مام بدون آلومینیوم چیست؟

تعریق فرآیند طبیعی در بدن است که به‌خصوص در روزهای گرم یا هنگام ورزش، به شدت احساس می‌شود. با این حال، عرق کردن ممکن است ناخوشایند و دردسرساز باشد، به‌ویژه زمانی‌که بوی نامطبوع آن خود را نشان می‌دهد. برای مقابله با این مشکل، بسیاری از ما سراغ مام‌های ضدتعریق می‌رویم که به شکل اسپری، ژل، مایع یا صابون با ترکیبات عطری و خوشبوکننده عرضه می‌شوند؛ اما نگرانی‌هایی درباره عوارض جانبی آن‌ها وجود دارد. به همین دلیل، مام‌های بدون آلومینیوم گزینه سالم‌تر و طبیعی‌تری هستند که توانایی کنترل بوی بدن را دارند و با ترکیبات ملایم‌تر و ایمن‌تر، احساس تمیزی می‌دهند. اگر زیاد عرق نمی‌کنید، باردار هستید یا به مام‌های ضدتعریق حساسیت دارید، مام بدون آلومینیوم مناسب شماست. تا انتها همراه باشید تا بدانید مام بدون آلومینیوم چیست؟ 

نقش آلومینیوم در رول‌‌های ضدتعریق

یک مام در دست یک مرد لب ساحل
با استفاده ار مام‌ بدون آلومینیوم بدون مسدود کردن منافذ تعریق، با حذف بوی ناخوشایند عرق، روند طبیعی تعریق انجام می‌شود. 

در محصولات ضدتعریق، معمولا از کلروهیدرات آلومینیوم استفاده می‌شود. این نمک در تماس با پوست، به سرعت جذب می‌شود و از تعریق بدن به صورت موقت جلوگیری می‌کند. به همین دلیل، مام‌های حاوی آلومینیوم که این ترکیب را دارند، منافذ پوست را به مدت طولانی مسدود می‌کنند و مانع از رسیدن عرق به سطح پوست می‌شوند. اگر به سلامتی خود اهمیت می‌دهید، رول‌های ضدتعریق فاقد آلومینیوم را انتخاب کنید. این محصولات بدون مسدود کردن منافذ تعریق، فقط بوی ناخوشایند عرق را از بین می‌برند و روند طبیعی تعریق انجام می‌شود. 

اگر به دنبال شناخت بهترین برندهای لوازم آرایشی هستید حتما به مطلب «بهترین برند لوازم آرایشی؛ معرفی مارک‌های معتبر ایرانی و خارجی» سر بزنید.

تفاوت مام زیر بغل بدون آلومینیوم با ضدتعریق‌‌ها

امروزه بسیاری از افراد دئودورانت‌های بدون آلومینیوم را به جای ضدتعریق‌های حاوی آلومینیوم انتخاب می‌کنند. اما این دئودورانت‌ها خاصیت ضدتعریق ندارند و تنها برای خنثی کردن بوی عرق مورد استفاده قرار می‌گیرند. ممکن است سؤال کنید که پس چرا بعد از استفاده از این محصولات احساس خیسی عرق نمی‌کنید؟

به این خاطر که مام‌های فاقد آلومینیوم می‌توانند احساس خشکی مشابه ضدتعریق‌ها ایجاد کنند، ولی عملکرد آن‌ها متفاوت است. ضدتعریق‌های حاوی آلومینیوم با نفوذ به پوست، منافذ را مسدود می‌کنند و مانع از رسیدن عرق به سطح پوست می‌شوند. این ترکیبات پس از ترکیب با مقادیر ناچیزی از عرق، مسیر رسیدن عرق را مسدود می‌کنند.

برخلاف این محصولات، دئودورانت‌های بدون آلومینیوم از ترکیبات خشک‌کننده استفاده می‌کنند که با جذب عرق، احساس خشکی در ناحیه زیر بغل به وجود می‌آورند، بدون آنکه به عمق پوست نفوذ کنند. ترکیباتی نظیر گلیسیرین، آلوئه‌ورا، پودر آروروت، نشاسته و جوش‌ شیرین از جمله موادی هستند که در مام‌های بدون آلومینیوم به‌کار می‌روند. 

فواید دئودورانت بدون آلومینیوم و الکل برای بدن

سه مام در یک ظرف
بعضی از مدل‌های مام‌ ترکیبات آبرسان، ویتامین و مواد معدنی دارند که باعث رطوبت‌رسانی، روشن‌کنندگی و جوانسازی پوست زیر بغل می‌شوند.

فرقی نمی‌کند که مام فری آلومینیوم ایرانی استفاده می‌کنید یا برند خارجی، در هر صورت استفاده این محصولات ضدتعریق بدون الکل و آلومینیوم، مزایای زیادی برای سلامت پوست و بدن دارد. استفاده از مام‌های فاقد آلومینیوم و الکل، نه‌تنها به سلامت پوست کمک می‌کند، بلکه احساس راحتی و طبیعی بودن را نیز به ارمغان می‌آورد. از فواید مام‌های بدون آلومینیوم و الکل برای بدن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. حفظ تعریق طبیعی بدن

آلومینیوم باعث انسداد منافذ پوست و مانع تعریق طبیعی می‌گردد. با انتخاب محصولات بدون آلومینیوم، بدن به‌طور طبیعی عرق می‌کند و تنها بوی نامطبوع ناشی از تعریق کاهش یابد.

۲. کاهش خطر مشکلات سلامتی

انسداد منافذ ممکن است منجر به جمع شدن سموم در غدد لنفاوی ناحیه زیر بغل شود و خطر ابتلا به بیماری‌های جدی را افزایش دهد. مام‌های فاقد آلومینیوم با جلوگیری از توقف تعریق، تنها بوی بد را از بین می‌برند و این خطر را کاهش می‌دهند.

۳. آبرسانی و تغذیه پوست

برخی از مام‌ها حاوی ترکیبات آبرسان، ویتامین و مواد معدنی هستند که باعث رطوبت‌رسانی پوست زیر بغل، روشن‌کنندگی و جوانسازی می‌شوند.

۴. کاهش التهاب‌های پوستی

مام‌های بدون آلومینیوم التهاب‌ و حساسیت‌های پوستی را کاهش می‌دهند و مناسب پوست‌های حساس با جوش و آکنه هستند.

۵. بدون سوزش

مام‌های بدون آلومینیوم معمولا بدون الکل تولید می‌شوند و به همین دلیل نسبت به مدل‌های معمولی سوزش کمتری ایجاد می‌کنند و بهترین گزینه برای افراد با پوست حساس هستند.

ویژگی‌های بهترین مام بدون آلومینیوم

یک مام مشکی در دست یک فرد
مام‌هایی که آلومینیوم ندارند، لباس‌هایتان را کثیف نمی‌کنند و هیچ رد و لکه‌ای به‌جا نمی‌گذارند.

وقتی آلومینیوم موجود در ضدتعریق‌ها با عرق بدن ترکیب شود و روی لباس بماند، به‌مرور زمان باعث ایجاد لکه‌های تیره یا زرد روی لباس می‌شود، اما مام‌های فاقد آلومینیوم هیچ رد و لکه‌ای به‌جا نمی‌گذارند. مام بدون آلومینیوم باید این ویژگی‌ها را داشته باشد: 

  • جلوگیری از تعریق زیاد و بوی نامطبوع
  • ماندگاری بالا
  • لک، سفیدک یا زردی روی لباس ایجاد نکند
  • استفاده راحت و آسان
  • عطر و بوی خوب داشته باشد
  • باعث تحریک پوستی نشود

اگر می‌خواهید مام مناسبی را برای خودتان خریداری کنید حتما به مطلب «بهترین برند مام» سر بزنید.

بهترین برندهای مام بدون آلومینیوم

ضدتعریق‌های فاقد آلومینیوم، محصولات طبیعی بدون الکل و آلومینیوم هستند که برای پوست سالم‌ترند. برخی از این محصولات خاک رس یا جوش شیرین دارند که در واقع، رطوبت ناشی از تعریق را جذب می‌کنند. در ادامه لیستی از بهترین برندهای مام بدون آلومینیوم را آورده‌ایم تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید. برای یافتن محصول معرفی‌شده با بهترین قیمت در ترب کلیک کنید:

۱. مام بدون آلومینیوم شون (Schon)

مدل پینک پرنسس برند شون
رول دئورولان بدون آلومینیوم زنانه Schon مدل پینک پرینسس

رایحه خاص مام رول دئورولان بدون آلومینیوم زنانه شون بدون پارابن و آلومینیوم است که با کاهش میزان تعریق، بوی نامطبوع ناشی از آن را از بین می‌برد. عصاره شیرین بیان موجود در آن باعث رطوبت‌رسانی، نرمی و لطافت پوست زیر بغل می‌شود. رایحه گلی معطر همراه با اسانس مرکبات در کنار ماندگاری بالا و بدون ایجاد حساسیت، ویژگی‌هایی هستند که موجب محبوبیت این محصول برند شون شده‌اند. برای یافتن محصول معرفی‌شده با بهترین قیمت در ترب کلیک کنید.

ویژگیتوضیحات
نام محصولمام رول دئورولان بدون آلومینیوم زنانه شون مدل Pink Princess
ویژگی‌های منحصربه‌فرد ضدتعریق، رفع بوی نامطبوع عرق، رایحه گلی و شیرین، از بین‌برنده تیرگی پوست زیر بغل، ضدسفیدک روی پوست، ضدایجاد لک روی لباس‌، فاقد پارابن، فاقد آلومینیوم، ماندگاری ۲۴ ساعته
حجم۵۰ میلی‌لیتر
ترکیباتحاوی عصاره شیرین بیان و عصاره هیدروژنیزه‌شده روغن کستور
بررسی مام بدون آلومینیوم شون

۲. مام بدون آلومینیوم کیووی (QV)

مام بدون آلومینیوم کیووی
مام بدون آلومینیوم QV فاقد رایحه

مام‌های برند محبوب و باکیفیت استرالیایی کیووی فاقد الکل، آلومینیوم و مواد حساسیت‌زا هستند که هیچ زردی، لک یا سفیدکی روی لباس و پوست بدن باقی نمی‌گذارند. این محصول برای افراد با پوست حساس مناسب است و به‌خوبی از پس کنترل و جلوگیری از عرق کردن برمی‌آید. برای یافتن محصول معرفی‌شده با بهترین قیمت در ترب کلیک کنید.

ویژگیتوضیحات
نام محصولدئودورانت کیووی (مام بدون آلومینیوم)
ویژگی‌های منحصربه‌فردماندگاری ۲۴ ساعته، بدون آلومینیوم، عطر و الکل، کنترل‌کننده تعریق بدن
وزن۸۰ گرم
ترکیباتحاوی ترکیب انحصاری کریستال های بایوزورب
بررسی مام بدون آلومینیوم کیووی

۳. مام استیکی بدون آلومینیوم میچام (Mitchum)

مام استیکی بدون آلومینیوم میچام
مام ژلی بدون آلومینیوم Mitchum مدل Powder Fresh

بوی شگفت‌انگیز دئودورانت‌های میچام یکی از دلایل محبوبیت ضدتعریق‌های این برند آمریکایی است که حس تمیزی را به فرد منتقل می‌کند. مام‌های استیکی ژله‌ای، مام رول و صابونی میچام فاقد آلومینیوم و حاوی پودر بامبو و عصاره روغن گیاهی هستند که نه‌تنها باعث خشکی پوست نمی‌شوند، بلکه رطوبت پوست را حفظ و بوی بد بدن را به‌طور طبیعی خنثی می‌کنند.

اگر قصد خرید مام بدون آلومینیوم طبیعی دارید که در طول روز نیاز به تمدید چندباره نباشد تا بوی بد عرق ندهید، مام بدون آلومینیوم میچام بهترین گزینه برای شماست. برای یافتن محصول معرفی‌شده با بهترین قیمت در ترب کلیک کنید.

مام‌های حاوی آلومینیوم معمولا منافذ پوست را به مدت طولانی مسدود می‌‌کنند و مانع از رسیدن عرق به سطح پوست می‌شوند.

ویژگیتوضیحات
نام محصولدئودورانت ژلی ضدتعریق زنانه میچام مدل Powder Fresh
ویژگی‌های منحصربه‌فرد رایحه فوق‌العاده ملایم و خوشبوکننده پوست، جلوگیری از تعریق و ایجاد بوی بد مقابل دمای بالای محیطی، شرایط استرس‌زا و هیجانی و تحرک روزانه مانند ورزش، ماندگاری ۴۸ ساعته، بافت بسیار سبک و کاملا شفاف، قابلیت خشک شدن سریع و بدون ایجاد لک و سفیدک روی لباس، جلوگیری از ایجاد رطوبت و رشد باکتری و قارچ، مناسب انواع پوست حتی پوست‌های حساس
وزن۹۶ گرم
ترکیباتفرمولاسیون بی‌رنگ و فاقد الکل، حاوی پودر بامبو و عصاره روغن گیاهی
بررسی مام استیکی بدون آلومینیوم میچام

۴. دئودورانت سکرت (Secret)

دئودورانت سکرت
دئودورانت ژلی Secret مدل Relaxing Lavender

استیک دئودورانت بدون آلومینیوم سکرت برند محبوب کانادایی بدون پارابن و تالک است که تست حیوانی ندارد. ماندگاری ۴۸ ساعته این محصول باعث می‌شود که مدت طولانی از بوی نامطبوع عرق در امان بمانید. برای یافتن محصول معرفی‌شده با بهترین قیمت در ترب کلیک کنید. 

ویژگیتوضیحات
نام محصولاستیک دئودورانت بدون آلومینیوم سکرت مدل Relaxing Lavender
ویژگی‌های منحصربه‌فردفاقد آلومینیوم، پارابن، رنگ و تالک، بدون تست حیوانی، مرطوب‌کننده پوست
وزن۶۸ گرم
ترکیباترایحه آرامش‌بخش اسطوخودوس
بررسی ٖدئودورانت سکرت

۵. استیک دئودورانت نیوا (NIVEA) 

استیک دئودورانت زنانه نیوا مدل فرش نچرال
استیک دئودورانت زنانه NIVEA مدل Fresh Natural

استیک دئودورانت زنانه بدون آلومینیوم نیوا یکی از بهترین مام‌های بدون آلومینیوم و فاقد الکل است که کیفیت بالا و ماندگاری ۴۸ ساعته آن حس تازگی به بدن می‌دهد. استفاده از این استیک دئودورانت آلمانی باعث نرم شدن پوست زیر بغل می‌شود. برای یافتن محصول معرفی‌شده با بهترین قیمت در ترب کلیک کنید. 

ویژگیتوضیحات
نام محصولاستیک دئودورانت زنانه فاقد آلومینیوم نیوا مدل Fresh Natural
ویژگی‌های منحصربه‌فردخوشبو کننده، فاقد آلومنیوم، ماندگاری ۴۸ ساعته
حجم۴۰ میلی‌لیتر
بررسی استیک دئودورانت زنانه نیوا مدل فرش نچرال

چه کسانی باید از مام بدون آلومینیوم استفاده کنند؟

سه مدل مختلف مام در کنار هم
مام‌های بدون آلومینیوم گزینه سالم‌تر و طبیعی‌تری هستند و با ترکیبات ملایم‌تر و ایمن‌تر، احساس تمیزی می‌دهند.

آلومینیوم، که به شکل نمک‌ آلومینیوم در محصولات بهداشتی استفاده می‌شود، تحت آزمایش و کنترل‌های دقیقی قرار می‌گیرد تا برای استفاده بدون ضرر باشد. بنابراین چه از ضدتعریق‌های کلاسیک استفاده کنید و چه نوع بدون آلومینیوم، تمامی این محصولات از نظر ایمنی برای بدن مناسب هستند. هنگام خرید مام، به بسته‌بندی آن توجه کنید؛ برخی از محصولات با درصدهای متفاوتی از آلومینیوم مانند ۲۵ درصد یا ۱۰ درصد، عرضه می‌شوند. اگر به آلومینیوم حساسیت ندارید و میزان تعریقتان زیاد نیست، می‌توانید از ضدتعریق‌هایی با درصدهای پایین‌تر آلومینیوم استفاده کنید. اگر به آلومینیوم یا مواد شیمیایی موجود در مام‌های حاوی الکل حساسیت دارید یا ممکن است باردار باشید، بهتر است از مام‌های فاقد آلومینیوم استفاده کنید.

مام بدون آلومینیوم از کجا بخرم؟

اگر قصد خرید مام بدون آلومینیوم دارید، وب‌سایت ترب یکی از بهترین مراجع خرید آنلاین و حضوری برای خرید انواع مام ضدتعریق فاقد آلومینیوم در انواع مدل‌های ژله‌ای، رولی، استیکی و صابونی است که می‌توانید با بهترین قیمت از فروشنده‌های آنلاین با نماد اعتماد الکترونیک و فروشنده‌های حضوری در اطراف‌تان خریداری کنید. خرید مطمئن از فروشندگان با نشان ضمانت، امکان مقایسه و مشاهده قیمت‌های رقابتی فروشنده‌های مختلف و تنوع بالا محصولات، همگی از مواردی هستند که باعث می‌شود برای خرید مام بدون آلومینیوم به وب‌سایت ترب مراجعه کنید.

کلام آخر

مام‌های بدون آلومینیوم در واقع دئودورانت‌های طبیعی حاوی ترکیبات جاذب رطوبت هستند که بدون نفوذ به منافذ پوست، احساس خشکی در ناحیه زیر بغل ایجاد می‌کنند. البته ضدتعریق‌ها و مام‌های فاقد آلومینیوم خاصیت ضدمیکروبی و آنتی‌باکتریال ندارند. در این مطلب نگاهی به مام بدون آلومینیوم و بهترین برندهای تولیدکننده این مدل محصولات داشتیم:

نام محصولویژگی منحصربه‌فرد
مام رول دئورولان بدون آلومینیوم زنانه شون مدل Pink Princessاز بین‌برنده تیرگی پوست زیر بغل، ماندگاری ۲۴ ساعته
مام بدون آلومینیوم کیوویماندگاری ۲۴ ساعته، کنترل‌کننده تعریق بدن
دئودورانت ژلی ضدتعریق زنانه میچام مدل Powder Freshجلوگیری از تعریق و ایجاد بوی بد مقابل دمای بالای محیطی، شرایط استرس‌زا و هیجانی، تحرک روزانه مانند ورزش، ماندگاری ۴۸ ساعته
استیک دئودورانت بدون آلومینیوم سکرت مدل Relaxing Lavenderفاقد آلومینیوم، پارابن، رنگ و تالک، ماندگاری ۴۸ ساعته
استیک دئودورانت زنانه فاقد آلومینیوم نیوا مدل Fresh Naturalماندگاری ۴۸ ساعته
جمع‌بندی بهترین مام‌های بدون آلومینیوم

پرسش های متداول در مورد مام بدون آلومینیوم

بهترین مام بدون آلومینیوم ایرانی کدام است؟

مام رول‌های شون با ماندگاری ۲۴ ساعته از بهترین مام‌های بدون آلومینیوم ایرانی فاقد الکل و پارابن و حاوی عصاره‌های طبیعی گیاهان محسوب می‌شود.

آیا افراد با پوست حساس می‌توانند از مام‌های بدون آلومینیوم استفاده کنند؟

بله، این محصول کاملا مناسب افراد با پوست حساس است که باعث سوزش و خشک شدن پوست زیر بغل نمی‌شود و رد و لکه‌ای روی لباس باقی نمی‌گذارد. 

بهترین برند خارجی مام بدون آلومینیوم کدام است؟

رولان دئودورانت فاقد آلومینیوم برند الارو یکی از بهترین برندهای خارجی بدون آلومینیوم و پارابن با ماندگاری ۲۴ ساعته است.

🔗 منابع: oarsandalps | scripps | elle | healthline | wearewild

آرام حسینی
آرام حسینی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *