کانال یابی تلویزیون تی سی ال؛ ۲ روش ساده و کاربردی

کانال یابی تلویزیون تی سی ال زمانی اتفاق می‌افتد که شما نتوانید کانال‌های تلویزیون رو پیدا کنید. مشکل کانال یابی تلویزیون تی سی ال دلایل مختلفی دارد. مواردی مانند مشکلات سیگنال، عیوب نرم افزاری، تنظیمات اشتباه و خرابی آنتن تعدادی از این مشکلات هستند. برای تنظیم کانال تلویزیون TCL باید هر کدام از این موارد را به طور کامل و دقیق بررسی کنید.

مشکل کانال یابی تلویزیون تی سی ال چیست؟

مشکل کانال یابی تلویزیون تی سی ال می‌تواند ناشی از دلایل مختلفی باشد. این دلایل هر کدام بدون‌ شک قابل حل است فقط باید دانش و حوصله کافی برای آن را داشته باشید. مواردی مانند اشکال در اتصال آنتن، اختلالات نرم افزاری، عدم به روزرسانی دستگاه یا اشکال در سیگنال منطقه باشد.

1. اشکال در سیگنال

یکی از رایج‌ترین مشکلات در تنظیم کانال تلویزیون TCL، مشکلات سیگنالی است. عموما اشکال در سیگنال مربوط به دستگاه نبوده به قدرت سیگنال منطقه‌ی شما بستگی دارد. برای اطمینان از اینکه مشکل سیگنال ارتباطی به دستگاه شما ندارد، می‌توانید از همسایه‌های نزدیک به محل زندگی خود در خصوص مشکل سیگنال پرس و جو کنید.

2. مشکلات نرم افزاری

اگر تلویزیون شما آخرین نسخه ارائه شده توسط شرکت تی سی ال را دریافت نکرده باشد، احتمالا دچار مشکل کانال یابی خواهد شد. برای بررسی این موضوع باید به سایت رسمی تی سی ال مراجعه کرده و آخرین نسخه به روز شده توسط این شرکت را بررسی کنید. اگر نسخه جدیدی داشت دستگاه خود را آپدیت کنید تا کانال یابی برای شما انجام شود.

حتما بخوانید: برند تی سی ال ساخت کجاست؟

3. اشکال در تنظیمات

یکی دیگر از دلایل رایج برای مشکل کانال یابی تلویزیون تی سی ال، تنظیمات نادرست این دستگاه است. این تنظیمات ممکن است روی حالت اتصال با کابل قرار گرفته باشد و تلویزیون شما بدون اتصال کابل نتواند سیگنال‌یابی کند.

برای تغییر حالت دریافت سیگنال، بخش تنظیمات تلویزیون شده و بخش کانال یابی را روی حالت “دریافت سیگنال بدون اتصال” قرار دهید. اگر دیدید نمی‌توانید این تنظیمات را تغییر دهید، دستگاه را به حالت کارخانه بازگردانید.

مشکل عدم اتصالرفع مشکل
اشکال در سیگنال یابیبررسی سیگنال منطقه و استفاده از تقویت کننده سیگنال
مشکلات نرم افزاریبررسی به روز رسانی دستگاه از طریق سایت
اشکال در تنظیماتتغییر تنظیمات یا برگرداندن دستگاه به حالت کارخانه
خلاصه رفع مشکل سیگنال یابی در تلویزیون تی سی ال

نحوه سیگنال یابی تلویزیون تی سی ال

سیگنال یابی تلویزیون تی سی ال به دو روش دستی و خودکار انجام می‌شود. هر دو روش برای نمایش برنامه‌ها کاربردی هستند و انتخاب نوع روش بستگی به خود شما دارد. البته ممکن است نحوه سیگنال یابی در انواع مدل‌های مختلف تلویزیون تی سی ال متفاوت باشد. شما می‌توانید قیمت تمامی مدل‌های تلویزیون تی سی ال را در فروشگاه اینترنتی ترب با بهترین قیمت مشاهده کنید.

حتما مطالعه کنید: بهترین مدل تلویزیون تی سی ال کدام است؟

توجه کنید که سیگنال یابی خودکار به نسبت سیگنال یابی دستی گزینه بهتری است، الخصوص برای کسانی که دانش فنی کافی نداشته و دوست دارند در سریع‌ترین زمان ممکن کانال‌های تلویزیونی خود را دریافت کنند.

1. سیگنال یابی دستی تلویزیون تی سی ال

برای سیگنال یابی دستی، باید ابتدا بر روی گزینه Manual Scan کلیک کنید. سپس فرکانس، کانال و سایر اطلاعات درخواستی در منو را در این بخش وارد کنید. سیگنال یابی دستی پروسه طولانی‌تری دارد؛ اما اگر قصد دارید تا یک کانال خاص را دریافت کنید این روش گزینه بهتری است.

  • روی گزینه Manual Scan کلیک کنید
  • سیگنال و کانال‌های مورد نظر را وارد کنید تا جستجو شود
  • بعد از پیدا شدن کانال آن را ذخیره کنید

2. سیگنال یابی خودکار تلویزیون تی سی ال

در سیگنال یابی خودکار وارد بخش تنظیمات دستگاه شده و بر روی گزینه Channel کلیک کنید. بعد از باز شدن صفحه، نوع سیگنال خود را انتخاب کنید. در اینجا دو حال سیگنال هوایی و کابلی قابل انتخاب است.

تلویزیون تی سی ال ایستاده بر روی میز تلویزوین

پس از انتخاب نوع سیگنال، نوبت به دریافت سیگنال می‌رسد. در این بخش روی گزینه شروع سیگنال یابی کلیک کرده و منتظر بمانید. این پروسه بین 3 الی 5 دقیقه زمان نیاز دارد. پس از گذشت زمان ذکر شده، کانال‌ها به صورت خودکار ذخیره می‌شوند. نحوه سیگنال‌یابی به شرح زیر است:

  • وارد تنظیمات شوید
  • روی گزینه کانال کلیک کنید
  • نوع سیگنال خود را انتخاب کنید
  • بر روی دکمه شروع سیگنال یابی کلیک کنید

تنظیم کانال تلویزیون TCLبه صورت دستی بهتر است یا خودکار؟

تنظیم کانال تلویزیون TCL در هر دو روش دارای مزایا و معایب مخصوص به خود است؛ اما عموما کاربران ترجیح می‌دهند تا از روش خودکار استفاده کنند زیرا در این روش بدون دخالت فرد در وارد کردن انواع سیگنال و کانال، تعداد زیادی کانال یافت شده و به صورت خودکار نیز ذخیره می‌شود.

هر دو روش برای کانال یابی تلویزیون تی سی ال مناسب هستند و انتخاب نوع روش بسته به نیاز شما دارد.

تمام پروسه کانال یابی خودکار بین 3 الی 5 دقیقه زمان می‌برد. علی‌رغم این موارد، گاهی اوقات در کانال یابی خودکار تعداد کانال‌های اضافی زیادی نیز ذخیره می‌شود که ممکن است برای برخی از افراد خوش‌آیند نباشد.

کانال یابی دستی برای کسانی مناسب است که قصد دارند یک کانال خاص را دریافت کنند. در این حالت باید پروسه ذکر شده را طی کنند.

توجه کنید اگر از روش دستی استفاده می‌کنید باید کد کانال و سیگنال خود را داشته باشید تا بتوانید به صورت دستی آن را پیدا کنید؛ اما به این نکته توجه کنید که کانال یابی دستی پروسه زمان‌بری بوده و نیازمند دانش فنی نسبتا بالایی است.

نحوه سیگنال یابیمزایامعایب
سیگنال یابی خودکارسرعت بالا و یافتن تعداد کانال زیادذخیره کردن کانال‌های بی‌اهمیت
سیگنال یابی دستیدقت بالا و نظارت بیشترزمان طولانی و نیازمندی به دانش فنی
جدول مزایا و معایب نحوه سیگنال یابی

تلویزیون تی سی ال از کجا بخریم؟

برای خرید تلویزیون تی سی ال باید ابتدا مدل‌ها و بازه قیمتی هر کدام رو بررسی کنید. سایت ترب این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید به طور مستقیم تمامی مدل‌های این برند را با بهترین قیمت در ترب مشاهده کنید.

با خرید از ترب می‌توانید یک خرید راحت و امن را تجربه کنید. علاوه بر قیمت مواردی مانند ویژگی محصول، تعداد فروشندگان، تغییرات قیمتی محصول در سال گذشته را نیز می‌توانید به طور کامل و دقیق بررسی کنید تا در نهایت یک خرید موفق داشته باشید.

سخن پایانی

کانال یابی تلویزیون تی سی ال با دو روش دستی و خودکار انجام می‌شود. در روش خودکار شما تعداد زیادی کانال را در عرض 5 دقیقه دریافت می‌کنید.

توجه کنید که ممکن است تعداد کانال‌های ذخیره شده در جستجو خودکار خیلی زیاد باشند و کاربردی برای شما نداشته باشند. هنگام بررسی انواع مدل‌های تلویزیون تی سی ال در ترب با بهترین قیمت روز، نحوه دریافت سیگنال هر محصول را نیر بررسی کنید.

در روش تنظیمات دستی نیز شما باید کد سیگنال و کانال را با استفاده از دانش فنی خود وارد تنظیمات کنید. دقت کنید تنظیم کانال تلویزیون TCL به صورت دستی زمان‌بر است؛ اما نظارت شما را بر روی کانال‌های ذخیره شده افزایش می‌دهد. در این حال مواردی مانند اشکال در سیگنال، مشکلات نرم افزاری و اشکال در تنظیمات نیز می‌تواند باعث بروز مشکل در سیگنال یابی تلویزیون تی سی ال شود.

پرسش های متداول در مورد کانال یابی تلویزیون تی سی ال

روش کانال یابی تلویزیون تی سی ال به صورت دستی بهتر است یا خودکار؟

بسته به شرایط هر فرد متفاوت است اما در کل کانال یابی به صورت خودکار به اغلب افراد توصیه می‌شود.

مشکل کانال یابی تلویزیون تی سی ال چیست؟

مواردی از قبیل اشکالات نرم افزاری، به روز نبودن نسخه فعال بر روی دستگاه و سیگنال ضعیف منطقه می‌تواند باعث بروز مشکل در کانال یابی این دستگاه باشد.

چگونه از آخرین نسخه تلویزیون تی سی ال مطلع شویم؟

به سایت رسمی این محصول مراجعه کنید و آخرین نسخه ارائه شده توسط آن را مورد بررسی قرار دهید.

شقایق گیگلو
شقایق گیگلو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *