تینت لب چیست؟ تولدی تازه در دنیای لوازم آرایش

یکی از قسمت‌های مهم صورت، لب‌ها هستند. در زمان آرایش، لب‌های خوش‌رنگ نقش مهمی در زیبایی دارند.  تینت لب یکی از جدید‌ترین و البته محبوب‌ترین لوازم آرایشی است که جلوه طبیعی به لب‌‌ها می‌دهد و زیبایی آن را دوچندان می‌کند. این محصول با داشتن بافت خیلی نرم، مایع‌مانند و بسیار رقیق، فاقد سرب بوده و در نتیجه ضرری برای لب‌ها ندارد. در ادامه با انواع، مزایا و معایب و کاربرد این محصول آشنا می‌‌شوید.

تعریف و کاربرد تینت لب

یک زن در حال زدن تینت لب قرمز روی لب‌هایش
تینت لب یک طیف رنگی تیره به روشن روی لب‌ها ایجاد می‌کند.

تینت لب عملکردی مشابه با رژلب و برق لب دارد. بافت سبک و مایع ژله‌ای آن در کنار ثبات رنگ، باعث محبوبیتش شده است. این محصول که بر پایه آب ساخته شده، فاقد موم، سرب، عطر، پارابن و هرگونه مواد مضر دیگری است. تینت لب به لب‌ها یک طیف رنگ آمبره می‌دهد. در این طیف رنگی، قسمت داخلی لب، پررنگ‌تر است و رنگ‌های خارجی محوتر می‌شوند که نتیجه آن یک طیف رنگی بسیار زیبا است.

کاربرد تینت لب علاوه‌بر لب‌ها می‌تواند برای گونه‌ها و پشت چشم نیز باشد. شما می‌توانید مقدار اندکی از تینت لب را روی گونه‌ها و پشت چشم بزنید. سپس با براش مخصوص آن را محو کنید. از آنجایی که تینت‌های لب پس از استفاده زود خشک می‌شوند، باید سرعت عمل بالایی در محو کردن آن‌ها روی گونه با براش داشته باشید.

اگر دوست دارید در مورد روش زدن تینت لب بدانید پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به مقاله “نحوه استفاده از تینت لب” را مطالعه کنید.

انواع مختلف رنگ تینت لب

انواع رنگ‌های تینت لب
تنوع رنگی تینت‌های لب زیاد نیست.

بد نیست اگر قصد خرید تینت لب را دارید، با انواع مختلف رنگ این محصول آرایشی بهداشتی آشنا شوید.

۱. لیپ تینت شفاف (Sheer)

در حالت عادی، ظاهر خود لب‌های طبیعی زیبا هستند. اگر می‌خواهید لب‌ها فقط کمی رنگ با درخشندگی ملایمی داشته باشند، می‌توانید از تینت‌هایی با رنگ‌های شفاف استفاده کنید. این دسته از رنگ‌ها هم شفاف‌تر و هم سبک‌تر هستند. 

۲. لیپ تینت مات

لیپ تینت مات با دادن رنگ تازه‌ای به لب‌ها، جلوه بافت طبیعی لب‌های شما را در جلو و مرکز بدون هر گونه درخشندگی مصنوعی، طبیعی و زنده نگه می‌دارد.

۳. لیپ تینت مایع

لیپ تینت مایع همان چیزی است که انتظار دارید؛ رنگی روان و صاف که به لب‌های شما درخشندگی بیشتری نسبت به گزینه‌های دیگر می‌دهد و در عین حال دارای رنگدانه‌های بیشتری نیز است.

مزایا و معایب استفاده از تینت

لب یک خانم با تینت لب
مزایای تینت لب، این محصول را به یک گزینه ایده‌آل برای لب‌ها تبدیل کرده است.

قبل از استفاده از هر محصول آرایشی بهداشتی، اطلاع داشتن از مزایا و معایب آن می‌تواند کمک کند که با خیال راحت‌تری از آن محصول استفاده کنیم. در جدول زیر به مزایا و معایب تینت لب پرداختیم:

  • رنگ و ساختاری طبیعی
  • مواد تشکیل‌دهنده سالم (فاقد مواد مضر مانند سرب)
  • بدون پخش رنگ
  • آب‌رسان و مرطوب‌کننده
  • قیمت مناسب
  • کیفیت بالا
  • دوام قابل قبول
  • ایجاد ظاهری یک‌دست
  • خشک و پوست پوست شدن لب به خاطر ساختار بر پایه آب و الکل آن
  • واکنش‌های آلرژیک به خاطر وجود الکل
  • پاک کردن سخت از لب‌ها

نکات مهم در استفاده از تینت لب

چهار رنگ مختلف تینت لب
رعایت یک سری از نکات پیش از استفاده از تینت لب جلوه لب‌ها را زیباتر می‌کند.

در هنگام استفاده از تینت لب، توجه به نکات زیر بسیار مهم است:

  • شروع با مقدار کم: از آنجایی که تینت لب‌ها دارای رنگدانه‌های بالایی هستند، در زمان استفاده از تینت لب مقدار کمی از آن را بزنید. با این روش، بر روی نتیجه نهایی کنترل بیشتری خواهید داشت.
  • پخش سریع: از آنجایی که این محصول، پس از اعمال بر روی لب به سرعت خشک می‌شود؛ بهتر است فرایند اعمال آن بر روی لب را سریع انجام دهید.
  • استفاده از برس لب یا انگشت: هر چند اکثر تینت لب‌ها، اپیکاتور دارند، اما انگشت و یا براش لب تسلط شما را بیشتر می‌کند.
  • استفاده از بالم لب یا مرطوب‌کننده لب: برای آنکه تینت لب روی لب‌های شما جلوه بهتری داشته باشد، قبل از اعمال آن می‌توانید از یک بالم لب یا مرطوب‌کننده لب استفاده کنید.
  • ایجاد گرادیان: ایجاد گرادیان، یکی از روش‌های محبوب برای استفاده از تینت لب است. در این روش، قسمت داخلی لب‌های‌ شما روشن‌تر است و قسمت بیرونی لب‌ها پررنگ‌تر می‌شود.
  • استفاده مجدد: اگر می‌خواهید جلوه رنگ لب شما پررنگ‌تر باشد، پس از آن که لایه اول تینت لب خشک شد، می‌توانید مجدد یک لایه دیگر به لبتان اضافه کنید.

مقایسه تینت لب با رژ لب

زنی در حال زدن رژلب
تینت لب و رژلب علاوه‌بر مواد تشکیل‌دهنده، در ویژگی‌های دیگری هم با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند.

هر چند کاربرد تینت لب و رژ لب شبیه یکدیگر است، اما باهم تفاوت‌های اساسی نیز دارند. در جدول زیر به مقایسه رژلب و تینت لب پرداختیم.

مبنای مقایسهتینت لبرژلب
ساختارالکل و آبسرب، موم، رنگ‌دانه‌ها
کاربریرنگ‌دهی طبیعی در کنار آب‌رسانیرنگ کردن لب
پوششکم تا متوسطمتوسط تا زیاد
طیف رنگیقرمز، صورتی، نارنجیانواع متنوع رنگ
ماندگاریمتوسطمتوسط تا بالا
باقی گذاشتن ردندارددارد
پخش رنگداردندارد

تینت لب از کجا بخرم؟

تینت لب را می‌توانید از فروشندگان ترب بخرید. ترب یک پلتفرم آنلاین است که به شما به‌عنوان خریدار، این امکان را می‌دهد تا کالاهای مورد نظر خود را از بین فروشندگان مختلف مقایسه کرده و با توجه به معیارها و ملاک‌هایی که دارید، بهترین گزینه برای خرید را انتخاب کنید. فعالیت اصلی این شرکت، توسعه موتور جستجوی خرید است.

این موتور جستجو محصولات متنوع را از فروشگاه‌های آنلاین معتبر ایرانی جمع‌آوری می‌کند تا به کاربران کمک کند در کمترین زمان، بهترین قیمت را از بین فروشگاه‌های مختلف پیدا کنند. همچنین، به فروشگاه‌های آنلاین معتبر کمک می‌کند تا بدون نیاز به دانش فنی به گسترش دسترسی خود به تعداد بیشتری از کاربران اینترنتی بپردازند.

جمع‌بندی

در این مطلب تینت لب را معرفی کردیم و با کاربردها، مزایا، معایب و تفاوتش با رژ لب آشنا شدیم. دانستیم که تینت لب یکی از ابزارهای آرایشی جدیدی است که به واسطه ارائه جلوه طبیعی به لب‌ها مورد توجه بسیاری از خانم‌ها قرار گرفته است. رنگدانه‌های تینت لب نسبت به رژ لب کمتر بوده و شما می‌توانید به‌عنوان یک مرطوب‌کننده نیز از آن استفاده کنید. سبکی بافت تینت باعث می‌شود تا اصلا احساس سنگینی روی لب‌ها نداشته باشید. 

پرسش های متداول در مورد تینت لب

تینت لب چیست؟

تینت لب یک نوع محصول آرایشی است که به لب‌ها رنگ و جلوه‌ای طبیعی و دائمی می‌دهد.

چگونه می‌توان تینت لب را پاک کرد؟

برای پاک کردن تینت لب، می‌توانید از روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل یا از آرایش‌پاک‌کن‌های خاص برای لب استفاده کنید.

آیا تینت لب بی‌ضرر است؟

همان‌طور که کمی پیش گفتیم، در ترکیبات این محصول، سرب و هیچ گونه ماده مضر وجود ندارد. به همین دلیل، ضرری هم برای شما ندارد. در نتیجه می‌توانید با خیالی راحت از آن استفاده کنید.

🔗 منبع: jonesroadbeauty

الهه برزگر
الهه برزگر

من، الهه، نویسنده محتوای خلاق و بازاریاب محتوا، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوترم و به‌عنوان ایده‌پرداز تبلیغات وارد عرصه جذاب دیجیتال مارکتینگ شدم. در ادامه روند کاری شروع به نوشتن برای وب‌سایت‌های معتبر کردم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *