کانسیلر رنگی چیست و چرا پرطرفدار است؟

کانسیلر رنگی چیست و چرا تا این اندازه کاربردی شده است؟ اکثر خانم‌ها، در مجموعه لوازم آرایش خود، حداقل یک کانسیلر دارند؛ اما اگر دچار قرمزی، لکه‌های تیره یا حلقه‌های سیاه زیر چشم هستید، باید یک کانسیلر مخصوص، تحت عنوان کانسیلر اصلاح‌کننده رنگ را به کیف لوازم آرایشی‌تان اضافه کنید. برخلاف کانسیلرهای عادی که صرفا عیوب را می‌پوشانند، کانسیلرهای اصلاح‌کننده رنگ با پیروی از اصول تئوری رنگ، رنگ‌های ناخواسته روی پوست را بهبود می‌دهند تا پوستی یکدست داشته باشید. برای کمک به شما، ما این راهنمای جامع را در ارتباط با کانسیلرهای رنگی تهیه کرده‌ایم. در ادامه توضیح می‌دهیم که کانسیلر رنگی چیست، چگونه از آن استفاده کنید و چگونه رنگ‌های مناسب برای مشکلات خاص پوست خود را انتخاب کنید. 

کانسیلر رنگی چیست؟ 

رنگ‌های مختلف کانسیلر رنگی
برای اصلاحات حرفه‌ای صورت از کانسیلرهای رنگی استفاده می‌شود.

کانسیلر (concealer) نوعی کرم آرایشی است که نسبت به کرم پودر غلیظ‌تر بوده و پوشش‌دهی بیشتری دارد. کانسیلرها در انواع و رنگ‌های مختلف برای اصلاح رنگ پوست موجود هستند و هرکدام کاربرد خاص خود را دارند. ممکن است نیاز باشد بیشتر از یک نوع کانسیلر استفاده کنید؛ این موضوع بستگی به نوع پوست و مشکلات پوستی شما دارد. 

کانسیلرهای اصلاح‌کننده رنگی (Color Correcting Concealer) برای متعادل کردن تغییر رنگ‌های پوستی مانند حلقه‌های سیاه، قرمزی یا رنگ‌پریدگی استفاده می‌شوند. علی‌رغم کانسیلرهای هم‌رنگ پوست که لک‌ها را می‌پوشانند، کانسیلرهای رنگی با خنثی‌کردن رنگ‌های ناخواسته، پوست را صاف و شفاف می‌کنند. به همین دلیل، این محصولات تنها هم‌رنگ پوست نیستند، بلکه در طیف وسیعی از رنگ‌ها از جمله زرد، قرمز و سبز عرضه می‌شوند.

اگر برایتان این سوال ایجاد شده که می‌توانید از کانسیلر به جای کرم پودر استفاده کنید یا نه، مطلب فرق کانسیلر و کرم پودر را بخوانید.

کدام قسمت صورت را کانسیلر رنگی بزنیم؟ 

چهره یک خانم با لکه‌های کانسیلر در کنار چند کانسیلر رنگی
کانسیلرهای رنگی را در نقاطی از صورت که باید اصلاحات روی آن انجام شود بزنید.

همچون کانسیلر هم‌رنگ پوست، کانسیلرهای اصلاح‌کننده رنگ را فقط روی نقاط خاصی می‌زنید؛ مثلا برای پوشاندن جوش یا حذف حلقه‌های تیره زیر چشم. به عبارتی محل استفاده از اصلاح‌کننده رنگ از فردی به فرد دیگر متغیر است و حتی می‌تواند با گذشت زمان تغییر کند.

برخلاف کرم پودر، این محصول را به‌صورت کامل روی صورت نمی‌زنید؛ بلکه باید آن را فقط روی نواحی خاصی که تغییر رنگ داده است بزنید تا خنثی شوند.

چه اصلاح‌کننده رنگی باید استفاده کنید؟

یک ظرف گرد حاوی چند رنگ کانسیلر
تناژها و زیرتناژ پوست صورت شما در تعیین رنگ کانسیلر رنگی نقش دارند.

 برای درک اصول ابتدایی آرایش با کانسیلر رنگی، نیازی به داشتن دانش عمیق تئوری رنگ نیست. آنچه می‌تواند کمک‌کننده باشد، تصور چرخه رنگ است. رنگ‌هایی که در چرخه رنگ روبه‌روی یکدیگر قرار دارند (نظیر قرمز و سبز یا بنفش و زرد) رنگ‌های متضاد هستند. زمانی‌که این رنگ‌ها با هم ترکیب شوند، یا در بحث آرایش، روی یکدیگر زده شوند، می‌توانند همدیگر را خنثی کنند. در واقع، دانستن اینکه چه زمانی و کدام رنگ را استفاده کنید، بستگی زیادی به مشکلی دارد که می‌خواهید آن را پنهان کنید.

نحوه استفاده از کانسیلر رنگی؛ راهنمای مرحله به مرحله 

نقاشی از صورت و رنگ‌های مختلف کانسیلر رنگی
جهت گرفتن نتیجه درست، راهنمای مرحله به مرحله استفاده از کانسیلر رنگی را رعایت کنید.

وقتی متوجه شدید به کدام رنگ کانسیلر رنگی نیاز دارید، استفاده از اصلاح‌کننده رنگ بسیار ساده است. ابتدا باید پرایمر بزنید، سپس اصلاح‌کننده رنگ را در نقاط مورد نیاز بمالید. در نهایت، ادامه آرایش پایه (یعنی کرم پودر و کانسیلر) را اضافه کنید. در این قسمت، نحوه صحیح استفاده از کانسیلرهای رنگی را برای داشتن یک پایه آرایشی مناسب آورده‌ایم.

  1. آماده‌سازی پوست با استفاده از پرایمر آرایش: پوست خود را با پرایمر آماده کنید. پرایمر کمک می‌کند تا دیگر محصولات آرایشی بهتر روی پوست بنشینند و ماندگاری بیشتری داشته باشند. بسیاری از فرمولاسیون‌های پرایمر می‌توانند به مشکلات خاص پوست نیز کمک کنند؛ برخی منافذ را محو کرده و پوست را مات می‌کنند، در حالی که برخی دیگر پوست را روشن کرده و به آن جلوه‌ای درخشان می‌بخشند.

اگر مطمئن نیستید کدام پرایمر برای شما مناسب است، مقاله «راهنمای خرید پرایمر؛ راز آرایش حرفه‌ای‌ها» می‌تواند به شما کمک کند.

  1. استفاده از اصلاح‌کننده رنگ: پس از یک تا دو دقیقه اجازه دهید پرایمر جذب شود، کانسیلر رنگی خود را بردارید و آن را مستقیما روی نواحی که تغییر رنگ داده، بزنید. اگر حلقه‌های تیره دارید، احتمالا باید روی ناحیه زیر چشم تمرکز کنید؛ لکه‌های تیره، قرمزی و جوش‌ها را نیز در صورت نیاز اصلاح کنید. می‌توانید از انگشتان، برس یا اسفنج برای زدن کانسیلر رنگی استفاده کنید؛ به عبارتی هر ابزاری که برای شما مناسب‌تر است. توجه داشته باشید که بعد از استفاده از کانسیلر رنگی، ممکن است کمی رنگ روی پوست باقی بماند. کرم پودر و کانسیلر این باقیمانده رنگ‌ها را پوشش خواهند داد.

در روزهایی که آرایش کمتری دارید، می‌توانید کرم پودر و کانسیلر را حذف کنید. فقط باید مطمئن شوید که کانسیلر رنگی را به‌خوبی پخش می‌کنید تا لکه‌های اضافی روی پوست صورت باقی نماند.

  1. استفاده از کرم پودر: سپس کرم پودر متناسب با نوع و رنگ پوست خود را بزنید. می‌توانید با مقدار کمی از کرم پودر شروع کنید تا در ادامه اگر نیاز به پوشش بیشتری در برخی مناطق داشتید، بیشتر اضافه کنید.
  2. استفاده از کانسیلر در نقاط مورد نیاز: بعد از زدن کرم پودر، نوبت به کانسیلری که در رنگ با تناژ طبیعی پوست شما مطابقت دارد، می‌رسد. مانند کانسیلر اصلاح‌کننده رنگی، فرمول مخملی آن را در هر جایی که نیاز به پوشش بیشتر دارید، بزنید.
  3. تثبیت آرایش: پس از اینکه با کانسیلر رنگی، پرایمر و کرم پودر، پایه آرایش را به خوبی آماده کردید، با اسپری تثبیت‌کننده، می‌توانید آرایش خود را نهایی کنید.

راهنمای سریع برای انتخاب رنگ کانسیلر اصلاح‌کننده

  • برای قرمزی: از اصلاح‌کننده سبز استفاده کنید تا تناژهای قرمز و صورتی را خنثی کنید.
  • برای حلقه‌های تیره و لکه‌های تیره: اگر پوست روشن داریدِ، از اصلاح‌کننده هلویی و اگر پوست متوسط تا تیره دارید، از رنگ نارنجی استفاده کنید.
  • برای زردی: از اصلاح‌کننده بنفش برای متعادل کردن رنگ زرد پوست استفاده کنید.

حتما بخوانید: معرفی انواع کانسیلر رنگی و کاربرد های آن

از ترب کانسیلر رنگی بخر؛ قیمت مناسب در کنار تنوع بالا

سه کانسیلر رنگی در مدل‌ها و برندهای متنوع
برای خرید کانسیلر رنگی سایت ترب را پیشنهاد می‌دهیم.

اگر نمی‌دانید از کجا کانسیلر رنگی بخرید، پیشنهاد ما سایت ترب است. تنوع بالای محصولات در کنار قیمت‌ مناسب، باعث شده تا بسیاری از افراد برای خرید کانسیلر رنگی از سایت ترب اقدام کنند. در این سایت می‌توانید کانسیلر مورد نظر را با قیمت‌های مناسبی که فروشندگان ارائه می‌دهند خریداری کنید.

جمع‌بندی

کانسیلر رنگی محصولی است که برای اصلاح و متعادل کردن تغییر رنگ‌های پوستی مانند حلقه‌های تیره، قرمزی و رنگ‌پریدگی استفاده می‌شود. برخلاف کانسیلرهای هم‌رنگ پوست که فقط عیوب را پنهان می‌کنند، کانسیلرهای رنگی در طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها، با خنثی‌کردن رنگ‌های ناخواسته، جلوه شفاف و یکپارچه‌ای به پوست می‌دهند. انتخاب صحیح رنگ مناسب برای هر مشکل پوستی و استفاده از لایه‌های نازک از این کانسیلرها بسیار مهم است. برای بهترین نتیجه، جهت زدن به پوست، از اسفنج آرایشی یا بیوتی بلندر استفاده کنید.

پرسش های متداول

چه مدل کانسیلر رنگی بهتر است؟ مایع، کرمی یا استیکی؟ 

در دنیای آرایش، «بهترین» به صورت قطعی وجود ندارد؛ در نهایت، آنچه مهم است ترجیحات شخصی شماست. با کانسیلرهای استیکی امکان استفاده دقیق و هدفمند را خواهید داشت و می‌توانید ساده‌تر فقط نواحی خاصی را بپوشانید یا اصلاح کنید. از طرف دیگر، کانسیلرهای مایع سیال هستند و قابلیت پخش راحت‌تری دارند.

آیا کانسیلر اصلاح‌کننده رنگی بهتر از کانسیلر عادی است؟ 

هر کدام از این کانسیلرها برای مقاصد مختلفی استفاده می‌شوند. موضوع این نیست که کدام بهتر است؛ بلکه باید این سوال را بپرسید، کدام یک برای نیازهای شما مناسب‌تر هستند؟ اگر می‌خواهید تغییر رنگ‌ پوستی را کاهش دهید، کانسیلر رنگی را پیشنهاد می‌دهیم. در حالی که کانسیلرهای هم‌‌رنگ پوست، برای پوشاندن نقص‌ها و ایجاد رنگ پوست یکنواخت‌تر استفاده می‌شوند.

آیا می‌توانید اصلاح‌کننده رنگ را به‌تنهایی استفاده کنید؟ 

اگر به اندازه کافی رنگ شفافی داشته باشد و به‌خوبی آن را محو کنید، می‌توانید از کانسیلر رنگی به‌تنهایی هم استفاده کنید. با این حال، متوجه خواهید شد که طبیعی‌ترین نتایج را زمانی به دست می‌آورید که یک کانسیلر عادی یا کرم پودر را روی کانسیلر رنگی بزنید.

🔗 منبع: nyxcosmetics

الهه برزگر
الهه برزگر

من، الهه، نویسنده محتوای خلاق و بازاریاب محتوا، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوترم و به‌عنوان ایده‌پرداز تبلیغات وارد عرصه جذاب دیجیتال مارکتینگ شدم. در ادامه روند کاری شروع به نوشتن برای وب‌سایت‌های معتبر کردم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *