با فرق کانسیلر و کرم پودر آشنا شوید

فرق کانسیلر و کرم پودر چیست؟ سوالی که ذهن بسیاری از خانم‌ها و دختران جوانی که با آرایش و خرید لوازم آرایشی سروکار دارند را به خود مشغول می‌کند. کرم‌ پودر یک محصول آرایشی سبک‌تر اما با عملکرد کلی‌ روی پوست است؛ اما کانسیلر بافت سنگینی دارد و تنها برای اصلاح یا پوشش نواحی خاصی از صورت استفاده می‌شود. یافتن کرم پودر و کانسیلر‌ ایدئال آن هم از میان طیف گسترده‌ای از محصولات آرایشی می‌تواند سخت باشد. ما اینجا هستیم تا با توضیح تفاوت کانسیلر و کرم پودر شما را در امر انتخاب و خرید راهنمایی کنیم. 

کرم پودر چیست و چه کاربردی دارد؟

دختری در حال کرم پودر زدن به پوست صورت
نواقص پوست صورت را با کرم پودر مناسب بپوشانید.

در این قسمت برای آنکه فرق کانسیلر و کرم پودر را توضیح دهیم، کرم پودر را معرفی می‌کنیم. کرم پودر (foundation) محصولی آرایشی جهت یک‌دست کردن چهره و بهبود ظاهر کلی پوست است. با فرمولاسیون مناسب، روی پوست شما یک پایه زیبا ایجاد می‌کند که به دیگر لوازم مکمل آرایشی اجازه می‌دهد تا جذاب‌تر روی پوست بنشینند. بسته به اینکه چه مدلی را استفاده می‌کنید، کرم پودر می‌تواند پوست شما را مات‌تر یا درخشان‌تر و مرطوب‌تر نشان دهد. همه چیز به نوع پوست و انتخاب شما بستگی دارد.

چگونه می‌توان کرم پودر مناسب را انتخاب کرد؟

عکس دختری در حال کرم پودر زدن روی آینه
اگر کرم پودر خیلی تیره یا روشن باشد، ممکن است به شما ظاهری غیرطبیعی بدهد. بنابراین، حتما رنگ مناسب را انتخاب کنید.

الفبای یافتن کرم پودر متناسب با پوست شما این است که با در نظر گرفتن پوشش‌دهی، مدل مربوطه را انتخاب کنید. کرم پودر مات پوشش بیشتری را ارائه می‌دهد و برای پوشاندن آکنه، جای زخم و رنگدانه‌ ایدئال است؛ در حالی که کرم‌پودرهای براق، به رنگ‌دانه‌های پوست شما اجازه می‌دهند تا درخشش بیشتری داشته باشند.

انواع فرمول‌های کرم پودر

مدل‌های مختلف کرم پودر
کرم پودر در انواع مدل‌های مختلف در بازار وجود دارد.

اگر قصد خرید کرم پودر را دارید، با انواع متنوعی از آن در بازار مواجه خواهید شد که انتخاب را برای شما سخت می‌کند. در ادامه شما را با انواع مدل‌های متنوعی که کرم پودر دارد، آشنا می‌کنیم.

  • کرم پودر مایع (Liquid Foundation): فونداسیون مایع می‌تواند از غلظت بسیار نازک تا غلیظ متغیر باشد و پوششی شفاف تا کامل ارائه دهد.
  • کرم پودر کرمی (Cream Foundation): به‌طور معمول در یک بسته‌بندی کوچک فشرده می‌شود. فونداسیون کرمی قوام ضخیم‌تری نسبت به مایع دارد. معمولا پوشش متوسط ​​تا کامل را ارائه می‌دهد.
  • کرم پودر استیکی جامد (Stick Foundation): همان‌طور که از نام آن پیداست، کرم پودر استیکی به شکل رژ لب است، با پوشش‌دهی شفاف تا کامل. برخی این مدل را ترجیح می‌دهند؛ چراکه استفاده از آن برای زدن روی صورت آسان‌تر است.
  • کرم پودر پودری (Powder Foundation): کرم پودر پودری پوششی شفاف تا متوسط ​​را ارائه می‌دهد و برای افرادی که پوست چرب دارند و می‌خواهند درخشندگی روی پوست را در طول روز به حداقل برسانند ‌ایدئال است. این مدل از کرم پودر، در یک بسته‌بندی جمع‌وجور قرار دارد و معمولا با یک پد نرم برای استفاده آسان‌تر ارائه می‌شود. مزیت دیگر این است که می‌توانید به‌راحتی کرم پودر پودری را در هر زمان که نیاز داشتید تمدید کرده و دوباره استفاده کنید. پودر فشرده یک فرمول نیمه‌جامد است که اغلب در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها ارائه می‌شود و برای داشتن ظاهر طبیعی در روز مناسب‌تر است.
  • کرم پودر سرمی (Serum Foundation): کرم پودر سرمی که اغلب متشکل از مواد مراقبت از پوست است، پوشش‌دهی سبک تا متوسط را ارائه می‌دهد. برای خانم‌هایی با پوست چرب این کرم پودر با فرمولی مبتنی بر سرم آبرسان، به تنفس پوست کمک می‌کند. هر چند این کرم پودرها به‌راحتی پخش می‌شوند، اما متاسفانه دوام آنچنانی ندارند.

نحوه زدن کرم پودر

زنی که با کرم پودر روی صورتش می‌خندد
قبل از استفاده از کرم پودر، حتما پوست خود را تمیز کرده و از انواع مرطوب‌کننده استفاده کنید.

از آنجایی که کرم پودر روی کل صورت می‌نشیند، دانستن نحوه استفاده از آن بسیار مهم است. شما می‌خواهید که مردم از پوست شما تعریف کنند، نه از کرم پودرتان. ابتدا، صورت خود را به‌طور دقیق تمیز کرده و از روغن و چربی‌های اضافی پوست خود را پاک کنید. سپس، از یک اسفنج مرطوب کمک بگیرید و آن را به‌خوبی خشک کنید تا فقط نیمه‌مرطوب باقی بماند. سپس کرم پودر را روی سطح اسفنج بریزید و با حرکات نرم و مداوم آن را بر روی صورت و گردن خود بمالید. بهتر است از مرکز به سمت خارج صورت حرکت کنید تا جلوی ایجاد خطوط را بگیرید. با این روش، شما یک پوست طبیعی، شفاف و بی عیب و نقص خواهید داشت.

کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد؟

خانمی سفیدپوست در حال کانسیلر زدن
پس از استفاده از کانسیلر، آن را با استفاده از پودر فراوان یا اسپری تثبیت کنید.

برای آن که متوجه شویم فرق کانسیلر و کرم پودر چیست؟ باید کانسیلر را بشناسیم. کانسیلر (concealer) یک محصول پوشش‌دهنده لکه است که با پوشاندن لکه‌های تیره یا رنگ‌دانه‌ها، رنگ پوست شما را بهبود می‌دهد و برخلاف  کرم پودر قرار نیست در تمام نواحی صورت استفاده شود.

کانسیلر را می‌توان با قلم مو یا انگشت به نواحی صورت زد. کلید رسیدن به نتیجه‌ای طبیعی با استفاده از کانسیلر، زدن آن در لایه‌های نازک‌تر و روشن‌تر است. پس از استفاده اجازه دهید یک دقیقه بماند، سپس می‌توانید محصول را روی پوست پخش کنید.

در این مقاله بخوانید: بهترین کانسیلر برای هر نوع پوست و کاربردهای مختلف چیست؟

انواع مدل‌های کانسیلر

رنگ‌های مختلف کانسیلر روی چشم
با توجه به نوع پوست و میزان پوشش‌دهی کانسیلر متناسب با پوست را انتخاب کنید.

مانند کرم پودر، کانسیلر‌ها در چندین نوع مدل مختلف وجود دارند که برای خرید مدل متناسب با پوست باید آن‌ها را بشناسید. از جمله این مدل‌ها عبارتند از:

  • مایع (Liquid Concealer): کانسیلر مایع به‌طور معمول پوشانندگی خیلی زیادی ندارد؛ چراکه کمی رقیق است و پس از استفاده ظاهری طبیعی‌تر ایجاد می‌کند. این کانسیلر را از طریق فشار دادن یا با یک اپلیکاتور می‌توانید استفاده کنید.
  • کرمی (Cream Concealer): بافت کانسیلر‌های کرمی چرب‌تر از کانسیلرهای جامد و استیکی است و کمی ضخامت بیشتری از کانسیلر‌های مایع دارند. کانسیلرهای کرمی معمولا در ظرف‌های کاسه‌ای یا پالت ارائه می‌شوند.
  • استیکی (Stick Concealer): کانسیلر استیکی شبیه رژ لب است و قوام کرمی‌مانند دارد. می‌توانید آن را مستقیما روی ناحیه مورد نظر اعمال کنید، سپس با یک برس یا انگشت بمالید.

آیا می‌توان فقط از کانسیلر استفاده کرد؟

خانمی که زیر چشم آبی‌اش کانسیلر میبلین می‌زند
برای جلوگیری از سنگینی زیاد میکاپ و انسداد منافذ پوست، از مقدار کانسیلر مناسبی استفاده کنید.

بله، برخی از افراد ترجیح می‌دهند به جای استفاده از کرم پودر، فقط از کانسیلر استفاده کنند. با این روش تنها نواحی مدنظر را می‌توانید با کانسیلر به‌صورت طبیعی‌تر ظاهر کنید. همچنین اگر زمان کمی دارید یا می‌خواهید زمان روتین آرایش خود را به حداقل برسانید، کانسیلر گزینه خوبی است. در این مورد، باید سایه کانسیلری را انتخاب کنید که دقیقا با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد تا ظاهری یکپارچه به پوست شما ارائه دهد و از یک فرمولاسیون سبک پیروی کند.

برای اینکه با نحوه استفاده از کانسیلرهای مختلف آشنا شوید، مطلب لینک‌شده را از دست ندهید.

چگونه رنگ کانسیلر خود را انتخاب کنیم؟

یک خانم در حال زدن کانسیلر و در کنار رنگ‌های مختلف کانسیلر
در انتخاب کانسیلر، رنگی را انتخاب کنید که به رنگ پوستتان نزدیک باشد.

برای بسیاری از خانم‌ها سوال است که آیا کانسیلر آن‌ها باید رنگ روشن‌تری نسبت به زیرسازی آن‌ها داشته باشد یا نه؟ پاسخ به این پرسش در نهایت به این بستگی دارد که محصول را کجا استفاده می‌کنید.

می‌توانید کانسیلر روشن‌تر از رنگ پوست خود انتخاب کنید تا به روشن شدن ناحیه زیر چشم کمک کند. حدود یک تا دو درجه روشن‌تر‌ایدئال است. چند نقطه را درست زیر چشمان خود و کمی به سمت بالا بمالید و سپس با انگشتان تمیز، یک اسفنج آرایشی یا یک برس آرایشی آن را محو کنید.

از سایه روشن‌تر روی بقیه قسمت‌های صورت، مناطقی که می‌خواهید پنهان کنید، اجتناب کنید؛ زیرا اثر روشن‌کننده می‌تواند توجه را به خود جلب کند. همچنین اگر به‌طور کلی از کرم پودر چشم‌پوشی می‌کنید و فقط از کانسیلر استفاده می‌کنید، باید رنگی را انتخاب کنید که با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد.

علاوه‌بر کانسیلر‌های هم‌رنگ پوست، کانسیلر‌های اصلاح‌کننده رنگ نیز وجود دارند که عملکرد و کاربرد آرایشی حرفه‌ای‌تری دارند. به‌عنوان مثال، کانسیلر سبز می‌تواند قرمزی ناشی از جوش‌ها را به حداقل برساند و کانسیلر زرد-هلویی می‌تواند سیاهی یا رنگ بنفش زیر چشم را محو کند.

ابتدا از کانسیلر استفاده کنیم یا کرم پودر؟

چهره دو دختر سفید و سیاه پوست
با رعایت نکات آرایشی می‌توانید از کانسیلر و کرم پودر به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و پوست خود را صاف نشان دهید.

در ادامه توضیحات مربوط به تفاوت کانسیلر و کرم پودر خوب است با اولویت‌بندی استفاده آن‌ها نیز آشنا شویم. وقتی صحبت از کانسیلر در مقابل کرم پودر به میان می‌آید، مردم اغلب تعجب می‌کنند که کدام یک را باید اول استفاده کنند؛ اما واقعیت این است که هیچ راهکار درست یا غلطی وجود ندارد. 

چرا برخی ابتدا کرم پودر را انتخاب می‌کنند؟

کرم پودر کل صورت شما را اصلاح کرده و برای ادامه آرایش، پوست شما را آماده‌سازی می‌کند. ممکن است بعد از استفاده از کرم پودر به مقدار زیادی (یا هیچ) کانسیلر نیاز نداشته باشید. بسته به فرمول کرم پودر، ممکن است در نهایت اندکی کانسیلر را بعد از کرم پودرتان به نواحی خاص بمالید.

چرا برخی ابتدا کانسیلر را انتخاب می‌کنند؟

اگر می‌خواهید از کرم پودر پودری استفاده کنید، معمولا بهتر است ابتدا کانسیلر را بزنید. اگر لکه‌ها، دایره‌های تیره یا لکه‌های تیره برجسته‌تر دارید، می‌توانید قبل از کرم پودر، از کانسیلر استفاده کنید. این ترتیب، پوشش اضافی ایجاد می‌کند که همچنان طبیعی به نظر می‌رسد.

چه ترجیح می‌دهید ابتدا از کانسیلر یا کرم پودر استفاده کنید، یا اینکه از یکی چشم‌پوشی کنید، باید لوازم و رنگ‌های معتبر و باکیفیت را برای پوست خود انتخاب کنید تا علاوه‌بر ظاهر بی‌عیب‌و‌نقص، دچار آسیب و حساسیت‌های پوستی نشوید.

مقایسه کانسیلر و کرم پودر

انتخاب محصول مناسب بین کرم پودر و کانسیلر به نیاز و ترجیح شما بستگی دارد. برای انتخاب درست، باید با فرق کانسیلر و کرم پودر آشنا شوید تا بتوانید ویژگی‌های منحصربه‌فرد هر کدام را درک کنید.

مبنای مقایسهکرم پودرکانسیلر
هدفیکدست کردن رنگ پوست و پوشاندن نواقصپوشاندن نواقص خاص مانند لکه‌ها، تیرگی‌ها، قرمزی و جای جوش
ناحیه استفادهکل صورتنواحی خاص مانند زیر چشم، لکه‌ها و قرمزی
پوشانندگیسبک تا سنگینمتوسط تا سنگین
فرمولمایع، کرم، پودر، استیکیمایع، کرم، استیکی
رنگطیف وسیعی از رنگ‌ها برای مطابقت با رنگ پوسترنگ‌های متنوع
جدول مقایسه کانسیلر و کرم پودر

ترکیب هر دو کانسیلر و کرم پودر به مقدار مناسب، برای اینکه پوست تا حد امکان درخشان و بی‌نقص به نظر برسد، عالی است.

کرم پودر و کانسیلر را از کجا بخریم؟

انوع متنوع کانسیلر و کرم پودر با تصویری از چهره یک دختر در وسط
به وب سایت ترب برای خرید کانسیلر و کرم پودر مراجعه کنید.

ترب، به‌عنوان یک پلتفرم جامع، فروشندگان متعددی را برای خرید کرم پودر و کانسیلر معرفی می‌کند. این وبسایت با هدف فراهم کردن یک تجربه خرید آسان و رضایت‌بخش برای مشتریان خود، با فروشندگان معتبر و مورد اعتماد همکاری می‌کند.

در ترب، شما می‌توانید انواع برندهای معروف و محبوب کرم پودر و کانسیلر را پیدا کنید. این پلتفرم با بهره‌گیری از فیلترهای پیشرفته، به شما اجازه می‌دهد محصولات را بر اساس نیازهای خاص پیدا کنید. 

با اینکه ترب فروشگاه‌های متعددی دارد که انواع محصولات متنوع و باکیفیت می‌فروشند، اما در هر لحظه به‌روزرسانی می‌شود تا شما از جدیدترین محصولات و تخفیف‌ها بهره‌مند شوید. پس اگر به دنبال خرید کرم پودر و کانسیلر هستید، ترب یک پلتفرم مناسب به منظور یافتن محصولات باکیفیت با بهترین قیمت است.

جمع‌بندی

کانسیلر و کرم پودر دو محصول اساسی در روتین آرایشی هستند که برای پوشش عیوب پوست استفاده می‌شوند، اما هرکدام وظایف و خصوصیات خاص خود را دارند. به همین خاطر برای بسیاری از خانم‌ها سوال شده که فرق کانسیلر و کرم پودر چیست؟ کانسیلر عیوب پوست را مخفی می‌کند و معمولا دارای تراکم بالا و پوشش قوی است و برای پنهان کردن قرمزی پوست و لکه‌های تیره زیر چشم به کار می‌رود. در عین حال، کرم پودر یک محصول چندکاره است که علاوه‌بر پنهان کردن عیوب، باعث صافی و مات شدن پوست می‌شود. انتخاب بین کانسیلر و کرم پودر بستگی به نیاز و نوع پوست شما دارد.

پرسش های متداول در مورد فرق کانسیلر و کرم پودر

آیا می توان از کرم پودر و کانسیلر هم‌زمان استفاده کرد؟

می‌توانید از کرم پودر و کانسیلر به‌طور هم‌زمان استفاده کنید. کرم پودر معمولا بر روی تمام صورت استفاده می‌شود تا پوست را صاف کند و رنگ پوست را یکنواخت کند؛ اما کانسیلر بیشتر برای پوشاندن لکه‌ها، آثار جوش یا تیرگی زیر چشم استفاده می‌شود.

استفاده از کانسیلر به جای کرم پودر درست است؟

ترجیحا این کار را انجام ندهید؛ چراکه بافت کانسیلر سنگین‌تر است و می‌تواند باعث بروز جوش و باز شدن منافذ شود.

کانسیلر با کانتور و پرایمر چه تفاوتی دارد؟

برای آگاهی از تفاوت کانسیلر و کانتور و پرایمر، کافی است بدانید که پرایمر فقط پایه و زیرساز آرایش است و کانتور برای برجسته نشان دادن برخی از قسمت‌های صورت به کار می‌رود، در حالی که کانسیلر برای پوشاندن لک و قرمزی صورت یا سیاهی زیر چشم استفاده می‌شود.

🔗 منابع: nordstrom | byrdie | isadora

الهه برزگر
الهه برزگر

من، الهه، نویسنده محتوای خلاق و بازاریاب محتوا، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوترم و به‌عنوان ایده‌پرداز تبلیغات وارد عرصه جذاب دیجیتال مارکتینگ شدم. در ادامه روند کاری شروع به نوشتن برای وب‌سایت‌های معتبر کردم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *