معرفی کامل انواع کانسیلر رنگی؛ چگونه از کانسیلر رنگی استفاده کنم؟

کانسیلرهای اصلاح کننده رنگ نوع خاصی از کانسیلر هستند که به شما کمک می‌کند تا رنگ‌های ناخواسته روی پوست صورت را محو کنید. این کانسیلرها معمولا به صورت استیکی یا پالتی عرضه می‌شوند و با فرمول رنگدانه‌ای و کرمی که دارند، پوششی شفاف و کامل روی پوست ایجاد می‌کنند. کانسیلر رنگی برای انواع پوست مناسب است، به‌خصوص پوست‌هایی که دارای قرمزی، زردی و کبودی هستند. رنگ‌های سبز، زرد، بنفش، نارنجی یا قرمز از جمله انواع کانسیلر رنگی به شمار می‌آیند که در این مقاله به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

۱. کانسیلر رنگ سبز؛ جادوی محو کردن لکه‌ها

انواع کانسیلر رنگ سبز به‌صورت پودری، کرمی و ژله‌ای
سبز، از جمله انواع کانسیلر رنگی است.

از آنجایی که رنگ سبز برعکس قرمز در چرخه رنگ وجود دارد، استفاده از آن در قسمت‌هایی از صورت با هر مشکلی، باعث خنثی شدن هر گونه لکه یا تغییر رنگ می‌شود. طیف رنگ‌های سبز از نعناعی روشن تا سبز تیره تشکیل شده است. انتخاب رنگ سبزی که برای شما مناسب باشد، به تناژ رنگی پوستتان بستگی دارد؛ اینکه آیا پوست شما در دسته تناژهای گرم یا سرد قرار می‌گیرد، اهمیت دارد.

نحوه استفاده: از یک مقدار کمی از کانسیلر رنگ سبز استفاده کنید و آن را فقط به مناطقی استعمال کنید که لازم است. برای به دست آوردن بهترین نتیجه، باید کانسیلر را به خوبی روی صورت بمالید و سپس یک لایه کرم‌پودر به رنگ طبیعی، روی آن اضافه کنید.

۳. کانسیلر بنفش؛ خداحافظی با پوست کدر

پالت و پکیج‌های مختلف کانسیلر رنگ بنفش
بنفش، از جمله انواع کانسیلر رنگی است.

یکی دیگر از رنگ‌هایی که باید آن را به کیف لوازم آرایشی‌تان اضافه کنید، کانسیلر بنفش است. رنگ بنفش برعکس زرد در نمودار رنگ قرار دارد، به همین خاطر برای از بین بردن ته رنگ‌های زرد صورت می‌توانید از رنگ بنفش استفاده کنید.

طیف رنگ‌های بنفش از بنفش تا ارغوانی متغیر است، هر کدام با جادوی خود، ظاهر پوست شما را سالم، شاداب و شفاف می‌کنند. همانند کانسیلر سبز، انواع کم‌رنگ‌تر برای پوست‌های روشن مناسب‌تر هستند، در حالی که بنفش‌ پررنگ را باید افراد با پوست‌های تیره استفاده کنند.

نحوه استفاده: قبل از زدن کانسیلر یا کرم‌پودر به رنگ پوست، مقدار کمی از کانسیلر بنفش را در صورت نیاز، به نقاط لازم بزنید.

۳. کانسیلر رنگ نارنجی؛ شیطنت و نشاط را به چهره برگردان

سه ظرف حاوی کانسیلر رنگ نارنجی
نارنجی، از جمله انواع کانسیلر رنگی است.

اگر می‌خواهید رنگ‌های گرم و درخشان را به پوست‌های کدر با تناژ خنک‌ اضافه کنید، کانسیلر نارنجی، بهترین گزینه است. همچنین این رنگ کانسیلر را برای پوشاندن حلقه‌های تیره زیر چشم یا لکه‌های پیری پیشنهاد می‌دهیم که ظاهر طبیعی‌تری را نسبت به کانسیلرهای سفید یا روشن ارائه می‌کند.

نحوه استفاده: وقتی صحبت از کانسیلر نارنجی می‌شود، می‌توانید رنگ‌های ظریف نارنجی مثل هلویی و رنگ سالمون را انتخاب کنید. به علاوه اگر مقدار کمی کانسیلر سبز را با رنگ نارنجی ترکیب کنید، در نهایت شاهد محو شدن رنگ‌های سبز-آبی پوست و حتی خالکوبی خواهید بود.

۴. کانسیلر رنگ صورتی؛ پوشش بی‌نقص تیرگی‌ها

چند مدل کانسیلر رنگ صورتی
صورتی، از جمله انواع کانسیلر رنگی است.

اگر با حلقه‌های تیره زیر چشم یا رنگ‌های تیره اطراف دهان خود چالش دارید، از یک کانسیلر صورتی رنگ استفاده کنید.

نحوه استفاده: از کانسیلر صورتی، در مناطقی از پوست با لکه‌ها یا رگه‌های سبز رنگ استفاده کنید. اما اگر لکه‌های تیره پوست شما، آبی یا بنفش به نظر می‌رسند، بهتر است از کانسیلر صورتی اجتناب کنید تا این لکه‌ها برجسته‌تر نشوند.

۵. کانسیلر زرد؛ پنهان‌سازی کامل خستگی

چند مدل کانسیلر رنگ زرد از برندهای مختلف
زرد، از جمله انواع کانسیلر رنگی است.

اگر پوست صورت شما پف و خستگی دارد و می‌خواهید این شواهد را پنهان کنید، کانسیلر زرد همان چیزی است که به آن نیاز دارید. این کانسیلر روشن‌کننده پوست که انتخابی محبوب بین ستاره‌های سینماست، به پوست شما گرما می‌بخشد و کمک می‌کند تا پوست، درخشش طبیعی و سالمی داشته باشد.

از آنجایی که کانسیلر زرد شامل رنگ‌های قرمز و نارنجی می‌شود، مکمل رنگ‌های بنفش و سبز در چرخه رنگ به شمار می‌آید. به همین خاطر این کانسیلر نه تنها پوشش کلی خوبی را ارائه می‌دهد، بلکه راهی عالی جهت پنهان کردن کبودی‌های آبی یا حلقه‌های تیره زیر چشم است.

با توجه به کاربرد بالای رنگ زرد، بسیاری از آرایشگران حرفه‌ای، کانسیلرهای زرد را به صورت پالت می‌خرند تا طیف کاملی از رنگ‌های زرد را برای ترکیب روی پوست داشته باشند.

۶. کانسیلر سفید و خنثی؛ راز درخشش طبیعی و جوانی پوست

تعداد زیادی کانسیلر رنگ سفید و طبیعی
سفید و خنثی، از جمله انواع کانسیلر رنگی است.

کانسیلرهای سفید با نام هایلایتر شناخته می‌شوند. این مدل از کانسیلرها هر چند لکه‌های عجیب و غریب را می‌پوشانند و حلقه‌های تیره را روشن می‌کنند، اما عمدتا به عنوان برجسته‌کننده کاربرد دارند.

کانسیلرهای خنثی یک مورد ضروری در کیت زیبایی هستند. زیرا هم برای مقابله با لکه‌ها و لکه‌های قرمز به خوبی عمل می‌کنند، هم برای ترکیب اصلاح‌کننده‌های رنگ روشن مانند بنفش و سبز عالی هستند و به شما یک نتیجه طبیعی فوق‌العاده را ارائه می‌دهند.

اگر می‌خواهید با تفاوت کانسیلر و کانتور و پرایمر آشنا شوید، مطلب لینک‌شده را حتما بخوانید.

هر آنچه درباره کاربرد انواع رنگ کانسیلر باید بدانید

پلت سه رنگه کانسیلر در دست یک نفر
استفاده درست از کانسیلر رنگی در بهبود لک و چین چهره موثر است.

برای استفاده بهینه از کانسیلر رنگی:

  •  ابتدا باید نوع رنگ و تغییرات پوست خود را بشناسید.
  •  اگر دچار قرمزی، جوش یا حساسیت‌های پوستی هستید، کانسیلر سبز را انتخاب کنید. 
  • برای پوشاندن تیرگی‌های زیر چشم با ته رنگ آبی یا بنفش، از کانسیلر نارنجی یا هلویی استفاده کنید.
  •  کانسیلر زرد برای محو کردن تیرگی‌های مایل به بنفش و کانسیلر بنفش برای روشن کردن پوست‌های کدر و زرد مناسب است. 
  • پس از اعمال کانسیلر رنگی روی ناحیه مورد نظر، آن را با حرکات ملایم محو کنید و سپس با کانسیلر یا کرم پودر معمولی روی آن را بپوشانید تا یکدست و طبیعی به نظر برسد.

 به این ترتیب، پوست شما صاف‌تر و یکنواخت‌تر خواهد شد.

خواندن این مقاله را پیشنهاد می‌دهیم: بهترین کانسیلر برای هر نوع پوست و کاربردهای مختلف چیست؟

از کجا کانسیلر رنگی بخریم؟

کانسیلرهای رنگی روی سه دست
از ترب کانسیلر رنگی را با قیمت مناسب بخرید.

برای خرید کانسیلر رنگی با کیفیت و قیمت مناسب، پیشنهاد می‌کنیم از سایت ترب دیدن کنید. ترب یکی از معتبرترین پلتفرم‌های مقایسه قیمت و خرید آنلاین در ایران است که فروشندگان در آن محصولات متنوعی از جمله کانسیلرهای رنگی از برندهای مختلف را ارائه می‌دهند.

جمع‌بندی

از صورتی و سبز گرفته تا زرد و نارنجی، هر کانسیلر اصلاح کننده رنگ به روشی متفاوت عمل می‌کند تا پوشش مورد نیاز پوست شما را فراهم کند. این محصول به راحتی قابل استفاده است و می‌توانید آن را با برس، اسفنج یا انگشتان خود ترکیب کنید. بسته به میزان استفاده و نوع ساختار، می‌تواند پوششی کامل یا جزئی ارائه دهد. با خنثی کردن رنگ‌های ناخواسته و لکه‌های روی پوست، رنگ پوست شما را بهبود بخشیده و یکنواخت می‌کند. این محصول، در رنگ‌های متنوعی ارائه می‌شود تا به نیازهای مختلف پوستی شما پاسخ دهد.

پرسش های متداول در مورد انواع کانسیلر رنگی

آیا انواع کانسیلر رنگی برای همه نوع پوست مناسب است؟

بله، کانسیلر رنگی می‌تواند برای همه نوع پوست مناسب باشد، اما انتخاب رنگ صحیح بر اساس نوع تغییر رنگ و نوع پوست بسیار مهم است. 

کانسیلر رنگی چگونه می‌تواند به بهبود ظاهر پوست کمک کند؟

کانسیلر رنگی بر اساس تئوری چرخه رنگ با هدف خنثی کردن تغییر رنگ‌های مختلف پوست طراحی شده است. هر رنگ کانسیلر برای هدف خاصی استفاده می‌شود.

🔗 منبع: superdrug

الهه برزگر
الهه برزگر

من، الهه، نویسنده محتوای خلاق و بازاریاب محتوا، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوترم و به‌عنوان ایده‌پرداز تبلیغات وارد عرصه جذاب دیجیتال مارکتینگ شدم. در ادامه روند کاری شروع به نوشتن برای وب‌سایت‌های معتبر کردم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *