چگونه با گوگل هوم به تلویزیون وصل شویم؟

وصل شدن به تلویزیون از طریق گوگل هوم امکانات گسترده‌ای را برای کاربران فراهم می‌آورد که تجربه تماشای تلویزیون را به طرز چشمگیری بهبود می‌بخشد. با استفاده از دستورات صوتی، می‌توانید به راحتی تلویزیون را کنترل کرده و برنامه‌های دلخواه خود را پخش کنید، بدون اینکه نیازی به ریموت کنترل داشته باشید. همچنین، این اتصال امکان جستجوی سریع بین محتواهای مختلف و دسترسی به سرویس‌های محبوبی چون Netflix و YouTube را فراهم می‌کند.

علاوه بر این، می‌توانید روتین‌های شخصی برای تنظیمات تلویزیون ایجاد کنید و آن را به سایر دستگاه‌های هوشمند خانه متصل کنید. این یکپارچگی نه تنها راحتی را افزایش می‌دهد بلکه مدیریت خانه هوشمند شما را نیز ساده‌تر می‌کند. به طور کلی، اتصال گوگل هوم به تلویزیون، تجربه تماشای شما را کارآمدتر و لذت‌بخش‌تر می‌کند. 

به دنبال تلویزیونی هستید که که PS5 وصل شود؟ حتما مطلب «بهترین تلویزیون برای PS5؛ معرفی ۱۰ تلویزیون برای پلی‌استیشن‌بازها» را بخوانید.

گوگل هوم چیست و چگونه کار می‌کند؟

گوگل هوم (Google Home) برنامه‌ای است که به شما امکان می‌دهد تا به اسپیکر هوشمند گوگل دستورات صوتی دهید و کنترل لوازم هوشمند خانه‌تان را در دست بگیرید. برای استفاده از گوگل هوم نیازی به اسپیکرهای گوگل ندارید و می‌توانید از هر دستگاه هوشمند دارای برچسب “works with Google” بهره‌برداری کنید. با این حال، اگر از اسپیکرهای گوگل استفاده کنید، اتصال دستگاه‌ها به گوگل هوم بدون مشکل انجام می‌شود. به طور کلی، می‌توان گوگل هوم را یکی از بهترین سرویس‌های ارائه‌شده توسط گوگل دانست.

برای ورود به گوگل هوم به چه چیزهایی نیاز داریم؟

موبایل فردی که روی صفحه تنظیمات گوگل هوم نمایش داده شده
بسیاری از افراد در اتصال دستگاه گوگل هوم خود به گوشی موبایلشان دچار مسئله می‌شوند.

قبل اینکه بدانیم چگونه با گوگل هوم به تلویزیون وصل شویم، باید بدانیم که برای استفاده از گوگل هوم، به چه چیزهایی نیاز دارید:

  1. دستگاه یا محصول سازگار با گوگل هوم
  2. دانلود و نصب برنامه‌ گوگل هوم روی گوشی هوشمند
  3. حساب کاربری گوگل: برای استفاده از امکانات برنامه، نیاز به حساب کاربری گوگل دارید.

برنامه‌ گوگل هوم به شما اجازه می‌دهد که اطلاعات اضافی مانند محل زندگی‌تان را وارد کنید تا بتوانید از خدماتی مانند پیش‌بینی وضعیت آب و هوا و ترافیک بهره‌مند شوید. برای بهینه‌سازی عملکرد برنامه، پیشنهاد می‌شود که آن را به دیگر برنامه‌های خود مانند Google Photos یا اسپاتیفای متصل کنید. به این ترتیب، می‌توانید به راحتی عکس‌ها را از گوشی خود به تلویزیون ارسال کرده یا حین پخش خودکار موسیقی، به آهنگ‌های مورد علاقه‌تان گوش دهید.

با کمک گوگل هوم می‌توانید روتین‌های شخصی برای تنظیمات تلویزیون ایجاد کنید و آن را به سایر دستگاه‌های هوشمند خانه متصل کنید. این یکپارچگی نه تنها راحتی را افزایش می‌دهد بلکه مدیریت خانه هوشمند شما را نیز ساده‌تر می‌کند.

چگونه با گوگل هوم به تلویزیون وصل شویم؟

سه کادر با تنظیمات گوگل هوم روی موبایل
مراحل اتصال گوگل هوم به تلویزیون را به نوبت انجام دهید.

یکی از ویژگی‌های جذاب گوگل هوم، کنترل تلویزیون با استفاده از دستورات صوتی است. برای اتصال گوگل هوم به تلویزیون، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • تلویزیون را روشن کرده و منتظر بمانید تا تصویر Chromecast روی صفحه نمایش تلویزیون نمایش داده شود.
  • برنامه گوگل هوم را در گوشی باز کنید.
  • روی علامت + بزنید.
  • سپس اقدام به راه‌اندازی دستگاه جدید کنید.
  • خانه (Home) را انتخاب کنید یا خانه (Home) جدید ایجاد نمایید.
ادامه مراحل اتصال گوگل هوم به تلویزیون روی گوشی
قوانین و شرایط اتصال گوگل هوم به تلویزیون را تایید کنید.
  • منتظر بمانید تا گوشی به دنبال Chromecast بگردد و زمانی که دستگاه را شناسایی کرد، روی گزینه “Next” بزنید.
  • کدی که روی تلویزیون نمایش داده می‌شود را تایید کنید. سپس روی “Yes” بزنید.
  • در این مرحله، قوانین و شرایط را تایید کنید.
اتصال به اکانت گوگل در تنظیمات گوشی
مراحل اتصال به اکانت گوگل را روی گوشی خود کامل کنید.
  • در این صفحه، گزینه “Yes, I’m in” را انتخاب کنید.
  • مکان تلویزیون را تعیین کرده و روی “Next” بزنید.
  • Chromecast خود را به شبکه وای‌فای متصل کنید.
  • پس از اتصال، روی “Next” بزنید تا حساب Chromecast تان به اکانت گوگل متصل شود. 

تلویزیونتان مشکل کانال یابی دارد؟ در مطلب «مشکل کانال یابی تلویزیون؛ چگونه باید کانال یابی کنیم؟» راه حل را به شما می‌گوییم.

تلویزیون از کجا بخریم؟

اگر می‌خواهید یک تلویزیون متناسب با نیازهایتان بخرید، می‌توانید به معتبرترین فروشنده‌ها مراجعه کنید. وب‌سایت ترب مجموعه‌ای از انواع مدل‌های تلویزیون از برندهای مختلف را از طریق فروشگاه‌های آنلاین و حضوری با بهترین قیمت عرضه می‌کند؛ فروشنده‌های آنلاین با نماد اعتماد الکترونیک و فروشنده‌های حضوری در اطرافتان. علاوه بر این امکان خرید مطمئن از فروشندگان با نشان ضمانت ترب، مقایسه و مشاهده قیمت‌های رقابتی فروشنده‌های مختلف و تنوع بالای محصولات از خوبی‌های موتور جستجوی ترب هستند که خرید لذت‌بخشی را هدیه می‌دهند.

کلام آخر

استفاده از گوگل هوم در ایران با برخی محدودیت‌ها مواجه است، اما هنوز هم بسیاری از کاربران می‌توانند از این سیستم استفاده کنند. برای اتصال به گوگل هوم و دسترسی به برخی خدمات، استفاده از V.P.N ضروری است و باید مطمئن شوید که دستگاه‌های هوشمندتان با این سیستم سازگار هستند. به طور کلی، گوگل هوم به عنوان دستیار مجازی، کارهای خانه را به شیوه‌ای هوشمند انجام می‌دهد و زندگی را راحت‌تر می‌کند.

پرسش های متداول در مورد اینکه چگونه با گوگل هوم به تلویزیون وصل شویم

چه تلویزیون‌هایی با گوگل هوم سازگار هستند؟

اکثر تلویزیون‌های هوشمند امروزی، به ویژه مدل‌های جدیدتر، با گوگل هوم سازگار هستند. برای اطمینان از سازگاری، به دفترچه راهنمای تلویزیون خود مراجعه کنید یا با تولیدکننده آن تماس بگیرید. 

برای اتصال گوگل هوم به تلویزیون به چه چیزهایی نیاز دارم؟

یک تلویزیون هوشمند و یک دستگاه گوگل هوم یا هر دستگاه دیگری که از دستیار گوگل پشتیبانی می‌کند و همین‌طور وای فای.

چه مشکلاتی ممکن است در هنگام اتصال به وجود بیاید و چگونه می‌توان آن‌ها را برطرف کرد؟

در وهله اول عدم شناسایی دستگاه‌ها، بنابراین اطمینان حاصل کنید که هر دو دستگاه به یک شبکه Wi-Fi متصل و بلوتوث دستگاه‌های شما فعال هستند. بعد از آن مطمئن شوید که میکروفون گوگل هوم به درستی کار می‌کند و صدای شما را به خوبی دریافت می‌کند. در نهایت هم دقت کنید که اگر اتصال بین گوگل هوم و تلویزیون به طور مکرر قطع می‌شود، ممکن است مشکل از شبکه Wi-Fi شما باشد. سعی کنید روتر Wi-Fi خود را ریستارت کنید یا به یک شبکه Wi-Fi قوی‌تر متصل شوید.

آرام حسینی
آرام حسینی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *