز و چین و چروک دارند، مناسب است. قبل از استفاده از این پرایمر، پوست خود را تمیز کنید و پس از استفاده از پرایمر، به آرایش خود ادامه دهید. با استفاده از این پرایمر، می‌توانید ظاهر پوست خود را بهبود بخشیده و آرایش‌تان را با ماندگاری بهتری انجام دهید.

ویژگیتوضیحات
برند و مدلپرایمر برند NXY مدل Pore Filler
ماندگاریبالا
ویژگی‌هاپرکننده منافذ باز پوست، فاقد چربی، مات‌کننده پوست، بافت سبک و ابریشمی
مناسب برای پوست‌هایچرب و مختلط

۲.۲. پرایمر اسمش باکس مدل Minimize Pores

پرایمر Smashbox مدل Minimize Pores
پرایمر اسمش باکس مدل کوچک‌کننده منافذ

پرایمر‌های Smashbox یکی دیگر از برند‌های معروف و محبوب در دنیای آرایش هستند. این پرایمر برای کاهش ظاهر منافذ پوست و ایجاد یک پایه آرایشی صاف و بی‌عیب بر روی پوست طراحی شده است. نقش اصلی این پرایمر، کاهش ظاهر منافذ پوست و کوچک کردن منافذ باز در ناحیه‌هایی مانند ناحیه میانی صورت و بین ابروها است. این محصول برای پوست یک پوشش نرم و مات ایجاد می‌کند و دارای فرمولاسیونی است که به ماندگاری آرایش کمک می‌کند. با استفاده از این محصول، آرایش شما به مدت طولانی‌تری ثابت می‌ماند.

ویژگیتوضیحات
برند و مدلپرایمر برند Smashbox مدل Minimize Pores
بافتمایع
ویژگی‌هاکاهش منافذ پوست، ایجاد پایه‌ای مناسب برای آرایش، پوشانندگی و کاور بالا، جذب سریع، فاقد چربی، ماندگاری بالا
مناسب برای پوست‌هایچرب و مختلط

۲.۳. پرایمر کاور اف ایکس مدل گریپینگ

پرایمر پوست مدل گریپینگ کاور اف ایکس
پرایمر Cover FX مدل Gripping

پرایمر جوانساز سفت و صاف‌کننده پوست مدل گریپینگ کاور اف ایکس یک پرایمر ژلی شفاف و فاقد الکل است. این پرایمر با ترکیباتی نظیر عصاره کلپ، میکرو جلبک و مجتمع پلیمری مشتق شده از پلانکتون فرموله شده و سرشار از ویتامین‌ها و اسیدهای آمینه است. فرمول منحصربه‌فرد آن اثر سفت‌کننده و صاف‌کننده فوری برای پوست ایجاد می‌کند. همچنین باعث ایجاد ظاهری یکدست تر و آرایشی بهتر و درخشان‌تر می‌شود.

ویژگیتوضیحات
برند و مدلپرایمر برند کاور اف ایکس مدل گریپینگ
بافتژلی شفاف
ویژگی‎ها سفت و صاف‌کننده فوری پوست، افزایش شادابی و ماندگاری میکاپ در طول روز، کاهش علائم پیری، منافذ باز و خطوط ریز صورت، حاوی عصاره‌های دریایی ملایم، ویتامین و اسیدهای آمینه
مناسب برای پوست‌هایچرب و مختلط

۲.۴. پرایمر بنفیت پُرفشنال (POREfessional)

پرایمر benefit مدل پُرفشنال (POREfessional)
پرایمر بنفیت مدل پُرفشنال

پرایمر بنفیت پرفشنال، بهترین برند پرایمر برای پوست مختلط محسوب می‌شود که علاوه‌بر کنترل چربی پوست، باعث جلوه بهتر کرم پودر روی پوست صورت می‌شود. این پرایمر به‌عنوان یک پرایمر خوب خارجی به منظور کاهش منافذ پوست و ایجاد یک پایه صاف برای آرایش شناخته می‌شود و به پوست شما کمک می‌کند تا صاف‌تر و زیباتر بنظر برسد. پرایمر Benefit پروفشنال بدون رنگ و بو است و به‌عنوان یک پایه آرایش غیرقابل تشخیص به کار می‌رود.

ویژگیتوضیحات
برند و مدلپرایمر برند بنفیت مدل پرفشنال
بافتسبک و مات
ویژگی‌هامناسب برای زیر آرایش، پرکننده منافذ باز پوست و جای جوش، پوشش خطوط ریز صورت، حاوی ویتامین E (محافظت از پوست در برابر عوامل محیطی)، افزایش ماندگاری و کیفیت کرم‌پودر در طولانی‌مدت، فاقد روغن و چربی
مناسب برای پوست‌هایمختلط تا چرب

بیشتر بخوانید: چه نوع پرایمری برای پوست چرب بگیریم؟

۳. بهترین پرایمر خارجی مناسب انواع مختلف پوست

علاوه‌بر پرایمرهایی که به‌طور خاص برای دسته‌ای مشخص از پوست‌ها فرموله شده‌اند، انواعی از پرایمر وجود دارند که برای هر نوع پوستی می‌توان به کار برد. پیشنهاد ما این است که اگر پوست نرمالی دارید و از خشکی یا چربی پوست در امان هستید، سراغ این مدل‌ها بروید.

۳.۱. پرایمر M.A.C مدل Prep + Prime

پرایمر MAC مدل Prep + Prime
پرایمر مک مدل پرپ اند پرایم

پرایمر مک مدل Prep + Prime یکی از بهترین پرایمر‌های خارجی است. این پرایمر حاوی عصاره چای سبز، خیار و بابونه بوده و می‌تواند به بهبود ماندگاری آرایش، کاهش منافذ باز پوست و بهبود ظاهر پوست کمک کند. این پرایمر برپایه آب است و به گونه‌ای طراحی شده که برای تمام انواع پوست‌ها مناسب است و می‌تواند تجربه لذت‌بخشی از آرایش را برای کاربران حتی در روز‌های گرم سال فراهم کند. از معایب این محصول می‌تواند به قیمت بالای آن اشاره کرد که ممکن است برای برخی افراد چالش‌برانگیز باشد.

ویژگیتوضیحات
برند و مدلپرایمر برند مک مدل Prep Plus Prime Fix
بافتژله‌ای، نرم و مخملی
ویژگی‌هامناسب استفاده روزانه و مهمانی‌ها، ایجاد پوستی صاف و یکنواخت، تثبیت آرایش، ایجاد طراوت و تازگی برای پوست
مناسب برای پوست‌هایمختلط تا چرب

۳.۲. پرایمر BECCA مدل Velvet Blurring

پرایمر مخملی بکا
پرایمر بکا مدل Velvet Blurring

این پرایمر تخصصی مات‌کننده Becca فرمولی متراکم دارد که پوست صورت را صاف و آن را برای اعمال لوازم آرایشی کاملاً آماده می‌کند. فرمول سبک این محصول، چین و چروک پوست شما را صاف می‌کند و در عین حال به‌عنوان یک پرایمر عمل می‌کند و به آرایش شما کمک می‌کند که بهتر به نظر برسد و ماندگاری بیشتری داشته باشد.

ویژگیتوضیحات
برند و مدلپرایمر برند BECCA مدل Velvet Blurring
بافتمایع
ویژگی‌هاتثبیت‌کننده آرایش، آبرسان پوست ، حفظ رطوبت و طراوت پوست، حفظ کیفیت آرایش با جلوگیری از ماسیدگی و بهم ریختن آرایش، بدون رنگ، ماندگاری طولانی
مناسب برای پوست‌هایحساس، خشک، چرب، مختلط، نرمال

۳.۳. پرایمر لانکوم مدل Prep & Matte

پرایمر لانکوم مدل Prep & Matte
پرایمر مات‌کننده پوست لانکوم

پرایمر مات کننده لانکوم در عین مراقبت از پوست شما جلوه‌ای مات به پوست‌تان می‌بخشد. فرمولاسیون این محصول بافت پوست را یکدست کرده و ظاهر منافذ را به حداقل می‌رساند تا به بهبود ظاهر آرایش و کنترل چربی و درخشش پوست کمک کند. بافت سبک آن حس شادابی و آبرسانی ایجاد می‌کند.

ویژگیتوضیحات
برند و مدلپرایمر برند Lancome مدل Prep & Matte
بافتمایع
ویژگی‌هافاقد چربی، سبک، جذب سریع
مناسب برای پوست‌هایانواع پوست

بهترین برند پرایمر خارجی مناسب لب

دو پرایمر لب با رنگ مختلف

استفاده از بهترین برند خارجی پرایمر لب به شما کمک می‌کند تا پوست لب شما نرم و یکدست شود. به‌علاوه این محصول در ماندگاری رژ لب بسیار مؤثر است. امروزه برند‌های مختلفی از پرایمر لب در بازار به فروش می‌رسد و همین امر انتخاب بهترین پرایمر لب را کمی سخت‌تر می‌کند.  گلدن رز، فلورمار و آناستازیا بورلی هیلز از جمله بهترین برند‌های خارجی پرایمر لب موجود در بازار هستند.

بهترین پرایمر‌ خارجی مناسب چشم

دو نوع پرایمر چشم در رنگ‌های مختلف

بهترین برند پرایمر چشم محصولی است که پوست دور چشم شما را به‌خوبی برای اعمال یک میک‎اپ سنگین یا سبک آماده کند. نارس، گلدن رز، اسمش باکس، لورا مرسیه، توفیسد و هودا بیوتی بهترین برند‌های خارجی پرایمر چشم هستند. این پرایمر‌ها باعث ماندگاری مدت زمان آرایش دور چشم می‌‎شوند و از خط افتادن سایه چشم یا پاک شدن خط چشم جلوگیری می‌‎کنند. از دیگر ویژگی‌های این پرایمر‌ها می‌توان به پوشش‌دهی بالا، مقاومت در برابر رطوبت و تعریق، پوشش چین و چروک و سیاهی دور چشم اشاره کرد.

بهترین پرایمر خارجی را از کجا بخریم؟

برای خرید بهترین پرایمر می‌توانید از سایت ترب کمک بگیرید.  ترب به شما این امکان را می‌دهد که بر اساس نوع پوست و نیازتان محصول مناسب را پیدا کنید. این سایت اطلاعات دقیق و به‌روزی درباره قیمت‌ها و مشخصات محصولات در فروشگاه‌های مختلف به شما می‌دهد.

سخن آخر

در این مطلب به معرفی لیستی از بهترین پرایمر خارجی از برندهای معتبر به همراه ویژگی‌های آن‌ها پرداختیم. شما می‌توانید براساس این نکات مناسب‌‎ترین پرایمر را با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید.

کاربردبرند
پرایمر پوست‎ خشک• پرایمر بورژوا مدل Healthy Mix
• پرایمر گلدن رز مدل Total Cover
•  پرایمر صورت ژنوبایوتیک مدل Hydrating & Fixing
پرایمر پوست‎ چرب•  پرایمر NXY مدل Pore Filler
•  پرایمر اسمش باکس مدل Minimize Pores
• پرایمر کاور اف ایکس مدل گریپینگ
• پرایمر بنفیت پُرفشنال (POREfessional)
پرایمر انواع پوست• پرایمر M.A.C مدل Prep + Prime
• پرایمر BECCA مدل Velvet Blurring
• پرایمر لانکوم مدل Prep & Matte
پرایمر دورچشمگلدن رز
فلورمار
پرایمر لبگلدن رز
اسمش باکس
نارس
جدول بهترین پرایمرهای خارجی پوست و لب

پرسش های متداول در مورد بهترین پرایمر خارجی

بهترین مارک پرایمر خارجی کدام است؟

شرکت‌های آرایشی و زیبایی محصولات متنوعی از پرایمرها را در بازار عرضه کرده‌اند. بهترین پرایمر با توجه به نوع پوست توسط مارک‌های مختلفی ارائه می‌‎شود. برندهای نیکس، لانکوم، بنفیت و اسمش باکس از بهترین مارک پرایمر خارجی هستند.

چه نوع پرایمر خارجی باعث جوش زدن صورت می‌شود؟

در پاسخ به اینکه آیا پرایمر باعث جوش می‌شود، باید گفت به‌طور کلی احتمال جوش زدن در صورت استفاده از پرایمرهای نامناسب است. برای مثال افراد مستعد جوش پیش از خرید محصول باید از عدم وجود چربی و سیلیکون در پرایمر اطمینان حاصل کنند.

🔗 منبع: nypost

مرال حسین‌زاده
مرال حسین‌زاده

من مرال‎ هستم؛ فارغ‌التحصیل صنایع‌دستی و نویسندگی رادیو. بیشتر از ده ساله که می‌نویسم، می‌سازم و تماشا می‌کنم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *